Japp! Vi har kommit oss hem välbehållna! Helt otroligt att vår resa redan är slut, har så många minnen från dessa två månader som jag aldrig kommer att glömma!
I Thailand har dagarna ändå mest sett lika ut. Vi har solat, svettats och shoppat 😎.
Två Kanadensiskor som vi träffade i Rainbow Beach var i Phuket på samma gång som oss också, så dem mötte vi upp med en kväll, så roligt att få se dem igen!
När vi kom oss till Helsingfors flygplats så mötte vi Emma, som hade med sig rågbröd och mjölk! Vilken ängel!
Nu ska det ändå bli skönt att umgås med familj och vänner, ha mitt egna rum och snart få lite rutiner på vardagen!

Köpte oss varsin henna! De bleknar tyvärr bort efter ca 2 veckor, jag gillar verkligen min och skulle bra kunna ha den längre än så 😎.

Flygresan tog evigheter. Vi har varit på resande fot i 24 timmar, varit nåsånär vakna i 27 timmar, men vi här! Ni kan inte ana hur skönt det är att få ha eget rum, på hotell efter två månader på hostell. (Och hotellfrukost! Ohmyy🙈)
Vi har båda ändå konstaterat att vi kommer sakna hostell livet, att resa, att träffa nya människor varje dag och se så mycket nytt och spännande. Men vår resa är ju inte över än! En vecka ska vi spendera här i Phuket innan vi drar oss hem till Finland! För mig som inte varit i ett U-land förut ska det bli spännande att se sej omkring idag, och Jessica ska lära mig att pruta 😎.

Vår sista dag i Nya Zeeland börjar lida mot sitt slut 😢 Egentligen är klockan bara 18.30 här, men det blir uppväckning med tuppen imorgon, flyget mot Thailand avgår kl 07.30. Gårnatten blev det väldigt lite sömn också, det var tänkt att vi skulle sova på flygplatsen i Christchurch, men enda stället det var tillåtet att sova på var på hårda järnstolar med drag från dörren, så någon sömn fick vi inte. Jag passade på att skypea med mina vänner hemifrån när vi för en gångs skull var vaken på samma gång haha. Den 1 h och 20 minuters resan från Christchurch till Auckland sov vi båda två som stockar iallafall 🙈

Vår näst sista destination innan Thailand! Christchurch hade en stor jordbävning för 5 år sen, och staden har fortfarande inte återhämtat sig. Vart man än går är det containrar och byggnadsställningar. Är verkligen en speciell känsla när man går kring gatorna.

Jätte fint ställe mitt ute i ingenstans! Här spenderade vi en natt, låg på stranden och njöt än en gång av den fina utsikten!

Lake Pukaki och Mount Cook! Har tyvärr inga bilder från Lake Tekapo 🙈 men vattnet var lika klart som här!

Älskar verkligen Queenstown! Skulle så gärna stanna längre här! Vår sista dag åkte vi upp med gondolas för en vacker utsikt över staden, den som ville kunde åka ner med nån sorts racer bilar sen, det prövade stora som små på. Efter de senaste dagarna med adrenalinkickar och fullt schema så var det skönt att bara sitta och ta det lugnt och njuta av utsikten!

Idag har vi besökt Milford Sound! Bussresan från Queenstown tar ca 4-5 timmar per väg! Så vi har mestadels suttit i bussen idag, med några fina foto stopp. Vid Milford Sound tog vi en 1 1/2 h cruise med fin utsikt. Här regnar det i princip varje dag, men idag var det inte ett moln på himlen! Det är fler vattenfall när det regnar, och jag tror att det nästan är finare då? Fortfarande jätte fin utsikt, och vi har fått se glaciärer och fina berg, sälar och färggranna regnbågar!

Yeeess we did it! Vi satsade fullt ut och gjorde Nya Zeelands högsta, och världens tredje högsta bungy på 134 meter! Vi har båda halvt freakat ut före, men när man väl är där gäller det att inte tänka så mycket och ett, två, tre, bungy! Och sen går allt så otroligt snabbt!
Vi har båda allt på video sen, om ni inte tror oss 😉

Nu är vi på vår andra dag i Wanaka. På vägen hit stannade vi vid lake Matheson, en jätte fin sjö som var spegelblank, och om det inte skulle varit så molnigt skulle vi kunna se glaciären i bakgrunden också!
När vi närmade oss Wanaka stannade vi vid lake Wanaka och lake Hawea, obeskrivlig utsikt även här! Bilderna ger verkligen ingen rättvisa!

Första kvällen här började det regna och åska, men idag har vädret varit toppen och vi har gått längs lake Wanaka och tagit bilder och solat 😎
Våra vänner från bussen for vidare ren i morrn, men ikväll kommer våra andra kompisar hit som stannat längre på nåt annat ställe istället. De reser vi med till Queenstown imorgon!

Vi hade en ice explorer tour inplanerad på vår andra dag i Franz Josef, men det regnade bara från morgonen så den blev inställd. Så tyvärr fick vi inte gå på någon glaciär denna gång... Men vi trotsade regnet ändå och gick en walk så vi iallafall fick se glaciären! Molnen var väldigt låga så så mycket fick vi inte se men ändå totally worth it!
Sen gick vi till några hot pools de har här, ca 40 grader!

Kvällen spenderade vi ut med våra roomies! Dessa är några av de vi rest med ända sen Auckland, är lite sorgligt att vi alla kommer åka separata vägar efter Queenstown.