Igår och imorse åkte mina favoriter hem.
Idag har varit en av den tråkigaste dagen på länge. Jag har bara kollat på Netflix och TV hela dagen.

Har ni tips på saker man kan göra, kommentera det Isf.

Ha det bra! PÖSS💗😽

Dessa kvällarna går aldrig att glömma. Älskar dessa personer, himlen, glädjen, kläderna och allt annat du ser på bilderna. Kommer sakna er, Emma och Ellen. Ni har gjort dessa dagarna till dem bästa❤️

Ha det bra!! Puss💗😽

Denna dagen på bakken var bara för bra❤️ Vi åkte en massa karuseller och åt glass i stora lass. Tack för en rolig dag!

Som ni har märkt har jag inte lagt upp något på länge men det beror på att jag inte haft något att blogga om. Men denna helgen kommer jag försöka blogga som ett svin, haha.

Ha det bra, PÖSS!!😽

Jag vaknade upp till sista heldagen här i Kroatien.
Hela dagen var vi vid mina kusiners pool och badade och solade. Men till lunch gick vi till glassbaren och mamma och pappa tog någon hamburgare och någon kebab. Medans jag och TuvaLisa redan hade ätit så vi fick varsin glass.
Efter lunchen gick alla ner till en strand och jag, Emma, Viggo och deras pappa Jesper skulle göra någon sorts vatten-hinderbana mitt ute i vattnet. Den var jättestor och riktigt farlig. Men skitrolig att göra.
Tyvärr skadade vi alla oss men det gick över rätt snabbt.

På kvällen gjorde vi vid oss, åt mat och sedan gick vi till glassbaren och tog varsin megaglass och en dricka. Jag tog en chokladglass och en fanta.
Kvällen var underbar och vädret var de bästa av alla dagarna vi har varit här.

Ha det bar!! PÖSS
💗😽
(Vet inte varför texten blev sne)

Nutella och vitt bröd är en bra början på dagen.
Efter frukosten stack vi alla ner till stranden och badade och solade hela dagen. Vädret var helt fantastiskt.
Till lunch gick vi ner till en uteservering som vi var på för någon dag sedan. Jag tog något köttspett med pommes som var väldigt gott.
Efter lunchen gick vi tillbaka till stranden och smorde in oss med solkräm för vi skulle ut till havs. Vi åkte en trampbåt som såg ut som en gul bil.
Man trampade vid framsätena och styrde med ratten. Där bak var det ett soldäck där alla vi barn satt.
När vi hade kört ut en bit hoppade alla i vattnet. Jag var först i, såklart.
Vi svängde och körde runt överallt. Jag och Emma försökte simma ifatt båten men ibland gick det lite snabbt.
Efter en timmes båtfärd gick vi ner till glassbaren och tog en glass.

Kvällen var bara som vanligt. Vi gjorde vid oss, åt mat, gick till showen, gick hem och sedan somnade vi...

Ha det bra!! PÖSS💗😽

☀️🌤⛅️🌥🌦🌧⛈.
Vårt väder hela dagen👆🏼.
Vi vaknade upp till ett fint och soligt väder. Efter frukost gjorde vi vid oss och gick ner till mina kusiner och deras hotell. Vi badade där hela dagen men vädret blev sådär. Det blev bara muligare och muligare. Flera parasoll vältes här och där. Men efter en stund sprack det upp lite. Man kunde iallafall se solen igen.

Sedan blev det ganska varmt men fortfarande mulet. Då hoppade vi i poolen och badade.
Vi hade jätteroligt, som man har när man badar, jag har det iallafall.
Tiden gick och vi packade ihop för att gå hem till vårt hotell. Vi gjorde vid oss och sedan var det bara dags att börja gå igen. Det blåste så mycket att det nästan var trögt att gå. Men varmt var det fortfarande.
Vi kom fram och gick till "någonting" som vi drack en fördrink på. Efter det gick vi upp till en resturang ovanför hotellet. Förrätten och efterrätten var kanske inte det bästa jag hade ätit om man säger så. Men huvudrätten var god. Det var kött med potatis, sallad och pommes.
När vi hade ätit upp och snackat färdigt gick vi ner till showen. Vi hade jättetrevligt men plötsligt började det ösregna, blixtra, åska och jag vet inte vad...
Det var ett riktigt oväder. Vi försökte hitta en taxi som vi kunde åka med hem. Men såklart fans det inte en ända. Men vi fick två paraply att dela på iallafall, hah.
Skorna blev helt genomblöta men håret och halva klänningen klarade sig. Efter en blöt och lång väg hem slängde jag mig ner i sängen och somnade direkt.

Det var det vädret ja. Ha de bra! PÖSS💗😽

Undervattensbåt!!

Dagen började med en tågtur till en strand på andra sidan. Problemet var att det var mulet och solen syntes inte till. Så istället för att vara på stranden tog vi en tur i shoppingvärlden, haha.
Jag kollade på en hatt som jag förmodligen kommer att köpa om någon dag. Sedan köpte jag en fidget spinner som alla har nu för tiden.

Vi stannade och åt glass i stora lass. Efter den mäktiga glassen hände något väldigt roligt och spännande. Vi åkte ubåt/undervattensbåt. Vi såg en hel del fiskar och jättestora maneter. Dem var riktigt coola. Men vi såg inte någon haj...

Efter en timmes åkande satte vi oss på en liten uteservering och åt mat. Jag åt en jättegod liten pizza.

När vi kom hem tog vi på oss badkläder och hoppade i poolen. Det var väldigt varmt i poolen men dock inte så varmt i luften. Efter ca 20 min gick vi upp på hotellrummet och gjorde vid oss. Sedan åt vi mat i restaurangen på hotellet.

Efter det var det dags att gå den 2 km långa vägen till våra kusiners hotell och kolla på showen som är på kvällarna. Vi hade en jättemysig kväll med mycket skratt och kortspel.

Ha det bra!! PÖSS💗😽

KROATIEN!❤️

Dagen innan fick jag reda på att vi skulle åka till Kroatien och överraska mina kusiner, moster och hennes man. Först blev jag lite ledsen och arg, både för att de inte hade berättat något och för att jag hade bestämt så mycket med mina vänner. Men vi åkte dit!
Från Hässleholm skulle vi bila upp till Norrköping på 4 timmar. Det var väldigt tröttsamt.

När vi kom till flygplatsen stod vi i en lång kö i den trånga lilla flygplatsen och väntade på att få checka in. När det äntligen var vi, ställde vi våra resväskor på rullbandet och lämnade fram passen. Men när jag så att mannen som tog passen, böjde sig över diskbänken och sa "Detta passet har gått ut" blev det bara som om att världen stannade för en sekund. Det var TuvaLisas pass, mamma har då råkat att ta med fel pass. Hon tog det gamla. Det fanns inget sätt för henne att komma till Kroatien så mamma satte sig nervöst och letade efter nya flygresor som de kunde åka med dagen efter. Plötsligt hittade hon en från Köpenhamn kl 11.20. Men det hade ett stopp i Polen på 3,5 timmar. Men hon köpte det och tog tåget hemmet TuvaLisa medans jag och pappa åkte till Kroatien.

Dagen efter på kvällen kom Tuvalisa, min lillasyster då, och min mamma hit. De hade då varit i 4 länder på en dag😂. Men de kom iallafall och vi överraskade mina kusiner och dem blev över glada. Som vi hoppades på❤️

Lång, rolig, jobbig och nervös historia.
Hoppas ni gillar detta inlägget och att ni följer så jag kan få chansen att hamna på följförslag💗
PÖSS😽

MAS PALOMAS🤙🏼🌴

Hej! Idag (Måndag) har vi nästan bara suttit vid poolen. Därför bestämde vi oss att på kvällen innan maten skulle vi gå runt och titta i Mas palomas. Vi gick in i några affärer men vi köpte inte något förutom två lysande lappar som sitter mot varandra som man skjuter upp i luften. Det är också svårt att förklara, srry.
Sedan åt vi världens största glassar. Jag nådde inte äns upp med skeden. Så jag fick ha hela glassen i knät, haha.

Jag fick inga bra bilder idag (Tisdag) därför blir detta inlägg till två dagar.
Idag har vi också legat vid poolen typ hela dagen. Men egentligen skulle vi till en strand och vara där. Men det blev aldrig av.
Detta är ju sista dagen så därför låg vi vid poolen extra länge.
Nu sitter vi på lobby baren och ska snart gå in och ta mat.

Hoppas ni har gillat dessa inlägg denna veckan💗
HA DET SÅ BRA! PÖSS😘

SOLEN ÄR HÄR FÖR ATT STANNA!☀️

Hey! Solen som kom igår har stannat och min näsa har bara blivit rödare..😂

Som jag berättade igår skulle jag göra en fläta utav trådar på kvällen (jättesvårt att beskriva). De gjorde jag också. Min lillasyster gjorde en rosa och jag en blå. Man
kan se den sticka fram bland håret på vissa bilder👆🏼. Jag tyckte den blev jättefin.

Nu på kvällen när vi skulle ta outfit bilder till bloggen började de bli väldigt mörkt. Därför tog vi inomhus istället.
Hoppas det dög i alla fall.