God mandag-ettermiddag!

Våknet opp idag tidlig med tidenes hodeverk og pottetett nese. Så jeg la meg til å sove igjen, og kom meg ikke opp før klokken var over tolv. Føler jeg må legge skylden på meg selv for at jeg er så dum at jeg går kledd i klær som er egnet til vær med 35+ grader, når jeg skal reise til ett land som ligger under 20+ grader. Og jeg burde jo visst at jeg ikke tok mitt livs avgjørelse da jeg trodde flyturen skulle være perfekt temperatur. For lets be honest, det er alltid for kaldt eller for varmt på fly. Jeg satt jo å skalv i 4 timer, og da vi landet i Norge var jo ikke akkurat temperaturen bra der heller. Til og med så var det iskaldt på begge bussturene hjem. DUST, Silje. Lær å kle deg etter forholdene.

Men etter å ha sittet i sofakroken hele dagen og gjort alt fra å betale regninger og diskutere med meg selv om jeg skal ut å gå meg en tur, har jeg kommet frem til at jeg må handle. Jeg har nemlig ingenting i kjøleskapet bortsett fra 4 avocadoer, en sitron og en kartong rødvin. Så nå skal jeg trosse regnværet, ta på joggeskoene og sprinte bort til butikken før det er for sent.

Ha en fin uke!

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

Nå sitter jeg på bussen hjemover til leiligheten. Siste etappe i turen hjem.

Turen startet 08:40 fra hotellet til Antalya idag morges. Etter kaos og helvette med å finne gaten til flyet med mine med-passasjerer rakk vi det akkurat. Bokstavelig talt. Hadde vi vært noen sekunder saktere hadde mest sannsynelig jeg forsatt vært i Antalya. Men det hadde vell kanskje vært best, for nå er jeg så ulykkelig at jeg vill gråte, grave ett hull i bakken og bli der frem til jeg kan reise igjen. Men sånn er det alltid med en gang jeg kommer hjem. Trøster meg med det. Selvom jeg tror jeg har gått ifra borte bra med hjemme best til hjemme bra men borte best.

Nei. Nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre ut av meg, haha. Får sove gjennom siste busstur og ringe til en av mine tyrkiske venner når jeg kommer hjem og rope "merhaba!!!".

Denne postferiedepresjonen går vell over denne også.:)

• 5 lesere

Merhaba folk! Jeg er så varm nå at jeg tror jeg stryker med. Saken ble ikke bedre når plutselig to svære menn spurte om ikke de kunne slå seg ned med meg. Jeg bare "jaja....". Jeg var ikke helt i det sosiale hjørnet idag. Vill egentlig bare sitte i fred i hjørnet mitt, se på solnedgangen og drikke den lunka is-teen min. I fred. Imens jeg sørger over at jeg skal hjem imorgen tidlig.

På den lyse siden er det bingo idag. Jepp. Det var jeg med på sist gang jeg var her, og det var right up my ally. Måtte betale 18 euro for å være med. Ja, jeg er jenta som betaler 18 euro for å bli med på bingo. Hadde ikke trengt å betale så mye, men jeg ville ha mange lapper, og større sjanse for å vinne. Man kan vinne 50 år gammel tyrkisk vin (haha sikkert) og noe blomster tror jeg.

Men nå tror jeg at jeg må komme meg vekk fra disse mc-looking-tattoo-looking-drikkerwhiskeyogølheledagen-looking mennene. Selvom jeg har meldt meg så langt ut av samtalen det går ann og hamrer så hardt jeg kan på tastaturet for å virke opptatt, klarer jeg ikke la være å føle meg skyldig da jeg ikke deltar i samtalen, selvom jeg ikke skjønner bære av hva de sier.

Nå må jeg særiøst gå.

Instagram media by siljeandreapettersen - ☕️

Håper alle har det fint!

God morgen kjære verden! Jeg er klar (nei) for å ta siste dagen her. Har en liten liste med planer, men siden dagen er ung enda regner jeg med jeg får tid til alt før klokken er tolv også kan jeg slappe av på stranda resten av dagen. Skal inn til byen en tur å handle diverse ting som tyrkisk te, billig undertøy og.. det var det. Ikke stort mer. Men kjenner jeg meg selv rett kommer jeg vell ut med 12 armbånd, 3 vifter, 7 vannpiper og 5kg eplete.

Jeg har ikke ord for hvor mye jeg gruer meg til å hjem. Samtidig som jeg kommer til å leve på denne turen de neste fire mnd. Og jeg vet jo at jeg skal tilbake om ikke lenge. Maks 2-3 mnd. Så nå må man hjem å jobbe litt (mye) før turen bærer tilbake. Eller hvem vet, kanskje jeg drar ett annet sted neste gang. Men skal definitivt tilbake hit igjen. Mange, mange ganger.

Ha en nydelig dag! Vi snakkes senere!

Vær så snill å fortell om deres planer for sommeren! Elsker å lese om sånn!

• 6 lesere

Om jeg hadde vært askepott nå og kunne valgt tre ting jeg ønsker hadde ikke det vært vanskelig at all.
1. Bo på Lyra resort.
2. Få alle i familien og vennene til å flytte ned.
3. Aldri dra hjem.
Nei. Realiteten er jo at jeg skal hjem i overimorgen. Det er så utrolig trist! Haha. Tenk å elske ett sted så høyt. Noen ganger sier jeg til meg selv "det er ett jævla fuckings hotell Silje", men dette stedet bringer ut ett level med avslapning i meg som jeg ikke trodde var mulig.

I Skrivende stund sitter jeg i en krok på terassen i lobby-baren å prøver å få med meg showet på scenen. Det er nokså god utsikt her faktisk, så trivsels-faktoren er på topp, selvom jeg faktisk har sett dette showet før da. Sist gang jeg var her.

Er det en ting jeg lurer på her i livet er det hvorfor tiden går så forbanna fort noen ganger. Ikke alltid. Men noen ganger, når den kunne gått saktere skal den gå så fort at jeg nesten ikke greier å følge med.

Istede for å grue meg over å hjem kan jeg vell fortelle litt om dagen jeg har hatt.

For å være helt ærlig våknet jeg opp kl 08 i en leilighet rett ved siden av hotellet. Jeg kastet meg bortover til hotellet så fort jeg kunne makte i den verste bakrusen jeg har hatt. Nachspiel var visst det jeg ønsket etter noen svette timer på ute i byen Side, på et sykt booshie utested ved navnet "karma". Ikke at jeg ikke var fornøyd. Helvette heller, det er det mest fantastiske utstedet jeg noen gang har vært på. Det er ikke hver dag man slipper å stå i kø 25 min, musikken er bra 90% av tiden, det er null drama og de har egne ansatte som sprayer velduftende antibac på hendene på veien ut av toalettet.

Da jeg omsider var tilbake på hotellet, gikk jeg rett i frokostbuffeten. Jeg var i såpass ille koma at jeg såvidt kan huske jeg spiste. Det eneste jeg husker er en av de hyggelige jentene jeg traff igår som kom å sa god morgen til meg. Etter det, dro jeg på rommet og sov søtt i to timer, før jeg tok turen til lunsjbuffeten. Hadde ett herremåltid uten like før jeg dro å la meg på stranda for å få litt mer farge. Endte opp med å se ut som en tomat, ettersom jeg er personen som gir faen i faktor 30 i solkremen og kjører på med sol-olje med faktor 5 istedet AV OG TIL. Er vanligvis nøye med huden men når det kommer til sola, eier jeg ikke respekt.

Instagram media by siljeandreapettersen - 🏊🏼

Instagram media by siljeandreapettersen - 🌺

Instagram media by siljeandreapettersen - Fy faen nå koser jeg meg☀️🌻

Skrives imorgen!

God dag fra turkiye! Jeg ble bråvåknet av en overivrig vaskedame som helst ville jeg skulle ned å spise frokost så hun kunne vaske rommet mitt klokken 8. Snill som jeg er kom jeg meg opp og var nede i buffeten 10min senere.

Hva har jeg vært redd for. Har vært her i under 24 timer og ferien er alt komplett. Føler egentlig at jeg har kommet hjem igjen. Er klar for å flytte fra Norge og til dette hotellet asap. Det er så fint her, folka er så hyggelige og Norge kan ta seg en bolle.
Her vill jeg være foralltid. Men, realiteten er at jeg skal hjem på lørdag for jeg skal opp tidlig på søndag fordi det er søndagsåpent på kiwi! Jeg jobber på kiwi foresten! Fun fact om meg.

I skrivende stund ligger jeg på en solseng ved bassenget, under en palme, 14% strøm på telefon og livet er bra. Tenker jeg skal opp med telefonen på rommet å få ladet den, også poste dette innlegget snart.

Ikveld er det show på hotellet! Noe det forsåvidt er hver kveld, men jeg var i koma igår å fikk ikke med meg noe, haha.

Vel, blogges senere da!

• 5 lesere

[skrevet igår]

Hei og god kveld! Her i Tyrkia ligger vi hele en time foran Norge. Er med andre ord ikke jetlagged, men jeg er så trøtt at jeg tror jeg kunne tatt ett glass vodka for ett glass vann. Har jo faktisk ikke sovet på over 24 timer, og det er no good. Har på toppen av det hele spist minimalt, så middagsbuffeten skal jeg hive meg over som en sulten russer ikveld. Sånn går det når man er veganer og ikke tørr å spør om spesial-laget mat på forskjellige steder. Ring pingleambulansen.

Jeg har akkurat skjekka inn på hotellet, og kastet meg i senga. Skal ikke ligge her lenge, men trengte særiøst noen minutter på å komme meg. Ikke nok med at jeg ikke har sovet eller spist, flyturen endte i tidenes turbulens. Jeg er den personen som skriker uansett når jeg er redd, noe man helst skal unngå på ett fly i fare for å bekymre med-passasjerer. Jeg klarte å holde skriket inne, men dama på siden av så ut som hun hadde sett ett lik da hun så bort på meg. Jeg følte meg ikke veldig hot der jeg sikkert satt krittkvit, rød i øynene pga allergien og holdt på å få ett panikkanfall.

Må bare nevne at jeg ikke har flyangst. Jeg liker faktisk å fly. Men jeg har INGENTING til overs med turbulens. Aldeles ikke. Ett flyvende kjøretøy som rister seg som ett jordskjelv gjennom skyene er ikke up my ally.

Vel fremme i Antalya da, løpte jeg til bussen og satt meg på. En time senere ligger jeg her! Herlig!
Sola skinner littegranne også! Men akkurat det driter jeg i idag, for jeg skal bade i havet.

Nå skal jeg dra å finne meg noe mat. Eller så kommer jeg til å forsette å reflektere over hvorfor alt er skeivt i Tyrkia (håndtak, bilder på veggen, ALT) og hvorfor alle har ett tyrkisk flagg hengende synlig i bilen sin. Hm.

Noen andre som er på tur eller? :)

• Reise
  • 6 lesere

Hvem hadde trodd dette da?? At jeg skulle sitte midt på natta 14 juni, helt alene på gardermoen og vente på ett fly til... Antalya? Hadde du spurt meg for to mnd siden hvor jeg hadde reist for første gang alene, hadde jeg sagt at jeg enten skal tilbake til Los Angeles eller på jomfrutur til New York. Men slik blei det ikke da. Siden jeg ikke er en blogger av natur tydeligvis og hele tiden har en blogg jeg aldri skriver på er det jo ingen som vet at jeg var i Tyrkia for tre uker siden med familien, og ble så forelsket i hotellet at jeg bare måtte se om jeg fant en billigtur i nærmeste fremtid. Så her jeg da, jeg skal tilbringe de neste fem dagene i Tyrkia alene, på samme hotell jeg var på for tre uker siden. Jeg skal fly for første gang alene, spise på resturant alene for første gang, være i ett annet land alene for første gang og ja, generelt reise på tur alene for første gang.

Jeg skrev akkurat er kjempe langt innlegg, men det ble slettet av en eller anna grunn, så. Kan skrive alt jeg hadde tenkt å skrive når jeg kommer frem til hotellet. Om jeg kommer frem. Noe jeg skrev om i det sletta innlegget, er alt jeg er redd for. Blandt anna å bli ranet av buss-sjåføren, bli kidnappa og solgt eller å bli så solbrent at jeg må innlegges på sykehus i Tyrkia. Ikke ett stort ønske å bli innlagt på sykehus der, da jeg fikk en liten smakebit på det på familieturen for tre uker siden da min søster ble innlagt. Neitakk!

Jeg sitter på ett bakeri på gardermoen, og hører på middelaldrende mennesker snakke om at de hadde en lett busstur fra Arendal til Oslo å ser frem til å komme frem til sol, strand og sangria. Hun ene damen brølte akkurat så høyt at jeg trodde jeg skulle dø, men jeg lettet raskt på smilebåndet (lo meg ihjel) da jeg innså at hun skvatt fordi en ballong falt tilfeldig på ryggen hennes. De andre eldre menneskene rundt meg var ikke så fornøyde da hun brølte som en løve, men jeg synes det var veldig underholdende. Digger sånne mennesker, som bare koser seg med en øl på flyplassen før en sydentur og driter i om de rundt seg ser ut som de har stått opp på feil fot hver dag siden den dagen de fylte 31.

Jeg skal forsette å surfe hele internettet etter tips for akutt flyskrekk og alenereising nå, vi blogges da jeg forhåpentligvis ankommer hotellet imorgen med alle kroppsdelene i behold.

Dette er noe av det beste jeg vet, og nytes med veldig god samvittighet enten en tirsdagskveld eller en lørdagskveld. Sliter du med søtsug? Spis en eller to av disse og søtsuget er borte. Iallefall for meg! Det er også veldig enkelt. Alt du trenger er en food processor/blender/stavmikser og 5 ingredienser (skrev fire i siste innlegg, mente fem...). Ok, let's do it.

Du trenger;
10-15 Dadler(ha oppi blenderen etter behov)
1 dl havremel/havregryn
1 dl raw kakao pulver
Tilsett vann etter behov, LITT om gangen
Revet kokos

1. Kjør havregryn til mel.
2. Tilsett litt vann, og mix.
3. Tilsett 5 dadler, og litt vann - mix.
4. Ha oppi kakao-pulver, litt vann - mix.
5. Ha oppi resten av dadlene, til du får den konsistensen du vil ha.
6. Mix untill you can't mix no more!! ;D

Et lite tips; tilsett pb2/peanøttsmør istede for kakaopulver, eller sammen med kakaopulver. Du kan også tilsette proteinpulver istedefor om du liker det. Du kan også rulle i kakaopulver istede for revet kokos om du kanskje ikke er så glad i kokos! Det er masse du kan gjøre med denne oppskriften!

​Ønsker alle en fin lørdag! Jeg har besøk av mine tre søstre denne helgen og skal kose meg med dem. Senere kommer oppskriften på tortilla suppen jeg fortalte om tidligere i uken!

Hva skal du i helga?:)

• 8 lesere

Dagen idag ble brått mye mer effektiv da jeg fikk energi sendt fra et sted jeg ikke vet om, dro på butikken å kjøpte inn ingredienser og begynte å leke kokk på kjøkkenet! Det første jeg lagde var en tortilla suppe, med cheesy taquitos! Den ble helt fantastisk, og oppskriften skal selfølgelig komme på bloggen. På lørdag!! Jeg laget den inspirert av http://www.hotforfoodblog.com/ sin oppskrift, men med min egen lille vri. Den er 100% vegansk, selvfølgelig!

Laget også noen helt fantastiske raw-balls. Sunne, veganske og som kun trenger fire ingredienser! Oppskriften kommer imorgen, så stay tuned.

Noen som lar seg friste?

Nå ligger jeg i sofaen og ser på ukes-finalen til paradise hotel. Små gleder i hverdagen. Tulla. Neiiida. Joda. Nei...

Snakkes imorgen! God natt:)