Nu är det bokat och klart, åker till Spanien snart igen. Har vart väldigt osäker på hur jag ska göra men trivs verkligen där. Ska bli skönt att åka tillbaka igen, och denna gången har jag lyckats få med mig folk som också flyttar dit! Yeeeyyy.

Ett av mina favorit ställen! Jag har vart där 2 gånger, det är ganska jobbigt att ta sig in dit tycker jag haha kanske till och med lite farligt.

Detta ställe ligger i Malaga uppe i bergen i ett ställe som heter mijas. Man åker upp med bil från Fuengirola ca 30 min. När man parkerat är det ytligare 20 min promenad för att ta sig dit. Smidigaste sättet är att simma in och om man ska ha mobil så behöver man ett plast skydd. Man kan även klättra men det kommer massa klippor och man kan lätt skada sig eller ramla om man inte är försiktig. Men det är absolut värt att åka dit.

Det finns ett litet vatten fall där, man kan klättra upp därifrån och sen hoppa mer igen. Jag var inte tillräckligt modig... kanske nästa gång.

Igår åkte vi till Haninge till ett nytt ställe som heter "Rollers and bowlers". Vi åkte rullskridskor där, har inte åkt det på flera år och det var jobbigare än vad jag trodde haha! Men kul var det iallafall.

Nu var vi framme i Lagos och hade besökt första stranden. Vi orkade inte med mer sol och bad så vi gick till hotellet fixade oss och gick ut och åt. Vi hittade en riktigt bra resturang där. Sen gick vi runt lite där i stan. Det jag älskade med Portugal var alla små gator och det fanns mycket shopping! Mycket små butiker med häftiga och annorlunda grejer.

Dag 2 i Lagos var jag verkligen helt hypad, ville se alla stränder där haha!! Vi började med de stränderna som låg i närheten vi följde skyltarna bara och hittade massa stränder. Sen kom vi till den stranden jag blev helt kär i, stranden hette "Praia Dona Ana". Gillade den så mycket att jag gick tillbaka dagen efter också. Det var häftigt för om man stod uppe i berget och kollade åt höger så var det en jätte fin strand, och kollade man åt vänster var det en ännu finare strand, dom var helt olika men båda var riktigt bra!

Det här var stranden på ena sidan.

Och det här var stranden på andra sidan.

Det fanns en liten öppning (den på sista bilden) man kunde gå igenom så kom man till en till strand.

På kvällen gick vi hem och fixade oss, det var Portugal mot Sverige i någon fotbolls final så vi kände oss tvungna att kolla haha och vi kan absolut inget om fotboll. Vi hittade 2 svenska tjejer som också var där så vi gick alla tillsammans och åt och drack haha sen skulle vi "festa". Inte världens bästa fest ställe skulle jag säga, mer en mysig stad om man vill ta det lugnt och koppla av.

Vi stannade i Albufeira i 2 dagar, vi åkte också till vilamoura en kväll, marinan där var verkligen jätte fin och stor, men det var ganska dött där.. På morgonen åkte vi ännu längre in i Portugal, vi åkte till stränder mellan Albufeira och Lagos, som ligger längst ut på kusten.

Tredje dagen så åkte vi till en strand nära lagos, vädret var väldigt dåligt så vi bestämde oss för att åka till en galleria och shoppa lite.

På kvällen åkte vi mot Lagos. Jag hade hört att de bästa stränderna i Algarve låg där, så hade väldigt höga förväntningar! Och jag kan lova att jag var mer än nöjd! Jag blir så överhypad alltid när jag åker till nya ställen, jag vill se allt! Så vi tog en karta och letade upp dom bästa stränderna. Riktiga turister hahah!!

Den första stranden vi kom fram till var en lång fin sandstrand, väldigt klart vatten. Den stranden heter "Maia Praia"

Förra sommaren så bodde både jag och min syster i Malaga, vi bestämde oss väldigt spontant (typ någon dag innan bara) att åka till Portugal. Portugal ligger bara 4-5 timmar från Malaga så vi hyrde en bil och körde iväg! Det var inga tullar på vägen dit heller.

Vårt första stop blev Albufeira, vi hade bara bokat ett hotel som skulle vara centralt, incheckningen var kl 1 och vi var där precis 1, hon i receptionen säger då att det är 1 timme kvar till incheckning!? Vi fick då reda på att klockan går en timme bak där haha! Iallafall vi checkade in området och se och sen lämnade vi våra grejer i hotellet, tog på oss bikini och drog ut. Hotellet var verkligen jätte mysigt, man fick frukt buffé på morgonen, macarons och massa goda grejer!

Jag hade sökt massa på internet om de bästa stränderna i Algarve så hade massa namn på stränder. Vi började som sagt i Albufeira så vi började kolla in stränderna i närheten. Den första stranden var inget märkvärdigt tycker jag, en lång fin sandstrand, "Praia De Gale" tycker att det var ganska likt Malagas stränder så jag ville röra mig vidare ganska snabbt.

Vi tog bilen och åkte runt lite i Albufeira och följde skyltarna mot stränderna vi kände igen namnen på haha.
Vi åkte till en fin stand som heter "Praia Sao Rafael", nu började det likna något..

Det fanns en bra resturang där också så vi satte oss där och åt. Stranden hade fina klippor och man kunde även gå lite högre upp i klippor så var det värsta utsikten! Nackdelen med den här stranden var att det var ganska mycket alger i havet, inte direkt skönt och bada. Men stranden var mysig, både jag och Sara somnade i stranden haha! Efter den långs resan bar vi ganska trötta.

På kvällen gick vi tillbaka till hotellet, fixade oss och gick ut, vi ville ju se vad Albufeiras ute liv hade att erbjuda. Vi frågade tjejen i receptionen hur långt det var till fest stället och det skulle tydligen nära, vi tog bilen för säkerhetsskull, efter ca 5 min kom vi fram till ett ställe med massa restauranger och barer. Väldigt mycket folk!!! Det var verkligen proppat, men det var högsäsong mitt i juni. Vi var inte ute så länge för att vi ville vakna tidigt. På vägen hem så hör vi årets musik hahah, så vi blev ju såklart nyfikna. Vi åkte dit och hittade bargatan!! Det var flera klubbar och barer, på stället vi var på innan bar det mest familjer. Vi ville fortfarande inte festa men vi gick av en stund och kollade in stället. När vi sen ska hem skrev vi hotellets adress i gps:en, jag fick en chock.... det stod 1 minut!! Hahaha det visade sig att vårt hotel låg precis där! Väldigt oväntat.

Igår var vi i Rotana café i Bromma, har hört mycket om stället med hade aldrig vart där tidigare, det var faktist ett mysigt ställe, kändes typ som om man var utomlands. De hade även bra mat och fika, sen kan man röka vattenpipa där också.

Idag så kände jag för en hemma spa dag haha. Så satte på bastun och gjorde en hamam skrubb, skönt att bara koppla av ibland.

Vill även tipsa om detta schampo från kerastase, verkligen bra! Det är ett schampo för torrt hår och håret känns direkt mycket friskare.

På min födelsedag så kom mina kusiner och några vänner hem till mig, vi hade taco mys och chillade lite bara.

Igår fyllde min kusin år så vi åkte till Fridays och åt middag. Efter det gick vi till café opera. Typ värsta jag vart med om haha! Kön till garderoben tog typ 30 min och alla bråkade för att alla puttades och så.. skit jobbigt. Man tappade lusten till att festa haha! Var där en stund iallafall.