Ännu en dag på kattutställning, finns väl inte så mycket och säg, än det jag skrev igår. IDAG. Fortsatte jag gå assistent men idag hos en norsk domare, till min hjälp hade jag en assistent till som också var norsk, så jag hade lite svårt att förstå i mellan åt. Min älskade pappa var idag och hälsade på, han ställer själv ut katter, så han träffa vänner och katter. Finalen var slut vid 16 tiden då pappa och morfar körde hem mig, men självklart körde vi inom donken för att köpa frape. Väl hemma satte jag mig för att titta på film, och ta det lugnt därför jag är sjukt trött.

Imorgon dra skolan igång igen, är faktiskt taggad på skola för att vi har net varit där på tre veckor, därför vi hade praktik innan lovet. Det ska bli kul o träffa alla vänner igen, men ska bli drygt att behöva gå upp tidigt. Nu tar jag en tidig kväll med bara mys och film.

Godnatt alla söta!!

Denna morgonen börja tidigt, klockan va ställd på 06.15....zzz men ja det var bara o kliva upp, göra sig i ordning, äta frukost och gå till tåget. Vid 08.30 var det samling för assistenterna på utställningen för utdelning av skjortor och info. Detta var första gången jag skulle gå assistent på en utställning, så jag var sjukt nervös, men det gick över. Att vara på kattutställningarna har jag varit ända sen jag var liten, så det var inte helt nytt för mig.

När man går assistent hjälper man domarna med att presentera katter, torka bordet mellan katterna, fixa kaffe och fika mm. Hur kattutställningar går till, tycker jag är rätt svårt att förklara men jag ska göra ett försök. Ägarna presentera katten för en domare, då domaren gör en bedömning av katten enligt hur just den rasen ska se ut, sedan äldre domaren ut några katter som hen vill se till nominering (semi final) det katter som går vidare från nomineringen till panelen (finalen). I panelen dömer flera domare flera katter och röstar fram vilken som blir BIS best in show. Man delar in katterna i olika kategorier beroende på ras/päls, det finns olika domare för olika kategorier. Katterna delar även in i klasser tex vuxen hona/hane junior ungdjur. Varje katt får en bedömning där det står hur fina de är, blir det ``godkända``så får de sitt certifikat.

För mig gick dagen bra och jag fick mycket beröm för att vara min första gång som assistent. Det har varit kul at träffa gamla vänner men även slitsamt, då man, står och går mycket som assistent. Så nu är jag trött och avslutar dagen med film och chips. Ska försöka ta lite mer bilder imorgon så ni får se ut det ser ut på en utställning, men vill ni så kan ni se kristanstadbladets reportage http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/vem-har-finaste-katten/
Godnatt!!!

Hej alla!
Jag har bestämt mig för att börja blogga igen och denna gången inte bara om mitt scoutliv, utan om mitt övriga liv med. Här i bloggen kommer jag skriva om mitt liv vad det nu inte bär?.. Ni kommer att få följa min vardag, hur det är att leva med ADHD, dyxelexi och ångest. Hur jag. Har tagit mig dit jag är idag.

Så då börjar vi väl vad jag gjort dessa dagar, just nu har vi sportlov och det har vi haft hela veckan. Det ända jag typ har gjort på hela lovet är sovit, sett film, ätit och jobbat. För mig har detta varit det bästa lovet på länge faktiskt, jag har bara tagit han om mig själv. Love. Började med en återträff md gruppen jag var med i Japan, det var väldigt roligt och träffa alla igen. Helgen fortsatte med dop på söndagen för min kusin Liaz. Då jag startade gräddkrig med barnen, det va inte så uppskatta av föräldrarna, men vi hade kul.

Lovet har sedan för det mesta bestått av att se film, och att försöka plugga i kapp det jag missat, pga mycket sjukhus och sjukdom. I måndags drog jag och en vän in till stan. Där vi fikade på pannkakor på whens coffe och snacka en jävla massa skit. Dagen fortsatte med film mys där hemma och kvällen avslutades med jobb. Tisdag så ville jag hitta på något med mina vänner men tror ni att det va någon som kunde? Nä alla jobbade eller hade något bättre för sig. Nä men vad gör man då? Jo man ägnar mer än 2 timmar på att sminkar sig och lockar håret, sedan tog jag fram kameran för att leka lite model. (Se bilderna).
Livet har rullat på dom andra dagarna med ännu mer film, för i torsdag blev jag sjuk och fick inte hitta på något roligt för mamma, då ja egentligen skulle gått på bio med en god vän, me hon fick istället köpa donken och komma hit med till mig.
Idag då fredag, jag mår bättre men har ändå tillbringat dagen i sängen med Johan Falk maraton, och ätit mina älskade kalas puffar. Sedan nu kvällen blev det lite jobb, och avslutade med att äta Kina mat med min underbar familj. Nu taggar jag på att se en film för att sedan imorgon gå assistent på en kattutställning.

Hoppars att alla ni andra har haft ett bra lov, och är taggade på skola på måndag..... Eller inte!!

Nu är vi på väg hem till Sverige. Vi sitter i Doha och nästa plan lyfter 08,20.

Vi har haft två roliga dagar i Kyoto, första dagen börja med frukost på 7 elven. Efter det tog vi Japans stads buss ut till en bambu skog där vi även gick i en fin trädgård som tillhörde ett tempel. Därefter gick vi på en Japans resturang, det va jätte gott, med borden var byggda för dvärgar, borden och stolarna var till och med små för mig. Sen blev det stadsbuss hem till vandrarhemmet igen, baka vi om vår kåken och åkte till down town för att shoppa och äta mat. Vi va rätt sent inne i down town och mycket höll på att stänga så vi sprang igenom 4 våningars H&M. Vid 22 tog vi bussen tillbaka för att sova.

Nästa dag blev det en hel dag med shopping i down town. Det blev lite för mycket kläder och andar onödiga saker. När vi va hemma på kvällen åt vi nudlar och börja packa våra väskor. Jag fick ner allt i min väska och det vägde 25 kg (Ojsan).

05.00 vad det väckning imorse för att sedan sitta på bussen 06,00. Vi åkte från Kyoto till Tokyo på 10 h med buss. Vi hade paus varannan timme för att kissa och mellan 12-13 hade vi lunch.

Vid 15 va vi på flyg platsen och sedan börja inledningen 18. 22,20 lyfte planet till Doha och nu är vi på burger king och spelar kort ✌🏻️

Hej!! Har tyvärr inte kunnat blogga för att internatet inte har velat fungera och jag har inte haft något.

En dag i Hiroshima
Morgonen börja tidigt 05,00, med en buss resa på 2 timmar. På bussen åt vi frukost. Väl fram börja vi med att gå på ett museum om vad som hände den 8 augusti 1945, om atombomben som släpptes av USA. Efter museet fick vi gå fritt i en park, där det finns en staty, där om man släpper ut 100 pappers tranor, så betyder det fred och tur. Sen fortsatte dagen med en föreläsning, efter det åkte vi hem till lägret.

Dagen där på, åkte vi i våra patruller till olika ställen. Min patrull börja med 2 och halv timme buss resa till en högstadie skola. Där vi fick vara med om en te ceremoni. Efter vi hade sagt hej då på skolan åkte vi till en fabrik, där vi fick se hur man gör aluminium burkar. Sist åkte vi till en invigning där jag sov igenom hela, men dom andra sa att dom spela grimmor och det va bra.

Sen va det dags för avslutnings dagen. Då vi städade och hade allmänt kul. Vi hade en dag extra på läger, då vi städa och packa ihop våra saker.

Nu va det dags för ännu en tidig morgon, då vi åkte mot Miyajima, som va en ö utan för Japan. Där va vi i tre nätter, dagarna bestod av bad, vi i ett akvarium, och va i byn som log nära campingen vi bodde på.

Nu är vi i Kyoto.

Hej alla söta!!

Det har hänt en del sen jag skrev sist. Det beror på att jag har varit sjuk och inte orkat gå till internet. Men under två dagar låg jag och sov hela Dagarna pga en förkylning, jag fick ligga en dag på dagis, som är tröttis och sjukis för svenska kontinenten.

Igår va jag i by nästa hela och på kvällen när det blir svalt, röjde jag med lysestrandare.

Vi har mellan 30-50 graden varje dag, vi går också upp varje dag mellan 5-7 för att hämta och äta frukost. Vi går och lägger oss strax efter 23. Tälten är för varma att sova i så vi sover ute.
Vi har det underbart trots omständigheterna.

Idag hade vi vatten aktivitet, 9 personer från avdelningen va och paddla kajak, i en pool inomhus. 40 kajaker i en 50 meters pool. Ja man kan inte mer än säga att vi hade kul.

Nu ikväll har jag varit med Andreas och Sofia på en lekplats här på lägger området. Sen va det en tur in i scout shopen. Efter det är det nu talang jakt i vårt hub tält. Där Linnea, Märta och Daniel har ställt upp 👌🏻👌🏻

Ha det underbart där hemma. ❤️

För patrullen bulle i bulle börja dagen tidigt, redan 05,20 för att hämta frukost. Efter alla hade ätit frukost, begav vi oss mot en buss som vi åkte i ca 2 timmar.

När vi va framme gick vi ner i grottor. Under hela dagen hade vi en guide med oss, som är IST are (funktionär på lägret) sedan åt vi lunch i en liten by, där man kom upp från grottorna.

Vi fortsatte vår buss mot ett litet berg, där vi gick upp och titta på utsikten. Därefter åkte vi hem.

Väl hemma börja vi på maten, som inte är det lättaste här. (På bilden med mat ser ni min och Fannys lunch) vi får lite mat, och special maten suger här. Men ja ja det värsta som kan hända är att vi dör.

Nu sitter vi och laddar våra telefoner och snart är det läggdags. Så godnatt 🇯🇵❤️

Igår kom vi fram till läger platsen. Det va sent, börja bli mörk, vet va varmt och alla va trötta. Vi börja med att sätta upp våra tält och såg till att alla kunde sova någonstans. Sedan börja nästa problem MAT!!! Ingen hade ätit sen 12 och klockan börja närma sig 22, och där vi skulle hämta ut mat hade stängt redan när vi kom. Men som tur lyckades vi få fram lite mat till alla.

Där vi bor är jätte skönt för vi har lagom nära till allt och vi bor i en hörna och inte mitt i allt. Det ända är att vi bor bland vas och alla har skurit sönder sina ben.

Efter en varm natt sömn börja nästa dag. Dagen börja med frukost och sedan börja vi med att få i ordning våra tält och våra mat tält så allt ska se snyggt ut. Dagen har varit varm och vi har bränt oss av solen, detta har ändå varit en vad dom kallare dagarna.

Nu ikväll va det invigning, som enligt mig va rätt dry för det händ inget, och där vi satt sig man inte mycket. Vi satt på en grus fotbollsplan👌🏻 så man fick ont i rumpan med.

Imorgon ska min patrull hämta frukost 05,20 sen ska vi på hel dags utflykt till grottor❤️

Jaha nu va det vist va sista dagen på hotellet, för imorgon ger vi oss av mot lägret. Vi kommer ta inrikes flyg dit som tar 1-2h. Så får se hur mycket jag kan lägga ut under den veckan. ❤️

Idag har vi haft fri dag, vissa har varit på tokyo sky tree, vissa har varit kvar på hotellet men jag och 9 andra drog till Disney land 😆 det va jätte kul men inte riktigt så som jag förvänta mig, för jag trodde det skulle va så att det skulle kännas som man va i filmerna med det va det inte tyvärr, men jag är glad ändå för har varit där.

Och nu sitter jag och Fanny utan för tvätt rummet och tvättar. Det är bara 1 av 5 tvättmaskiner som fungerar. Ojsan!! Vi sitter med våra täcken och kuddar utan för och lyssnar på musik.

Ha det bra alla där hemma ❤️

Förlåt för att det inte har kommit upp något inlägg men jag orkar inte. Jag mår inte bra och orkar inte skriva, så ni får lite bilder vad sina har hänt det sista dagarna. Följ min sköldpaddas Instagram skoldpaddansaventyr