View tracker

Dessa två skönheter fick jag hem idag på posten. Skrek som dom i paradise hotel, pakeeeeeeeeeet!!! (brev skriker dem). Så då var man som ett litet barn som inte kunde vänta på att få öppna paketet och se vad det innehöll. Har sedan innan en mörkblå och ja dem är väldigt snygga tycker jag. + att dom är väldigt behagliga att ha på sig och matchar till princip nästan allt. ​Så nu är man glad, plus att vårkänslorna börjar komma fram då solen skiner som bara den idag. ☀😍

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

Dessa två skivor tar jag med mig till skolan att ha något mumsa på. Dom är supergoda och fräscha vilket ger + i kanten. Inget morgonpass för mig idag inte, halsen sved och magen knep lite, så då lägger jag morgonträningarna på lördag samt söndag. Snart har en hel vecka gått och det återstår bara några veckor kvar!! Blir så motiverad när det börjar närma sig sommaren.

Likes

Comments

View tracker

Rosa är verkligen min favoritfärg när det gäller träningskläder och redskap. Tycker om när det lyser om en. Ska faktiskt ta mig i kragen och åka in till stadium, förmodligen i veckan för att köpa lite nya träningskläder, det behövs!!! Ska nu vidare till gymmet för ett ben&rump pass. Ingen kamera följer med då jag ska iväg efter gymmet. I veckan kommer förmodligen mitt paket från Gymgrossisten och sedan mina aminosyror, mmm..Längtar!!!​

Likes

Comments

Tänkte skriva om något som jag själv brukar äta till mellanmål, nämligen chiapudding. Chiapudding är väldigt lätt att göra samt nyttingt. Innehåller en mängd omega-3 vilket är viktigt för våran kropp och hjärna. Omega-3 har en rad positiva hälsoeffekter så som;

sänkning av blodfetter och blodtryck och minskad risk för hjärt- och kärlsjukdomar

bibehåller blodkärlens elasticitet (bra för blodcirkulationen)

hjärnans kapacitet förbättras

ökar mängden serotonin (en må bra-substans) i hjärnan och lindrar depressioner

bekämpar inflammationer i hjärnans celler och blodkärl

cellmembranen blir mer mjuka och elastiska


Jag själv brukar toppa min chiapudding med hallon. Jag har köpt passionfrukt och tänkte även testa den varianten.

För chiapuddingen behöver du;

3 msk chiafrön

2 dl soyamjölk

+ valfri "topping"

När du hällt i fröna och mjölken blandar du lite, sedan ställer du in den i kylskåpet en 10-15min. Tar ut puddingen och blandar igen då fröna lägger sig på ytan och bildar som en hinna. Lätt och enkelt mellanmål.



Likes

Comments

Vill tipa alla kvarg-älskare att åka till City Gross om ni vill ha kvarg till et bra pris. Dem kostar endast 6kr styck!!! Åkte själv dit på min lunch rast och köpte mig 6 stycken. För övrigt är det lång "bäst före" datum på dem också. Kaaap!

Likes

Comments

Morgonförbränningen avklarad. Klockan ringde kvar i 6 och ja, jag är nog ingen morgonmänniska så det tog emot att gå upp. Men intervallerna gick bra och jag kände att detta skulle bli en utmaning, men en rolig sådan. 30sek löp 30sek vila x10 blev det. Börjar så då det är första gången sen får jag se om jag ska öka det eller hur jag gör. Fick även ta med mig frukost till gymmet då jag direkt efter skulle hoppa på bussen in till skolan. Havregrynsgröt och kanel + banan.



Likes

Comments

Nu är mitt första pass avklarat i min nya livsstil. Dock inget välplanerat pass utan körde;

30 min cardio

Intervaller på bandet, 50sek löp / ​30sek vila

Höftlyft 3x15 med 5 kg vikt

Känns väldigt skönt att bara få börja röra på sig. Och ska bli kul att så småningom få se resultat, där det inte hänger något fett över byxkanten när man sitter ner och en välmående kropp. Jag är fortfarande amatör och inte fitness någonstans, men genom att göra misstag/fel samt läsa bloggar och böcker kommer jag att utvecklas. Kommer även att ändra på mina matvanor vilket jag ser som den största utmaningen faktiskt. Men det ska bli spännande och ja, det är svårt att bara byta matvanor helt sådär men någon gång är det dags att börja om man verkligen vill. Bjuder även två väldigt kassa mobilbilder från det hela. 

Likes

Comments

Två detaljer från förmiddagen och en från eftermiddagen. Äntligen har min bricka till gymmet kommit. Ikväll ska ja gymma och ta ut min aggression som förstört hela min eftermiddag. Nog om det negativa, en dag har gått och bara 4 kvar återstår. Tänker mycket på min kost och hur jag ska lägga upp det, matlådor eller inte? Det blir ju smidigare med matlådor som man bara kan värma sen. Funderar även hur jag ska lägga upp träningen men har ett hum om det iallafall och troligtvis kommer jag köra cardio/powerwalk på morgonen och sen styrka på eftermiddagarna. Måste även börja med att ligga på ett underskott om min viktminskining ska fungera. Det är mycket att grubbla på men det ska gå och jag väntar bara på alla redskap sen ska jag köra all in. 

Likes

Comments

God morgon på er! Blir ett hastigt inlägg då jag måste skynda mig till bussen som går om 5 min. Började morgonen med citronvatten för  att hjälpa ämnesomsättningen lite på traven väldigt gott och uppfriskande. Sen skulle jag smaka den nya kvargen från Lindahls, nötchokladsmak. Den smakade väldigt äckligt om jag får säga det själv, så 1/5 stjärnor får den från ig och inte mer. Var faktiskt tvungen att plasta in hälften då det blev för mycket enligt mig. ​

Likes

Comments

Nu har vi äntligen trillat in i den tredje månaden av 2015. Jag är trött på vintern och det kalla vädret vilket jag hoppas är över nu. Dock så glider jag fortfarande runt i mina lurviga tofflor. Jag älskar dom och de va verkligen ett riktigt kap på endast 49:-, hur bra som helst ju?

För övrigt är helgen över och jag har jobbat både lördag och söndag. Imorgon väntas en vanlig skoldag och en början på en fullspäckad vecka. Jag väntar ett x-antal hemleveranser som jag längtat efter bland annat från Gymgrossisten.se, Gina Tricot och Zalando.se. Jag hoppas även få mitt gymkort denna vecka så att jag kan börja med mina nya rutiner samt kosten. För att vara tydlig har jag nu skapat denna blogg för att ni ska följa min vikt resa samt att få ta del av min vardag. 😍

Likes

Comments