Visste ni att jag har en tatuering på min högra fot? Egentligen, hur skulle ni kunna veta? Det ingår väl inte i det normala att lägga ut bilder på sina fötter. Men nu när jag går barfota här nere så mycket och ser tatueringen hela tiden så ville jag fota och visa er.
Jag gjorde den för lite mer än två år sedan med min mamma (hennes sitter dock på ankeln). Denna tatueringen är en minnes tatuering för min moster som lämnad oss i bröstcancer för snart tre år sedan. Och även ett sätt att visa stöd till alla som är sjuka i cancer eller som har en nära som är sjuk. Åt helvete med cancer, inte bara bröstcancer utan all cancer!

Ni får gärna följa mig på Instagram och om ni vill så kan ni lägga till min snap för "live" uppdatering. Jag heter sigridforsberg på båda ställena! Här är några av mina, samt mina följares favorit bilder på Instagram.

Kreta 2015 Paris 2015 Studentbalen 2015

Selfie 2016 Valborg 2016 Inredning mitt allt

Magaluf 2015 Vinkväll sommar 2016 4 juli 2016

Kroatien 2016 London 2016 Selfie 2016

Nu när jag är här borta så uppdaterar jag dagligen, så följ! 📍 Just de! Häromdagen så fick jag en fråga från en läsare om jag kunde göra ett inlägg som sammanfattade mina senaste resor, och såklart ska jag göra det! Inlägget kommer upp imorgon. Puss och kram

Några underbara bilder från den fina solnedgången här ikväll. Eftersom vi har väldigt matta efter båtresan så köpte vi med oss en pizza hem efter vi sett solen gå ner, och den avnjöt vi på balkongen. Sedan dess så har vi legat i sängen och ätit chips och fredagsmyst. Trevlig helg fina ni! ❤

Nu är vi tillbaka på vårt rum efter en heldag till havs!! Jag har tagit massor med bilder under dagen och jag är så taggad på att berätta om allt vi gjorde så jag sätter igår direkt..!

Klockan 10 imorse så lämnade vi rummet för en heldags båttur eller som dom säger här Island hoping. Vi stannade till på fyra olika ställen men huvudmålet var helt klart Crystal Island! Där gick man efter en karta och stannade till vid olika stationer såsom grottor, utsiktsplatser och gamla byggnader. Jag har aldrig sett ett så häftigt ställe!

!!!! Kan inte förstå att jag med klaustrofobi faktiskt kröp in i denna grottan. Men jag är så glad att jag gjorde det för det var något av det ballaste jag sett. Ett steg närmar "tjej med skin på näsan" haha. Detta var alltså grotta nummer 1.

Grotta nummer två! Man fick gå ner för en jättebrant spiraltrappa rätt in i grottan men det var ganska ordentligt med vatten där nere så jag tog inte så mycket bilder i den grottan.

En helt underbar dag!! Jag är super glad

Resor

Längst white beach här på boracay så säljer dom allt möjligt snacks så som majskolvar, kycklingspett, popcorn, glass, frukt och smoothie. Igår testade vi på varsin majskolv då både jag och Mattias älskar det hemma i Sverige. Vi blev inte besvikna, dock så tog smaken av smör över lite för mycket när man hade mumsat i sig hälften ungefär haha. Men överlag här på Filippinerna så är vi otroligt glatt överraskade över maten. Jag tror inte att jag ätit någon "helt okej" "medelmåttig" mat sedan vi kom hit?! Allt har varit en fröjd för mina smaklökar.

Resor

Efter snart en vecka på boracay så kände vi att det var dags att tänka på nästa steg i denna resan. Så idag bokade vi flygbiljetter till en ö som heter palawan här i Filippinerna. Vi lämnar vackra boracay den 24 januari, alltså om fyra dagar. Vi börjar med 5 dagar på ön El nido där vi ska njuta av ännu fler vita stränder, förhoppningsvis god mat och en del båtturer. På el nido kan man nämligen hyra sin egen kajak att paddla runt till flera små "öar" så det är ett måste.
Efter El nido så väntar tre nätter på puerto princesa som är en lite större stad men som även den erbjuder vita stränder.

Den 3 februari går vårt plan mot Bangkok och vi är redan super taggad på att få tillbringa en månad i Thailand! Vilka öar vi ska besöka är inte helt bestämt ännu utan vi kommer vara spontana och gå på magkänsla och rekommendationer! Så om ni har några tips så är jag öppen för allt.

Som jag antagligen redan nämt här på bloggen så är det inte många steg i denna resan som är planerade. Vi vill lämna plats åt spontanitet och ta allt som det kommer. Vi har till exempel inte bokat någon hemresebiljett till Sverige än och inte heller planerat vilket land vi ska besöka efter Thailand. Spännande och framförallt nyttigt för mig som i vanliga fall har jordens kontrollbehov haha!

Resor

Hej på er! Ursäkta att uppdateringen har uteblivit här på bloggen på morgonen men eftersom det bara är lunch tid i Sverige så antar jag att det inte är någon fara haha. Imorse så hade vi planerat in en båttur runt ön men eftersom vi vaknade upp till hällregn så avstod vi. Dock så sprack det upp efter lunch så här är bilderna från dagen på stranden isf. Enjoy!

Dagens lunch åt vi på en "cowboy" resturang på station 3 och den bestod av resans första burgare. En super god hamburgare med cheddarost och bacon. Mums!

Efter lunchen så betade vi av några soltimmar på stranden och det var underbart. Snacka om att solen här nere är stekhet när den kommer fram bakom molnen. Vi klagar inte på lite blåst kan man säga haha. Nu väntar middag på strandpromenaden. Ikväll så kommer det upp ett inlägg om våra planer inför kommande veckor.. håll utkik om ni är intresserade. Puss och kram!

Resor, Tips!

Som jag skrev förut så besökte vi öns bästa snack/smoothie bar idag och den heter jonah's. För er som besöker boracay och har möjlighet att ta er hit tycker jag verkligen ska göra det! Det ligger på station 1 precis på stranden mitt emot den lilla ön. Bra priser och otroligt goda shakes. Mattias tog en med ananas och jag en med vattenmelon. Mums!

• Resor, Tips!

Resor

Efter smoothien så blev vi hemskt nyfikna på att se vad som fanns bortanför stranden där det slutade med ett stort berg (vad vi kunde se då) så vi promenaders vidare 2 kilometer till ungefär. Det ångrar vi inte att vi gjorde för där framme så kunde man gå längst berget och igenom en grotta och ut på andra sidan så låg det en hemlig lite strand gömd. Ni förstår inte hur fint det var där, jag förstår det inte ens själv. Bilderna gör verkligen inte verkligheten rättvis..
Där blev vi kvar ett tag för att sola och bada och sedan så promenerade vi hemåt våra cirka 7 kilometer för att äta en alldeles för sen lunch. Bästa dagen verkligen!

Resor

Ni skulle bara veta vilken dag vi har haft idag..! En helt underbar dag fylld med nyskapade minnen för livet. Jag ska försöka visa och förklara så mycket som möjligt genom inlägg som blir uppdelade i del 1 & 2.

Imorse efter frukost så bestämde vi oss för att promenera hela white beach bort (cirka 5 kilometer) för att se "den lilla ön" som alla pratar om som ligger på station 1. Efter bara några minuters promenad så sprack himlen upp och det blev strålande sol. Äntligen! Så för att svalka oss så gick vi vattnet hela vägen. Dröm morgonpromenad om ni frågar mig. Väl framme vid ön/Klippan så tog vi så mycket fina bilder vi kunde (detta är bara ett litet urval) och gick därefter och köpte varsin smoothie på öns bästa smoothie bar. Det kommer ett eget inlägg om det senare ikväll. Del två kommer ut bara om en liten stund!