I dag når jeg våknet hilste jeg på de svenske jentene jeg bor med. De er søstre, og ganske hyggelige. Vi spiste frokost, og tok med oss lunsjen som vertsmoren vår lagde til oss, før vi dro på skolen.

I dag dro vi ikke på skolen vi skal studere på i de tre neste ukene, men på en annen skole som hadde en aula stor nok til alle. Der ble vi introdusert for alle lederne og lærerne. Vi fikk masse nyttig informasjon om tilleggspakker og hva som skjer de tre neste ukene. De hadde også en presentasjon om Màlaga og nærområdene. Vi lærte oss EF-dansen, som alle språkreiseelever lærer seg i sommer. Til slutt hadde vi en plasseringstest, slik at de kan plassere oss i riktig klasse.

Da vi var ferdige dro vi til stranden og spiste lunsjen vår. Skolen er omtrent fem minutter gangavstand fra stranden. Der hang vi egentlig hele dagen og badet, solte oss og ble litt bedre kjent.

Vi dro hjem igjen ca halv åtte. Da dro jeg og svenskene og badet i bassenget til vertsfamilien. Vi har en utrolig fin utsikt over hele gamlebyen i Màlaga. Da vi var ferdige å bade fikk vi middag.

Etter middag tok vertsmoren vår oss med til Màlaga sentrum, hvor vi blant annet fikk se den veldig kjente shoppinggaten Calle Larios. Den er typ som en Oxford Street for malagueñosene. Vertsmoren vår er veldig hyggelig, men det oppstår stadig kommunikasjonsvansker.

Det var en fin og mild start for reisen.

Hei. Dette er det første jeg poster på denne siden, hvor jeg har tenkt å dele mine opplevelser i Malaga med familie, venner, og kjæresten min. Jeg reiser på språkreise til Malaga med EF. Dette innlegget kommer noen dager på etterskudd.

25-06/17

Reisen startet noenlunde turbulent. Det var trist å ta farvel med den beste personen jeg vet om, og familien min. Jeg møtte to andre jenter i Bergen som jeg skulle reise til Oslo sammen med. Vi tok fly omtrent klokken åtte, og landet i Oslo da klokken nærmet seg ni. Vi ble møtt av EF-crewet ved Gardermoen, og de tok oss med på hotellet som vi skulle sove på. Der møtte vi noen andre jenter som også skulle til Malaga, samt noen som skulle dra til New York. Vi ble tildelt rommene vi skulle ligge på, og jeg fikk rom sammen med en jente fra Trondheim, og en jente fra Vesterålen. De var veldig greie å snakke med.

Vi skulle stå opp klokken halv tre for å dra på Gardermoen for å vente på flyet, så vi la oss ganske tidlig, men det ble ikke noe søvn på noen av oss. Da vi dro til Gardermoen fikk vi vite at SAS hadde innstilt flyet vårt, og at det ikke gikk nytt før klokken 11:30, som gikk via Aarhus. Alle var veldig trøtte, men tok nyheten med et lite smil. Vi dro tilbake til hotellet rundt halv fem, men vi fikk ikke tilbake rommene våre, så vi måtte henge i resepsjonen. Vi fikk gratis hotellfrokost fra klokken fem som et lite plaster på såret. De fleste var så slitne og trøtte at de ikke kunne annet enn å gråte eller bare sitte og stirre i tom luft. Jeg fikk sove litt i resepsjonen, men det var hverken noe lang eller bra søvn.

Vi dro tilbake til Gardermoen omtrent klokken halv ti, og så gikk de som ville gjennom taxfreen. På dette tidspunktet hadde de fleste vært våken i omtrent et døgn, og vi var ganske ødelagte alle sammen. Vi flydde i omtrent tre kvarter før vi ankom flyplassen i Aarhus, som nok må være den minste jeg har vært borti. Der ventet vi i to timer - men det virket som ti timer - før vi tok fly videre til Malaga. Det minst sjarmerende jeg noensinne har vært borti, en liten gutt som sang Despacio i en av fire timer på turen til Malaga, var det som underholdt meg på flyet.

Vi ankom flyplassen i Malaga, ganske slitne, kvart over syv. Det var mye styr med bagasjen, men omsider kom en av kurslederne, Nacho (han heter faktisk Nacho), og vi kjørte buss sammen med han og vår egen kursleder til skolen vi er på. Der skulle vi bli hentet av vertsfamiliene våre. Vertsmoren min, Inma, hentet meg, og vi kjørte hjem til huset hennes. Hun bor opp en lang bakke, men det er bare ti minutter gangavstand fra skolen. Jeg bor i et fint byhus med et basseng i hagen. Da jeg kom frem dit, fikk jeg både tortilla med poteter og gazpacho, som er en kald tomatsuppe. Jeg var rimelig trøtt, og dro rett i seng etter jeg hadde spist. Der avsluttet jeg dagen med en fin samtale på telefonen med kjæresten min. Senere den natten kom det to svensker som jeg skal bo med de neste tre ukene.