Canggu hade klart bästa matställena hittills. Avocado Café, Roti Canai, Crate och Rustica är några ställen vi varmt rekommenderar.
Pretty Poison är en skatebar som också är värd att besöka.
Veckan bestod av mat, surf och sol.

På Gili Trawangan mötte vi upp ett stort gäng från Varberg. Första kvällen var vi nog 22 st och då var det seriös beerpong-turnering som gällde. Utöver det var det utgång, strandhäng, manikyr, glass och god mat.

Att komma från Australien till Indonesien var lite utav en smärre chock. Ganska stor skillnad, går inte ens att jämföra.

Vi landade i Denpasar vid 4 på morgonen lokaltid och det första vi möttes av var ett gäng påflugna taxichaufförer. Men vi var envisa, så vi promenera med våra tunga ryggsäckar till hotellet. Det var lagom skönt med eget badrum och riktiga handdukar.

Idas sammanfattning av Kuta: Det var smutsigt och luktade avlopp. Men det fanns en fin staty. Och man har mycket pengar.

Heldag med snorkling i barriärrevet, bevittnat ett slagsmål (och ringt polisen), SKYDIVING, utgång Gilligans och Ida förlora sin telefon.

Sista dagen bestod bara av problem:
Polisanmälan, letande efter mobil, sjuklingar, cassa fick bilder/film på en asiat från skydivingen istället för sina egna.
Dessutom så var planet försenat till Bali.

Men tillslut så kom vi iväg, några klädesplagg och en mobil fattigare.

Den 26e var det Australia Day. Dock var vi inte lika taggade som vi var dagen innan. Blev en drink sen var det bra med det.
Dagen efter det var det frukostbuffé med koalor. Ida fick äran att hålla en orm, cassakakan vägra. Sedan gick vi till The Forts som hade en grym utkiksplats.
Vi gillar att promenera mycket, vi gör det på varje ny plats vi besöker även om det är typ 40 grader varmt. Iallafall, där såg vi vilda koalor.
På kvällen matade vi också vilda wallabies i solnedgången.

Ju längre upp du kommer längs kusten, desto varmare blir det.

På Airlie Beach var det efterfest med alla båtarna som var på Whitsundays samma datum. Där bodde vi på xBase/nomads hostel (bästa hittills).

Två nätter och tre dagar på segelbåt. Vi sov uppe på däck. Snorkla, sola, bada, festa, fiska bläckfisk och besökte vackra platser.

Två nätter spenderades i tält på Fraiser Island vilket för övrigt är världens största sandö. Vi tog oss fram genom att åka jeep mellan de olika stoppen. Vi besökte lake mckenzie och central station rainforest under första dagen. Under dag två fick vi uppleva Eli creek, Maheno wreck, indian head och champagne pools.
Dag tre besökte vi lake Wabby innan det var dags att börja ta sig tillbaka till fastlandet. Helt klart tre grymma dagar!

Rainbow beach bjöd på strandpromenad i vinden, kajakpaddling och sköldpaddor 🐢