Här kommer jag hoppandes ut från akuten i måndags. Med Erika går det att se det komiska i precis allt så där står hon utanför garvandes och jag garvar lika mycket jag. Helt fantastiskt. I onsdags kväll var hon här och myste med mig i några timmar. Vi kunde sitta ute till tio utan att frysa!! Babblade på om allt möjligt och hade det världsbäst. I veckan fick jag en snilleblixt när hon, jag och Alexia satt och chattade. Nu när jag och Erika är i Falun ett tag framöver så är ju plötsligt vår trio utspridd på två orter och inte tre varpå vi inser att vi kanske skulle kunna ses. Alexia kollar jobbschema och YES, det går ju!!!!! Så redan nästa helg kommer hon upp och vi är återförenade!!!!! Finns inga gränser när det kommer till att skratta med dessa två så vi kommer ha det så himla himla bra. Så mycket glädjerus över detta.

Resan hem gick jättebra. Rasmus kunde följa med mig till flygplatsen och när jag checkat in fick jag hjälp hela vägen hem, helt otroligt! Flög i buisness och något annat hade ju varit svårt med foten, kollade vad den biljetten kostade och ja, tacksam helt enkelt över försäkring. Krångla sig på ett tåg i Sverige hade heller inte varit det lättaste, ännu en gång, tacksam. Taxi från flygplatsen var ordnat. I måndags åkte jag upp på akuten för att kolla foten. Först skulle den gipsas men sen var det skiftbyte av personal och då skulle den plötsligt inte det. Förklarades dock att det bara var positivt för då stelnar inte foten till i ett gips vilket ofta innebär någon vecka extra i att återfå rörelseförmåga. Det var tydligen en erfaren ortoped som hade tagit det här nya beslutet också så det var bara att lita på att ändringen var en bra sådan och det tror jag också. Kan faktiskt redan stå på foten!! Vilket inte alls gick i början. Inget ska tydligen kunna göra skadan värre utan det är bara att belasta så pass mycket som känns bra, förhoppningsvis kan jag ta något steg inom de närmsta dagarna!! Jag är sjukskriven till att börja med i två veckor. Har suttit med försäkringskassan idag vilket äntligen blivit klart. Nu fortsätter jag med det som behöver ordnas gällande reseförsäkringen. Är rätt slut nu i huvudet av allt samt att jag kollade upp kostnaden för samtal till SOS, runt 2000. Inte särskilt uppmuntranden men mest chockad över att larmsamtal som är livsviktiga i många fall kan springa iväg så i kostnader. Papperskrångel och mindre roliga utgifter är verkligen inget jag deppar över i det stora hela, men man är människa också och måste få känna lite uppgivenhet en kort sekund också när det är så det känns. Sammantaget har jag miljoner gånger de senaste dagarna tänkt på hur mycket värre det kunde ha gått i så många avseenden. Så tänkte vi mycket under resan också. Så länge vi var i behåll kunde småsaker få jävlas med oss bäst det ville, och en bonus var också att ha pass, pengar och telefon i behåll. Nu råkade vi ju tyvärr ut över en skada men då flyttas gränsen fram. Tänk vad som kunde hänt. Jag fick komma hem och framförallt, snart är jag bra igen. Oändligt tacksam över allt bara...

Ja den här resan slutade ju lite abrupt. Igår blev min fot överkörd av en moped. När jag gick över gatan kom det en moped framför mig och när jag då tog ett kliv tillbaka för att väja kördes jag på av en annan moped bakom mig. Trodde först det var relativt lugnt men kunde inte gå och i samråd med SOS international osv åkte jag in. Röntgade och det visade sig vara en fraktur. Sjukhuset var okej men snacka om personal som bara gör sitt jobb och inte mer, och i svenska mått så tycker man väl knappt de gjorde sitt jobb. Glad i alla fall att jag är i en storstad med ett ändå bra sjukhus. Det medicinska  verkade ju gå rätt till men fick sjukt lite information, träffade kanske 5 personer och alla dom tillsammans sa väl knappt 10 meningar till mig. Gick inget vidare att fråga heller och få svar. Dessutom kände de inte ens på foten eller kollade på den särskilt noga vilket ter sig lite märkligt för en. Men överlag absolut tacksam över den vård jag kunde få. Det var ju egentligen inget större fel men i situationen vill man ju faktiskt ha lite information, hade jag inte haft SOS international med mig hela tiden och en läkare där som kollade hade jag nog varit mer orolig över foten. SOS har varit pärlor, de har funnits med genom hela processen. Nu är det drygt ett dygn sedan jag gjorde illa mig och kom från sjukan runt 12 på natten. Somnade dock mycket senare för jag ville vänta på samtal från SOS angående hemfärd. Sov ut idag och har väntat på nästa samtal från dem nu i några timmar och pratade precis med dem. Ett steg längre i processen! Tar självklart lite tid. Jag är bara så otroligt glad över att jag så snabbt som möjligt får komma hem. Försäkringen täcker väldigt mycket och det är ett under att få vara så lyckligt lottad. Foten tror jag är hyfsat okej, läkaren (från SOS) verkar ha uttryckt det. En sak i taget nu ligger fokuset på, i så små eller stora steg jag klarar av. Går att springa iväg i tankarna hur långt somhelst i framtiden men jag lyckas ändå hålla här och nu i huvudet, ett steg i taget, och det är jag glad att jag klarar av.

Nu har jag lyckats blogga ikapp en hel del!! Efter några sjukdagar och en extra dag för återhämtning blev vi rastlösa och ville hitta på något vilket i slutändan resulterade i 15 mil på moped, träsmak efter det kan jag lova. Hade en superbra dag. Det visade sig att Da nang faktiskt hade något att erbjuda och det var Marble mountain. Ett berg fyllt av allt man kan tänka sig. Religiösa byggnader, grottor, utsikt - mycket på ett ställe! Åkte vidare till Hai Van pass. En något slingrig väg uppför ett berg med fantastiska vyer hela tiden. Efter det hade vi avverkat många mil redan men bestämde oss ändå för att fortsätta till Elephant spring. Fint och en härlig stämning att ta del av med massa lokalbor, hade gärna haft lite mer tid där för att bara hänga och bada. Tog ett dopp i alla fall och sedan bar det av hemåt. En heldag med mycket skoj. Vi har sysselsatt oss med lite av varje här i Hoi An och igår tog vi det bara lugnt vid poolen för snart skruvas tempot upp några nivåer. Ho Chi Minh, Phnom Phen, Siem Reap (Angkor Wat) och slutligen det vi hinner av Bangkok. Detta på drygt en vecka. Intensivt men tror tiden kommer vara okej! Det enda som gör mig helt slut att tänka på är all trafik i storstäderna. Typ det som tröttar ut mest med allt tutande och ståhej. Annars tycker jag storstäderna hör till och är charmiga i sig!

Och Hoi An kvällstid

Nu har vi varit några nätter i Hoi An, lämnar idag. Blev en relativt lång vistelse ändå. Planen från början var att hinna med ytterligare ett ställe men dit vi ville var det inte helt lätt med transport och städerna som var lättillgängliga har vi inte hört bra om så därför stannade vi! Hoi An är ju känt för sina lyktor och alla skräddare. Första dagen när vi strosade runt i stan såg jag verkligen framemot kvällen, anade att det skulle vara vackert med alla lyktor och det var det! Jättefint och mysigt. Sy upp kläder utnyttjade vi tyvärr inte, vilket är dumt eftersom vi hade tid men kände mig inte så motiverad att göra det, hade dock varit såå häftigt, tänk kläder uppsydda exakt efter ens mått. Rasmus gjorde ett par finskor i alla fall, sjukt värt!

Vi trodde Monkey mountain skulle ha en bättre utkiksplats, det här såg vi på vägen upp, från ett annat håll kunde man se strandremsan ihop med staden vilket i alla fall var en fin överblick!

Från Halong Bay gick det buss till Hanoi och därifrån flög vi sedan till Da Nang. Vi flög sent och flyget var dessutom försenat. När vi kom fram vid två hade vi inget boende klart men lyckades tillsist hitta ett som hade reception öppen dygnet runt, vilket visade sig vara två killar som låg och sov i foajén. Älskar vissa system i de här länderna, blir så full i skratt. En annan sak som inte är lika lustig och rolig utomlands är ju systemen de kör med turisterna. Taxichauffören denna gång t.ex. försökte snylta åt sig mer pengar för resan när vi var framme. Hur enkelt somhelst ju att bara gå med på det men vi sa blankt nej och då gav han sig ganska snabbt. Stolt över de gånger vi lyckats stå på oss och säga emot eller lyckats undvika scams genom att man gjort sin läxa och läst på eller använt sunt förnuft. Med det säger jag inte att vi lyckats undvika allt för vi har också åkt på några saker men tycker i alla fall man ska ge sig själv en klapp på axeln de gånger man lyckas! Dagen efter vaknade vi förkylda och febriga vilket vi känt av där på natten också så vi hade inte ställt någon klocka. Var ute några timmar och gick ned till stranden för att kika och sen hem för att vila igen vid sju, sov från och till då och sen hela natten. Dagen efter åkte vi till Hoi An efter ett besök på Monkey mountain som inte var något speciellt. Da nang verkade inte vara mycket och se, bara massa resortställen som smällts upp längs den långa stranden, som jag i alla fall kan ge lite cred för den var väl fin.

För ganska så precis en vecka sedan var vi under ett dygn i Halong Bay. Utan att vi hade planerat det sammanföll det så passande också med vår årsdag. Så mysigt. Fem år tillsammans är värt att fira lite extra och därför är jag så glad att vi kunde göra det till något speciellt. Väldigt speciellt till och med, i ett av världens sju naturunderverk. Vi åkte på en kryssning med en båt som tog endast 14 personer med oss inräknat. Kryssningen varade i ett dygn och innefattade en del olika moment. Helt klart nöjd med allt. På vägen tillbaka visade sig landskapet från sin bästa sida och jag satt bara och njöt till fullo på däck. Det var en otrolig känsla!

Förkylning med feber är ju också ett sätt att semestra på... Hoppas verkligen det inte håller i sig de 2 sista veckorna nu utan att det går åt rätt håll och släpper om några dagar.

Hanoi, Vietnams huvudstad, har gett oss ett gott första intryck av landet. Vi var där till i måndags, alltså 2 hela dagar. En av dagarna gick vi in för att turista till 100 %. Den dagen gick vi över en mil, galet. Älskar sånt med storstäder när man kan gå till allt. Vi var på ett militärmuseum och ett fängelsemuseum. Vietnams historia är otroligt fascinerande och museumen var fantastiska. Så välgjort och autentiskt, man ville bara veta mer hela tiden. Tur jag har en historiaintresserad Rasmus med mig också för han kunde förklara allt jag inte förstod också vilket gör det mer intressant. En annan höjdpunkt har varit maten. Wow! Sen har vi kikat in olika marknader, en sjö, och bara strosat. Hanoi är verkligen kaos med all trafik, bara att kasta sig ut i gatan så väjer mopederna för en haha... Inte så att man har hjärtat i halsgropen hela tiden, men helt klart speciellt. Som ni hör var Hanoi en fin upplevelse rakt igenom. Vi har inte stött på några otrevliga människor heller, har hört så många gånger att vietnameserna är otrevliga osv. Vi får väl se! Ska bli roligt också att se om maten är lika god i resten av landet. Stoppet efter Hanoi var Halong Bay. Mer om det senare!

Såhär spenderade vi de sista dagarna på Koh Samui. Hyrde en moppe och kollade in ön, var på stranden en sväng, umgicks med Rasmus kompisar en del och hamnade sista kvällen på en matmarknad med massa godsaker.

Det var en hel del funderingar i slutet av vistelsen vad som var näst på tur. Vi kollade faktiskt upp Bali bl.a. som inte varit med i planen från början. Efter många vändor blev valet Vietnam! Mest tidseffektivt, smidigt och prisvärt. Vi kommer att resa från norr till söder, får se om vi hinner med Kambodja. Snart är det dags att ta taxin till flygplatsen här i Surat Thani för byte i Bangkok och sedan anlända i Hanoi.

Såhär lyxigt hade vi det i 5 nätter på Koh Samui. Att ta en simtur i poolen, njuta av utsikten och se solnedgången var mer än nog och fler knop än så blev det inte. Vi bara njöt och tog dagen som den kom. Helt magiskt att kunna bo såhär. Vi är fortfarande kvar på ön fast på ett annat boende. Idag har vi nog landat i hur vi vill spendera resterande tre veckor så nu ska vi försöka få det att klaffa. Vi stannade någon dag extra för att fundera lite vilket bara varit positivt för det är superhärligt här.

Egentligen skulle vi inte till Thailand, ingen av oss hade någon längtan dit direkt. Så, hur hamnade vi här då kan man undra. Rasmus klasskompisar hörde av sig och frågade ifall vi ville hyra en lägenhet med dom några nätter, inte vilken lägenhet somhelst heller så vi var inte överdrivet svårövertalade. Dessutom hade vi inte uteslutit Thailand helt eftersom Rasmus ville ta dykarcert och det var ju kul för min del att få lite sällskap när han var iväg och dök. Fick en bra känsla redan när vi stod i hamnen för att åka ut till ön vi bott på. Det var så otroligt mysigt där och havet bredde ut sig framför oss. Blått så långt ögat kan nå och det bara andas känslan av att vara utomlands och njutning till max. Ångrar verkligen inte att vi åkte! Nu har Rasmus fått dykarcert och vi har haft underbara dagar här. Mer om det senare.

Resplanen i Burma ändrades titt som tätt. Vattenfestivalen gjorde det svårt att ta sig fram eftersom många burmeser reste hem till sina familjer och så. I slutändan hade vi oändligt med tid i Yangon, staden där vi började vår resa runtom Burma och även skulle avsluta den. Första spontanta tanken var inte så positiv i sitt slag, för vem vill spendera en massa tid i en storstad när man är ute och reser. Ganska snabbt tänkte vi om och kände att självklart finns det något intressant att göra och upptäcka i en stad med 5 miljoner invånare. Vi hade tid att döda i en storstad, inte på en öde ö i hällregn. Den inställningen banade väg för riktigt roliga dagar. Vi strosade runt på gatorna, utforskade det vi såg på vägen och bara var. Vi bodde på ett superhärligt hostel och träffade massa härliga människor. Människomötena har faktiskt varit de bästa just i Yangon, vi fick kontakt med så mycket folk. Dels lokalbefolkning och dels andra resenärer, både första och andra gången vi var där. Sista dagen spenderade vi med supergod lunch på ett hotelltak och avslutade kvällen med att ta en drink på en rooftop bar. Det är lite av en favorit hos mig gällande storstäder, att se dem från ovan. Ett fantastiskt avslut.

Under fyra dagar av vår vistelse i Burma har det varit nyårsfirande vilket innefattar en jäkla massa vatten. Finns såklart fler aspekter i firandet men på riktigt, vatten var väldigt centralt i det hela haha... Kort och gott kastas det kopiösa mängder vatten åt höger och vänster. Turister är speciellt populära mål, men givetvis av vänlighet. De första 3 dagarna av festivalen var vi i Inle lake. Premiärdränkningen, japp man blir verkligen dygnsur, skedde därmed i Inle lake. Ett gäng barn som glatt öste vatten över oss och i samma veva stannade en man sin bil enbart för att kunna gå ut och blöta ner oss ytterligare. Vem gör sig ens den mödan!? Haha!

Precis som alla firanden är det lite mer drag i storstäderna. Därmed efter lite velande bestämde vi oss för att flyga tillbaka till Yangon, där också flyget till Bangkok skulle gå ifrån. Sagt och gjort flög vi dit vilket vi inte alls ångrar, hade så himla kul!!! Vi träffade ju en otroligt vänlig burmes sist vi var där och han bjöd in oss att visa firandet för oss. Vi höll till inne i centrum och det var helt galet. Dels på torget där alla samlades men också runtomkring stadskärnan. Folk stod med slangar längs med gatorna och på torget var det stora vattenkanoner och ännu mer vattenslangar. Burmeserna åkte runt på flak och blev bombaderade med vatten. Var EXAKT som studentflaken så vi kunde ju inte motstå att haka på ett sånt för att åka rätt igenom största folkmassan. Vill man uppleva en bit av studenten igen så kan man tydligen göra det! Väldigt glad att vi befann oss i Burma denna tid för det var verkligen en upplevelse och sjukt roligt!

Vi lämnade Bagan och tog oss till Inle lake med buss vilket tog i princip en hel dag. När vi kom fram startade vattenfestivalen dagen efter vilket skulle komma att sätta lite käppar i hjulet för fortsatt resande. Men mer om det och vattenfestivalen senare.

Vi hade en bra upplevelse av hela vistelsen. Huvudsyftet med att vara där är såklart en tur på sjön. Första dagen cyklade vi en bra bit och stannade till vid en by och kikade på sjön därifrån. Dagen efter tog vi båtturen. Vi hade en guide som inte ville åka dit vi bad om... och han kunde inte engelska. Trots det var sjön en fin upplevelse men vill man maxa ska man ta sig tid att hitta en bra guide men det var dåligt med folk när vi kom till hamnen. Vi besökte tillverkning av silver, kläder i silke och lotus, floating garden samt en del religiösa platser och "the long neck ladies". Alla var väldigt snälla på alla platser och inte alls påstridiga som vi hade trott. Att bara sitta i båten och njuta av utsikten och sjön i sin helhet var såklart en höjdpunkt också och helt fantastiskt.

Som rubriken talar tänkte jag berätta lite om Bagan. Bilden ovan beskriver platsen så bra. Att klättra upp i ett av templen och blicka ut över det här var magiskt. Den här platsen fick verkligen en del av mitt hjärta. Som om en osynlig hand sträckte sig mot bröstkorgen och varsamt tog en bit. Går inte att beskriva känslan på något vettigt sätt, fullt medveten om att det jag just beskrev låter flummigt men jag kan verkligen se det framför mig och känna exakt så. Som ni förstår så tyckte jag väldigt mycket om Bagan och det var två komponenter som bidrog till detta. Att blicka ut över det vackra landskapet som bestod av 2000 tempel blandat med dungar av träd och sedan hur charmigt det var att sladda runt på de tusentals sandiga små vägarna mellan varje tempel. Dom två sakerna var obeskrivligt härliga. Tack Bagan.

Igår lämnade vi Ngapali beach för vårt tredje stopp i Burma. Vi flög till Mandalay och tog bussen någon timme senare till Bagan där vi är nu. Därmed är alltså vår första av förmodligen många bussresor avklarade. Det gick bra! 5 timmar var nog lagom att börja med. Vi träffade några amerikaner på bussen för övrigt, roligt att småprata lite.

Idag ställde vi ingen klocka och sov en stund. Sen åt vi en så himla god frukost så jag tror jag dör. Det har mest varit soppa eller nudlar till frukost och tråkig som man är var det gott med lite västerländskt stuk. Jag och Rasmus tog båda pannkakor med honung, varsin juice (papaya och mango), stekt ägg och kaffe. Jag åt youghurt också. Och summan för kalaset landade på 30 spänn var... Heaven!

Bagan är känd för sina många tempel och pagodor så det är det vi är här för att utforska. Tidig morgon/fm är det som gäller eller sen em/kväll pga värmen. Så det har blivit några lata timmar vid poolen idag först. Så himla härligt och en bra uppladdning!

På skolan vi besökte gavs svar på vad vi sett en del personer ha i ansiktet. Skydd mot solen. Självklart fick vi en klick av det också, mycket tjusigt.

Wow. Två helt fantastiska första dagar i Burma. Flygresan hit gick jättebra. Vi var framme vid lunch lokal tid och spenderade resten av dagen på att besöka Yangons största sevärdhet. Shwedagon pagoda är en religiös byggnad som hör till buddismen vilket är den största religionen här. Vi var där dels på dagen och även vid solnedgången. Bor bara 500 m därifrån ungefär så vi har hunnit kika på den idag också från hotellets tak. Jättevacker att kolla på i mörket. Under kvällen igår när vi besökte pagodan träffade vi en munk som började prata med oss. Blev över en timmes prat med honom. Under tiden kom också en annan munk fram till oss och bjöd in oss till en engelskalektion dagen efter. Vi funderade lite på om det kunde vara några konstigheter med det hela men situationen kändes trygg och magkänslan sa ja. Klockan ringde därmed vid 06 imorse och vi åkte dit. Det blev ett drömläge. Vi satt och pratade med lokalbefolkningen vid två tillfällen i två klasser ungefär en timme vardera. Var iväg en sväng och åt frukost emellan med två jättesnälla killar och efteråt fick vi också en liten guidad tur av en annan kille. För bra för att vara sant men jodå, det är bannemej det och hur häftigt är inte det. Livet.

Nu sitter vi på Arlanda!! Starten på 1.5 månads backpacking i Sydostasien. När vi landar i Bangkok om drygt 10 timmar flyger vi direkt till Burma efter några timmar på flygplatsen, blir en lång resa. Det där resepirret och förväntningarna har inte infunnit sig under morgonen. Snarare så att den känslan varit starkare förut. Det har varit mycket de senaste dagarna så då försvinner väl fokuset på upplevelsen och allt det praktiska får ta plats. Kommer i alla fall bli en enormt häftig känsla att komma ut från flygplatsen i Burma och komma direkt till en helt annan kultur. Nu när jag börjar tänka mig in i allt som väntar, ja då kommer ju det där lyckoruset smygandes...

~ Första gången jag gör en längre resa och backpackar. Var iväg till Grekland och båtluffade 2015 i 17 dagar men ett enormt steg mellan dessa resor.

~ Jag och Rasmus var i Bulgarien för några år sedan men blir första långresan tillsammans.

~ Första långflygningen. Gran Canaria är väl det längsta. Flugit har man ju gjort en del men lite annorlunda med en så lång sträcka, blir spännande att se hur bra man klarar av att sitta så länge.

~ Den stora tidsskillnaden och jet lag blir något nytt.

~ Första gången utanför Europa. Har varit i Turkiets asiatiska del men ja... Känns rimligt att räkna bort det.

~ Värmen! Runt 30 grader är väl vad jag upplevt tidigare. Kan även tänka mig att det är en annan typ av värme.

Det här är mest basic grejer jag kom på nu i och med att det blir en helt annat resa. Det häftigaste kommer såklart vara allt nytt som upplevs på plats. Jag är glad över att ha båtluffen i bagaget. Även om det är stor skillnad på dessa resor så blev det i alla fall en liten övergång mellan att åka på charter och göra en sån här resa. Fick ändå prova på spontaniteten där, att ta sig runt utan något bestämt och planera efter hand. Också det här att hamna i situationer som man inte alls räknat med. Känner mig heller inte helt blank i huvudet när jag planerar packningen. Går inte att föreställa sig i förhand vad man kommer att få uppleva. Fattar knappt att vi ska åka... TVÅ DAGAR!

Alltså guuud blir ju helt varm i hjärtat av dessa bilder, så jäkla fint! Hade en supermysig kväll i Enköping igår. Babyshower för finaste Madde som ska ha en liten flicka nu i April.

Har varit lite tyst här i veckan. Har varit värdelös på att ta bilder och då blir det lätt ingenting men nu hade jag så himla fina bilder så då var det lite roligare att skriva. Förra helgen var i alla fall mamma och pappa här. Jag och mamma var iväg på föreläsningar under lördagen, så bra! Sen bara umgicks vi resten av tiden, mysigt som vanligt. I början av veckan gjorde jag mina sista jobbpass. Tre dagpass på raken. Hade tänkt ta en lugn kväll där på onsdagen efter alla jobbdagar men då dök det upp trevligheter lite spontant. Jättekul! Käkade buffé med Micha och Victoria på kvällen och efter det träffade jag Rasmus för att gå på bio, skönheten och odjuret. Superbra kväll. På torsdagen hade jag en del ärenden i stan och passade på att möta upp Sofie och hennes pojkvän Lauri. Så roligt att få hänga med dom en stund!! Idag har jag skrivit högskoleprovet och det kändes bra. Även om jag inte vet exakt hur det kommer gå resultatmässigt än så ser jag dagens prov som ett framsteg av olika anledningar. Underbart! Imorgon är det bara att kavla upp ärmarna och köra packning för hela slanten. Vi åker på tisdag!!!

Imorse mötte jag upp Sofie för en frukost på Norrlands. Bättre start på dagen får man leta länge efter. Efter frukosten uträttade jag lite ärenden och Lisa som var i närheten hängde på. Blev en vända på Clas Ohlson och Kjell & Company. Redigt med gubbpoäng på det alltså!!! Haha! Blev några tillägg till packlistan för Asien därifrån. En powerbank, reseskydd till ryggsäcken och ett usb-minne som jag kan tanka över bilder till från telefonen. Igår tog jag också sista sprutorna och är nu färdigvaccinerad!! Nu återstår en del mindre inköp att ordna, växla pengar samt ansöka om E-visa till Burma/Myanmar. Eftermiddag och kväll har spenderats inomhus fixandes med en del, men som tur var kom jag ju ut i solen en stund tack vare cykelturen ner till stan. Jag och Lisa satt nere vid ån också och pratade en stund innan vi skiljdes åt. Så härligt!

Såhär god trerätters blev jag bjuden på igår. Vi har gått ihop ett gäng på fyra tjejer som kör halv åtta hos mig och oj vad roligt det är. Både den här gången och förra gången som var den första hade vi så sjukligt kul, skrattar från början till slut. Himla roligt att vi drog igång detta.

I övrigt har jag haft 2 ganska hektiska dygn sen jag skrev sist sittandes på tåget till Uppsala. Upp och jobba igår 7-16, ner till stan för att göra ett ärende som tyvärr inte kunde vänta och sedan hem för att hasta iväg till bussen och middag. Blev sent igår och upp för att jobba 7-16 idag. Var delvis stressad för jag visste att allt skulle bli hektiskt men här sitter man nu med alldeles för lite sömn och bara är nöjd och glad. Så fort karusellen drar igång så GÅR DET JU. Och när det är roliga saker inbakade i stressen så blir det ju massa glädje så stressen försvinner ganska på en gång. Tänk om man bara kunde vara lite cooool innan, istället för att bli så stressad. Jaja man lär sig. Jämfört med förut har jag mycket mer lugn i att det löser sig och att det kommer vara roligt när det väl är igång. Hur skönt som helst. Så härligt!!

Hallå där! Sitter i skrivandets stund på tåget från Falun. Mer om den vistelsen i ett annat inlägg, riktigt mysiga dagar. Jahaja, tänkte alltså börja blogga igen. Har alltid tyckt att det är så himla roligt att kunna gå tillbaka och läsa det man skrivit, blir en riktig guldgruva. Jag är dessutom så himla dålig på att uppdatera instagram, händer väldigt sällan. Snapchat har jag kommit igång med litegrann. Har saknat att kunna pränta ned vad som hänt och kunna gå tillbaka för att läsa så ni kör vi! Ny bloggportal dessutom. Vad som sålde mig var nog att kunna göra collage direkt i inlägget, såå smidigt. Förresten, idag är det bara två veckor kvar till Asien!!