I fredags var jag hemma hos Tova och käkade en så himla god fläskfilé rätt och hade det allmänt mysigt! Var för länge sedan vi sågs! Lite senare planerade vi att dra på en hemma fest men det hade blivit ett missförstånd så när vi väl kom dit var det en annan person än vi trott som hade den, så valde att åka hem igen istället😂

I lördags tog jag det lungt på dagen och segade mest. På kvällen åkte jag till Saga där även Noah var, som det också var länge sen jag såg. Vi gjorde tacos tillsammans och satt mest och snackade.

Idag vaknade jag upp av sol och möttes utav denna vackra utsikt över hamnen när vi tog en promenad kring fästningen. Hur härligt är det inte när solen faktiskt börjar värma? Ingen Thailands värme direkt men för att vara Sverige så är det ju för himla skönt!

Hade inge skadat att ha dessa vyer istället för ett regnigt Sverige framför sig! Saknar redan Thailand. Det blir så uppenbart när man kommer hem, alla de där små sakerna man inte tänker på när man är borta, men som är så underbart skönt. Bara att det var ljust på morgonen, man kunde gå i klänning och flipp flopp utan att frysa (till och med när det stört regnade) och lyxen i att bara få ta det lungt utan att känna stressen och pressen... Men man får leva på minnena när man kommer hem! Har fortfarande inte riktigt kommit in i tidsrytmen i Sverige, somnar klockan sju och vaknar klockan fem på morgonen. Det positiva är att man kan kolla film på morgonen;))

Igår började resan hemåt. Redan klockan nio i Thai tid tog vi bilen ner till hamnen där färjan skulle gå. Pågrund av stora vågor fick vi ta en annan färja och som tur var hade solen tittat fram( nästan skrattretande att det skulle börja skina sol när vi skulle hem + att elen kom på morgonen...) men vi fick i alla fall lagt oss på kajen och legat i solen där och oj vad solen var efterlängtad då! Hann även ligga en stund på stranden när vi kom över till Koh Samuie med båten. När vi väl kom till flygplatsen hade det börjat regna igen men inga flyg var inställda så vi kom på rätt i tid. Vi flög till Hong Kong till en enorm flygplats som var jätte fin. Alla lyxiga affärer efter varandra, Chanel, Velentino, Gucci, Ysl och massa fler. Tyvärr stängde dem nästan precis när vi kom men annars är det ju som att gå i en dröm när man tittar i alla dem fina butikerna. Fick faktiskt köpt mig en väska men ingen Chanel väska direkt men en lite finare läderväska.
Från Hong Kong hade vi 9 timmar till Finland och efter det ett kort stopp innan en timmes flygtur till Landvetter. Just nu har vi käkat hos mormor och morfar men är helt slut så vi ska nog ta oss hemåt snart!

Regn efter regn och det tar aldrig slut... Blir så deprimerad. De senaste dagarna har regnet hållt i sig och strömmen har inte kommit tillbaka. Tröstat oss med extra mycket mat och köpt hem godis. Sista dagen här nere har gått, troligtvis, då vi fortfarande inte vet om vårt flyg kommer lyfta på grund av översvämningar och förseningar... Försökt få tag på flygbolagen för att få svar men vi har ringt och ringt och ringt men dem är ju helt kassa! Det kan inte ge oss något svar och flygbolagen skyller ifrån sig på varandra om ansvaret så nu har det slutat med att vi är tvungna att åka över till Koh Samui, där flyget går i från, för att sedan få svar. Kaos!! Men ska muntrar upp situationen med lite bilder på mat från de senaste;))

Gårdagens lunch samt dagens frukost. De andra dagarna har vi gjort frukosten hemma men idag blev det på restaurang och oj så gott det var! Beställde in en tallrik med stekta ägg, bacon och korv och sen en skål med yoghurt 'ed frukt och müsli som var super god.

Ikväll käkade vi på matmarknaden, kan ju ha den bästa och billigaste maten! Köttet på mellan bilden är ljuvligt, vi tog blandat revben med fläskkött, perfekt! Sne käka vi lite annat smått och gott sol vi plockade på oss;)) ska försöka blogga imorgon om hur resan gått om vi får internet!

Bjuder på två gamla bilder för här ser det allt annat ut än på bilderna... Har regnat floder i två dagar, helt galet mycket har aldrig sett något liknande förr! Kan nog kalla det en naturkatastrof, har regnat så mycket att alla elstolpar låg på gatorna igår och vägen in till stan var helt vattenfylld, sådär som det bara är på tv när vattnet går upp till midjan och set flyter möbler på vägarna. Vädret ser inte så lovande ut de kommande dagarna heller men vi får hoppas att det blir bättre, man inser inte hur beroende man är utav ström... Vi har varken haft någon AC, vatten i några kranar, wi-fi eller ljus, ingenting funkar?!?! Håller på att bli galen!!! Idag gick det att ta sig ut till vägen så vi har precis käkat lunch på ett ställe med ström. Alla tog med ipads, datorer, mobiler och upptog alla uttag som restaurangen i princip ägde Hahaha för att kunna ladda. Nu ska vi sörje äta massa glass;))

Började dagen med ett litet träningspass ute på altanen på nedervåningen och efter det var vi välförkänta en pannkaksfrukost med nutella. Har inte tränat på jag vet inte hur länge så det var dax att starta kroppen igen!!

Vi låg en stund vid poolen innan vi drog oss ner till stranden för mat som jag berätta om i förra inlägget.

Lite bilder från stranden. Pappa kör Thai-Style hela vägen nu för tiden😂 På eftermiddagen tog vi kustvägen in till stan där vi tog massage, är vell uppe på femte massagen men var lite besviken denna och förra gången. Idag var det inte jätte bra massage och förra gången fick jag någon som var så hårdhänt att det kändes som alla mina ben i kroppen krossades. Nu lät det väldigt negativt men de andra gångerna har varit sköna, älskar ju trots allt massage😉 Nu ikväll var vi med om ett ösregn, har nog aldrig varit med om så mycket regn förut!! Gatorna var fyllda med decimeterhögt vatten när vi skulle springa till restaurangen...

Lyckades bli "icke Thai" idag med... Känns som jag bara får med mat när jag inte äter Thai Hahah. Men idag var en heldag utan Thai och de blev istället en köttbit panerad i parmesan till middag. Självklart blev det en shake till maten men idag provade jag en ny med mixade frukter med bland annat kockos och ananas. Nu ligger jag och Ebba i sängen och ska sätta på en film, godnatt!

Just nu sitter vi på en av stränderna och har precis käkat lunch! Tog en sallad idag för lite omväxling men slutade med att jag smaskade i mig familjens thairäster med Hahah, men oj vad gott det är på denna restaurangen!

Idag har varit en slappar dag! Legat vid poolen största delen av dagen och tog en lätt lunch hemma i huset. Nu har vi precis varit och käkat på en mysig restaurang nästan nedanför oss vid havet. Tog en köttfärsrätt men var avis på mammas green curry som är på bilden, var så himla god! Självklart tog vi shakes till!! Har nog druckit minst en om dagen Hahah men man tröttnar aldrig... Har börjat gilla kiwi shakesen, mumma