På Arlanda.

Hyrbilen uthämtad, hungriga och lite lost. De åksjuka fram och de åksjukebefriade bak.

Efter lite letande hittade vi en restaurang i vad vi tyckte såg ut som lite av ett slumkvarter (sen fattade vi att det är såhär det ser ut, typ överallt). Vi blev förvånade över hur det kunde blåsa så mycket, men det var inget mot vad som komma skulle.

Jag har aldrig varit så hungrig, aldrig kastat i mig maten så snabbt. Efteråt somnade jag nästan.

Första hotellet, Northern Light Inn. Det var så skönt att komma in till det varma hotellrummet efter att ha suttit på restaurangen och hackat tänder. På natten blev vi väckta av receptionen för att kunna gå upp och se norrskenet (något vi valt att vi ville). Himla vackert, men kunde tyvärr inte fota det... Här bodde vi två nätter och var supernöjda med allt!

Frulle och finväder👍

Såhär såg det ut vid vägen till och från hotellet. Lavastenar överaaallt.

Contains affiliate links

Te är bland det bästa jag vet och nu har jag hittat ett nytt favoritmärke; Or Tea? Det är inte bara gott, det är gulligt också😍 Rekommenderas starkt! Den HÄR och den HÄR är mina favoriter☕

Contains affiliate links

...kan exempelvis se ut såhär👇 men på många andra sätt också förstås! Jag fick faktiskt hem en ny bikini från H&M igår som jag testade på idrotten/badet idag. Tror dock att den passar bättre som strandbikini då överdelen gärna "glipade" sig lite när jag simmade snabbt. Men nu kommer jag aldrig mer behöva ha simning i skolan, så det problemet var inte långvarigt!

(Inlägget innehåller Adlinks)

Igår när jag var hos Marie på Studio M för att klippa topparna och göra ljusa slingor tog jag det spontana beslutet att även bli lite rosa. Jag har tänkt på det förut, att testa och se om jag skulle passa i denna lite ovanliga färg. Och det blev inte helt tokigt måste jag säga! Tycker det är häftigt att man kan ändra sitt utseende så mycket, så enkelt. Detta är dock ingen toning, utan snarare en inpackning/färgbomb som kommer tvättas ur rätt snabbt om jag inte underhåller det själv. Så vi får väl se om jag fortsätter med rosa ett tag👩🏼‍🎤

Såhär såg det ut innan!👆Och efter👇 (varning för bildbomb)

Att uppdateringen här varit rätt obefintlig beror inte på någon brist på inspiration (jag har massor jag skulle vilja skriva om!). Det beror snarare på brist på tid jag inte behöver lägga på att plugga. Eller återhämta mig från plugg för den delen. Skolan tar kål på mig, även om det inte bara är skolans fel. För någon med så låg stresströskel i kombination med enorm prestationsångest som jag har är den här nationellaprov-tiden oerhört påfrestande. Inte bara på den psykiska fronten, även den fysiska. Efter att ha gått omkring med nack- och ryggont (för mkt plugg framför datorn) som bidragit till nästintill konstant huvudvärk och yrsel under en längre tid väntar nu besök hos både kiropraktor och optiker. Detta är ju rena lyxproblemen jämfört med mycket annat. Men jag kan inte låta bli att känna irritation över att man ska bli "straffad" p.g.a att man är ambitiös. Jag har nog faktiskt förlorat mer än vad jag har tjänat på att vara ambitiös och alltid vilja göra mitt bästa. Jag blir nästan arg över att betyget A ska värdesättas mer än min (vår?) fysiska och framförallt psykiska hälsa. Nej hörni, någon behöver sommarlov som ni märker...

När jag inte har pluggat har jag bland annat cyklat! Detta var i fredags när det var 22 grader varmt och kändes som sommar.

Passade även på att grilla☀

Vårpromenad och kusinbesök.

Hilmisen💗

Middag på Pinchos för Fanny 18🎈💝

Våren du är mer än välkommen!🌞🍃

Hej på er!

Nu har jag precis packat in håret med alla möjliga oljor och grejer. Vi kom hem från Island igår och om det är något som fått ta stryk av den resan så är det mitt hår!😅 Dag 2 på resan åkte vi till "Blå Lagunen" som är ett geotermisk spa där vattnet är väldigt rikt på svavel. Efter den dagen blev mitt hår otroligt strävt och konstigt så nu försöker jag råda lite bot på det. Men utöver trassligt hår fick vi alla årets första solbränna där. På Island liksom?! Vet inte hur mycket som är kvar av den nu, men nog blev vi lite förvånade när vi såg att vi hade bikiniränder den kvällen.

För övrigt har Island varit fantastiskt att få uppleva. Det går inte att jämföra med någon annan resa jag har varit på, i och med att vi annars rest för att få sol, upptäcka en stad och shoppa. Detta har varit en upptäcktsresa i naturen med endast fokus på att se saker i just naturen. Jag insåg när vi kom hem att jag har över 700 bilder i min kamera, så ni får räkna med att det kan ta lite tid innan det kommer uppdatering med bilder. Vi lyckades pricka in en väldigt bra vecka att resa till Island, både eftersom vädret var bättre än förväntat men även för att det inte hade hunnit komma så mycket turister. Nu när det officiellt blivit sommar där (vilket känns skumt måste jag säga😝) kommer nog turisterna bara att öka och öka. Men nu när vi var där och åkte runt i småstäderna/byarna blev man nästan förvånad när man fick möte på vägarna (lite överdrivet, men det var oerhört lite trafik utanför Reykjavik!).

Jag skulle starkt rekommendera den här resan till alla som på ett eller annat sätt gillar friluftsliv och natur. Oavsett om man vill vandra flera mil i bergen eller bara fotografera de populäraste sevärdheterna är det en upplevelse utöver det vanliga. Ett tips för att få se så mycket som möjligt är att hyra en bil om man kan. Det är väldigt smidigt och man får möjlighet att ta sig till ställen som mycket färre turister vet existerar. Bland det bästa med den här resan tycker jag har varit att den varit så stressfri. Vart man än befann sig var det tyst och lugnt och framförallt, otroligt vackert! Det gick inte att tänka på något annat än allt man såg omkring sig. Det fanns egentligen bara en sak som var negativ med resan, vilket var priserna på ön. Att gå ut och äta var extremt mycket dyrare än vad vi är vana vid. Exempel; innan vi skulle flyga till Island åt vi en frukost/lunch på Joe & the juice på Arlanda för totalt 500 SEK och innan vi skulle flyga hem åt vi en exakt likadan frukost på Joe & the juice på Keflaviks flygplats för närmare 900 SEK (OBS, se det som en förvarning). Detta bidrog även till att vi inte gick in i en ända butik eller köpte något som inte var ätbart. Men som sagt, detta var (och är nog inte för någon?) en shoppingresa.

Nu måste jag tråkigt nog sätta mig med en del plugg som jag varken haft särskilt mycket tid eller ork till under resan. Men jag kommer nog varva det med att kika lite på 13 reasons why som jag längtat efter att få se vidare på...🙊 Vad jag förstått är det väldigt många som ser den serien.
Hoppas ni haft en fin påskvecka!🐣💛

PS, kom på att bloggisen ju fyller två år idag! Så grattis till dig bloggen😜😋🎈 och grattis till lilla Hilma som blev ett år i tisdags🐶💝

Sedan sist vi sågs har jag bland annat...

...köpt mig ett par nya jeans👖

...köpt två mascaror (tummen upp för båda👍👀)

...fått choklad köpt i Köpenhamn av pappa🍫🇩🇰

...skaffat mig en ny "weekend bag" (eftersom den andra gick sönder...)👜

...premiärcyklat med pappa på nya cykeln!🚴🏻‍♀️✌️

...gosat med löpvovve och fått en tidig påskpresent av världens bästa mormor och morfar🐣💛

Igår hade Tilda 18-årsfest och det blev en väldigt lyckad kväll! Kroppen värker av all dans idag, vilket är ett gott tecken enligt mig😋 Desto värre är dock tröttheten idag. Jag och mamma gick en promenad i vårvädret nu på eftermiddagen, men aktivare än så har jag inte varit.

Vet ej om jag har tipsat om glassen på bilden förut, men isåfall gör jag det igen! SÅ.HIMLA.GOD.