Denna halloween var jag bara hemma med familjen och kompisar, supermysigt verkligen! Vi åt och drack gott och bara hade jättetrevligt verkligen. Så skönt med lov nu med efter Spanien resan, är heelt slut. Spanien upplevelsen var verkligen fantastisk, jag hade gjort om det imorgon om jag kunde!! Jag var så nöjd med min familj och personen jag hamnade oss för vi var verkligen lika som personer och hade jätteroligt på fritiden när det inte var något planerat liksom. Nästa vecka har jag 3 prov så det blir nog allt lite plugg detta lovet men så har det blivit eftersom jag hade helt ledigt i 8 dagar och typ semester i Spanien så det är det värt, man kan säga att jag redan haft mitt lov och sen får jag lite extra. Idag ska familjen på bio och middag, supermysigt!

uncategorized

Idag har vi varit på stranden från morgonen till lunch, stranden var såå fin & havet var oändligt stort! Så många palmer & barer vid strandvägen. Köpte en bok vid en affär vid stranden & vi köpte lite andra små saker sen åkte vi med tåget tillbaka till stan & vilade lite för att sen åka till ett stort köpcenter, vi kollade i affärer hela kvällen & nu är vi hemma. Hade vi varit här på högsäsong hade stranden varit underbar!!

uncategorized

Denna dagen har varit Lååång men så rolig!! Först gick vi till deras skola på "mingel" sen gick vi hur långt som helst & åkte tunnelbana för att besöka kända platser & kyrkor & platserna var hur fina som helst!! Vi åt supergod lunch & sen vad vi med våra familjer & kollade på en till känd plats, på kvällen fick jag även biljetter av den spanska familjen jag bor hos till matchen som gick i Camp Nou ikväll vilket var sjukt mäktigt😍😍 så kul verkligen!!

uncategorized

Nu är jag äntligen framme i Barcelona!! Jag landade när deg var mörkt så jag vet inte hur allt ser ut men det är såå fint med alla lampor & allt, bor alltså i en helt vanlig spansk familj så det E självklart lite nervöst men det går ändå väldigt bra! Imorgon ska vi åka till deras skola & så ska jag träffa alla från sverige🇪🇸

uncategorized

Ta det lugnt ibland-Jag vet inte hur just du har det men det känns som att nästan alla har ett väldigt stressigt liv, antingen så är det plugg, jobb & en hög med massa måsten eller så är det helt enkelt bara så att tiden inte räcker till och man förstår inte vart den tar vägen. Man måste få några timmar i veckan där man inte har massa måsten & där man inte har någon press på sig, där man bara kan slappna av för utan det blir det väldigt svårt att njuta av någonting i längden.

Ät middag,lunch,frukost på resturang-åk bara iväg & gör något som sticker ut från vardagen, åk med familjen & ät middag & ha det jättemysigt, eller ta en mysig frukost eller lunch med kompisarna, allt sånt där är så himla mysigt och så värt.

Ha egentid-alla människor gillar inte att vara ensamma, de vill alltid vara med folk & göra saker konstant men att ha lite egentid är faktiskt väldigt skönt, att träna, ta en promenad, lyssna på musik & ibland tycker jag det är väldigt skönt att bara sitta & plugga ensam, det är liksom tyst & skönt och man är fokuserad på något speciellt, det är då tiden flyger iväg ibland.