View tracker

Fan.

Igår blev det mer mat än jag trodde. Slutade med två ägg och två bröd (550 kalorier!!! what the fuck), så jag gick ut och sprang för att bränna bort så mycket jag kunde. Slutade med att dagens intag landade på cirka 300 kalorier. Jag kan leva med det. Idag är en annan femma.

Dagen började bra, jag hade förberett en smoothie på 250 kalorier som jag tänkte dricka till lunch. Sen skulle jag baka på jobbet. Och då sprack det helt. Vet inte riktigt exakt hur många kalorier men jag vet att det är många, därför ska jag träna dubbelt ikväll, först med en vän och sedan på gymmet där jag planerar att bränna åtminstone 500 kalorier. Jag vet att jag hade kunnat hålla mig om det inte vore för mitt jävla jobb. Nu är det i alla fall bara 3 dagar kvar - efter det har jag inte längre något som lockar mig till mat konstant och då jävlar ska ni få se på viktnedgång. På tal om viktnedgång, gissa vems våg som visade 59,1 kg imorse!!! (kan det bero på att jag sov 9 timmar?) Det gjorde mig faktiskt lite lyckligare, även om dagens misslyckande drog ner det hela. Även om jag ikväll förmodligen kommer bränna bort all kaksmet och kaktopping tänker jag ändå fasta imorgon. Skippar frukost, äter inget på jobbet, och på kvällen ska jag till en vän så då kan jag dra lögnen "jag åt hos henne" när jag kommer hem.

Utöver det märker jag inga större skillnader. Jag vill gärna tro att lite fett har lossnat från mina höfter och att jeansen sitter lite lösare än vad dom brukar, men det kanske bara är önsketänkande. Vi får se vad vågen visar imorgon, om jag har tur kanske den fortfarande visar 59.

Xoxo

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

I lördags åt jag extremt mycket mat. Extremt mycket. Så jag kompenserade igår genom att inte äta något alls - och det gick bra! Idag känns det mycket skönare och söndagens hetsätning känns inte längre lika jobbig. Idag har jag hunnit äta lunch; grekisk yoghurt, jordgubbar och honung = 164 kalorier. Jag kommer förmodligen äta kvällsmat också, men jag ska försöka hålla det under 300 kalorier. Eftersom jag cyklar till och från jobbet bränner jag 150 "gratis" kalorier på det, men jag ska försöka träna på kvällen också och då kanske lyckas bränna bort allt jag äter idag. Imorgon ska jag även väga mig och se hur det ligger till med min vikt, som förhoppningsvis(!) har sjunkit trots lördagens misslyckande.

Det jobbigaste just nu är att hela tiden behöva tacka nej till all mat. Personalen på mitt jobb är otroligt snälla och erbjuder mig alltid olika saker att äta, men jag är fast beslutet vid att inte ta emot något jag inte kan väga för att kunna räkna ut kalorierna. Börjar även bli svårt att ljuga hemma, men jag ska framöver försöka äta maten på rummet så att jag bara kan spola ner den i toaletten istället. Vi får se vad som händer imorgon, kanske att jag äter lite mer då, beroende på vad min vikt visar. När jag slutar jobba (nästa vecka!!!) ska jag också försöka mig på någon typ av diet, istället för att på måfå bestämma hur många kalorier jag får äta.

Xoxo

Likes

Comments

View tracker

​Godmorgon godmorgon, klockan är strax halv 12 och jag har satt ett mål att inte äta något fören klockan är tidigast 1. Innan dess ska jag försöka mäta min kropp (runt midjan, runt höften etc) och sedan skriva upp mina mått i en liten bok. Tanken är att jag varje vecka, samma dag, gör samma sak och förhoppningsvis då ser lite framsteg! 
Jag har även bestämt att jag en dag i veckan, tror lördag, ska få äta "vad jag vill", men inte överstiga 1200 kcal. Jag läste häromkvällen att kroppen går in i ett s.k "svältläge" när man inte matar den tillräckligt mycket och därför börjar den använda mindre energi = förbränna mindre kalorier. Genom att göra såhär hoppas jag på att hålla igång min metabolism och kanske få ytterligare lite motivation att hålla mig strikt dom andra dagarna när jag har något att se fram emot senare i veckan. 

Nu ska jag gå och klunka massa vatten, xoxo

Likes

Comments

Har vi inte alla någon gång tänkt, "hur hade jag sett ut om jag bara var lite smalare?"

Det har jag i alla fall gjort. 

Och genom denhär bloggen ska jag dokumentera mina framsteg, men också använda den som ett slags skydd - för vi vet alla att när något väl hamnar svart på vitt är det näst intill omöjligt att undvika, och det är den typen av gränser jag behöver för att nå mitt mål. 


Jag har märkt att det bästa sättet för mig att inte äta mer än jag ska är att dagen innan planera ut hur den kommande dagen ska se ut, och förhoppningsvis hålla mig till det. Så eftersom jag idag åt 1200 kalorier (usch) tänker jag imorgon hålla mig väldigt strikt och äta minimalistiskt:
Frukost: - ​​0 kalorier
Lunch: Broccoli (steamed) max 100 gram - ca 20-25 kalorier
Middag: Musli max 50 gram + mjölk - 190 + 120 kalorier
Totalt: 335 - 340 kalorier

Värt att nämna är också att jag ska träna på kvällen så kommer förhoppningsvis bränna allt jag äter.

Xoxo

Likes

Comments