För några dagar sen tog vi en tur söder ut, ner till Fremantle, Margret river & Busselton. Vi bodde i bilen på tre olika campingplatser och hade de supermysigt. Vi gick runt på de olika platserna och såg oss runt. Nu är vi tillbaka i Perth hos familjen Martin.

I förrgår va vi ute i Northbridge och hamna med ett gäng killar som hade svensexa, vi följde med dem runt till flera olika barer & nattklubbar.

Vi har nu tagit oss till watertown shoppingcentre inne i stan och fick shoppat en hel del. Alla butiker va outlets och billigt tackar inte vi nej till!! Kvällen spenderade vi på en superfin utsiktsplats Kings Park. Vi hade med oss pastasallad och kaffe, så kvällen avslutades på bästa sätt.

Kram Linda & Jennie

Ett stort hopp för Perth! Nu är vi framme hos familjen! Vi har de super bra, just nu bor vi i ett rum inne i deras hus! Vi har hittills tagit det väldigt lugnt & vart med familjen. Vi har hunnit ner till den lilla stan & fikat, spelat tennis med barnen & haft lite grillmys hemma! Nu är påskhelgen över & allt öppnar igen, så våra planer är att kolla på bilar & försöka ta oss till banken för att fixa lite pappergrejer innan vi söker jobb

Kram

15 timmars hänget på flygplatsen bestod utav sömn på golvet, bio & frukost på Starbucks! Vi har konstaterat att 15 timmar är lite väl tidigt för en incheckning & det blev inte så många timmars sömn. Flygplatsen var dock väldigt stor & fin, de hade till och med en flowerGarden med massa solroser🌻🌻 supermysigt(!!)

Kram Linda & Jennie

Idag lämnade vi Tioman, det blev färja i 2,5h timma & sen väntade vi in bussen i Mersing vilket som tog ungefär 2 timmar till(vi köpte pizzahut & fördrev tiden lite). Klockan två gick bussen & vi var framme i Singapore runt 17.30 🇸🇬
Vi tog taxi direkt till flygplatsen där vi bokade flyg till Perth, dock gick det inget försen dagen efter så nu sitter vi på ✈️-platsen & väntar. Ca 13 timmar kvar tills vi lyfter

Kram

Linda & Jennie

Idag, har vi gjort klart våra certifikat för dykningen!! Så härligt, Jennie klarade sitt teori prov på morgonen & gjorde sina två sista dyk på eftermiddagen! (Hon fick även se en sköldpadda, sån lycka) Var & tjuvkikade lite på henne när hon gjorde övningarna i vattnet & hon var så duktig😍 stolt resekompis 🐠🐠

Kram Linda

Här är första dagen på Tioman, det fanns ingen wi-fi & ingen alkohol så det blev två veckor utav rehab sol & bad! Super härligt! Dock var maten lite dålig men vi klarade oss bra på frukt & nudlar