Løb, snak, skridt, folk kommer ind og ud af dørerne til tider. Menneskerne omkring dig går målrettet efter specifikke destinationer. Store tasker på folks rygge, som er fyldt til renden med bøger og papirer, bliver slynget igennem luften.
Forskellige elever fra 1 klasse til 9 klasse stormer hen til deres klasselokaler for, at komme til tiden, når man så har sat sig på sin plads og er klar til undervisningen viser det sig så at læreren er kommet ti minutter for sent, og sådan er det med nogle lærer. Alle som har gået i folkeskole har kendskab til forskellige "typer" lærer.
Men der er noget specielt ved en af mine nye lærer.
Hvis vi nu kalder denne person for Urd.
Urd bliver ved med, at komme 15 min. for sent. Urd har forberedt noget til timen, men for det meste bliver vi elever meget hurtigt færdig med den opgave og så ved Urd ikke hvad han skal gøre. Hvis man stiller Urd et spørgsmål skal han lige selv finde ud af svaret og det kan tage tid.

Lærer/vikar kan være svære at gennemskue eller se igennem, og så er der nogen lærer/vikar som tydeligt viser deres følelser og hvordan de har det. Det er min erfaring med de lærer/vikar at de er nemme at ned bryde eller manipulere med. De er et stort offer for de drenge/piger som kan lide at få fritime eller får det de vil have.
Mange for min klasse elsker at udnytte disse person og de gør det med glæde når de ser det mindste snit til at gøre det.
Jeg forstår ikke hvorfor man synes det er sjovt eller godt at få fritime eller noget helt andet, som ikke har noget med det vi oprindeligt skulle havde lavet.
Jeg som elev, der gerne vil lære noget kan ikke få min vilje fordi jeg er minoritet.
En klasse er bygget op af et hierarki, hvor minoriteten, ligesom i det rigtige samfund, ikke har noget at skulle have sagt.

Lektier tag normalt ingen tid at lave, hvis man hørte efter i timen, men alligevel er der stadig mange som ikke får lavet det til tiden eller slet ikke laver det.
Og hvad gør lærerne som regel ved dem som ikke får lavet lektierne, de siger til dem"nå så må du hører godt efter nu" eller "nå så må du lige huske at lave dem til næste gang" og tjekker læren om eleven har lavet de lektier som var for sidste gang? svaret er nej!
Jeg føler det som om at lærerne nogen gang er ligeglade om vi får lavet vores lektier eller ej.
Hvis jeg f.eks har lagt et stort arbejde i den fremlæggelse som vi havde for, mens andre slet ikke har lavet den, og læren bare siger at i får mere tid eller noget andet, så bliver jeg bare en andeles sur. Hvorfor får de ikke en straf over den sløsede arbejds indstats som de er kommet med?
Ikke fordi jeg ikke kan lide de personer, men hvis de bare kan sløse med deres arbejds insats, så kommer de aldrig til at lærer noget, og jeg føler at man pisser på det som jeg har lavet.

Likes

Comments