2barnslivet

Vad jag älskar alla dessa människor som gör våra dagar här till de bästa💗💗
De är även något visst med Öland och all avkoppling de kan ge trots stressiga dagar med gnälliga barn😅

Vänner, 2barnslivet

Vilken underbar helg!
Fullspäckad som alltid. Lördagen började vi med en frukost hemma hos oss tillsammans farmor.
Därefter utelek och fika hos gammelmormor. Kim och jag hann också med ett träningspass tillsammans vilket var superskoj! Och supersvettigt!👏🏻

Blev sådär lite spontant en kväll med grillat hemma hos familjen Hasselquist/Eriksson.
Såååå mysigt och trevligt!
Härlig kväll tillsammans!

Söndagen blev också en fullspäckad dag med spa och gränsö slott med Lisa.
Hon fick de av mig nu när hon fyllde år. Det var underbart då vi bara njöt av varandras sällskap💗

Söndagskvällen spenderade jag med barnen och Lisa och Emma medans Kim var ute och fiskade.
En mysig kväll med världens godaste Cesarsallad😍👌🏻

En härlig helg 💗💗

resa/utflykt

Dagarna går..
Idag är de måndag och ny vecka!
Kims första semestervecka🙌🏼
Denna vecka har vi längtat till så mycket då vi alltid tillbringar den på Öland med hela Kent släkt. Vilket är så underbart, en riktig semestervecka med sol, bad, sena kvällar och massa skoj.
Idag har vi cyklat en massa, ätit glass och bara varit💗 Amanda och Lukas som är Min bonusbrors barn är verkligen favoriter hos Matheo. Han har inte gnällt en ända gång under hela dagen!! Helt otroligt!!

Sommarväder!!
I Love it☀️
Tråkigt att inte barnen känner riktigt desamma, ingen av dem är speciellt mycket för att bada (konstigt nog) då de älskade de när vi var utomlands. Kanske var för de var varmare i vattnet ?🙈

Kom för en stund sedan hem från gunnarsö. Spenderade några timmar där med Mela och Julia. Amelia är inne i någon period nu och är supermammig, vill gärna va i famnen mest hela tiden och vill inte alls leka mycket själv.

När de gäller Matheo försöker vi få ner eller bort lunchvilan så han är också mammig och övertrött stackarn. Somnade i bilen hem men väckte han efter 30 min. Tänker att man kanske ser resultat efter någon vecka på sovningen. Så han kanske sover något längre och lägger sig något tidigare istället👍
Vi får se!

I övrigt har jag klarat målet för denna vecka. Sprungit 1 mil👍 ett pass imorse och ett pass igår på vardera 5km och styrka. Känns skönt då föregående vecka löpte på utan att få till ett ända pass😫

& vet ni vad?
Idag får Kim på SEMESTER! Och ingen kan va lyckligare än jag och & barnen. Äntligen 3 veckor tillsammans♥️

Ser ut att bli en solig kväll idag ju, perfekt att fira in semestern med😍
Får se vad vi hittar på.
Sugen på att ut och äta 🙈 men gärna med sovande barn isf😏

Pappas och Matheos gymtröjor. Batman👆💗

Phu!
Vilken gnällig dag de var igår, näst intill hela.
Jag tycker de är riktigt svårt med sovningen för Matheos del nu som jag sagt förut men allt hänger verkligen på hans sömn, dagligen.
Får typ planera dagarna utefter den😒(trots att han är så stor)

Han vägrar att gå och lägga sig innan 21 och somnar oftast inte förens närmare 22 om han sover lunch. Detta gör då att hela hans kommande förmiddag blir riktigt gnällig då han oftast vaknar när han brukar runt 06 (och även innan de ibland)

Då vill han lägga sig o sova middag redan vid 9-10 och är allmänt gnällig från de han vaknar.
Om han inte sover har han lagt sig runt 8 och ändå upp vid 06 så man tänker ju ändå hur han klarar sig med så lite sömn dag efter dag?
Hade inte sagt något om de inte blev detta gnäll ständigt men han är sååå sömnkänslig så han behöver verkligen sin sömn.
MEN igår hände de äntligen. Han somnade för natten vid strax innan 17 och sov ända till idag vid 06.30👏🏻 utvilad och glad kille! Precis så som de ska vara♥️

Ja, ute och cyklar är vi allt varje dag!
Tur med vädret har vi också haft. Även dessa 2 dagar har varit strålande sol☀️😍

Igår var Farfar och Malin och hälsade på här i stugan. Blev lunch, fika och lek tillsammans innan de åkte hem till Oskarshamn igen. Mysigt att de kom över tyckte vi alla💗
Sedan cyklade vi ner till stranden och lekplatsen och tog en cykeltur innan Matheo nästan somnade i cykelsadeln😊

Idag, lite senare ska vi hemåt till pappsen som har gjort klart trappen till uterummet👏🏻 blev superbra!

Ännu en dag har passerat och det är redan vecka 29... som man alltid säger, men de är ju faktiskt verkligen så, tiden springer verkligen iväg.
Tidigt imorse satte vi oss fullpackade i bilen för att spendera 3 dagar på Öland tillsammans med mina föräldrar. Kim jobbar, har jouren och skulle fixa med trappen ner från uterummet. Så bäst att lämna han ifred utan stress med barn omkring sig🙈👌🏻

Började förmiddagen vid poolen. Vi har lä på baksidan så det blev ju en riktigt varm dag dehär med!! Underbart!
Därefter tog vi oss i vanlig ordning en promenad runt kvarteret när Amelia skulle sova, konstigt nog alltid lika mycket att kolla på😍 området och husen är ju så fina här!
Som senaste dagarna går jag med vagnen och Matheo kör sin balanscykel. Han är så stolt och de går i väldans fart nu👍
Stannade och plockade hallon, en väldans massa goda hallon hittade vi på vägen hem😍

Sedan bestämde vi att vi skulle lite spontant cykla iväg för att äta på Lundgrens garage.
Alltid en upplevelse att gå ut och äta med småbarn.. denna dag gick de faktiskt hyfsat, i alla fall till en början. När maten väl kom in fick vi näst intill slänga i oss den pga att barnen var så extremt trötta och mammiga. Båda ville i vanlig ordning sitta i mitt knä, helt ensamma också😒(blir så när de är trötta).
Men efter 1,45 på restaurangen som ändå var rätt lång tid cyklade vi hemåt och Amelia somnade bums när vi kom hem.
Matheo och Kent är fortfarande ute och gungar men kommer nog närsom:)

Kvällens klädsel blev denna byxdress från ivyrevel.
☀️☀️☀️

Nu är barnen och jag framme på Öland igen ☀️
Åkte från ett molnigt Oskarshamn till ett klarblått Borgholm
😍☀️

Imorgon är det måndag och både jourvecka och sista jobbvecka innan semester för Kims del.
På fredag har han A-dag som de alltid får efter de haft jouren vilket innebär att vi redan då inleder vår semester på 3 veckor tillsammans 👏🏻

Funderade på en liten snabbvisit till Göteborg med lite Liseberg och Ullared på vägen hem?
Med eller utan barn, de återstår att se?
Kanske bäst utan barn om vi ska förbi Ullared annars lär vi får springa igenom allt under de 2 timmarna barnen sover lunch😂.

Därefter blir det en söndag på gränsö med bästis (som hon fick i födelsedagspresent av mig) följt av en vecka på underbara Öland med familj och vänner💗

Haha, våra barn älskar ha sina fötter sådär, båda 2😂

Ikväll har vi haft våra fina vänner här på middag för att fira Lisa som fyllt år 🎉
Bjöd på lax/torskknyten på grillen med potatis och chokladpudding till efterrätt😍
Fullt ös och en efterlängtad träff♥️

resa/utflykt, amelia 6-12 mån, matheo 2-3 år

Idag startade vi dagen i fina figeholm på underbara gesällbageriet☀️
Min mormor och morfar ville bjuda oss på frukost och de tackar man inte nej till. Såååå gott och en supermysig stund tillsammans💗

Efter de tillbringade vi tiden hemma ute på verandan där Matheos störta önskemål var att leka i sandlådan. En annan ville till stranden men de ville inte han...
var ute nästan en hel timme hela familjen och cyklade på hans nya balanscykel. Det är bara 2a gången men han bara flyger fram. Va de lär sig fort!! Så kul att se hans lycka 😍😍

Idag valde han att inte sova lunch så de har varit full sysselsättning hela eftermiddagen för att han inte skulle somna. Cyklade fram och tillbaka till maxi och handlade, stannade då till på donken för lite lek och glass. Sist men inte minst mat hemma och Paw patrul innan läggdags.
Amelia somnade 18.30 och Matheo 19.45 så en tidig kväll för mamma som ville se film 👏🏻
Kim fick tyvärr jouren så fick åka till Kalmar förut men kommer nog snart hem hoppas jag♥️

Ha en fin kväll💗

2barnslivet

Vilka vändningar det är i ens vardag ibland. Världens värsta biltur hem från Öland med mina små till världens bästa barn på kalas hos Melanie ikväll.
Barnen skrek konstant från Öland och hem. Vilket gjorde mig helt galen. Tillslut höjde jag musiken för att kunna koncentrera mig sista biten hem😅

Väl hemma, helt slut och alla odds emot oss så begav vi oss till Melanie för 25 årsfest klockan 18.30 (nästan läggdags). Men barnen skötte sig super, var lugna och glada så det var skönt.
Vilka vändningar de kan vara i vardagen alltså😅nu är vi hemma och barnen sover och Kim och jag med snart 😂