Nu är man hemma i Sverige vilket ärligt talat är lite hjärtekrossande. Kommer sakna Nausicaa såå mycket. Men tränarna och chefen tyckte vi borde ta en roadtrip och hälsa på, vilket vi nog kommer göra.

Här är lite bilder iallafall, kamera bilder ifrån min system kamera kommer upp när jag har tid hehe

Scooby & Speedy

En nyfiken Scooby

Exakt en vecka sen så åkte vi på säl safari under lunchen! En av tränarna är väldigt insatt och visste precis var de höll hus. Sååå himla coolt, fick se 1 gråsäl och 5 knubbisar

Lite berikning

Speedy, Moritz & Fridola som solar lite under lunchen

Vi var ju tvungna att säga hejdå till deras pingviner såklart

Sista showen </3

Min sista bild och syn jag har på dessa Finisar. Saknar dom redan

Har ju glömt visa hur vi bott de senaste veckorna

Flyget hick inte förrens nio på söndagen, så det blev en till hotell natt i Paris

Somsagt är man hemma nu och åkte faktiskt direkt ifrån flygplatsen till jobbet, så bjuder på bilder på mina kollegor. De är ju för söta

Efter vår långa sovmorgon så kände jag att vi var tvungna att gå ner till stranden. Var ju runt 25 grader och inte ett moln trotsallt

En tränare på vår praktik plats sa dock till oss att ha på oss solkräm igår. Men det hade vi ju såklart inte. Vilket vi gråter över nu när vi ser ut dom kokta kräftor och allt bara bränner...

Bjuder på dessa vackra bilder. Har aldrig varit bränd this bad. Allt bara svider o gör ont. Affärerna har ju också såklart hunnit stänga så vi inte kan köpa aftersun. Söndagar är allt stängt, så denna helg blir kul....

Lesson learned: Ha alltid på solkräm, oavsett att du tycker du är så blek att du behöver all färg du kan få...

Andra praktik veckan klar. Känns så sorgligt att det bara är en vecka kvar....

Tanken var att vi skulle åka tåg till London imorgon bitti och spendera helgen där. Men med det som hänt i Manchester o att uk tror att det kommer mer dåd, så kändes det inte så rätt. Så vi avbokade och kastade våra 1000kr vi lagt var på hotell i sjön...

Xino som bara chillar galet

Härlig lunch som spenderades bredvid stranden

Lite gulligt. Algon har ju lite ögonproblem o därmed nästan blind (pgr av att han är väldigt gammal) och då så köpte de en maracas så att targeten också lät, därav blir det enklare för honom. Självklart köpte de ju en med ett "sjö"lejon på

Efter praktiken igår så sprang vi hem för att byta om och sen gå till stranden

Tror vi hittat vår favorit plats. Längst bort ifrån stranden finns det typ en ruin av någon tågstation. As mysigt är det iallafall

Först satt vi o bara käka chips o sola

Sen var vi tvungna att upptäcka haha

Utsikten är ju helt amazing

Sen såg jag hästar och var bara tvungen att springa dit. Asså hur söta?

Ifrån idag: Baloo & Algon längst fram och Scoobybakom

Söta Moritz som typ klättrade på väggen för att se va vi gjorde haha

Om vi inte käkar ute, så är det hörn vi spenderar lunchen. Skriva uppsatser med underbar utsikt

När vi slutat så tog Manon (den andra praktikanten) oss till ett stall. Äntligen nått man känner sig hemma i liksom

Otroligt glada och sociala. Men lite smala tyvärr. Vet dock ej varför då de gick i gräs fyllda hagar (utom åringarna här då). Det är dock en ridskola (vilket jag inte är ett stort fan av), vilket gör mig lite kritisk

​Sen hade de ett föl såklart, så hjärtat bara smälte

Hade suttit o laddat upp lite bilder och så är jag så smidig som vanligt o radera det... så testar igen haha!

Dagarna är detsamma, men ändå så olika här nere. Pallar dock inte skriva om varje detalj, så lägger nog bara upp lite bilder

En liten twist idag var att de tränade sjölejonen på lite mer annorlunda platser. Som ifrån publik sidan och i tunneln

Här har vi Xino, Speedy, Moritz & Scooby på kanten

Moritzzzz

Scooby på land, Moritz vid vattenkanten och sen Speedy närmast

​Xino som flörtar. Bröderna bus aka Baloo och Scooby bakom honom. Sen har vi ju Algon som gör puppy face o sist Moritz i vattnet

The gang (utan Speedy & Fridola)

​Xino The photobomber

Fridola

Lite mer träning i tunneln

Vi hade en jätte mysig lunch vid stranden. Glömde säga att jag o Julia faktiskt tog årets första dopp igår! Skönare än vad man tror och vi var borta vid stranden i över 2 timmar

I fredags så letade vi förfullt efter nått ställe att äta. Men slutade med pizza såklart Hahaha

I helgen hade vi inte mycket planerat. Förutom sovmornar såklart haha..
På lördagen gick vi runt lite på stan och så går vi in på Zara och woops blev jag 1000kr fattigare he...

Kom på att jag inte lagt upp på vart vi bor

Idag så började jag dagen med en promenix i Boulogne sur mer. Asså det är så himla fint att ni förstår inte

Idag har det nog varit den bästa dagen här nere i Frankrike! Idag fick vi nämligen börja få träna med Xino & Speedy. Kändes så himla coolt att bara få bära bältet med fisken i hahah

Först fick vi bara träna med target för att ha lite avstånd. De sa att vi bara skulle få träna Speedy, så vi blev chockade när de sa till oss att fixa fisk till Xino med. Asså Gud vilken känsla att ha dom där stora "puppy eyes"en på sig som bara väntar på någon signal för dem att göra något. Men det är så mycket svårare än man tror, trots att vi endast gjorde enkla saker idag. Man kan allt i teorin, men när man väl står där får man typ kortslutning. Hatar också att man blir så nervös över att göra fel. Men älskar den pirriga känslan som man får över att man kommunicerar med ett sjölejon. Tror det är väldigt få som inte tycker marina däggdjur är otroligt fantastiska djur.

Bild från igår på Xino & Speedy

Dock får vi inte glömma det som inte är lika kul haha. Eller jag har inte så mycket problem med fisken, men när vi skulle gräva ut ryggraden på bläckfisken fick jag göra mitt yttersta att inte tuppa av. Har alltid haft blod och äckelpeckel fobi haha. Men jag klarade det!

Vår standard lunch här nere: Vegetarisk sak, Cola zero & choklad muffins

När vi sen har lite tid över på lunchen går vi antingen runt och kollar runt på Nausicaa, är med pingvinerna eller går till tunneln och leker med Scooby o Moritz

Sen blev vi visad denna fantastiska bok som vi kan läsa när vi har lite dötid. BÄSTA boken ever asså. Vill verkligen köpa den när jag kommer hem, doooock kostar den 1 300kr.....

Imorn är det exakt en vecka sen vi landade i Frankrike. Känns både som vi vart här i knappt en dag men samtidigt som evigheter. Frankrike är otroligt fint och mysigt meeeen vi saknar det vegetariska alternativen hemma och svenskan. Har nog aldrig saknat svenskan så himla mycket. Eller rättare sagt: kunna göra sig förstådd och kunna förstå när folk pratar. Ush asså, blir så ledsen när jag inser hur mycket jag skulle lära mig om jag förstod allt tränarna sa.

Idag fyllde ju Nausicaá 26 år så idag blev inte heller en vanlig dag enligt tränarna

Vår standard view över deras uppvisning som de har en gång per dag

Nyfikna Xino & Speedy haha

Deras bakelser är så weirda. Här har vi korvbröd med choklad i som de konstant har i lunchrummet

Sen var vi för en gångs skull lite pigga när vi slutade, så vi var tvungna att handla lite såklart. Men vi hann bara till HM innan alla affärer stängde

Andra dagen avklarad! Denna dag hittade vi in lätt, dock blev ja orolig ifall det var en annan tid idag då det inte kom någon o mötte oss vid dörren. Men det kom en kille o öppna åt oss o sen fick vi hitta till avdelningen själva. Dom hade redan gjort klart fisken så vi tre praktikanter städade inneavdelningarna

Sen väntade vi in på veterinären som var här hela dagen för att kolla svalget på tre av de stora sjölejonen (Xino, Speedy o Fidola), sen gjorde de ultraljud på Algon av någon anledning som jag inte förstod hahah. O sist hade veterinären en PowerPoint om sälars ögon och sjukdommar/problem. Tyvärr var den på franska, så jag o Julia satt bara och kollade på bilderna. Ända som jag förstod var att både Nausicaas o Kolmårdens sälar hade varit med om forskningen eller vad man ska säga haha

Baloo & Algon

Mer än så har väll inte hänt. Men dagen var väldigt annorlunda än vanligt på grund av veterinären somsagt

Då var vår första praktik dag över. Mailet med beskrivning till där vi skulle mötas var inte den bästa haha, men vi hittade tillslut någon som kunde Engelska och var underbar att visa oss vägen upp till nått kontor. Där kom en tränare o visade oss ner till sjölejon avdelningen. Men vilken labyrint det här stället är asså! Skulle aldrig kunna hitta själva om man säger så.

Tränarna var så trevliga o bara sprudla med positiv energi. Ända dåliga är ju språket, vi förstår varann hyfsat men dom pratar väldigt mycket franska och det förstår jag inte ett piss av. Vill verkligen kunna språket men det är verkligen sååå svårt.

Efter vi ätit upp lunchen så visade den franska praktikanten oss runt i resten av Nausicaá. Såååå himla fint

Xino

Nu har vi varit nere i Frankrike en hel helg. Just nu sitter vi på en buss som ska ta oss upp till Boulogne sur mer ifrån Paris.

Helgen har iallafall varit helt otrolig! Dock har vi alla träningsverk i bena o ömma fötter efter att ha gått runt hela dagarna.

Jag o Julia åkte iallafall ifrån Skavsta flygplats i fredags till Beauvais, klockan sju på morgonen. Tror att det vi var mest nervösa över ifall våra väskor skulle överskrida tyngd gränsen, det var precis om jag säger så. På planet hade vi turen att sitta bredvid varandra vilket vi inte hade trott då vi flög med Ryanair. Dö trötta försökte vi somna på varandra vilket bara sluta i nackspärr. Så när vi landa var vi båda trötta o hungriga och den 2h bussresan till Paris gjorde oss inte piggare. Tids optimist som jag är hade jag sagt till vårat hotell att vi skulle va framme runt elva. Men det slutade att efter ha virrat runt med tunga resväskor kring Triumf bågen, hittade vi hotellet vid två.

Julia o Johan ( @TheNausicaaJourney ) som precis avslutat sin praktik skulle komma ner till oss runt sex, så jag o Julia checkade in på hotellets största rum på toppen våningen och sen gav oss ut för att hitta mat.

Allt var dyrare än vad vi trodde och så hittade vi inget som var vegetarian vänligt, så vi letade upp närmaste McDonalds. Vi tänkte att där vet vi ju va som finns, det är enkelt o billigt. Men vad fel man kan ha! Det var vakter vid ingången som var riktigt otrevliga. Sen var det som en jävla maze. 20 "Max" skärmar o kände inte igen maten ett dugg. (Vill bara punktera att jag har jobbat på McDonalds i 2 år hemma i Norrköping). Vi gick fram o visar sig att de hade inte nånting vegetariskt, utan vi kunde ta en sallad eller burgare utan köttet då. Men hon var snäll o la i halloumi i vår sallad istället. Dock gick det på 130kr pgr av att jag beställde vatten (som jag trodde var gratis), men som visade sig att kosta 35kr... Så att det var bra utbud, enkelt o billigt stämde ju inte.

Lätt irriterade så blev vårt första intryck på Paros inte så bra haha

Efteråt däckade vi på hotellet tills vi blev väckta av två stycken som ville in.
Det blev ett kärt återseende då vi inte setts på nästan en månad. Men nu var klockan ändå mycket så vi satte full fart ner till Eiffeltornet.

Här är våra underbart lyckade turist bilder som alla som gick förbi as garvade över.

Parken var såå himla fin. To bad att de höll på att renovera hela jävla stan ink parken. Därav de himla fina staketen

Sen vare dax att äta middag och återigen var det svårt att hitta vegetariskt till mig o Julia. Slutade upp att vi åt några dyra pizzor

Sen så var det bara att försöka ta sig till hotellet. Jag o Julia lyckades ju självklart bli prickade av fågelskit som förstörde hennes ända jacka o mina jeans o adidas skor. Efter det har vi lite trauma o vågar fortfarande inte gå under träden.

Men annars var parken o Eiffeltornet världens mysigaste. Blev direkt en favoritplats

Lördagen

På natten till lördagen satt vi o ritade rutten som vi skulle gå på lördagen. Nu med facit i hand så inser man att det som ser kort ut på karta, kan vara förjävligt långt när benen bara värker. Men vi såg det vi ville se och det som är huvudsaken haha.

Notre Dame kommer på en stark tvåa av favoritplatserna. När man kom in kunde man inte säga annat än wow

Släng er i väggen Köpenhamn, Oslo, Helsingfors & Reykjavik

Äntligen hitta vi ett matställe som var mer vår stil. Dyrt men jättegott. Dock var stället fullt, så vi satte oss i skuggan i en lite park. Jätte mysigt

Sen gick vi vidare för att inp bara se Paris frihetsgudinnan. Vi alla började bli riktigt trötta och ville till hallarna för att shoppa, så vi gick inte äns enda fram haha. Vi bara: Där är den! Klick. Japp då går vi

Hittade sen "den riktiga" frihetsgudinnan, men i liiite mindre format

Efter att ha shoppat och gått vår timma tillbaka gick vi till hotellet och lämnade det vi köpt. Sen var planen att åka upp i Eiffeltornet när det var ljust o sen se solnedgången. Meeeen köerna var lite längre än vi trodde så det hann bli mörkt. Men fint var det iallafall

Dåliga bilder på Triumfbågen, parken och Notre Dame

Sen var ju också tanken att vi skulle sen äta i parken framför Eiffeltornet, men återigen blev klockan för mycket och vi var för hungriga att vänta med att äta där, så vi satte oss längs strömmen istället och käkade upp allt

När vi kom hem vid två så däckade alla. Vi hade tänkt blogga, meeen det blev ändrade planer återigen

Söndag

Frukosten fick vi äta utan Julia o Johan då deras plan hem redan gick vid elva. Vi själva var så slut att vi var lite själviska och tog en sovemorgon istället. Fick då sittande i nått som kändes som ett fängelse haha

Vid tolv var ett dax att check ut och oj vad trångt det var i hissen haha!

När vi satte fart mot Porte Maillot så hörde vi trummande och massorna av folk Storbritannien och kollade emot Triumf bågen. Var nått militär ceremoni typ? Men det var iallafall avspärrat o vi fick gå runt en omväg.

Tog lite tid att ladda upp alla bilder, så nu sitter vi istället i våran lägenhet i Boulogne sur mer. Tagit en liten promenad till Nausicaa för att checka läget. Helt otroligt dock att verkligen INGA människor kan engelska. Ska bli kul att se vart detta slutar, varken jag eller Julia har pluggat franska...