Hejsan. Igår tog denna resan slut. Idag har vi haft en vanlig skoldag och tidig morgon. Ganska stor skillnad från när man kunde gå i bikini på stranden till nu då man går i vinterjacka och snö över allt.

Iallafall åkte vi buss till flygplatsen klockan 12.00. Innan det badade vi lite i poolen.
På bussen var det inte speciellt tyst om man säger så, alla hostade hela tiden.

Vi kom till flygplatsen och gjorde alla kontroller samt gick på flygplanet 15.20. På flyget ritade jag, åt mat, försökte sova och spelade på min mobil. Hostningarna (om man nu kan skriva så) försvann inte på bussen. De fortsatte hela flygresan hem tills att vi gick på tåget från Köpenhamn till Hässleholm.

När vi äntligen var i Hässleholm var klockan 00.15 och sedan tog vi en taxi hem och gick direkt och la oss.

Ha det bra! PÖSS💗😽

I måndags var vädret lite retande för att vi var på stranden hela dan fram till halv 4. Det var blåsigt och solen gick i moln hela tiden. Den var framme i 5 sekunder och sen i moln 10 minuter, framme i 5 sekunder och i moln 10 minuter, osv.

Vi åt lunch ganska tidigt pågrund av vädret och då gick vi till strandrestaurangen jag rekommenderat som heter Flipper. Jag tog toast med bacon och pommes som innan.

Efter en stund kommer solen tillbaka som starkast. Ägaren öppnar taket och jag och TuvaLisa går och badar.

Vi badade en stund och sedan solade vi.

Efter det tog vi bussen hem till hotellet och vi gick upp till poolen. Vi badade en massa och sedan tog jag och TuvaLisa en jättegod glass som heter Maxibon cookie. Riktigt god! Den smakar typ som cookie dough.

När vi käkat upp glassen gick vi ner och gjorde vid oss, iallafall jag. De andra gick upp till poolen igen och solade och badade men jag fick sitta på balkongen.,

När de tillslut kom ner och gjorde även dem vid sig och vi åkte till en resturang som heter Piraten. De ligger typ på/i berget. Det fanns en gång in till berget där alla toaletter var.

Till mat tog jag Entrecote med pommes och bea. Till det Fanta som vanligt.

Till efterrätt blev det chokladfondant med vaniljglass som var supergott!

Sedan gick vi och kollade på en show och därefter tog vi en taxi hem.

Ha det bra! PÖSS💗😽

Igår spenderade vi dan på stranden. Vi badade och solade som vanligt.
Vid lunch gick vi till en liten strandrestaurang, jag tror att den hette Flipper. Jag tog en toast med bacon och pommes till. Det var den godaste toasten jag någonsin ätit. Om ni åker hit rekommenderar jag den lunch restaurangen.
Efter den goda lunchen åt vi glass i stora lass. Jag tog en glass som var lite större i verkligheten en som på bilden. Det var tre kulor. Choklad, vanilj och någon annan glass sort jag inte minns namnet på. Till det var det grädde och chokladsås.

Sedan badade vi mer och sedan tog vi bussen hem till och hotellet och satte oss vid poolen. Men denna gång var det inte iskallt i poolen utan man kunde faktiskt bada som var sååå skönt. Så jag och TuvaLisa badade en stund och sedan gjorde vi vid oss.
Vi tog en taxi till en resturang. Maten var Såå god. Jag åt kött med bea och pommes som vanligt och det var helt klart den bästa kvällsmaten hittills!

Efterrätten var inte heller något att bråka med. Jag tog olika smaker av glass som var supergott. TuvaLisa tog någon sorts jordgubbar med glass som var helt underbart.

Ha det bra! PÖSS💗😽

Vi vaknade upp av moln över hela himmelen men ändå ville mamma att vi skulle till ett annat hotell och bada. Så vi gjorde det men halvvägs i taxin ändras vädret helt totalt, det blev klarblått.
När vi kommit fram hoppade jag och Tuva rätt ner i poolen och vi vadade o hade kul.

Sedan åt vi lunch och solade en massa. Efter lunchen packade vi våra saker och gick en runda. Vi kom till en liten bar typ som jag och Tuva köpte glass på. Därefter gick jag och TuvaLisa ner till stranden och spelade tre i rad. Sedan tog vi en taxi hem till vårt hotell och solade vid poolen. Vi åt även toast och spelade kort.

När vi gjort vid oss tog vi en taxi till det köpcentret vi varit på innan och åt mat. Jag tog kött med pommes och bea och sedan hoppade TuvaLisa sådan studsmatta jag pratade om innan.

OUTFIT OF THE DAY!

Fredagen startade med en fantastisk bra dag på stranden. Jag och pappa var ute och gick men jag hade convers (stav) utan strumpor och vi gick kanske en halv timme till andra sidan av stan. Jag fick jättemånga blåsor och skavsår på fötterna så nu kan jag inte ha på mig skor.

Vi köpte en glass och sedan tog vi en taxi hem för jag kunde inte gå.

När vi kommit tillbaka till stranden åt vi lunch på en strandrestaurang och jag tog bara pommes.

Vi fortsatte att bada och sola till klockan blev 4 för då tog vi bussen hem och spelade kort. Sedan duschade vi och gjorde vid oss och gick till ett köpcenter för att äta mat. Men på alla ställen vi kunde hitta satt alla och rökte eller var inte maten så bra. Det slutade med att vi hittade ett ställe och jag åt kött med bea och pommes.

När alla ätit upp gick vi i lite butiker och spelade i en spelhåla.

Klockan blev därefter ganska sent och vi gick in till donken och tog en glass eller milkshake. Sedan tog vi en taxi hem och kollade på film och åt vår glass.

Ha det bra! PÖSS💗😽

Igår startade dagen med en god frukost på balkongen. Känslan när man kan sitta ute utan vinterjacka och tjocka kläder är underbar.

När vi ätit upp och gjort vid oss åkte vi bussen till stranden. Vädret var klarblått och vi solade och badade en massa.

Till lunch åt jag toast och pommes ed fanta som alltid är gott. Efter lunchen solade vi och badade ännu mer. Vid tre tog vi bussen hem igen för det blev mulet över hela himlen.

När vi kommit hem chillade vi mest och sedan gjorde vi vid oss. När vi var klara gick vi tio minuter från vårt hotell till ett köpcenter typ och åt mat. Jag tog Spaghetti Carbonara med fanta. När jag och TuvaLisa ätit upp gick vi till en lekpark typ precis bredvid och hoppade studsmatta som man spänner fast sig, svårt att förklara men hoppas ni fattar. Efter det gick vi i lite affärer, vi gick tex till en spelhåla eller vad man kallar det och spelade spel. Sedan gick vi hem och la oss.

Ha det bra! PÖSS💗😽

(KLICKA IN FÖR FLER BILDER)

PUERTO RICO AMADORES!

Hejsan! Igår klockan 06.44 gick vårt tåg till Kastrup och där började vår resa till Kanarieöarna!

På flygplatsen gjorde vi alla kontroller och allt annat man gör innan flygplanet lyfter. När det väl lyfte var klockan 10.00 och landade var den 15.20 som svensk tid. På flyget spelade vi spel, åt mat, åt godis, ritade och massor annat.

När vi landat och kommit till flygplatsen stod vi och väntade på våra väskor ganska länge.
Sedan tog vi bussen till vårt hotell, det tog lite mindre än en timme att åka.

När vi kommit till vårt hotell tog vi på våra badkläder och gick till poolen. Det var riktigt varmt, dock var inte poolen lika varm så jag badade typ ingenting utan solade mest. Efter en stund åt vi toast med pommes.

När klockan blivit lite senare gick vi upp på vårt rum och gjorde vid oss. Sedan åkte vi till en resturang där mamma och pappa åt mat och jag och TuvaLisa efterrätt. Jag tog vaniljglass med chokladsås och jordgubbar.

När alla ätit upp och sånt åkte vi hem och la oss.

Tjena! I'm back<3

Igår började dagen med att göra vid sig och äta lite lunch. Efter maten gick jag till Smilla och vi var hela dagen. Först snackade vi om massa skit, ofc.
Eller först? Hela tiden snarare men lite senare körde vi korrajömma (stav) Hahah med hennes syrra och hennes kompis.
Därefter "spelade" vi singstar som jag var usel på för jag kunde ingen av låtarna haha.

När klockan blev 6 gick jag hem och gjorde vid mig för vi skulle få några gäster. Så jag bytte om och vid 7 kom dem.
Jag och Ella busringde folk som tex våra lärare haha med appen prankster (rekommenderar den).
Det var fett kul även fast vi inte fick någon speciellt rolig reaktion, förutom min mamma efter samtalet. Haha jag dog nästan.

Till mat fick vi någon slags pasta med kyckling och annat.

Efter maten och en massa snack spelade vi julklappsspelet som alltid är lika roligt. Jag vann en Nutella, kinder ägg och någon slags fotmassage boll typ.

Sedan spelade vi Singstar 2018 i flera timmar.
Det var jätteroligt!
Samtidigt som vi sjöng fick vi vår efterrätt som var chokladfondant och grädde.

Efter efterrätten sjöng vi mer hah.

När klockan var typ 2 på natten var alla föräldrar också med och sjöng.

Sent på natten gick den hem och jag gick och la mig.

Ha det bra! PÖSS💗😽

Hej! Igår var det nyår och jag förväntade mig ett riktigt bra nyårsfirande. Det blev dock inte riktigt som tänkt......

Allt började med att jag åkte tåg hem från mina kusiner jag varit hos under helgen. En grym helg.
När jag hår av tåget möter jag pappa och vi tar bilen hem. Innan vi hunnit sätta oss i bilen berättar pappa att det inte blir något för dem vi skulle åkt till blev sjuka.
Jag vill bara förtydliga att jag köpt massa kläder till nyår, tex i helgen köpte jag en "fluff lurv koft jacka" (bara vissa som fattar haha).

Jag blev inte så glad därefter om man säger så.
Kvällen började iallafall med att min familj spelade monopol och åt förrätt, det var jättegott.

Efter det var jag, pappa och min syster ute och smällde lite raketer.

Till huvudrätt åt vi kött eller kyckling (hehe vet inte riktigt vad det var) inlindat i bacon runt om. Till det var det potatisgratäng och bea.

Efter maten åkte pappa till jobbet så då var det bara jag, mamma och TuvaLisa kvar. Vi kollade på någon film och åt godis. Efter filmen spelade vi Bingolotto. Ingen vann något förutom Tuva som van en ny lott.

Sedan åt vi efterrätt och vi tolv smällde vi våra sista raketer och kollade på alla andras! Det var superfint.

(KLICKA IN FÖR MYCKET FLER BILDER)

Hej!! Hoppas ni har haft en riktigt bra jul och julafton. Det har jag iallafall.

Dagen började som alltid med en liten present i julstrumpan och sedan frukost. Vi fixade oss och städade klart huset. Vid 1 kom släkten och vi omgåddes och åt julmat. Efter maten som pågick vääldiigt länge kollade vi på Kalle Anka men inte Emil i Lönneberga detta året som jag och mammas kusin har som tradition. Vi åt godis och efterrätt och mest chillade och snackade, vi hade det trevligt helt enkelt.

När klockan blev 4-5 åkte alla hem eller ja de åkte till mormor och morfar som vi sedan skulle fira på. Vid 6 var vi där och tomten kom och vi fick våra julklappar. Jag fick jättemycket fint jag verkligen önskat mig och jag blev sjukt nöjd med allt.

Sedan åt vi julbord igen och godis såklart.

Hela kvällen gick åt att testa och prova allt man fått. Tack så mycket för alla julklappar och en bra julafton.