Mvh
Corretassen

När man e uttråkad och alla rådissar, so much love!!!

Älskar alla, älskar mitt liv, kärlek i överflöd

Ställde klockan på tio imorse så jag inte skulle sova bort hela dagen. Började med att checka av lite ärenden, åkte ut till kvantum och hämtade ut ett paket där och åkte därefter ut till Daniellas och hämtade även där ut ett paket. Körde även förbi min bror för att hämta och lämna lite saker där men självklart var han inte hemma...

Jobbar från 16.00 idag tills 08.30 imorgon. Lite tradig arbetstid då jag var ledig i förmiddags och är ledig hela dagen imorgon då i princip alla andra jobbar... Så jag är ledig när vännerna jobbar och jobbar när de är lediga, typiskt! Lyckades dock få tag i två tunga grabbar som också var lediga idag som jag spenderade lite tid med! Blev en sväng ner till nyhamn där vi handlade lite glass och hade det gott! Fin torsdag!

Mvh
Masse

Sitter i skrivande stund på golvet på flygplatsen och laddar telefonen, viktigt att batteriet håller hela resan så man kan lyssna lite musik! Tove sitter en bit bort så ser henne inte just nu, hoppas hon sitter kvar... Tove är lite tjurig då man inte kan köpa gott och blandat här vilket hon var väldigt sugen på, tyvärr får hon lära sig att leva med det.

Tycker hemresan är västligt dryg, först en lång tur på bussen (check, gick dock rätt fort då jag satt och snackade med ett gäng italienare hela vägen) sen lång väntan på flygplatsen, sen två timmars flyg och därefter en tur på Öresundståget hem... Tar sin tid! Men men, rätt smidigt ändå, man ska inte klaga! Haft en superresa!

Hej hopp

Sista dagen för mig och Tove, hemfärd ikväll! Varit en riktigt rolig resa! Nu ska vi ta det lite lugnt på morgonen, packa, duscha och äta frukost sen är det dags att checka ut. Därefter har vi ungefär tre/fyra timmar att smälla, vi ska ta spårvagnen in till city och käka lite lunch och bara strosa runt lite sen får vi se. Planet går 19.00 vilket innebär att vi landar ungefär 22.15 i svensk tid. Sen ska jag jobba redan imorgon, börjar dock 16.00 och jobbar natt, bara på det direkt igen!

Puss o haj!
Matilda

Herregud vad vi hunnit med mycket idag! Åkte in till city redan elva imorse och kom precis tillbaka till hotellet. När vi kom fram vandrade vi iväg till Dublins vaxmuseum vilket faktiskt var väldigt roligt, där fanns även en skräckavdelning där både jag och Tove höll på att kissa i brallan, riktigt obehagligt faktiskt. Efter muséet hyrde vi cyklar, som vi letade efter detta igår och nu äntligen fattade vi hur man skulle göra. Sen blev det en massa shopping även idag, roligt faktiskt! Avslutade kvällen på en riktigt irländsk pub där vi åt typisk irländsk mat; Irish stew och fish and chips. Blev även resans första Guinness där! Fint!

Matilda

Känner mig utsövd efter 12 timmars sömn denna natten, jag och Tove somnande klockan nio framför TVn igår då vi var helt slut och gick upp nio imorse. Kilade iväg och köpte lite frukost som bestod av nutella mackor, äpplejuice, oboy och jordgubbar.

Igår var en otroligt mysig dag! Flyget hit tog lite mer än två timmar men kändes som tjugo minuter då vi båda sov hela vägen, superskönt! Därefter var det en timme på buss för att komma till hotellet, väldigt fint och fräsch hotell. Hotellet ligger en liten bit utanför själva city men tar bara 20 minuter med spårvagn så det är lugnt. Igår hängde vi i stan, shoppade lite, åt och gick hur mycket som helst för att få koll på staden. Idag hade vi eventuellt tänt hyra cyklar om vi får rätt på hur set funkar och cykla runt lite, sätta oss i en park o mysa eller något i den stilen. Funderar även på att gå på waxmuseum, verkar fräckt! Självklart blir det också lite mer shopping. Hoppas ni har det bra därhemma.

Matilda

Godkväll mina vänner! Har nästan precis kommit hem från lillolas där jag tränade med några från laget, blev ett varv i slingan och sen intervaller så nu är man inte pigg i sina ben. Innan träningen så åt jag kvällsmat med Molly, det blev en mycket god Ceasarsallad som mamma gjort! Nu ska jag sätta på någon film eller serie innan jag ska sova😊
Puss och kram
Cornelia

Tillbaka på säbyholm igen efter lite semester. Såklart att det fina vädret kom tillbaka när semestern är slut, dock tur att man jobbar på fritids så man är ute hela dagen. Jag ligger just nu i en gunga och håller koll på ett barn som är lite tjurig och hoppas på att han snart blir hämtad. Jag har stängning idag men tror inte jag får stanna så länge, skönt. Vi hörs senare