​Ikväll har Clara och saga varit hemma hos mig och planerat. Jag bjöd på scones och te under planeringen. Och gissa vad vi planerat?? Jo våran Asien resa!! Sååå himla taggad och idag är det ändast 50 dagar kvar, tiden går så himla snabbt nu! Vi fick bokat lite fler flyg till och från ställen som är spikade. Sedan har vi valt att lämna vissa resvägar obokade för kunna välja fritt där nere och åka runt lite spontant. Och på torsdag är det dax för vaccination. Checklistan har börjat bockas av! Wiihoo

Veckorna som sådana ser ungefär lika dana ut, förra veckan jobbade jag även söndagen, var på tävling med knattarna på lördagen, hann med och kolla in den nya gallerian och ta en fika med Noah efter jobbet! Så veckan har varit mer än fullbokad. Veckan framför är inte riktigt så fullbokad men ska hinna med en del ändå!!

Idag är det pappas dag, den finaste, händigaste och snällaste pappa man kan ha. Massor med kärlek till dig❤️

I onsdags gjorde jag ett välbehövligt besök hos frisören och fräschade till mig lite. Håret var rätt slitet så bestämde mig för att klippa av en bit och göra lite ljusa slingor för att fixa till utväxten. Blev väldigt nöjd med beslutet att klippa av håret, ser så mycket friskare nu!!

Två snabba klick från outfits från helgen. Båda tagna i en snabb fart på stan. Ena i jakt efter en farsdags present i velandet vad man ska köpa och andra i ett desperat ryck att hitta en fest topp. I lördags hade nämligen Societén öppet och då får man passa på att gå ut. Hade en riktigt rolig förfest och utgång, så resultatet blev en väldigt lyckad kväll!

Bästa höstplagget enligt mig är absolut en stickad tröja. Ovan hittar ni några av mina favoriter, allt ifrån H&M.

Idag var första dagen på jobbat sedan semestern. Känns på ett sätt skönt att komma in i rutiner igen men kan inte undgå att erkänna att det ligger en del ångest i det. Att gå upp till mörker och sedan gå hem till mörker är ju lite dystert men men de är så hösten är här. Det blir desto mysigare att burra ner sig i en filt och tända ljus och bara gosa.
Igår skulle jag egentligen ha jobbat men mådde inte riktgt bra i söndags så bestämde mig till slut att bli hemma. Första gången jag någonsin har sjukanmält mig, men så fick det bli. Blev ett besök hos doktorn istället och sen spenderade jag resten av dagen hos mormor och morfar.

Igår gick planet från Gran canaria hem till kalla Sverige. Vi har verkligen haft en toppen vecka med endast en dag med lite moln annars har de varit solsken och klarblå himmel, runt 30 grader hela veckan. Denna gången var vädergudarna med oss. Det var vell tur det eftersom de inte var med oss sist i Thailand!

Stranden nedanför vårt hotell, Amadores beach, där vi spenderade mest tid av dagarna. Favorit platsen var piren där man kunde hyra stolar. Tycker mycket bättre om att ligga på sten än i sanden om man ändå ska ha stolar, då slipper allt bli så sandigt;)

Från en tapas-lunch på stranden! En lunch helt i min stil! Älskar att smårätter!

Från en hel dag på Anfi! Anfi var helt klart den finaste stranden om man tänker på dess turkosa vatten, vita sand och lyxiga affärer intill strandstråket! Tyvärr visade inte bilderna så mycket utav det men i ett äldre inlägg från vår biltur kan man se det turkosa havet med rättvisa. Här är bilder från en liten halvö utanför där vi hoppar ner i det djupa havet. Även lunchen åt vi ute på halvön med en härlig utsikt som även den gömmer sig utanför fotot...

Där blev det en liten upp date från några missade dagar men nu är vi som sagt hemma igen. Det är alltid lite ångest med att komma hem och åka från allt det lugna och härliga! Men hösten här hemma är också lite mysig på sitt sätt, och nu har jag även värmen i minnet att leva på ett bra tag;))

Idag har dagen som de flesta andra spenderats på stranden. Dagen började med frukostbuffé på grannhotellet och vi åt så vi höll på att storkna. Nu ikväll tog vi taxin över till Mogán där vi käkade middag och strosade omkring lite grann. Jag åt en jätte god baconlindad kyckling med fetaost fyllning. På bilderna ser ni även min nya väska jag köpt här nere, perfekt lilla väskan!!

Idag vaknade vi till ett molnigt Gran Canaria och valde därför att hyra en bil för att utforska ön lite. Vårt första stopp blev ett shoppingcenter där hela familjen fick med sig lite smått och gott.

De följande stoppen var ett x antal olika stränder. Min favorit var helt klart Anfi som var lite lyxigare och hade ett klart turkost hav!!

När energin tog slut blev det ett stopp längst vägen med påfyllning av dricka. Jag tog en fräsch juice och pappa tog en milkshake både med nutella och caramell och han var överlycklig som ett barn.

Slutdestinationen blev Mogán eller som det kallas ” lilla Venedig” och det var det verkligen! En liten flod och en massa små gator med en massa fina hus och restauranger. Hit kommer vi definitivt att åka fler kvällar!!

Amadores strand

Från balkongen

Från vår pool

Naturen på ön är ganska kal då det näst intill är ökenland runt om men gott om kaktusar finns det och dem har verkligen charm!

Älskade värme äntligen är vi hos dig och Ååh som jag saknat dig!!! Efter detta årets sommar var värmen mer än välkomnad!

Just nu befinner vi oss på Gran Canaria och har varit här sen igår eftermiddag. Vi bor upp i bergen i en by som kallas Amadores med en härlig strand några meter nerför de kringliga serpentinens vägarna. Gårdagen bjöd på några timmar vid pool på hotellet men idag tog vi oss ner till stranden och spenderade vår dag där. Njuter till hundra!