Nu på på sportlovet har jag varit i väg och åkt skidor skidor i Val D'isere det ligger i Frankrike.

Vi åkte på lördag morgonen (jag och min pappa åkte). Vi åkte flyg från Landvetter till Grenoble, ifrån Grenoble åkte vi buss i typ 6 timmar eftersom det var så mycket kö ifrån alla skidorter där. När vi kom fram till hotellet packade vi upp alla skidkläder och vi ställde ner skidorna i skidrummet o pjäxorna där de skulle va. Klockan var rätt sent så vi gick ut från hotellet och åt mat. när vi kom tillbaks gick vi och la oss.

Morgonen efter gick vi upp och åt frukost, efter det gick vi upp på rummet igen och tog på oss skidkläderna sen var det bara ut i backen. Första dagen var väldigt solig. När vi åt mat så träffade vi två andra som vi börja prata med rätt mycket så vi åkte med de under nästan hela veckan. Alla dagar var väldigt soliga utom sista skiddagen på fredagen. Det snöade på morgonen och vi skynda oss ut i backen så vi skulle hinna åka liter puder. Vi hittade en väldigt bra backe där vi kunde åka i den nya puder snön men de tog runt 3 åk och sedan försvann det eftersom det inte bara va vi som hade längtat efter ny snö.

På lördagen åkte vi hem. Vi packade fredagen innan och åkte buss i kanske ca 5 timmar. VI var så sena till flyget att de andra som skulle till Landvetter och satt på de flyget hade väntat på oss i kanske 2 timmar.

Vi åkte med Nortlander och de var bra. Förra året åkte jag till Val Thorens. Då var det mycket mer puder åkning men det är beroende på vädret. Eftersom de fanns många fina platser att kunna åka puder i Val D'isere.

Jag har ett par skidor från märket k2 det är modellen missconduct från 2015, Det är ett par allmountain skidor som funkar var som, jag är jätte nöjd med de och skulle gärna rekomendera :) detta var min resa och den var välidigt bra med god mat och en fin "by" :)

I fredags var jag och en kompis på Pinchos. Det är en restaurang som ligger i stan. Man beställer maten via en app. där finns alla rätter och drickor maträtterna är väldigt små så man beställer några stycken. När maten är klar får man ett "sms" där de står att maten är klar.

Jag och min kompis hamnade bredvid två andra vi kände så det blev som vi alla 4 satt och åt eftersom borden var bredvid. Vi hade det väldigt kul och pratade mycket.

Maten är jätte god och jag rekommenderar det, dock får man tänka efter för rätterna kostar mellan 40-70 kr ungf och man får hålla koll så man inte beställer och de lir alldeles för dyrt.

På morgon brukar jag har svårt att äta, speciellt på vardagar nä man ska till skolan och kan känna sig lite stressad. Men jag äter mig mig ett gott recept på avokado macka.

Man behöver brödrost!

Sätt först smörgåsen i brödrosten ja använder Skogaholms limpa.

Sen skär en avokado o mosa eller skär avokadon.

När brödet är klart bre det med smör. Sedan lägg på avokadon.

När den e ökar kan du lägga på kryddor, jag har örtsalt, peppar och citron saft på min. Hoppas de smakar gott. :)) kredd till Maja Ekre som lärde mig. <3

Jag älskar att lyssna på musik det är det jag göra när jag sitter på bussen väntar på något, i mitt rum, med kompisar, nästan hela tiden. Så här är några rekommenderande låtar från mig.

1. Paint the sky (feat. LA James)- AVE & EFX

8. Phone Down- Lost Kings

9.Borderline Vanic Remix- Tove Styrke

10. Cancer- Twenty One PIlots

Det är några få låtar som jag har valt ut och tycker är bra, Det är lite olika stil på alla men jag har väldigt blandat med låtar, Om du vill ha fler tips kan du gå in på min spotify (selma segelod) och kolla på listan "Perfect" där har jag de flästa låtarna jag lyssnar på.

Twenty one pilots

Halsey

​Hola!, välkommen till min blogg. Den kommer handla om lite allt möjligt, Bilder, musik, "mode" och mitt liv helt enkelt.

Jag heter Selma Segelod är född 2003 (13år). Älskar musik speciellt Eminem och Twenty One Pilots. Jag tycker om att vara med vänner o bara prata. Jag har gått i dans enda sen jag var liten men slutade i höstas. Jag tycker om attt åka skidor. Jag har åkt skidor enda sen jag var 4år, förr förra vintern fick jag ett par egna skidor i märket k2.  ag fick använt de första gången 2016 på soprtlovet när jag var i Frankrike.

Jag bor med mina föräldrar och min katt Robin. Han är ungf ett halv år nu. Jag gå på en rätt liten skola. Men man trivs o det är en riktigt bra klass, Jag bytte skola för inte så länge sen, jag har kvar några kompisar från den gamla skolan, och de försöker jag umgås med så mycket jag bara kan. Det var lite om mig o vad min blogg kommer handla om. c: