Hej på er<3
Nu sitter jag på ett hostel i Palawan och skriver detta. Känns sjukt och skriva det då jag sett fram emot denna resa hur länge som helst och nu är jag här! Jag har varit i Filippinerna i en vecka och under denna vecka har jag hunnit med mer saker än vad jag gjort under hela mitt liv, så känns det iallafall. Jag har snorklat med valhajar, hajkat i kalawan falls, varit på "the Maldives of the Philippines" åkt zipline, badat, solat, tränat och rest i sammanlagt 24h sen jag kom hit. Även besökt 3 olika öar och 5 olika städer.

Så att spendera dagen på en strand i närheten av hostelet var verkligen nödvändigt för jag är helt slut. Men utöver allt resande så kan jag säga att jag älskar Filippinerna, det är hur fint som helst och trivs så himla bra. Just nu är vi i El Nido, Palawan och måste säga att detta är mitt favortställe än så länge. Många kallar det "the last paradise" och måste hålla med, även fast jag inte varit utanför Europa tidigare haha:) Imorgon får vi dock se lite mer då vi ska på en båttour runt de närmsta öarna så det ser jag verkligen fram emot. Nu måste jag dock lägga mig för vi ska åka 08.30 imorgon och jag och Sara ska ut och springa innan dess.
Puss på er!

Skönheten och odjuret themselves

Ligger nu i sängen i väntan på Andreas som enligt honom är 3/10 på fullskalan men ändå sluddrar och skickar suddiga bilder på snap... så förväntar mig att han glider in vid 3 snåret haha.

Tidigare idag tog jag en tur på stan och köpte det sista jag behöver till resan så nu står väskan nästan färdigpackad bredvid mig, om 5 dagar smällar det!
Ikväll så har jag jobbat, äntligen. Har nämligen varit sängliggandes i några dagar pågrund av feber och förkylning så var förvånansvärt skönt att vara tillbaka på jobbet igen. Kvällen rundades av med bio tillsammans med Ebba och Andre, beauty and the beast var det vi såg och vilken film?? Jag grät av ledsnad och av glädje ett antal gånger under filmen och Andre sa till och med att det var det bästa han sett och håller med. Otroligt bra film, rekommenderar den verkligen.

Men nu mina vänner ska jag lägga bort mobilen och sova då jag jobbar från öppning till stängning imorgon innan det blir middag med jobbet, puss!

Bilder från gårdagen

Hej på er!<3
Sitter just nu i soffan med Andreas och kollar på bad neighbours, mysigt.

Igår var vi ute, jag Ebba och Maja samt Jakob, Oscar och Oscar. Det var faktiskt väldigt roligt, hade riktigt kul verkligen. Idag träffade jag Pelin en timme och hjälpte henne med engelskan sen åkte jag till pappa och käkade lite mat med resten av familjen och min bonus mormor och morfar. Så en väldigt mysig dag med andra ord.
Ha det så bra vänner, puss

Gud vilken härlig vinterdag, eller vårdag vet inte riktigt om det gått över till vår än haha

Dagen har bestått av lite träning på kmti, främst fotstyrka då jag börjat träna ganska mycket nu den senaste månaden och vill inte råka på en skada det första jag gör. Sen tog jag och Andreas en liten promenad bort till gubbholmen och sedan handlade vi på hagahallen. Jag är ledig idag och han har varit sjuk så vi passade på att umgås då vi sällan har en hel ledig dag tillsammans<3

Nu håller han på att baka, hör ni vilken hemmaman jag bor ihop med haha. Så nu ska vi bara mysa fram tills det är dags att äta middag. Puss<3

Resor

Snart så mina kära vänner åker jag. Nu är det mindre än tre veckor kvar och jag spricker snart av längtan. Dels efter att komma bort från Karlstad men också efter Sara. Tänk att vi pratat nästan varje dag sen i sjuan och nu har vi inte setts på nästan tre månader (!!!) så jag längtar så mycket efter henne<3 Jag åker den 23e mars och bussen till Arlanda härifrån går typ 05.00 men jag lyckades hitta ett riktigt bra flyg med Emirates så det känns skönt nu när jag för första gången ska flyga själv.

Cebu och Palawan- Filippinierna

Mitt flyg landar på flygplatsen i Cebu den 24e Mars, på Saras födelsedag. Planen är att jag ska möta upp Sara, Linn och någon kille som dom träffat under deras tidigare resa. Sara är just nu i Australien och har tidigare varit i Nya Zeeland sen i slutet av december. Hon åker med två tjejer och en av dom ska med oss till Filippinierna. Vi har tänkt att vara i Fillipinerna i ca 1.5v veckor, under dom veckorna ska vi ta oss från Cebu till Palawan och därifrån till Manilla. För mitt och Saras flyg till Vietnamn går den 2a april från Manilla.

Hanoi- Vietnamn

Vi landar i Hanoi den 3e april. Det är Vietnams huvudstad och vi har det som utgångspunkt för vår tid i Vietnam. Vi vet att vi vill till Hai Pong och Dao cat ba iallfall och sen är Sara sugen på att åka till Laos under några dagar också men det bestämmer vi när vi väl är där. Det ska tydligen vara ganska så lätt att ta sig fram med buss så det känns skönt.

Sen så ska vi t oss till Kuala Lumpur då våra flyg hem går därifrån men ingen av oss är särskilt sugen på att vara där en längre tid. Jag vet inte vilket land jag längtar till mest men Vietnam tilltalar mig väldigt mycket måste jag erkänna. Men jag är iallafall hur taggad som helst och jag tror verkligen detta kommer bli mitt livs resa!

Alla bilder är tagna från google

Två av mina absoluta favoritpersoner<3

Någon är taggad för mello iallafall haha

Hello!
Sitter i soffan medan Sigge hoppar runt och dansar till hans favoritlåtar. Sitter barnvakt åt honom ikväll då pappa och Fia fick det i julklapp, han ska sova här inatt också, så mysigt. Vi väntar på att Andreas ska komma hem från hans match så vi kan äta nachos innan mello drar igång.

Min familj på pappas sida är STORA mellofans så Sigges mellohatt är med och han är riktigt redo. Jag har lagrat upp med popcorn, godis, salta pinnar och ostbågar så han är nöjd haha, sötis.

Ha en så bra lördagkväll så hörs vi, puss!

Lite bilder från dagen på stan med Ebba. Köpte nya träningsskor(tack mamma och pappa)

Men tjenare!
Long time no see, inte haft någon motivation för att blogga överhuvudtaget. Men blev lite sugen nu då det bara är 20 dagar(!!!) kvar tills jag åker! Gud jag är så himla taggad så tänkte göra ett litet inlägg om resan lite längre fram. Men ah sen jag sist skrev så har jag väl jobbat, tränat, varit på Ikea (Ebba drar dit mig), köpt ny mobil och gjort fransar.

Sen annars så snurrar vardagen på som vanligt, försöker jobba så mycket som möjligt för att kunna leva life när jag väl drar så mitt liv är inte särskilt händelserikt just nu men jaja.

Nu ska jag stämpla in och börja jobba! Ikväll ska jag och Maja ha en myskväll, välförtjänt efter en vecka med slit. Puss och kram<3

Några bilder från de senaste dagarna. Jag har inte gjort speciellt mycket, jobbat, chillat, städat lägenheten och i lördags var jag ute med jobbet och Maja. Vi var hos mig innan och det var superkul men ute va inte jättekul tyvärr:/

Idag ska jag ha en liten session med tjejen jag ska vara extralärare för nu under året och sen kommer Maja och så ska hon sova här!