View tracker

Igår köpte jag biljetter till Justin är konsert i Sverige som är den 29 september nästa år. Köpte förköps biljetter från fahlo då jag inte vill vänta till det officiella biljettsläppet, är alltid kaos då haha. Förra gången han va i Sverige träffade jag även honom på meet and Greet vilket va en riktig upplevelse men denna gången blir det bara konsert. Ska bara bli kul att se honom live igen :)

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Har velat fram och tillbaka länge ifall jag ska lägga ut dessa bilderna eller ej men nu gör jag det i alla fall 🙊
     Bilderna till vänster är tagna för 7 veckor sedan. Jag hade slutat röka för typ 2 månader sedan innan jag tog bilderna och ersatte i princip rökningen med socker och mat. Jag åt massa skräpmat och var konstant sötsugen efter att jag la ner rökningen och jag tränade i princip heller ingenting under den perioden. Den ohälsosamma kosten plus att jag knappt tränade gjorde såklart att jag la på mig ett par kilon. Jag trivdes inte längre med mig själv och motivationen till både träning och kost va nere på noll. Tillsist kände jag bara att nu har det gått tillräckligt lång tid sedan jag la av med rökningen och jag har ätit skit och tränat alldeles för lite tillräckligt länge.
    ​ Jag tog hjälp av min coach Patricia som la upp både kost och träningsschema till mig, och det beslutet + sluta röka är de bästa besluten jag tagit i år. Jag har verkligen kommit tillbaka till träningen och fått tillbaka min träningsglädje samtidigt som jag fått en balanserad kost. Jag känner mig starkare, piggare, gladare och konditionen är bättre än den varit på väldigt länge. Älskar känslan att gå till gymmet numera! Mitt sötsug är dessutom nästan helt borta, (klart har jag också haft någon svacka ibland) jag är mätt och belåten, och äter verkligen alltid god mat! Jag har minskat både i kilon och centimeter runt kroppen vilket också faktiskt syns. Jag ser inte det så tydligt själv egentligen utan det är först när jag kollar på bilderna jag tog i början som jag ser att det rent fysiskt även har hänt en del. Dock vill jag poängtera att det är faktiskt inte bara det som är viktigt, utan det är hur man mår med sig själv i sin egen kropp. I alla fall så är jag sjukt glad över vilka resultat jag har uppnått både fysiskt men framförallt mentalt, och så är jag grymt taggad på att få se vad jag faktiskt kan uppnå, detta är bara början 💪🏻😊

Likes

Comments

View tracker

Var på emporia med Nadja i Lördags, tänkte inte jag skulle handla något speciellt men så blev det inte haha. Handlade inte mycket men blev ändå ett läppstift och en läpp-penna från Mac, trosor och en necessär från Victorias secret och en tröja. :)

Likes

Comments

Hade min första teorilektion igår, har äntligen kommit igång med körkortet så det känns skönt. Tog ett tag innan jag fick tummen ur och tog mig samman haha.
Idag var jag hos min moster och gjorde nya naglar, blev matta mörkgråa och en med silverflakes på varje hand. Blev lika nöjd som vanligt! :) Idag har jag vilodag så ska bara ut på en 45 minuters powerwalk. Får se om vädret tillåter att gå ute annars tar jag det på bandet på gymmet. Vill inte direkt gå i ösregn. Tänkte också skriva ett nytt inlägg antingen ikväll eller i morgon om hur det gått än så länge med mina 3 månaders coachning :)

Likes

Comments

Jag fyllde 20 förra fredagen så valde att ta förra helgen som en slags fuskhelg från kost och träning. Ville ju Kunna gå ut och fira med mina vänner och äta tårta på mitt kalas. I alla fall kan jag sammanfatta helgen såhär; överraskningar av både pojkvän, vänner och familj, Systembolaget, hotellnatt med pojkvännen, trerätters, utgång med vänner och pojkvän, utgång en gång till i Malmö dagen efter, massa god mat, champagne och drinkar, kalas med släkten, massa fina presenter och en himla massa glädje. En riktigt bra födelsedag och helg med andra ord! :)
Sedan i måndags har jag självklart återgått till kost och träningsschema igen och det känns ändå skönt. Kul att kunna unna sig vid ett sånt tillfälle men ändå skönt att återgå till rutinerna som håller kroppen i balans. :)

  • 286 readers

Likes

Comments

Tänkte skriva lite om vad jag äter nu under min tre månaders coachning och vikten av hur viktigt det faktiskt är att äta rätt.
Jag själv har alltid haft väldigt svårt med det här med kosten, vad ska jag äta, hur mycket ska jag äta osv. Jag har bland annat tränat 6 dagar i veckan i ett tag utan att få några resultat och har inte förstått varför, men det gör jag nu. Jag har insett att kosten verkligen är oerhört viktig när det kommer till att förändra sin livsstil och få resultat. Innan kunde jag periodvis träna ofta, äta väldigt nyttigt och lite för att sedan under en period fortsätta med träningen men istället kränga en pizza och tänka men det gör inget för jag tränar ändå bort det på gymmet, och varken eller har inte direkt gett mig några resultat. Det är inte kostligt egetligen, för kroppen behöver både tillräckligt och näringsrik mat för att det ska ske en förändring, och det har jag verkligen börjat inse nu.
För tillfället äter jag 5-6 gånger om dagen (inte alltid jah orkar det sista målet) där jag framförallt äter kyckling eller fisk till lunch och middag. Äter potatis, grönsaker, frukt, nötter, allt i lagom mängd. Sedan jag börja med kostschemat har den biten med kosten blivit så otroligt enkel. Jag bara följer schemat min coach har gjort till mig och jag är mätt och belåten hela dagen. Dessutom har jag aldrig haft så mycket energi som jag har nu. Känner verkligen en stor skillnad på hur min kropp mår och det känns verkligen superbra. Ser även resultat på kroppen,och har aldrig fått så snabba resultat vad gäller träningen som nu. Ville i alla fall bara skriva att jag är så positivt överraskad över vilken skillnad en ändring i kosten kan göra, mår verkligen toppen av att äta såhär.

Likes

Comments

Tänkte slänga upp en ny uppdatering på bloggen nu med tanke på att det var ett tag sedan sist.
Det har gått tre veckor med kost och träningsschema och det går fortfarande väldigt bra. Blev dock sjuk förra veckan så fick vila från gymmet några dagar men är tillbaka igen och det känns grymt bra :) när jag va sjuk unnade jag faktiskt mig en proteinglass från lohilo och det va verkligen mums. Har förövrigt hänt en hel del på bara tre veckor. Har lyckats gå ner nästan 2 kilo, magen har minskat med 3 cm i omkrets och har nytt rekord på 5 km på 31 min. Det är verkligen kul att man börjar få lite resultat :) Har matlådor med mig i skolan vilket är väldigt smidigt, på bilden nedan är det tillexempel en blandning av kyckling, grönsaker och ugnsrostad potatis :)
idag står det överkroppspass på schemat och jag är laddad till max :)

Likes

Comments

Dagens frulle blev havregrynsgröt med proteinsås gjort på casein pulver, toppad med cashew nötter. Ser kanske inte jätte gott ut men det var faktiskt det :)
Nu är jag på väg mor gymmet för att ge mig på en 8 km lång jogging runda :)

Likes

Comments

Har inte riktigt tänkt på att blogga de senaste dagarna men så idag smsade min syster och påminde mig haha. Så ja jag tänkte lägga upp ett inlägg eller två på bloggen :) Kan börja med att skriva att kost och träningsschemat fortfarande går riktigt bra. Känner att jag får mer och mer rutin på allt nu och det känns ganska skönt faktiskt. Hade en liten svacka igår då jag knappt hade sovit och va mest sötsugen hela dagen men jag tog mig igenom hela dagen med kost och träningsschema och idag har motivationen varit på topp igen. Men räknar med att man har vissa dagar när det går bättre och vissa där det går sämre, det är en del av livet som allt annat :) 

Har käkat mycket lax då jag tycker det är supergott och även bananpannkakor har jag ätit en hel del av. Riktigt gott ju! :) När jag äter lax äter jag 125 gram ugnsbakad lax, 150 gram potatis och 150 gram sallad. Gott och väldigt snabbt och enkelt att laga. 

bananpannkakorna består av två ägg, en banan, naturell kvarg och en halv matsked kokosolja. Mixar allt i e mixer och steker. Äter sedan med ca 100 gram bär. Gott! 


Likes

Comments

Gårdagens Benpass gick riktigt bra och har väldigt mycket träningsvärk i både rumpa och ben idag. Är hos min pappa i Danmark nu och idag har jag vilodag, har bara varit ute på promenad. I morgon ska jag ge mig på 8 km jogging/löpning och se hur det går, lär bli spännande, länge sen jag sprungit så långt haha. Gårdagens Benpass såg i alla fall ut såhär

Knäböj 10 reps * 5 set
Utfallssteg 1 ben i taget 10 reps * 5 set
Raka marklyft 10 reps * 5 set
Cable kickbacks 10 reps * 5 set
Liggande lårcurl 10 reps * 5 set
Benspark 10 reps * 3 set
Triset * 4 set
Höftlyft 25 reps
Hip abduction 25 reps
Flutter kicks 25 reps

Likes

Comments