Hämtat paket, handlat lite lätt och sist men inte minst - köpt en bok!

Jag gillar att läsa böcker, men tycker det är svårt att hitta en bra bok med spänning i 📚
Fick suverän hjälp på #akademibokhandeln idag och nu hoppas jag att denna är en jag aldrig vill sluta läsa.
GW Persson har tydligen rekommenderat denna bok också 👏🏽

Laga lite middag, göra en kopp te & sedan sätta klorna i min nya bok 😻

Senaste dagarna har fokuset legat på mina fina vänner. Brunch på Espressohouse, sushi (♥️), trevligt sällskap och massa skratt. Himmel vilka fantastiska vänner jag har!

Hoppas ni haft en lika bra start på det nya året som jag haft 👯‍♀️

Fördelen med att vara egenföretagare är att kunna bestämma över sina tider och inte behöva skicka in ansökan och hålla tummarna för att få godkänt.
Nackdelen är då att lön existerar inte, man tappar väldigt mycket på att vara ledig.

Under våra högsäsonger som jul, nyår och sommartid får man jobba lite extra. Så nu innan jul & nyår har det blivit några 12h pass. Samtidigt vet man att lågsäsong januari - februari - mars är lugna (dryga) månader då många väljer att hoppa nagelförlängning.
Har mina älskade stammisar, vissa av dom har gått hos mig medans jag satt hemma och hade hobbyverksamhet.

Skulle kunna babbla på i en evighet om detta. Men det tar vi i ett annat inlägg.

Skulle ni vilja veta något speciellt?

Är inget fans av löften. Men tänker att jag kan bli hjälpt av dessa punkter ✔️

• våga ta chanser
• planera ny resa
• bli mer ekonomisk
• tänka på mitt välmående
• tro på mig själv
• njuta

Sätter ni nyårslöften inför kommande år? 🥂

Vi landade i Bangkok och sen ligger Pattaya endast 2h bort med bil.

Redan där så var vädret på topp, vi gjorde alltså ett suveränt beslut.

Eftersom vi inte suttit still 1 minut av resan så blev det mest bara avslappning. Ö och strand- besök på närmaste ön.

Träffade även Roy och Wendy som jag fick lära känna några dagar.

Vi tog en längre båttur, vackert vatten, härlig snorkling och dessutom fick vi fiska 🐠

Krabi - Ao Nang

En liten turiststad som jag vill återvända till, mysiga små pubar och lätt att ta en båt till olika öar.

Tyvärr åkte vi bara till en ö - det hällregnade och skulle tydligen fortsätta. Så vi tänkte att det inte va meningen att vi skulle vara i Krabi just då och beslutade oss för att flyga uppåt i landet igen.

Vi mötte fler på flygplatsen i Krabi som tänkte likadant som oss.

Jag har däremot bestämt att jag ska tillbaka och göra det punkter vi inte hann med på denna resa.

Känslan på väg raaaakt upp 6km var till en början (läs 50 meter) lätt.. eller inte alls! 🧗🏼‍♀️

Detta är nog bland det jobbigaste jag gjort, till o med jobbigare än 5 dagar i Riksgränsen med slalom. Haha!

Sjukt mäktigt väl uppe på toppen. Men mycket mer än att gå till tältplatsen orkade vi inte göra.
Så med lite mat i magen och lite orientering vid restaurangerna så gick vi för att sova i tälten.
Man kunde alltså hyra tält där uppe, vilket vi gjorde. Vi hyrde alltså tält, liggunderlag, sovsäck kudde och en filt.
Under natten sjönk det till 11 grader ⛄️ så långärmat är att rekommendera.

Vi var uppe innan tuppen för att gå med ca 400 andra människor och se soluppgången 05.00.
Jag fick rysningar när man väl såg solen kika fram, med molnen under sig och en otroligt vacker färg på himlen. Ojojoj 😍☀️

Nervägen var jobbig också, men det va skönt att sätta sig i vanen igen. Förutom att vi hade 5 timmar tillbaka till byn 🚌

När vi kom till Kut Chum så fick vi prova Thai-BBQ, fantastiskt gott 🥢
Trots att jag inte äter kött, så smakade jag på nästan allt under resan. Det ångrar jag verkligen inte 🍜

Alltså WOW vilken fantastisk resa jag haft! 🌎

Vi började resan med att bli hämtad av Supranee (med familj) för att sedan åka van från Bangkok ca 11h till en by vid Kut Chum, som ligger i norra Thailand.

Vi spenderade några dagar i byn med jobb på risfält, fantastiskt god mat, härligt sällskap och besök på gojäntans skola - allt en totalt ny upplevelse för mig. 🦎