Börjar klockan tolv idag och Ylva är ledig på fredagar så vi passade på att äta frukost på chriskitch. Lika gott som vanligt:)

Känns skönt att det är fredag även om jag jobbar 12-6 imorn också. Mindre kul är att jag blivit förkyld igen...! Det är hopplöst att bo i samma hus som en treåring som går på dagis och får med sig massa virus. Gick iallafall och la mig tidigt igår och ska försöka göra samma sak ikväll så att jag får stopp på den.

Tb till när den här lilla damen bara var tre månader <333

Idag började dagen som vanligt med morgonpromenad med R. Extra skönt idag då det är klarblå himmel och sol! Sarah åkte iväg vid halv två med S på aktivitet så har en väldigt lugn eftermiddag. R sover två timmar mitt på dagen så jag har passat på att träna och duscha. Ikväll ska jag och Sarah gå på bio och se La La Land! Ser så mycket fram emot att se den filmen. En av Ss gamla dagiskfröknar ska sitta barnvakt ;)

För helgen finns det ännu inga planer förutom att jag ska jobba på lördag. Skulle egentligen jobbat söndag också men Lukes flyg landar tidigare än vad Sarah trott.

Nu så kom äntligen snön även till London! Det är dock för varmt för att den ska lägga sig men ändå mysigt. Passade på att gå ut på promenad med R imorse när det snöade som mest:)

Nu är som sagt Luke i Kina och jag och Sarah är själva med de små. Eftersom jag bara ska hjälpa till på söndag den här helgen så blir det utgång ikväll med tjejerna.

Me and baby / Me and a little man doing angry faces, vem gör det bäst? ;)

Längesen nu! Kände för en paus innan jul och sen kom jag helt enkelt inte igång igen...

Jul och nyår firades hemma med familj och vänner! Väldigt mysigt och skönt med lite ledighet. Efter två veckor i Sverige var det dags att åka tillbaka till London, mitt andra hem ;) När jag åkte från Sverige kändes det lite jobbigt men sen när jag väl kom hit kändes det bra och märker verkligen att det här nääästan känns som hemma. Så mysigt också att få träffa barnen igen! Var lite orolig över hur S skulle bete sig efter att jag varit borta i 14 dagar men det hade jag inte behövt va :) Lilla bebisen hade förändrats så mycket på bara två veckor.... Hon var inte så mycket större men beteende och ansiktsuttryck var helt förändrade.

Har varit här i drygt en vecka nu och är inne i rutinerna igen. Känns faktiskt ännu bättre än innan jag åkte. Allt känns på något sett mer naturligt och avslappnat. Det är väl för att jag varit här i drygt fyra månader nu och verkligen hunnit bli en del av familjen.

De kommande tio dagarna kommer det vara lite mer jobb i och med att Luke ska till Kina. Sarah är stressad över helgerna så ska jobba på söndag och nästa helg både lördag och söndag.

Ska börja hålla er mer uppdaterad igen! puss

På dagens schema stod det julklappsshopping. Jag och Emma har strosat runt mellan olika varuhus och butiker och lyckats få en del presenter avklarade. Så mysigt att julshoppa och överallt är det julpyntat :)

Efter shopping åt vi en tidig middag på Benihana, en japansk restaurang där de lagar maten vid bordet. Vi beställde dock mat från lunchmenyn och den serveras klar men ett par som satt vid samma bord som oss beställde mat som lagades vid bordet vilket var coolt att se.

Såhär borde varje morgon börja, supergod frukost med bästavännen som sällskap!

Både jag och Ylva hade bara småttingarna idag på morgonen så vi passade på att gå upp till Chriskitch, ett café som serverar frukost, lunch och fika. Både Sarah och Luke har sagt att jag måste gå dit och testa deras frukost och nu förstår jag varför, det var magiskt gott! Stället var också super mysigt, inte exemplariskt dock om man kommer och ska få plats med två barnvagnar men vi lyckades klämma oss in.

Idag fyller Emma år så först ska vi ut och äta middag för att fira henne och sen blir det utgång!

Förlåt för usel kvalitet på bilderna! Är Iallafall middagen jag gjorde, så gott! Tips om ni är sugna på något fräscht och lite somrigt ;)

Imorse gick jag upp till Muswell Hill med en sovandes R i vagnen för att köpa middagsmat. Vid tolv hämtad vi upp S och gick hem för att äta lunch. Efter det tittade vi på Finding Dory :) Som jag längtat efter att se den filmen och jag behövde verkligen inte bli besviken! På eftermiddagen hade jag och S vårt standard parkhäng. Kommer ha träningsvärk i armarna imorn efter att ha puttat honom i gungan i 30 minuter haha.

Imorn kväll ska jag och Ylva upp till Muswell Hill och se Fantastic beasts and where to find them. TAGGA

Middagens recept:

Lax marinerad i soja, sweet chili och ingefära och toppade med sesamfrön, salt och peppar, sedan in ugnen på 200 grader

Potatissallad: potatis, sparris (kokad i 2 min), jordgubbar, rödlök och paprika. Dressing bestående av olja, honung och citron

Frukost på Le Pain

Fantastiskt väder och seine

Louvre

Sjukt goda nutella crepes

Dagarna i Paris var helt underbara, wow vad man blir kär i den staden! Gillade att alla avstånd var kortare än i London och även hur det inte alls var lika hysteriskt mycket människor överallt. Vi hann göra väldigt mycket på bara två dagar tycker jag men Paris är ett måste att åka tillbaka till. Våra två dagar spenderades på mysiga franska caféer, promenader genom stora delar av Paris för att se bland annat Lourven, Triumfbågen och Eiffeltornet och underbara franska middagar. Vi besökte också Sacre Cour som jag tror blev min favorit. Efter att gått upp för alla trappor gömde sig en liten by däruppe som kändes precis som de franska alpbyarna :)

Skönt dock att komma tillbaka "hem". Här är alla skyltar på engelska och de pratar engelska med dig på bussar, restauranger, affärer etc. Skönt att kunna göra sig förstådd igen haha.

Bebisen har börjat äta! ;)

På torsdag åker jag tillsammans med Emma och Ylva till Paris! Vi ska bo hos Emmas kompis Adele, som är där och pluggar franska, i hennes lilla lägenhet :) Har aldrig varit i Paris förut så är riktigt taggad och perfekt att passa på nu när jag är i London eftersom man enkelt och billigt kan ta tåget som går mellan London och Paris. Vi stannar till söndag morgon så kommer vara dagar med fullspäckat schema.

I helgen tog jag det lugnt inför Paris. Satt barnvakt fredag, middag med Lukes familj i lördags och sen ett spinningpass på kvällen och på söndagen åkte jag och Ylva till Brent Cross. Det är ett shoppingcentrum som ligger 30 minuter med buss från oss. Fick med mig ett par jeans och en varm och stor tröja :)

Sitter med laptopen i knät, lyssnar på Ed Sheeran och har en sovandes R bredvid mig, skön morgon helt enkelt :)

Dagarna här rullar på och jul som innebär att jag ska få träffa min familj och vänner känns inte allt för långt bort nu. Lämnar London 21 december och kommer tillbaka första januari, känns fortfarande konstigt att tillbaka biljetten är till London och inte Sverige.

R förändras varje vecka, hon blir större, får nya ansiktsuttryck och ljud och hennes personlighet/humör är också olika varje vecka. Fascinerande att vara runt en bebis så mycket och faktiskt lära känna en så liten person. De kommunicerar så mycket mer med än jämfört med vad man först tror. Man lär sig helt enkelt vad alla ljud och ansiktsuttryck betyder :)

I söndags var jag och Ylva på bio och såg A streetcat named Bob. Den publicerades som bok 2012 och blev en bästsäljare och nu har de som sagt även gjort en film. Den är en baserad på en sann historia och i slutet av filmen visades bilder på de riktiga karaktärerna. Både jag och Ylva ÄLSKADE filmen så kan verkligen rekommendera er att gå och se den!