Så nu är vi framme och har varit här i tre dagar men måndagen var mest en resdag med buss och flyg. Så nu när vi är här och har sett schemat och allt så är de väldigt mycket att göra. Man håller igång från att man vaknar till man ska sova.
Vi har inte haft de bästa vädret hittills, men vi hoppas att de ändrar.
Till mat dessa dagar så kan vi faktist inte klaga. Middagen härom kvällen var exempel pizza och igår var de pasta. Vi har ätit väldigt mycket pasta dessa dagarna. Båda till lunch och middag.
Sen går tiden väldigt fort men ändå inte. På morgonen känns de som om detta kommer vara världens längsta dag och sen sitter man i sängen på kvällen igen och ska göra sig redo för att sova.
Såklart så har man lite hemlängtan och tänker mycket på dom hemma. Speciellt när man sitter tyst och tänker mycket. Men då pratar man av sig och så tänker man på annat.
Men nu tänker jag visa bilder och dom som har mig på Facebook har nog redan sett en del av bilderna kanske men men nu är de snart dags för oss att börja så...

Vi hörs!

Nu har jag varit hemma en vecka lite drygt sen jag kom hem från Polen och Tyskland. Det var verkligen en resa för livet och jag ångrar inget.

Vi börja med att åka sent på kvällen vid tio tiden med buss ner till Helsingborg där första färjan skulle ta oss till Danmark. Efter fem timmars bussresa och en halvtimmes färja var det dags igen för ytterligare två timmars buss resa och sen en till färja från Danmark till Tyskland. Denna färja var lite längre, ungefär en timma och fyrtiofem minuter tog den. Så på färjan fick vi frukost då vi hade åkt hela natten från Örebro. Och tillsist var det bara nio timmar kvar av den första delen av resan.

Vid ungefär ett tiden kom vi fram till det första av dom tre hotellen vi skulle bo på.

Dagen efter fortsatte vi våran resa till Polen från Tyskland som också skulle ta drygt nio timmar. Jätte kul...

Inte nog med att vi har åkt buss 90% av denna resans tid så var vi på två olika koncentrations läger från andra världskriget och asså det finns inte ord som kan förklara känslan. Hela situationen var liksom obehaglig och nästan lite overklig. Vi var i Auschwitz och Birkenau 2. Om man ska försöka förklara miljön och känslan så var det en miljö som var typ fin med träd och hus lite här och var och blommor, det kändes bara inte som ett läger för fångar utan mer ett skabbig område där folk har bott och nu är det övergivet, inte att folk här har blivit så illa behandlade som dom blev.

Och känslan är som jag sa nästan lite overkligt och känns läskigt att denna händelse faktist inte ligger så långt bak i tiden från vart vi är idag. Man fick inte riktigt greppet på allt, det vart mycket på en och samma gång. Det var verkligen som en ren jävla käftsmäll, man var liksom tom på känslor, visste inte vad man skulle säga, fattade nog aldrig riktigt vad det är som har hänt och att det sen finns människor som har varit med om detta verkligen har lidit. Jag var tom på bussen på vägen tillbaka till hotellet, riktigt jobbig dag var det.

Det finns riktigt mycket att berätta och jag skulle gärna vilja det men då skulle detta bli det längsta inlägget nånsin så jag visar några bilder istället.

P.S tagga England om 37 dagar!!!

​Nu är det sisådär 80 dagar tills jag och Filippa åker och som jag har skrivit så längtar jag som tusan tills det är dags. Men just nu känns tiden väldigt komplicerad och att den är lite överallt. Jag har så mycket som ska göras innan jag sätter mig på planet. Det är allt från frisör tid till nagel tid till att jag ska konfirmera mig och innan det ska jag hinna med en Polenresa så det känns som att det är så mycket som ska hinna bli klart eller gjort på så kort tid, för 80 dagar är inte så mycket när man tänker på det. Men nu ska jag försöka springa ikapp tiden med alla läxor och allt på min att göra lista nu när jag är i fjällen. Jag har en sån sjukt avancerad lista inför resan som jag försöker bocka av med tidens gång bland alla vardagsstress och press man har på sig. ( detta blev lite mer ett vardagsinlägg men jag ville uppdatera er med hur många dagar det är kvar och vad som kommer hända framöver ) Packnings listan har dock blivit längre vilket är positivt. Just nu ser listan ut såhär:

Tröjor
Trosor
Solkräm
Väska

Ja det finns inte så mycket att säga än att nu taggar vi till sista månaderna i skolan och taggar språkresa!!

Asså herregud vad tiden går fort, nu är det verkligen bara 100 dagar kvar! Nu börjar verkligen nedräkningen dag för dag... Och packningslistan blir längre för varje dag, vilket är positivt! Asså jag blev helt plötsligt över taggad när jag kom på att snart åker jag ( ja okej så snart är det inte men ändå ) snart så, snart är jag i paradiset!

Varför inte bara packa väskorna nu och dra... Detta skulle jag inte tacka nej till nu när kylan tar kol på en. Men det är bara att bita ihop dom sista 118 dagarna. Hur detta ska gå, ja det återstå att se...

Ja okej jag vet att det är ett tag kvar tills jag åker, typ sådär 141 dagar kvar. Men jag börjar redan få panik. Ja kanske inte panik på det dåliga sättet utan mer över allt. Jag längtar skit mycket till det men det är detta med packningen. Dom som känner mig vet att jag skulle om jag kunde packa med allt jag äger för att vara på säkra sidan om jag ska var borta en dag.

Men nu ska jag liksom vara borta i tre veckor och jag är rädd att jag kommer glömma nåt, som t.ex vi står på flygplatsen och jag inser att jag inte har passet med mig eller att jag har glömt packa ner nått som jag kommer behöva som mest. Det är som en tvångstanke. Jag har redan påbörjat en packnings lista så att om jag kommer på nått skriver jag ner det så jag inte börjar skriva en lista samma dag jag åker.

Men jag har aldrig varit på språkresa eller en semester så länge som tre veckor så jag vet inte vad som kommer behövas. Liksom hur mycket måste jag packa, ska jag ha en väska med mig eller kanske två, ska jag ha med mig si och så mycket kläder. Jag har ingen aning och detta gör mig jätte stressad fast det är så lång tid kvar så tappar jag kontrollen över min packning. Kanske inte är så vanligt att man börjar tänka på sin packning fyra månader man ska åka men sån är jag. Hon jag ska åka med vet hur jag kan vara så hoppas hon tar med dubbelt av allt ifall jag nu glömmer nåt.

Men jag kan lova er alla när dagen är kommen kommer jag stå där på Arlanda som ett fån och inse att jag säkert ha glömt det viktigaste utav allt. Men det är sån jag är, men jag håller tummarna att det inte kommer bli så...

Ja, jag kan inte riktigt påstå att göra packnings listor är min starkaste sida så man vet aldrig hur detta kommer sluta...