Nyeste innlegg

Er helt forelsket i denne kjolen fra 2ND DAY. Den er så enkel, kul og komfortabel, og kan styles på så mange måter. Plagg som det elsker jeg!

I dag og i morgen er det tilbake til hverdagen med tidlig morninger og jobb, før en siste uke med ferie. Resten av sommeren skal jeg bare jobbe, men jeg gleder meg så vanvittig mye. Jeg har absolutt ingen tvil om at dette vil bli en av mine beste sommere hittil, og jeg gleder meg til å starte eventyret i Oslo <3

Jeg filmet masse i Italia, og tenkte å redigere den i helgen. Jeg må bare få over videoene til macen, det går ikke gjennom minnekortet.. Noen som kan hjelpe? Har Sony A5100.

xx

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Nå er jeg tilbake i Norge etter å ha reist hele natten.. Jeg var virkelig ikke klar for å dra hjem og lengter allerede tilbake. Jeg skulle så gjerne vært der en uke til! Likevel er det alltid godt å komme hjem også, og det var spesielt godt å se Billy igjen. Den lille, hvite ulldotten gjør meg virkelig lykkelig.

Heldigivs kom vi hjem til ganske fint vær her i Norge, men det kan ikke måle seg med over tretti varmegrader og badebasseng altså... Så jeg mimrer litt tilbake med disse bildene ved bassenget:

Dette er mitt nyeste badetøy, fra HM. Jeg ble helt forelsket da jeg fant det i butikken, og elsker det like mye fortsatt. Jeg klarte såklart å bli solbrent på magen, så det var perfekt å ha denne til å dekke over dagen etter.

xx

Jeg elsker dette antrekkett! Så utrolig enkelt, men med detaljer som skiller seg ut. Akkurat som jeg liker det! Alt unntatt skoene er faktisk fra HM, skoene er fra Bianco. Denne vesken er kanskje min mest brukte denne sommeren, jeg elsker at den gir ethvert antrekk et lite pop.

xx

Glem det jeg sa om ekte italiensk og trange gater i forrige innlegg. Denne byen var Italia as i know it, med verdens vakreste, trange gater som ender i sjarmerende torg, kirke etter kirke, ekslusive merkebutikker blandet med lokal kunst og smykker, iskrembarer over alt og solen skinnende mellom de gamle bygningene. Ah, jeg har ikke ord. Slike opplevelser gjør meg lykkelig. Taormina er kanskje det fineste stedet jeg har vært. Håper bildene reflekterer det:

xx

Trange gater, gamle bygninger, fin arkitektur, fortausrestauranter og mye bråk. Det beskriver byen vi var i i går, Catania. Det er den nest største byen her på øya. Jeg så for meg en mye mindre by, med enda trangere gater. Denne byen var kjempestor. Vi gikk i en hel evighet før vi kom til den vakre katedralen, som er midt i der det skjer.

Vi spiste pizza og pasta, drakk fanta (har dere lagt merke til at fanta smaker mye bedre i utlandet?), spiste gelato og vandret i gatene. Akkurat dette er Italia for meg! Og det er det jeg elsker så vanvittig mye med dette landet.

I dag våknet vi opp til regn... Virkelig ikke det været vi hadde bestilt i dag. Vi hadde planlagt en hel dag på stranden, men reiser heller inn til nabobyen. Håper det i det minste kan slutte å regne, så får vi overleve en dag med overskyet himmel. Jeg skal prøve å få til en ny oppdatering i kveld - vi blogges!

xx

Jeg elsker enkle antrekk med enkle smykker som gir det lille ekstra. Det er alltid en vinner hos meg, og som regel alltid slik jeg kler meg. Klokker, små ringer og enkle smykker - alltid i gull.

xx

I går kveld satte vi oss på en av barene her på hotellet etter middag. Det er kanskje den koseligste baren/loungen jeg har sett, med komfortable stoler, live musikk og utsikt mot den vakre hagen. Det er blomster og frukttrær overalt på hotellet her, det er så vakkert. Vi har allerede sett appelsiner, sitroner, lime og noen andre sitrusfrukter, banantrær og noen frukter vi ikke vet hva er. Idyllisk!

Etter å ha sett den oransje drinken på bildet under overalt i det siste, fikk jeg endelig vite navnet av fineste @karolinesmadal! Aperol Sprits heter den visstnok. Virker som de fleste allerede vet hva dette er det, kanskje det bare er jeg som er treg. God var den uansett, og vi fikk servert nøtter og fritert ost av verdens søteste servitør. Denne ferien behandler oss bra!

Hele antrekket poster jeg i morgen tidlig. God fredag!

xx

Det er virkelig ikke uten grunn at Italia er mitt favorittland. Maten, folkene, kulturen, naturen... Alt er perfekt her. Disse to første dagene har vi bare brukt til å late oss i solen på stranden i litt for mange timer, spist deilig mat, drukket vin, blitt kjent med nærområdet, spist is og sett på show. I morgen går turen til Etna, Europas største aktive vulkan. Det blir moro! De sier det er likt landskap som på månen, så det blir spennende å se.

Her får dere et lite bildedryss fra de siste dagene:

Ahhhh! Ekte, italiensk gelato dere... Det må jo bare være det beste som finnes? Jeg får hvertfall aldri nok. Favorittsmakene er sjokolade, sitron, pistasj og kaffe. Mmmmm!

Håper dere nyter fine dager hvor enn dere befinner dere! Xx

I dag er første dag på Sicilia, og det føles ekstremt godt. Vi har allerede ligget noen gode timer på stranden, og jeg er selvsagt allerede klart å bli solbrent også... Typisk! Gleder meg uansett masse til resten av ferien, med sol, strand, god mat, gelato og godt selskap.

Siden jeg allerede er på min andre reise tenkte jeg å oppdatere dere litt kjapt på planene mine denne sommeren, slik at dere henger med.

Nå befinner jeg meg altså på Sicilia, Italia. Et par dager etter jeg er tilbake herfra skal jeg på sommervikarkurs på VG. Deretter reiser jeg tur/retur med Kielfergen. I starten av juli er det duket for Kongsberg Jazzfestival. Samtidig begynner sommerjobben i VG. Og midt i juli flytter jeg inn i den nye leiligheten i Oslo, sammen med beste Johanne.

Dette blir altså litt av en sommer for min del, og jeg er helt sikker på at disse månedene kommer til å fly avgårde. Ellers har jeg også satt noen mål for denne sommeren, og jeg håper virkelig jeg rekker å gjøre alt!

Bruke god tid på venner. Ha sene kvelder, spille volleyball, grille, drikke vin, ha koselige samtaler og spontane roadtrips.

Spise masse is! Jeg elskerelskerelsker is, men av en eller annen grunn har jeg sluttet å spise det de siste årene. Vel, det blir nok ikke noe problem her i Italia da - Give me that chocolate gelato!

Jobbe hardt og ha det gøy i VG med verdens beste kolleger. Jeg gleder meg enormt masse til å komme tilbake til VG og de flotte kollegene mine!

Kose meg glugg ihjel med alle venner og kjente under jazzfestivalen.

Kjøre til Sverige og kjøpe masse digge veggisprodukter - og selvfølgelig litt godis og Pepsi Max!

Gå masse skogsturer med Billy, det gjør både han og meg glad. Billy er forresten hunden min!

Ha masse kvalitetstid med familien. Det finnes ingen bedre familie enn min.

Dette blir siste bildedryss fra København på en stund. Fra nå blir Københavnbilder erstattet med Italiabilder, men jeg har fortsatt litt flere antrekk og diverse som jeg vil dele litt senere i sommer. Solklem fra Italia!

xx

Jeg filmet en del på turen vår til København, og lagde faktisk min første vlog. Det synes godt at det er den første da, for å si det sånn.. Men alt kan ikke bli perfekt på første forsøk. Det er uansett et koselig minne, og jeg håper dere liker den! Dere vet det sikkert, men husk å sett på 1080p for best kvalitet.

I dag går turen videre til Italia. Macen blir med, så det vil komme daglige oppdateringer! Har også tenkt til å filme mer der, men har enda ikke bestemt meg for om jeg skal lage flere vlogger, eller en samlet film av turen. Vi får se! Ønsker dere en super dag, så snakkes vi fra Italia!