Fredag och ska strax dra mig mot sista skoldagen. Sen laddar jag om inför ännu en jobbhelg, jobbar fredag, lördag, söndag, phuu! Blir vila från träningen idag och på söndag, ska försöka klämma in ett pass på lördag. Hur ska man annars fira sin födelsedag?!;)

I onsdags blev det ett armpass och igår blev det att träna buttbuttbutt, nu snackar vi soreness! Ska faktiskt bli skönt med lite fysisk vila idag, eller aa förutom skola 9-15 och jobb 16-22;) Längtar redan efter sängen ikväll!

Annars rullar det på med träning, mat, sova, skola och plugg, vardagen är väldigt skön för tillfället och jag bara go with the flow. "Dieten" går bra och jag längtar till varje måltid hahah. Dagarnas höjdpunkt är frukostgröten hahah. Även en förkärlek till riskakor som räddar mina skoldagar och jobbkvällar. Här skiner solen så nu kickar vi igång denna fredag! Ha en fin dag och en nice helg hörni<3

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

En morgon helt i min smak idag. Favvogröten till frulle och sedan knäcka en nocco i bilen och tagga till gymmet med högsta volym och bästa spellistan på samt beast mode on. K ä r l e k kallas det.

20 minuters stairmaster och sedan rörlighet/stretching/uppvärmning och redo för dagens slakt av ben, som såg ut såhär:

Höftlyft

Knäböj

Enbensknäböj

Leg extensions

Seated leg curls

Sidoutfall

Alla övningar ggr fem set. Känner redan träningsvärken komma kryppande. Blev även en pw ca 25 minuter på kvällen med lilla hästen;) Nu ska jag äta upp middagen och sedan blir det plugg resten av kvällen. Dagens matdagbok har sett ut såhär:

Frukost-Havregrynsgröt med proteinpulver, äpple och sojamjölk. =404kcal.

Mellanmål-Barebells proteinpudding. = 286kcal.

Lunch-Skollunch.

Mellanmål-Bananglas med proteinpulver, kakao och chiafrön. =337kcal.

Middag-Matlåda. =470kcal.

Likes

Comments

Veckans middagar redo, tacoröra med quinoa och chia wraps. =470 kcal, kolhydrater 52.4g, fetter 9.1g, protein 34.3g.

Innehåll:

Kikärtor
Sojabönor
Gröna ärtor
Spinat
Rödlök
Röd paprika
Majs
Tacokrydda
Kvarg
Wrapbröd

Likes

Comments

Massa energipåfyllning idag i form av vårkänslor och vitaminer! Solen skiner och våren hänger i luften, underbart! Nyss hemkommen från skolan och sitter och avnjuter denna vitaminfyllda bomb med keso, banan, kiwi, clementin och passionsfrukt. Snart blir det ut och rida lilla hästen och fånga solens strålar.

Morgonens pass blev en perfekt start på denna vecka, hade en superkänsla under och efter passet! Lite tyngre vikter denna vecka, färre reps, många set, få övningar. Körde på enligt den tidigare nämnda planeringen och hittade verkligen bra kontakt.

Vid marklyften fick det bli en kombination/ett superset av vanliga raka med stången, på 60, tillsammans med hantlar på 12,5 för att verkligen få kontakt. Det som sviker mig vid marklyft är dock verkligen greppet, ska ev testa dragremmar senare i veckan och fixa ett par egna om det känns bra.

Likes

Comments

Godmorgon fina!

30 minuter jävla cardio i stairmastern klara! Med en nocco och kvällens mål i magen, buuurn. Det var plågsamt kan jag säga. Nu lite återhämtningsbreak innan jag köttar rygg en stund och efter det dags att smaska i sig två proteinpuddingar, längtar efter dem nu kan man säga!

Ryggpasset kommer att innehålla:

Enhands hantelrodd
Pullover med raka armar, viktskiva
Sittande kabelrodd
Raka marklyft
Pulldowns i kabel x2 grepp

Ha en bra start på denna vecka nu.

Likes

Comments

Kvällsmålet denna söndag. Kakao, proteinpulver, havregryn blandat med mosad banan, svingott och tillfredsställer sötsuget! Laddar med energibomb ikväll, carbs in my heart!;) Eftersom att det blir tidig träning imorn=ingen grötfrukost innan och protein efteråt blir detta energin. Perfect combo. Godnatt!

Likes

Comments

Nu är kommande veckas mat hemma och redo! I morgon blir det mealprepp;)

Dagens middag blev tacos! Nu blir det plugg resten av kvällen samt planering av morgondagens tidiga träningspass.

Veckans middagar minus mjölken dock. 380kr allt som allt, alltså 190kr/pers men minus några kronor då all rödlök inte kommer att gå åt denna vecka, inte illa;) Det mest kostsamma var wrapsen och resterande mellanmål och frulle finns redan hemma. Mera om veckans mat imorn!

Nu taggar vi och laddar om inför en ny vecka, pussss<3

Likes

Comments

Lunchen uppäten, blev lite latmat;) Stekt sötpotatis, sojakorv, böngroddar och spenat tillsammans med min kärlek ketchup. =478 kcal, kolhydrater 30g, fetter 24.4g, protein 35.9g.

Tänkte försöka sammanfatta lite mina tankar kring min kost just nu. Som tidigare nämnt lägger jag upp grunden utifrån 40% protein, 40% kolhydrater och 20% fett. Detta är dock inte utifrån varenda måltid utan sammanlagt för det dagliga intaget då det är det absolut lättaste för mig just nu.

Jag räknar kalorier för att framförallt hålla koll på näringen och makronäringsämnena jag får i mig, samt energin, räknar dock inte varenda kalori. Jag försöker att göra matlådor till middag som räcker måndag-fredag. På helger kör jag utan med lite "roligare" och mer varierad mat, dock fortfarande BRA mat. Bra mat är clean mat. Cheatdays/cheatmelas? Kan hända ibland, jag menar varför stå över saker man gillar;) Dock som sagt inget socker nu under denna lilla cut.

Frukost blir alltid havregrynsgröt vilket verkligen passar mig, ääälskar det! Lite olika tillbehör.. Dock blir frukosten annorlunda dem få dagarna jag äter efter träningen, i skolan, on the go. Annars blir det ungefär varje dag frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål. Mellanmål brukar variera mellan riskakor, frukt, nicecream, bars(inte så ofta), keso, kvarg, proteinshakes.

Lite andra tankar kring träning kommer också att dyka upp.

Likes

Comments

Här är nuvarande formen, NU börjar jag se resultat. Resultat från kontinuerlig träning och bättre mat. Jag har nu i mars tränat i ett år, mer ibland, mindre ibland. Älskar allt mer och mer för varje dag och är spänd inför framtiden för att se vad jag kan skapa. Det är under senaste tiden dock jag börjat verkligen träna seriöst och satsa på mig själv mer.

Planen är att göra det jag älskar, det som jag mår bra av och som min kropp tackar mig för. Långvariga planen är att äta och träna i massor nu och utveckla min fysik. Hemliga drömmen är att sedan, om det fortfarande är vad jag vill, starta fysiktävling 2019, alltså vääldigt mycket utveckling ifrån idag! Kortvariga planen är att nu köra en lättare cut i 12 veckor för att se vad jag hittills uppkommit. Den kommer innebära, inget socker, bra mat, planerad kost, lite mera cardio. 40/40/20 ungefär är planen vad gällande makronäringsämnen. Trappar upp med tiden och börjar lugnt. Kom ihåg, cutting is not for ever!

Nu laddar jag inför veckans sista pass, tagga tagga taaaggaa!

Likes

Comments

Veckans sista dag avslutas dels med ett pass på gymmet idag med Matilda, cardio o mage är planen, slänger ev in lite vader;)

Sitter atm o njuter av min morgongröt. Havregryn, vatten, proteinpulver, mandelmjölk och päron. Simple as that. Och svingott! Blir även till att planera kommande veckas matlådor, nu blir det lite skärpning efter helgen då både kakor och marabou slunkit ner but i'm ain't sorry;)

Nu kör vi, söndag!

Likes

Comments