Stannade en natt i Da Nang innan vi åkte vidare och nu är vi i Phong Nha och ska se en jättestor nationalpark imorgon. Vädret är fortfarande helt värdelöst och det är bara kring 13grader här just nu. Det suger. Hoppas verkligen det är fint även om det inte skulle vara sol imorgon!

I Da Nang gick vi iallafall längst vattnet och kollade in alla broar som finns där. En bro såg ut som en drake och varje lördag/söndag sprutar den eld kl nio på kvällen, haha. Vi såg det men det var väl ingen "wow" upplevelse precis, roligt att ha sett iallafall. Dom hade även en bro som heter "Love bridge" och som var hur mysig som helst!

Ikväll åker vi troligtvis vidare till staden Da Nang. Tog bara kring en timme att åka dit med buss!

Inte för att jag längtar hem till vinter, jobb och rutiner. Tvärtom jag älskar att resa, det är verkligen det bästa jag vet! Men vissa dagar känns det lite extra i hjärtat att vara ifrån min älskling.

Åt på en vegetarisk restaurang ikväll, verkligen jättegod mat. Sen gick vi till en night market dom har här och gick runt massa. Verkligen så mysiga gator här! Helt klart bland dom mysigaste och finaste jag någonsin gått på.

Hyrde cyklar imorse och cyklade till stranden. Planen var att hitta en strand som tydligen ska vara jättefin med istället hamnade vi på en liten strand med bara några få personer till. Riktigt fin var den! Enda som var synd var att det var väldigt stora vågor så gick inte att bada.

Idag har vi gått en lång promenad till en av stränderna här. Den var verkligen en besvikelse men fick höra att den andra stranden är mycket finare! Får hoppas att vädret blir bättre (mycket klagomål om vädret men kan inte låta bli) så vi kan gå till den en annan dag. Påväg tillbaka satte vi oss och tänkte ta en öl, slutade med lunch och en båttur. Sjukt mysigt och fint var det!

Det lilla vi sett hittills av denna stad känns lovande. Så fint!

Efter vi varit i Ho Chi Minh tog vi buss till Nha Trang! Det blev inte riktigt som vi tänkt och pga vädret. Regnar längst hela kusten verkar det som så vår plan som var att sola och chilla där blev inte alls. Det vi gjorde där blev istället att hänga med en kille som åkte med samma buss som oss dit, äta på massa olika restauranger, kolla in ett shoppingcenter, gå på lite marknader och se en kyrka. Staden i sig är väldigt liten och rätt tråkig men tror att om det hade varit bra väder och sol hade nog stranden varit helt magisk.

Vi stannade iallafall två nätter i Nha Trang och inatt tog vi en buss till Hoi An. Likadant väder här men verkar finnas mer att se iallafall!

Här är lite bilder från Nha Trang:

Förutom vattenland och tunnlarna så har vi gått på ben thanh market (en stor marknad inomhus), street food market (där vi åt vietnamesisk pannkaka och koreansk sushi), gått till ett shoppingcenter m.m. Vi träffade även Malin och Andreas två dagar vilket var väldigt trevligt! Överlag tycker jag Ho Chi Minh var en spännande stad att se då det var så mycket rörelse hela tiden. Det är verkligen kaos i trafiken med alla mopeder men man vande sig efter ett tag.