Instagram@selmajahiic

Klockan är runt 1 på natten här i Thailand och vi har precis badat nattbad. Det var jättemysigt och det var då mi familj och en annan familj som också är här med oss som badade.

Idag var det vår första heldag o Thailand och jag är jättenöje. Vi lämnade inte hotellet men det är så stort så det behövs nog inte, men det var ändå kul. Frukosten glömde jag tyvärr att fota men den va jättegod! Älskar hotellfrukost!! Efter frukosten badade vi och sen gick jag och gympade lite. Sen var jag så trött att jag somna på stranden och det var sååå skönt då jag inte hade sovit mycket den natten. Mot kvällen gjorde vi oss i öring och tog en taxi till Patong Beach. Vi åt middag på en italiensk restaurant och jag åt pasta pesto vilket jag typ älskar. Senare fick vi fiskpedikyr och det kittlades så mycket. Vi gick också till en marknad som sålde gatumat och allt var så gott, ser fram emot att gå dit igen. Efter det drog vi hem mot hotellet och hoppade i poolen. Mer än så hände inte idag.

Ha det bra, puss

Idag kom vi ärligen fram till Thailand efter en lång flygresa och detta stället är helt fantastiskt! Hotellet är underbart, havet är helt perfekt, människorna är trevliga och "nattlivet" (man får väll bah längta tills man blir 18...) Ser verkligen fram emot 2 helt otroliga veckor här!

Idag när vi kom fram till hotellet gjorde vi inte så mycket. Stället vi bor på heter Tri Trang Beach och ligger rätt så nära Patong. Jag gick och gympade och sen tog jag det lugnt. Jag har faktiskt inte badat än men känna på vattnet och det är jättevarmt. Antar att jag bara var för trött för att hoppa i. Senare mot kvällen gjorde vi oss i ordning och drog till Patong. Vi gick på Patong Beach gatan, åt thaimat och kollade runt i affärer. Det var en superbra förstakväll, lugn och mysig men ändå kul. Det var nog allt antar jag.

Ha det bra, puss!

Idag har varit en rätt så lugnt dag en så länge. Har faktiskt inte planerat så mycket för dagen förutom att jag ska se Passengers på bio senare ikväll. Skulle egentligen ha fullt upp med att packa till Bosnien men som det ser ut nu kommer vi inte åka imorgon. Anledningen är vår värmepump i vårt andra hus har gått sönder och mannen som skulle fixa det är bortrest. Men vi får hoppas på det bästa iaf.

Igår hade vi julavslutning och efter det drog jag och Johanna till Emporia. Vi åt sushi och gick runt lite men inget mer speciellt hände. I tisdags dock var vi på opera med klassen och jag kan säga att det inte riktigt föll i min smak... Vi såg snödrottningen som är typ en operamusikal och det var absolut inget för mig.

Mer vet jag inte vad jag ska skriva så ha det bra, puss!

Idag var sista dagen i Stockholm:( Jag har haft det riktigt bra och shoppat lite också! Nästa gång får jag dock stanna längre än en helg. Imorse efter frukosten gick jag ut på promenad och hur fint är det inte i Tyresö?😻 Storstaden är det jag älskar mest men asså denna naturen säger man inte nej till! Efter min promenad satt jag bara inomhus och kollade Skam. Runt 3 tiden var det dags att ta bussen till Gullmarsplan och sen tunnelbanan till T-Central. När vi kom fram på tågstationen fikade jag och mamma lite på espresso house sedan var det dags att hoppa på tåget. Nu sitter jag här och bara tar det lugnt. Vi kommer fram i Malmö rätt så sent så ska nog ta en tupplur och få lite sömn.

Inlägget kom inte ut då jag trodde så nu är det måndag kväll och jag ligger i sängen. Har börjat kolla om skam för typ tredje gången och ska fortsätta kolla nu

Ha det bra, puss!

Idag har varit en riktig seg dag, allt har gått otroligt långsamt och det känns som ett stort mörkt moln har tagit över min skola. Trotts det skitet har det varit fint väder vilket jag är sjukt tacksam över. Idag började vi klockan 9 på morgonen vilket ändå var skönt. Vi hade först klassråd, Språk (har franska) och sedan matte. Efter det var det Lunch, musik och elevensval. När jag kom hem somnade jag nästan direkt för jag var så trött vilket jag fortfarande är. Nu ska jag ge mig på att plugga lite och få lite gjort.

Ha det bra, puss<3

Min helg har inte varit så speciell, har mest bara chillat med vänner och tagit det lugnt, samt pluggat. Och för att jag inte har något speciellt att berätta så får ni här ett litet kollage från We heart it som lite söndagsinsperation

Ha det bra, Puss<3

Den 7 Maj detta året bestämde jag och Linnea http://nouw.com/linneamidlov (henns blogg) att vi skulle cykla till Malmö. Man kan ju säga att det kunde ha gått bättre. Vi svängde fel flera gånger och vi hade ingen aning vart vi skulle och vilken väg vi skulle ta men trots det så var det riktigt roligt och framförallt mysigt. Vi kom ju ändå fram till slut. Vi hade bara med oss våra kameror och vattenflaskor sen tog jag också med mig en högtalare så vi kunde lyssna på musik. På vägen dit köpte vi lite jordgubbar och dom åt vi när vi kom fram till hamnen i Malmö.

Idag har jag faktiskt ingen aning om vad jag ska göra så tänkte att jag kunde dela med mig av dessa fina bilderna.

ha det bra, puss<3

​He

här kommer ännu en sommaroutfit för att det har varit sånt fint väder de senaste dagarna.

Topp - H§M

Shorts - Forever 21

Jacka - G star ray

Skor - Din sko

Ha det bra, puss

igår mitt i natten kom vi fram till Bosnien. Vi kom fram till vårt hus runt 1 tiden och jag var rätt trött. Men med tanke på att vi körde i 30 timmar ungefär så när jag kom hem tog jag en dusch, åt för jag var lite hungrig, kokade te la allt jag behövde till morgondagen på laddning dvs min mobil, kamera, dator och skrev till några personer att jag var framme och att resan gick bra osv. Så när allt var klar med allt var klockan ungefär 2 och jag skulle gå upp igen 4:30. Så ja jag fick 2,5h sömn vilket var lite sådär... Jag gick upp, kokade te, fixade mig osv. Jag var klar runt kvart i 6 och då satt jag bara lite med mobilen tills mina tre vänner och en av hennes föräldrar kom och hämtade mig och vi började åka mot Banja Luka. Detta var första gången jag var i den staden och det ligger lite mer än 3 timmar ifrån där vi bor. De lämnade av oss och vi gick runt lite i staden men vi blev rätt uttråkade till slut så vi kom på, kanske inte den mest ekonomiska iden men en rätt rolig att vi skulle bada. Så vi gick till olika affärer, köpte flipflops, badkläder och handduk och så gick vi till Aquana en vattenpark i Banja Luka. Det var så roligt och det fanns massor med saker att pröva och så bland annat att köra moppe:) Vilket jag har gjort innan men de gick inte så bra med tanke på att jag körde in i utestolar och trillade. Men denna gången gick det mycket bättre eller ja jag körde in i ett träd... där var i till klockan 4 och då hämtade dom oss för att åka hem. När vi kom hem gick vi och kollade på min 7 åriga kusin som hade go cart träning som dom har på en gammal parkering. Han är riktigt duktig, tävlar i det. och har kommit på förstaplats alla gången för utom en då han kom på andraplats. Det är han med den gul/oranga go carten, även han som har tagit bilden på den gula bilen och ville ha med den här. Dom kör så fort så det är jättesvårt att ta bra bilder och det är även därför flera bilder är lite suddiga. Det var jättekul, vi köpte vattenmelon och hade det jättemysigt. Jag fick prova köra och det var såå roligt och ville typ inte sluta köra. Dom hade träning rätt länge och efter träningen gick vi till en restaurang och ät en riktigt sen middag klockan 10 på kvällen. Efter det gick jag hem, hämtade några saker och gick hem till min andra kusin för att sova där.Vi kollade på film, kommer dock inte ihåg vad den hette men den var väldigt bra.

Jag skrev och fixade med blogginlägget Bilresan men den laddade upp hela natten och kom ut på bloggen sent imorse. Så förlåt för inget blogginlägg igår.