Hej från ett somrigt Berlin.

Sitter just nu i Görlipark och njuter av kvällssolen och smuttar på Mio Mio Mate. Det är rätt najs. Görli har blivit en liten favorit och därför spenderas större delen av dagarna här.

Vecka nummer två i Tyskland har nu passerat och vi har tillbringat tiden framförallt på två platser; Jüterbog och Kreuzberg. I Jüterbog bodde vi ju i tågstationen och fick allting serverat åt oss. Det var verkligen skönt att bli omhändertagen och spendera några dagar i ett riktigt hem istället för på ett hostel, för omväxlings skull. Det var verkligen intressant att få uppleva Jüterbog, eftersom det är en stad med rik historia. Under våra dagar där besökte vi bland annat Potsdam, plockade kantareller, utforskade förbjudna byggnader och njöt av lugnet.

Efter några dagar i Jüterbog tackade vi för oss och rörde oss in till Berlin och vårt älskade Kreuzberg igen. Det kändes verkligen som att komma hem. Som sagt spenderar vi just nu våra dagar framförallt i Görli, men vi har även hunnit med en hel del shopping samt tvättat kläder och druckit öl, som sig bör i denna stad där öl är en viktig del av vardagslivet.

På torsdag förflyttar vi oss till Hamburg för att spendera helgen där.

Hej på er!!

Nu har prick en vecka passerat i detta fascinerande, intressanta och hippa land. Det har helt klart varit en bra vecka i sin helhet. Vi har spenderat tid med vänner, åkt trampbåt, varit på en 18-årsfest med manlig strippa, levt hostel-livet, träffat en hel del väldigt intressanta människor, druckit öl, besökt techno-klubb, besökt checkpoint Charlie samt tittat på street art och hängt i parker (bl.a. Görli).

Imorse förflyttade vi oss dock till landsbygden i östra Berlin, närmare bestämt Jüterbog, där vi bor på en gammal tågstation. Vi ska spendera några nätter här och sedan in till stan några dagar igen innan vi beger oss till Hamburg och sen troligen neråt i landet.

Idag har vi bland annat besökt en badplats och just nu ligger vi under bar himmel och ska försöka sova.

1 augusti. Dagen då jag och Becca tar flyget till Berlin och flyttar dit ett tag. Till Berlin!!! Favoriten.

Vi sitter faktiskt på flyget just nu och inlägget lär dyka upp när vi landar.

Drar en liten recap från senaste tiden innan jag återvänder till Berlin-snacket. Jag har ju nämligen hängt i både Finland och Danmark under de två senaste veckorna. I Finland var det villaliv som gällde, hängde med släkt och vänner, besökte snajdiga second hand-butiker och gjorde rejäla fynd, åkte båt ut till Mässkär och dessutom anslöt Vincent efter några dagar. Därtill inföll jeppisdagarna under vår visit vilket alltid är skojsigt då det innebär festlig stämning. Sista kvällen drog vi ihop ett gäng vänner och hängde hemma hos Jullsan. En riktigt trevlig kväll!!

Samma dag som vi kom hem från Finland satte vi oss (jag och V) på tåget som tog oss till Köpenhamn. Där hängde vi i två dygn, hyrde cyklar och besökte de traditionella sevärdheterna, inklusive favoriten Christiania.

Jag har nu spenderat tre dagar hemma. Dessa dagar har dock sugit pga. en smärre livskris. Nu är jag dock på benen igen och alltså på väg till Berlin!!! Igår träffade jag och Vincent i alla fall killarna och det var kul att hinna träffa dem innan jag åkte.

Om tjugo min landar planet och då ska vi ta oss till det hostel som jag har bokat för natten. Vi får se vad vi hittar på ikväll, och de kommande månaderna här??

Tja gänget!

Jag har haft två fantastiskt roliga dagar. Igår gjorde jag min sista dag på Sports camp för denna sommar och det känns otroligt skönt att äntligen vara helt ledig. Sommarlov.

I torsdags hade vi jobbavslutning på Gröndal, vilket inkluderade både stafett samt sångtävling och middag. Stafetten var verkligen så, så rolig!!! Efter avslutningen hämtade killarna upp mig och vi åkte in till centrum där vi mötte upp resten. Spenderade flera timmar med ett eminent sällskap på Sports bar. Hade så himla trevligt och kom i säng rätt sent.

Igår åt hela crewet middag på Barolo och sedan var det poolparty hemma hos chefen och håkis. Även där blev det en liten stafett som spårade. Åkte sedan och hämtade Vincent och vidare hem till mig där vi sov.

Imorse var det väckning 05.15 och packade väskorna i bilen innan vi började röra oss mot båten. Har nu avverkat ungefär halva tiden på båten med att både sola och sova så nu är det inte så många timmar kvar innan vi anländer till Åbo och resan upp mot Jakobstad påbörjas.

Hej gänget!

Tänkte kika in här en snabbis innan läggdags för att orka med en ny jobbdag imorgon.

Sen senast har jag och Vincent besökt nya favoriten, Humana, jag har varit på en av årets jobbfester hemma hos Lucas samt kört lazerdome och badat i Rålis med crewet. Har självklart även arbetat varje dag samt klämt in några gympass när energin funnits.

Imorgon är det som sagt jobb som gäller. På kvällen har vi avslutning vilket inkluderar middag och lekar. Efter det ska jag träffa upp lite vänner för häng på Barolo.

På fredag är det sista arbetsdagen på Sports camp och på kvällen ska crewet ut och äta middag innan det är dags för fest.

På lördag morgon (tidigt!!) styrs kosan mot Finland!!!

Äntligen är denna jobbvecka över. Jag har arbetat sex dagar i sträck och dessutom har det varit en utmanande vecka jobbmässigt. Det ska bli så skönt med helg.

Har hittills arbetat två veckor på Sports camp av totalt fyra, så hälften är avverkade.

Förra helgen var det ju midsommar. Började midsommarafton med en runda av minigolf tillsammans med mina föräldrar samt Vincents föräldrar och Valter. Avslutade även med en picknick innan jag och Vincents familj åkte hem till dem. Jag, Lena och Valter plockade blommor som jag gjorde en krans av och avrundade sedan med en sen lunch innan jag och V fixade oss och vandrade hem till Filiph där resten av gänget redan befann sig. Vi grillade, badade och umgicks under kvällen.

För nån vecka sen var det dessutom Vincents födelsedag då jag fixade frukost på sängen.

Äntligen kommer ett inlägg om studentdagen.

Började dagen med champangefrukost hemma hos Rut där det bjöds på godsaker. Efter nån timme bar det iväg till skolan för fotografering och utdelning av betyg. Sedan var det dags för studentlunchen då stipendier delades ut och tal hölls. Helt plötsligt var tiden inne för utspring!! Så roligt. När jag mött upp familj och vänner var det dags för den traditionsenliga paraden till flaket. Efter flaket var det dags för min mottagning. Den blev verkligen så lyckad, allting var perfekt och jag är så tacksam för alla som kom(!!)

Vid tio började vi röra oss mot Harrys i Strängnäs för studentfest. Hade verkligen så roligt till en början men sedan kom det så himla mycket folk så det gick inte ens att röra sig, så då begav vi oss hemåt.

Dagen efter var det dags för ledarutbildning men det gick bra trots en påtaglig trötthet.

Tja gänget.

Lördag, så himla skönt. Jag och Vincent har bara tagit det lugnt idag, solat, badat i poolen och på eftermiddagen sov jag ett par timmar innan vi åt grillat. För tillfället är vi påväg hem till mig för att hänga där en stund.

Har jobbat denna vecka och var så himla trött igårkväll men vi spenderade några timmar hemma hos Kevin med grabbarna ändå.

I veckan hade jag och V även picknick en kväll, så det kommer några bilder från det tillfället också.

Ett inlägg om studenten kommer snart.

Denna dag för en vecka sedan firades Vincents student!! En fin dag blev det samt en lyckad mottagning. Finaste killen.

Hej gänget.

Ojoj, nu är det så nära! I övermorgon springer jag ut, hur galet!! Och imorgon är det Vincents tur. Så spännande, och jag har en lång dag framför mig.

Har redan bland annat haft mösspåtagning, vilket skedde i fredags. Spenderade sedan kvällen med parkhäng och middag på Riva. I lördags spelade dessutom Natalie i Eskilstuna så jag drog med mig Rebecca, Alfred och Vincent dit.

Tänkte bara uppdatera lite snabbt men nu är det sovdags så att jag orkar imorgon.