Nu har vi varit i vår sista destination Bangkok! Här har vi mest tagit det lugnt vid poolen varje dag och sen besökt olika shoppingcentrum. Vi valde att inte göra någon sightseeing då vi hade så lite tid där och vi mest ville ta det lugnt och satsa lite mer på shoppingen. Vi var på Central World, Siam Paragon, Siam center och MBK. MBK var mer som ett köpcentrum med en "marknad" inuti det var tusentals stånd med fake saker som man kunde köpa. Vi besökte även två rooftopbars en var Bangkoks högsta som befann sig på 83e våningen. Nu sitter vi här i Ukraina jag och Lina och Emma är redan hemma i Sverige.

Tack för oss
👋🏽👋🏽👋🏽👋🏽

Här kommer lite bilder från Panglao och Cebu.
I Panglao hann vi göra Island hoppning där vi besökte 2 öar Balicasag och Virgin Island som var en ö mitt ute i havet under vattnet.

Sen dök vi två gånger ner för en vägg med koraller, de va sjukt häftigt för de blev som ett stup ner.

En bit ifrån panglao åkte vi också Zipline denna va mycket högre än den vi åkte i Singapore 120m högt upp!

Sen var vi en natt i Cebu där vi fick gå upp kl 5 för att ta en buss till Kawasan falls som var så himla fint de turkosaste vattnet vi sett!
Samma dag åkte vi till Bangkok för att spendera de sista dagarna där.

Hej förlåt för dålig uppdatering men det finns knappt något internet här i Filippinerna, så nu kommer ett mega stort inlägg!

När vi lämnade Gili Trawangan bodde vi två nätter i Ubud, där blev både Lamija och Emma sjuka. Så vi gjorde inget speciellt där utan vi tog det bara lugnt och försökte återhämta oss. Därifrån började vi en 24 timmars resa till Boracay i Filippinerna. Vi åkte från Denpasar till Jakarta, sen därifrån till Singapore där vi spenderade 12h sen åkte vi därifrån till Kalibo.

I Boracay var vi i 1 vecka och solade och badade mest då Lamija fick halsfluss så vi tog de mest lugnt där. Där bodde vi vid white beach och de va den finaste stranden vi någonsin sett, vattnet var helt genomskinligt dock var det ganska mycket alger på vissa ställen! Vi åkte till en annan strand med som också var superfin Puka beach men man kunde inte sola där för de blåste så himla mycket så man fick hålla fast sarongen när man låg på den.

I förrgår tog vi flyget till Cebu och sen båt vidare mot Panglao där vi befinner oss nu. Vi tog dock lite fel på tiden kom vi på i vår van till flygplatsen och de som åkte i vanen med oss förstod inte riktigt det så Lamija fick ställa sig upp och skrika på alla så vi till slut fick åka dit på en gång. Så när vi kommer till flygplatsen så har incheckningen redan stängt, Lamija får då springa till en vakt på flygplatsen och hitta på att vår bil kraschade och att vi varit med om en bilolycka allt för att sen hinna med flyget som tur var. Vi kom på kvällen och fick ett bra boende för bra pris på en gång. Dock va de fullbokat från idag så igår letade vi nytt boende. Efter mycket om och men kom vi till ett hotell där hon sa att hon hade en kompis som hade en lägenhet som vi kanske kunde bo hos. Hon hämtade oss så vi fick kolla på den och vi bestämde oss för att bo här. Så nu bor vi med en jättesnäll kvinna i hennes lägenhet med pool! Idag har vi bara legat vid poolen och tagit de lugnt och ska snart duscha och äta middag vid stranden. Om vi hinner bli friska så ska vi försöka dyka en gång iaf, åka Island hoppning, ziplina och besöka ett vattenfall!

Här sov på Singapores flygplats.

Här kommer Bilder från Boracay på stranden vårt boende och lite mat.

Här är lägenheten som vi bor i och frukost från imorse.

Eftersom att vi inte bloggat på jättelänge nu kan ni förbereda er på ett väldigt långt inlägg om hur vi hade det i Gili T.

Den 19 april åkte vi som sagt till Gili Trawangan som är en ö. Det var verkligen jättemysigt där och vattnet var hur fint som helst, dock väldigt varmt för det svalkades typ ingenting när man badade, men vi ska inte klaga!
Där var vi i ungefär en vecka, där tog vi det mest lugnt och hängde på stranden om dagarna men vi hann även med att dyka 2 gånger. Och det var såå mycket bättre än i Koh Tao, första dyket hade vi en sikt på 40 meter!! Dagen efter gjorde vi det andra dyket och då såg vi en haj! Det var ingen stor haj men ändå, sjukt coolt. Vi såg även massa sköldpaddor men dem kunde man se bara man var och badade vid stranden vilket vi gjorde redan första dagen.

En dag åkte vi över till en av dem andra Gili öarna som heter Gili Air, vi hann dock inte vara där så länge för båtarna gick så konstigt men men det var ju lite kul att inte hänga på samma strand, men annars var det som Gili T bara att det nästan inte var något folk där.

Vi hyrde också cyklar som vi hade nästan varje dag eftersom att ön är så liten så vart man än ville tog man sig enkelt med cykel eftersom att det i te fanns några bilar på ön, utan ville man åka "taxi" fick man åka häst med vagn.

Vi hann även med att äta middag vid solnedgången, gå på utebio, snorkla m.m. Vi träffade också Lovisa som vi var med i Singapore. Och på kvällarna hängande vi på lite olika barer.
I slutet av veckan kom Lamijas kompis hit så då hängde vi med dem de sista dagarna.

Eftersom att man var rätt trött på deras mat blev vi tipsade om ett ställe som hette Taco Corner där dem hade väldigt god tacos.

Nu har vi snart varit i Bali i en vecka. Vi har hunnit med Kuta, Uluwatu och nu en dag i Ubud.
Än så länge förstår vi inte riktigt hypen över Bali, visst naturen och allt är fint men stränderna är inte alls som i Thailand. Eller så har vi bara lyckats åkt till fel stränder.

Sista dagen i Kuta var det inte så fint väder så vi gick runt och shoppade istället och på kvällen gick vi ut på Sky Garden som är Asiens största klubb.

I Uluwatu var vi 2 dagar men det var inte det bästa stället för oss eftersom att vi inte åker moppe, för där behöver man hyra en för att kunna åka runt och få ut så mycket som möjligt från stället eftersom att det är väldigt utspritt. Och taxipriserna var väldigt dyra för de korta sträckorna man vill åka. Men vi hann iallafall se Padang Padang beach och besöka ett tempel. Stranden var väldigt liten och det var mycket 'smuts' i vattnet. Men vattnet i havet här är hur varmt som helst, det svalkar knappt när man går i.

Idag åkte vi hit till Ubud som ligger 'inne' i Bali. Här är det jättemysigt och det är en väldigt spirituell plats. Vi har hunnit med att besöka ett risfält och ett plantage där dem odlar världens dyraste kaffe, Luwak kallas det och är gjort på djurbajs. Vi smakade dock inte på det utan vi fick smaka massor med andra typer av kaffe och te.

Imorgon åker vi vidare mot Gili Trawangan. Vi hörs!

Hello!
Vaknade upp med myror i min säng idag (Lamijas) det var ju sjukt mysigt. Så när vi ringer på hotellägaren så säger han att det är vi som dragit med oss myrorna och att det inte fanns några myror överhuvudtaget. Så då började vi gå igenom hela rummet och insåg att det var myror i våra väskor och antagligen i kläderna. Hotellägaren verkade inte tro på nått som vi sa och vi visade även bilder på rummen men han typ ba ignorerade oss. Man känner sig sjukt äcklad iaf och jävligt arg på hotellet som inte lyssnar på en. Nu ska vi dra ifrån detta äckliga hotell iaf och hoppas på att nästa är bättre. Hoppas ni har en bättre morgon än oss, kram
🐜

Igår eftermiddag kom vi till Bali. Flygresan hit var katastrof, vårt första plan blev försenat så vi hann preciiiis med vårt andra plan efter mycket stress. Sen blev vårt andra plan också försenat och ACn funkade inte på planet förens vi kom upp i luften så det kändes som att man bokstavligt satt i en bastu.
Vi är nu i Kuta och kommer vara här i 3 dagar.
När vi kom till hotellet igår fixade vi oss bara lite för att sedan åka in till centrum för middag.

Idag har vi tagit oss till ett jättefint hotell med pool vid stranden för att sola och bada. För stranden var inte så jättefin och det var jättestora vågor, så det passar surfare bättre.

Poolen och utsikten från hotellet vi hänger på under dagen.

I fredags bestämde vi oss för att åka cable cars på Sentosa Island men när vi väl kom dit och satte oss i de så såg vi att de även hade ziplining. Så när vi hade åkt första "linjen" tog vi en promenad upp till ziplinen. Det var bland det bästa vi gjort på resan. Det var jättefint på ön och hade man haft chansen hade man velat vara här betydligt mycket längre. Efter att vi varit på ön tog vi MRT:n till Orchard Rd som är som Oxford street. Du kan hitta allt ifrån Louis Vouitton till den billigaste affären ever. Vi tog oss till Plaza Mall där vi unnade oss med en varsin GoPro kamera, här kan man t.o.m pruta på elektronikaffärerna så vi fick de för ett KAPpris!!!! Nu sitter vi på MRT:n påväg in till Clarke Quay för att se vad som finns här.

Igår åkte vi ut till Sentosa för att gå på Universial Studios. Det var verkligen så kul!
Våra favorit attraktioner var helt klart Transformers, Cyklon och The revenge of the Mummys.
Vi köpte ett expresspass vilket gjorde att vi fick gå före alla i kön på varje grej, det var det verkligen så värt för man slapp spendera tid på att köa i flera timmar.
Vi var där hela dagen så när vi kom hem tog vi det bara lugnt hela kvällen.

Efter knappt en dag i Singapore kan vi alla tre nog verkligen hålla med om att det är en jättefin stad och det är hur smidigt som helst att ta sig runt med deras tågsystem. Och vårt hostel ligger väldigt nära en station så det kommer vara jätteskönt att ta sig runt till olika platser.

Idag när vi kom fram till Singapore träffade vi en jättesnäll tjej som heter Lovisa, vi bestämde då att vi lite senare skulle träffas och äta middag ihop innan vi gick upp till Marina Bay Sands skybar.
Utsikten därifrån var amazing! Självklart beställde vi alla en Singapore sling 🍸
Eftersom att vi kom dit ganska tidigt gick vi därifrån tidigt också men det slutade med att vi hann se en stund av showen som var i Gardens by the Bay.

Nu ska vi snart sova för imorgon väntar en heldag med roliga saker.