Temat var Zoo och alla hade blivit tilldelade ett djur de skulle vara utklädda till

Jag och Vendela blev grisar vilket kanske inte var det mest passande i Slakthusområdet, haha ;)

OMG det är 200 Dagar till studenten!

Igår firade vår årskurs att det bara är 200 dagar kvar. Jag träffade alla mina kompisar innan i Nicolines mormor och morfars lägenhet, där även jag och Nicoline skulle sova efter festen. Vi drack lite drinkar och snackade innan det var dags att ge sig av till själva festen. Vår studentkommitté hade hyrt en lokal i Slakthusområdet där vi festade och lekte lite lekar allihop. När festen var slut åkte vi och några andra buss till stan och sen gick jag och Nicco hem till lägenheten.

Idag vaknade vi och låg och drog oss och hade en allmänt mysig morgon. Som ni ser på bilden var det ju helt galet bra väder och utsikt från terassen. När vi gjort iordning oss och städat undan från när alla var där dagen innan begav vi oss mot Greasy Spoon där vi åt en super god brunch som var välbehövlig efter gårdagen;)

Eftersom jag inte har någon skola på måndagar har jag nu suttit och försökt få lite Fysik gjord då jag har prov på onsdag:(

PUSS & KRAM SOFIA

Äntligen fick vi ihop det!

För er som inte vet så fyllde Louise 18 år i augusti och när hon hade sin födelsedagsfest kunde jag tyvärr inte komma. Hon fick därför ett armband lite senare av mig och även att jag skulle bjuda henne på middag. Våra scheman har på sista tiden verkligen inte gått ihop så vi bestämde oss för ca en månad sen att 10 november då kör vi!

Så igår sågs vi äntligen och åt middag på Monrad's. Var mysigaste kvällen jag haft på länge, tror vi satt där i nästan två och en halv timme och bara snackade och njöt. Sen tog vi en promenad en bit och bussen sista vägen hem. Hade en super mysig kväll, hoppas ni hade en lika mysig fredag:)

Godeftermiddag alla babes!

Just nu sitter jag i skolbiblioteket och har precis haft Engelska seminarium på vår engelska bok "In Cold Blood". Om ca en halvtimme har jag matte innan jag är klar i skolan för dagen. Medan jag sitter i biblioteket har jag kollat igenom lite bilder från Paris och gud va jag längtar tillbaka. Vi gjorde så mycket roligt där men det som var mysigast var nog när vi gick upp tidigt och gick till Trocadero och kollade på soluppgången. Ett super bra tips att man är där när solen går upp, dels för ljuset men även för att slippa mycket folk.

Hej!!

Igår åkte jag och pappa in till hans kontor då han var tvungen att jobba och jag ville få mycket plugg gjort, då jag ligger efter i matten. Jag var sjukt nöjd med hur mycket jag han med och det bästa var nog att pappa sedan bjöd på lunch. Vi gick ner till Miss Voon som är en resturan med inspiration från Asien som ligger precis vid pappas kontor, alltså vid humlegården. Jag tog en Curry rätt och pappa deras sallad och båda var super goda! Sen gick vi tillbaka till kontoret innan vi skulle åka hem.

Sista dagen i Paris!

Nu har vi varit i Paris fyra dagar och det har varit helt fantastiskt. Vi har hunnit med så mycket och det har varit så fint väder de sista dagarna. Paris har definitivt vunnit över mitt hjärta och jag vill redan börja planera att komma tillbaka!

Under sista dagen började vi med att gå upp tidigt och ta en promenad innan vi åt frukost på ett super gott ställe, le pain Quotidien. Sen hade vi lite butiker vi ville hinna gå till innan vi åkte tillbaka till hotellet för att checka ut och ställa väskorna i förvaring.

När vi var klara vid hotellet gick vi ner hela Champs-Élysées och genom hela parken mot Louvren. Vi stannade och åt lunch på Ladurée. Jag sprang sen även in på Gucci och drömde lite innan vi fortsatte mot Louvren. Sen handlade vi några presenter till Lovisa som fyller år i helgen innan vi var tvungna att börja bege oss mot flygplatsen.

PUSS & KRAM SOFIA

Vi började dagen med frukost på en söt fransk resturang på Champs Élysées där vi åt en klassisk fransk frukost med café, croissant, bröd och apelsin juice.

Sen bar det av mot Lafayette som är ett stort varuhus. Det var super roligt och jätte fint men blev inte så mycket shopping, man gick mest runt och drömde. Men sen gick vi till Zara där jag köpte några riktigt bra och snygga saker:)

När vi shoppat klart på Zara åkte vi och lämnade påsarna på hotellet innan vi tog en taxi till Louis Vuitton museet. Hängde mycket coola tavlor där som man kände igen men favoriten var nog neon skylten;)

När vi sedan hunnit vila upp oss på hotellet och duschat gick vi till en super bra resturang, Kong. Det var en Asiatisk fusion inspirerad resturang och allt vi åt var hur gott som helst!

Började med förfest hos Sofia W innan vi åkte in till stan där vi gick på Brillo och klubb. Jag och Louise tog sen en taxi till henne där jag sov över

Lördagens outfit när jag gick runt och shoppade på stan. Jag skulle sen till djurgården och hämta upp mina föräldrar och deras kompisar som varit på vinprovning och behövde skjuts hem

Blev även en glass på vägen till djurgårdsbron ;)