Nu är jag i Lissabon. Vi kom hit igårkväll efter en fin biltur mellan Peniche och Ericeira. Jag surfade i Peniche igår på morgonen och det var väldigt kul men mycket större vågor än vad jag hade surfat förut.

Vi åt lunch i Ericeira och promenerade runt där hela eftermiddagen. Det var verkligen en av de gulligare städerna jag varit i!

Lissabon är också väldigt vackert! Det är inte likt någon annan stad, väldigt speciellt. Små kullerstensgränder, täta gamla hus som är täckta av vacker mosaik och franska balkonger. Trafiken är helt kaosig, bilarna kör i slalom runt varandra och de gulliga gamla spårvagnarna.
Vi bor i området Alfama men idag ska vi över till andra sidan staden på förmiddagen.

Puss&Kram S

Ovan är bilder från Ericeira.

Idag har vi bilat längs Portugals kust hela dagen. Vi lämnade huset åtta på morgonen och kom fram till Peniche för ca en timma sedan.
Det är verkligen magiskt vackert längs hela Portugals Atlantkust! Alla de pastellfärgade husen är pyntade med mönstrade kakel och välskötta trädgårdar. Kusten är bara breda, vita, tomma sandstränder med perfekta vågor att surfa.

På vägen stannade vi i sju olika städer/byar, både väldigt små och lite större. Vi letar lite efter ett hus eftersom vi alla är väldigt sugna på att köpa det här.

Nu ska vi ut och kolla lite i staden, bl.a handla lite mat. Det är väldigt vackert även här och jag skulle vilja kolla efter ett ställe där jag förhoppningsvis kan köpa en surfbräda.

Puss&Kram S

Idag är sista dagen här i Galicia. Imorgon ska vi bila längst Portugals kust och kolla efter de mysigaste byarna för att skaffa hus i. Förhoppningsvis hinner vi ner till Peniche innan natten så att jag kan surfa där på tisdag morgon. Det ska tydligen vara en "surf stad".

Idag har jag i alla fall snorklat både innan och efter lunch. Det var på den mindre stranden så vi fick vada mellan stränderna för att komma till restaurangen vilket var ganska härligt!

Vi fick gå upp från stranden lite tidigare idag för att hinna packa. Vi blev bjudna på drinkar hos strand restaurangägaren, hans dotter och hans fru, vilket var väldigt trevligt. De hade ett helt otroligt fint hus, stort och jättefint inrett. Folk är så trevliga och sociala här, de kommer fram och pratar med en även fast nästan ingen kan engelska. Jag har därför lärt mig mycket spanska på bara den här korta tiden.

Nu på kvällen har vi bara packat klart och sedan tittat på fyrverkerierna i grannbyn från hustaket.

Puss&Kram S

Min fina älskade lillasyster fyller 13 år idag! Härligt att fylla år utomlands! Vi har varit på stranden hela dagen i 32 grader och full sol. På kvällen firade vi på våran favoritrestaurang på stranden där de hade special bakat en tårta och hade öppet till tolv på natten bara för våran skull. Folk är så härliga och sociala här också, alla andra gäster började sjunga på Spanska för Hedda och kom fram och pratade och kramade henne osv, folk som vi aldrig sett förut.

I tisdgs åkte Isa hem efter att vi ätit tapas i Pontevedra med Isas familj som kom och hämtade henne, och innan det hade vi varit på Islas de Cies som anses vara världens vackraste strand. Jag tyckte att det var häftigare att få se vilda delfiner simma bredvid båten på vägen ut till ön!

Imorgon ska jag få surfa igen vilket jag längtar mycket efter. Sist jag surfade, i onsdags, var det så sjukt höga vågor så då var det mycket svårare, men jag lyckades få tre vågor ordentligt iallafall.

Puss&Kram S

Ovan; ett så fint sandslott som en familj hade byggt på stranden i flera timmar med broar, torn och trappor osv.

Tja!
Jag ligger kvar i sängen just nu då jag vaknade för en stund sen. Idag hade vi bara tänkt gå ner till stranden och ha det härligt, och sen på kvällen äta middag med familjen. Men de senaste dagarna har vi faktiskt haft lite olika saker för oss, i fredas hyrde vi en liten trampbåt och var ute på vattnet en liten stund med den. I lördags åkte vi båt till Tossa de Mar, vilket är väääärldens finaste lilla stad som också ligger precis vid vattnet, och det tar ca 20 minuter att åka dit med båten! Så där gick vi runt, kollade lite i butikerna och åt god mat! På kvällen efter vi kommit hem med båten bestämde vi oss för att ta en tur med bilen till Blanes, som också är en grannstad. Det är sååå himla mysigt att bara vandra omkring där, och extra mysigt när månens skimmer speglar sig i vattnet.
Igår var vi inne i Lloret de Mar en stund men sen åkte vi hem igen och gick ner till stranden då jag satte på en bra podcast och somnade haha.
Vi hörs!
Puss&kram N

Vi har kattungar som grannar! Imorse vaknade vi av att en kattunge ropade efter sällskap. När vi gick ner till trädgården stod våran grannes dotter där med den minsta kattungen jag sett, så söt!

Idag har det annars varit en ganska seg dag. Jag och Isa har promenerat runt i bergsbyn ovanför oss. Vi gick upp på toppen av berget där det fanns en jättefin gammal stenkyrka med en helt igenvuxen kyrkogård av fruktträd och vilda blommor. Nu sitter vi på stranden igen, Playa de Lapaman.

Igår kväll var så mysigt, vi satt kvar på strandrestaurangen till klockan halv tolv på natten. Det var så trevligt att äta middag och dricka drinkar. Sedan var det en bohem familj som hade födelsedagsfest där som bjöd oss på tårta. Det visade sig att han som hade restaurangen hade största intresset för svenska musiker också så det var kul att visa honom några låtar.

• Siri

Idag gick det ännu sämre att surfa än igår, men det är kul ändå! Det känns bra att utmana sig själv och bli bättre. Våran surf lärare är väldigt bra på att utmana oss också.

Till lunch åt jag bara Papaya, Melon, Annanass och Kiwi. Det godaste som finns.

Nu är vi på Playa de Lapaman på vårat favorit café/restaurang i skuggan och dricker drinkar. Han som äger stället är väldigt trevlig och sätter ut rökelser och sätter på svensk musik, Lisa Ekdahl, för våran skull. Det är knappt några andra turister här än oss.
Nu ska vi bada en gång till och sen gå upp till huset och äta middag.
Puss&Kram S

Idag har det varit lite sämre väder än de senaste dagarna, lite molnigt och åska men ändå varmt. Vi surfade därför på eftermiddagen istället för morgonen då det var bättre väder senare på dagen. Idag var det också större, bredare vågor vilket gjorde det svårare att surfa.

Igår gick vi runt i Pontevedra och shoppade och åt tapas.
Nu ska vi äta middag på en strand restaurang.

Puss&Kram S

Det är en grannkatt som alltid kommer in till oss och vill gosa, så söt!

Godmorgon
Igår åkte vi in till Barcelona för att fira att min kusins café har treårsjubileum, men innan firandet så passade vi på att gå runt i lite butiker. Fyndade sjukt fina grejer på rean som pågår atm!
Efter lite shopping så gick vi och åt lunch på en liten takterrass mitt i Barca som vi varit på för några år sedan också. Där åt vi lite musslor, spanska omeletter och jättegoda efterrätter! Vi blev bjudna på varsitt glas cava också och skålade för sommaren, men såklart råkade jag välta ut hela mitt glas haha, sååå typiskt mig. Men efter den sena lunchen så började vi gå mot Len's Comic Café, alltså då min kusins café. Vi åkte sedan hem till Canyelles senare på kvällen och planerna för idag är att bara gå ner till stranden och fortsätta chilla!
Vi hörs.
Puss&kram N

Hallå!
Det är den andra dagen här i Galicien och denna dagen har varit ännu bättre än igår. Vi surfade på morgonen och det gick väldigt bra! Efter lunchen var vi på stranden närmast där vi bor resten av dagen. Det är så fint där! Vita tomma stränder och klart vatten. Det var så härligt att få sola och bada så länge.
Nu ska vi ut och äta middag i den lilla staden Marín.