Eftersom jag legat sjuk hemma idag istället för att jobba så kunde jag och älsklingen ändå äta middag ihop, för en gångs skull. Hade sjuka cravings efter tacos så det var så det fick bli.
Såååå himla gott!
Kvällen har sedan bestått av Game Of Thrones, godis och Cola. Mums!
Har ju börjat kolla på Game Of Thrones nu bara sen förra veckan, så ligger ett par år efter alla andra. Dock har jag redan tagit mig till mitten av säsong tre haha. Har streck kollat varje ledig sekund jag haft. Det är ju så bra!!

De senaste dagarna har bestått av endast jobb från morgon till kväll i princip. Lyckades trycka in två träningstillfällen också men nej, kroppen bestämde sig inatt för att lägga av så nu ligger jag här med hög feber, illamående och huvudvärk. Kul lördag. Hade hellre spenderat den på annat sätt kan man ju säga.

Igår innan jobbet hängde jag lite med mamma och Jonah, vi käkade sushi lunch på Wasabi, vårat favoritställe, och sedan gick jag och Jonah ner mot Gustav Adolfs torg och kollade igenom Göteborgs Kulturkalasets street food market. Vi ska gå dit imorgon ordentligt men igår kände vi för att testa de belgiska våfflorna. Så gott! Tog en med jordgubbar och nutella och en med vanilj glass och chokladsås. Tycker definitivt den med jordgubbar och nutella var godast!

Nu blir det frukost och sedan häng i soffan förmodligen hela dagen. Kul, haha.

Detaljer från ett pr nya byxor jag köpte i Palma. Hur snyggt? Ska visa allt jag köpte en annan dag!

Förlåt för dålig uppdatering. Försökte att bara njuta sista dagen på Mallorca och när jag kom hem blev det bara att mysa ner i soffan med Jonah.
Nu har man återvänt till det verkliga livet igen. Nu blir det hälsosam mat och träning som gäller. Ska även undvika alkohol och annan skit i alla fall i en månad framför. Min plan är ju att gå ner alla onödiga kilon jag har lagt på mig sen jag började jobba i restaurang branschen vilket jag nu äntligen sagt upp mig ifrån. Så det blir en liten sån hemsk "hej jag tror jag är duktig och hälsosam" blogg lite granna. Men ska försöka hålla mig så mycket ifrån det som möjligt, är ju inte kul att bara läsa om det.

Började dagen med crosstraining med Melina och nu är jag påväg in till stan för att träffa Abdi och Rapi på en kaffe. Sen blir det häng med pojkvännen ikväll. Har ju börjat kolla på Game Of Thrones nu 6 år efter alla andra och jag är helt hooked! Så blir nog lite streck kollning ikväll.

För övrigt har min dator totalt lagt av. Men ska lämna in den i veckan så när den är tillbaka ska jag lägga upp alla bilder från systemkameran från resan. PUSS

Idag har jag och mamma spenderat hela dagen på Cala Majors strand. Vi ville få ut det mesta av den sista hela soldagen vi hade så vi sket i frukosten och istället köpte lite frukt på vägen. Var på stranden vid halv elva och stannade till sju. Så blev många underbara timmar med sol.
Fick även en fantastisk massage på kvällskvisten som var hur amazing som helst!

Nu har vi fixat oss och är påväg in till Palma igen. Tanken är att vi ska försöka få bord på Koa igen då vi var så himla nöjda med dem sist och vill att våran sista kväll ska bli fantastisk, men vi får se då vi inte bokat något bord. PUSS

Igår blev det att vi spendera hela dagen i Palma.
Vi shoppade, åt lunch i hamnen där vi för övrigt fick den sämsta servicen vi varit med om. Då jag själv jobbar i branschen brukar jag ALDRIG klaga men igår fick vi vänta på vår mat i en timme, och när vi frågade servitrisen om det blev hon otrevlig och tyken. Usch. Tycker dessvärre inte ens maten var värd det, så det var rätt tråkigt.
Efter lunchen blev de mer shopping, sen dryckespaus, shopping igen, glasspaus och sen satte vi oss och åt lite tapas och drack vin uppe i gamla shopping Palma.

Idag skiner solen så nu är vi påväg till Cala Major. Tyvärr åker vi hem imorgon så idag är vår sista heldag. PUSS

Lite random bilder från resan hittills

Vädret är lite sämre idag som förväntat så just nu sitter jag och mamma på bussen in till Palma från Illetas. Vi tänkte gå i lite affären och shoppa lite och hoppas att det klarnar upp lite senare.

Vi gick faktiskt upp i tid idag och var nere på frukosten vid halv tio men efteråt fick jag sådan extrem magvärk så har bara legat och vilat tills nu. Men nu känns det bättre så nu är jag redo för lit# shopping i fantastiska Palma!

Mamma och jag tog ju en tur till Cala Major dig och kollade in stranden där. Fan va jag gillade det! Större än där vi varit innan, vilket jag gillar.
Runt tre tiden gick vi till strandbaren och käkade sen lunch.
Eftersom vädret var lite halvdant mot eftermiddagen tog vi oss rätt tidigt till hotellet och fixade oss för att senare åka in mot Palma och kolla i lite affären. Hittade en kjol och ett par jeans med broderier på. Bilder kommer så klart.

Sedan blev det middag på Ritzi. Fin och bra restaurang med hög standard, tog de flesta bilderna med riktiga kameran så det är något ni får se när jag kommer hem, då jag inte fick med mig datorn hit.
Vi började middagen med att dela på en oxfilé carpaccio i alla fall. Sedan tog jag en pasta med kantareller och kött och mamma en risotto med räkor och aubergine. Fantastiskt gott allt ihop. Blev en flaska ripasso till det. Nu är vi påväg hem. Det ska tydligen bli dåligt väder i morgon så planen är att vi ska in till Palma och shoppa lite mer och om vädret blir bättre senare tar vi oss till stranden i Cala Major igen. PUSS

Igår var jag och mamma på en restaurang mitt i centrala Palma. Mamma hade varit där innan och ville gärna visa mig så vi gick dit. Vid ankomst fick vi reda på att nästa bord var ledigt om 30 minuter, då vi inte bokat något, så vi satte oss i baren så länge och drack drinkar.
Fantastiskt goda drinkar! Bartendingen var även på topp! Så på grund av det gick de 30 minuterna väldigt fort!

Under middagen så tog vi "pork tacos with lime, coriander and guacamole" som var sjukt goda! Rätten kunde tas antingen som förrätt eller en del av tapasen!
Till huvudrätt blev det oxfilé med rostad sötpotatis, grillade grönsaker, chimichurri & bearnaisesås. Mums vad gott det var! Definitivt värt ett besök. Köttet var sjukt bra grillat. Köttet var antagligen det bästa på hela kvällen!

Efteråt tog vi oss till en bar vid namn Bar Bosch och tog var sin Aperol Spritz innan vi tog oss tillbaka till hotellet igen.

Nu har vi precis ätit frukost och ska strax ta oss från hotellet till Cala Major. Vi tänkte nämligen testa en ny strand igen. So exciting!!!
PUSS

Igår var jag och mamma på en cocktailbar vid namn Abaco efter middagen. Det var en bar inrett i gammalt århundrandets, med färska frukter liggandes vid ingången när man öppnade den gamla porten som man var tvungen att öppna för att komma in. Stolarna i första salen såg ut som 17&1800 tal med konstiga former, mörkt trä och blommiga mönster. Servitörerna var klädda lite sp som Alladin i Disneyfilmen. Vit skjorta och pösiga byxor med ett guldigt tjockt skärpliknande band runt höfterna.
Det fanns även en utegård där jag och mamma satte oss och tog våra två drinkar var. Mitt på utegården fanns en gammal skada fontän i ljus marmor och runt omkring den var det fullt av bord där folk kunde sitta och avnjuta sina drinkar. Hade dessvärre inte med mig systemkameran så blev inga bra bilder, och egentligen fick man inte ta kort där inne, men gjorde det ändå, hehe. Jag tog Margarita som drink och mamma tog en variant av Strawberry Daquiri. Mums.
Vi satt kvar där ända till 01 vid stängning och sen åkte vi tillbaka till hotellet.
Baren var i alla fall hur bra som helst. Bra drinkar och helt fantastisk service. Någonting ni borde testa om ni någon gång är i Palma!
PUSS

Kommer ni ihåg lunchstället vi inte fick bord på igår? Vi bokade ju för idag istället och är här nu & har precis ätit upp. Väldigt smaskigt. Det e en strand restaurang som är helt inredd i vitt så ser super modernt och fräscht ut. En blandad meny så finns lite för alla.
Jag och mamma tog en asiatisk sallad och en wok. Woken var helt fantastisk med perfekt starkhet i för oss som är rätt svaga när det kommer till stark mat. Sallad var väldigt fräsch. Oxfilé, zucchini nudlar, asiatisk dressing och lite annat var det i. Så god den med, men woken var nog godast!
Mamma drack öl och jag mojito. Dricker ju typ aldrig det hemma så tar för mig nu när jag ändå är här.
Nu ska vi strax vidare till stranden igen och fortsätta sola! PUSS