Vi stannade en vecka i Canggu och nu är vi på Lombok. Imorgon åker vi till Giliöarna och sista dagen blir det Kuta. När jag hinner/orkar ska jag lägga ut alla bilder jag tagit här i Bali.
Veckan i Canggu har vi hängt med ett skönt gäng från Sverige också vilket resulterade i väldigt mycket festande, men fan vad kul vi har haft! Hanna har även kommit hit nu också så resterande del av resan är vi tre istället för två tjejer som reser runt, sjukt kul!

Hyrt moppe, ätit god mat, sett två stränder, träffat nå svenskar och ätit middag med dem + väldigt mycket sömn. Det är vad som hänt senaste dagarna ungefär! Ikväll blir det nog lite fest och sen får vi se vad vi hittar på imorgon.

Alltså wow, redan helt fast i detta land. Det ytterst lilla vi sett idag har varit så fint! Vi bor på ett hostel med två pooler, riktigt god mat och en magisk natur runt omkring. Gick även en fem minuters promenad till en av stränderna, stranden var helt svart vilket berodde på någon vulkan om jag inte har helt fel nu. Låg i skuggan på två säckar och tog det lugnt bara, både jag och Ida är lite sjuka så det var skönt. Låg och kollade på massa som surfade och lyssnade på en podd. Har haft sämre sjukdagar!

Sista stoppet i Filippinerna är nu avklarat, tråkigt nog. Helt otroligt vad vackra ställen det finns i detta land! Alla som har möjlighet borde verkligen åka hit. Finns tyvärr även en del mindre roliga saker att se också.. Mycket fattigdom och människor utan hem. Sånna stunder jag själv verkligen uppskattar hur bra jag har det, önskar jag kunde hjälpa alla som inte haft samma tur att födas med samma förutsättningar som en själv.

Till något lite mer ytligt (kändes egentligen lite opassande efter jag skrivit det där) så har vi åkt till massa olika shoppingcentrum idag. Jag har köpt tre superfina bikinis (enligt mig själv då haha), har även köpt en kjol, klänning, linne, ett par shorts osv. Nu sitter vi iallafall på vårt hostel och försöker få tiden att gå. Om nån timme tänkte vi åka mot flygplatsen och försöka sova lite, vårt flyg går 7 på morgonen så kändes onödigt att betala en extra natt här.

Nästa gång jag skriver blir iallafall från Bali!!

Svårt att komma ihåg att man har en blogg ibland. Men vilken magisk vecka vi haft här i Boracay! Planen var att stanna två-tre dagar här, träffa familjen som också var här och sen åka till Cebu och se lite öar! Den planen ändrades då det för det första var dåligt väder i Cebu och sen har vi haft så himla kul här. Så vi bokade om flyget och stannade tills idag istället, åtta dagar sedan vi kom haha. Vi har iallafall träffat väldigt mycket roligt folk! Legat på stranden och festat kvällarna. Ungefär allt vi gjort här faktiskt men det har varit riktigt kul.

Om någon timme åker vi mot flygplatsen igen och vidare till Cebu! Vi hinner iallafall se den staden två dagar innan vi på lördag åker mot Indonesien och Bali!!!! Så taggad!

I skrivande stund sitter jag på flygplatsen i Manila. Åkte från Puerto Princesa imorse och nu väntar vi på nästa flyg som ska ta oss mot Boracay. Ska möta upp mamma och familjen där också vilket ska bli sjukt roligt!

Iallafall besökte vi även ett fängelse för ett par dagar sedan. Det var en annorlunda men givande upplevelse. Det var ett väldigt speciellt fängelse för fångarna fick till exempel bygga sina egna hus och när dom blev frigivna kunde dom välja om de skulle flytta in i huset de byggt tillsammans med familjen, eller lämna området. Dom var också väldigt "fria" och fick gå runt vart dom ville i området, det var inga säkerhetskontroller så dom verkade kunna ha vad dom ville inom området.
Det var som sagt väldigt spännande att se och vi pratade med massa av fångarna (skriver man fångar ens?).

Denna strand, ja det var en stor besvikelse haha. Vattnet var jättefint när det var lite folk och inte blev grumligt, men stranden var bland det värsta jag sett. Var krabbor ööverallt, lera och massa hål. Fanns en liten liten plätt man kunde ligga på, det var allt. Det funkade dock och jag är nöjd ändå, vattnet var som sagt najs. Men vill man vara en heldag på stranden rekommenderar jag att åka till någon annan strand! Trots att dom är mycket längre bort är det nog värt det.

Är väl både kul och tur att det finns sociala medier när man är ifrån varandra. Speciellt för sånna som mig som gärna vill visa lite extra uppskattning dagar som denna. Saknar och älskar dig!

När vi var i El Nido åkte vi till två olika stränder, såg ett vattenfall, åkte på en båttur där vi såg lite öar och stränder och sen festade vi också. Själva "staden" var betydligt roligare i El Nido men öarna och själva båtturen var bättre i Coron.

Här är massa bilder från El Nido! Orkade dock inte redigera dom då det var så många, därför ser vissa av dom lite färglösa ut.

Har faktiskt en godkänd anledning till varför uppdateringen varit så värdelös, internet är nämligen lika värdelöst överallt hittills i Filippinerna! Men förutom det är det verkligen underbart här!

Idag kom vi fram till Puerto Princesa efter att ha varit i El Nido några dagar. Ligger alltså efter med en massa inlägg för har massa jag vill visa.
Börjar med några sista bilder från Coron iallafall, några från då vi gick en morgonpromenad upp till en topp där man kunde se hela staden. De andra bilderna är från "Hot Spring" där det var vatten från havet som var ca 40grader varmt om jag inte minns fel.