På dagens schema stod det julklappsshopping. Jag och Emma har strosat runt mellan olika varuhus och butiker och lyckats få en del presenter avklarade. Så mysigt att julshoppa och överallt är det julpyntat :)

Efter shopping åt vi en tidig middag på Benihana, en japansk restaurang där de lagar maten vid bordet. Vi beställde dock mat från lunchmenyn och den serveras klar men ett par som satt vid samma bord som oss beställde mat som lagades vid bordet vilket var coolt att se.

Såhär borde varje morgon börja, supergod frukost med bästavännen som sällskap!

Både jag och Ylva hade bara småttingarna idag på morgonen så vi passade på att gå upp till Chriskitch, ett café som serverar frukost, lunch och fika. Både Sarah och Luke har sagt att jag måste gå dit och testa deras frukost och nu förstår jag varför, det var magiskt gott! Stället var också super mysigt, inte exemplariskt dock om man kommer och ska få plats med två barnvagnar men vi lyckades klämma oss in.

Idag fyller Emma år så först ska vi ut och äta middag för att fira henne och sen blir det utgång!

Förlåt för usel kvalitet på bilderna! Är Iallafall middagen jag gjorde, så gott! Tips om ni är sugna på något fräscht och lite somrigt ;)

Imorse gick jag upp till Muswell Hill med en sovandes R i vagnen för att köpa middagsmat. Vid tolv hämtad vi upp S och gick hem för att äta lunch. Efter det tittade vi på Finding Dory :) Som jag längtat efter att se den filmen och jag behövde verkligen inte bli besviken! På eftermiddagen hade jag och S vårt standard parkhäng. Kommer ha träningsvärk i armarna imorn efter att ha puttat honom i gungan i 30 minuter haha.

Imorn kväll ska jag och Ylva upp till Muswell Hill och se Fantastic beasts and where to find them. TAGGA

Middagens recept:

Lax marinerad i soja, sweet chili och ingefära och toppade med sesamfrön, salt och peppar, sedan in ugnen på 200 grader

Potatissallad: potatis, sparris (kokad i 2 min), jordgubbar, rödlök och paprika. Dressing bestående av olja, honung och citron

Frukost på Le Pain

Fantastiskt väder och seine

Louvre

Sjukt goda nutella crepes

Dagarna i Paris var helt underbara, wow vad man blir kär i den staden! Gillade att alla avstånd var kortare än i London och även hur det inte alls var lika hysteriskt mycket människor överallt. Vi hann göra väldigt mycket på bara två dagar tycker jag men Paris är ett måste att åka tillbaka till. Våra två dagar spenderades på mysiga franska caféer, promenader genom stora delar av Paris för att se bland annat Lourven, Triumfbågen och Eiffeltornet och underbara franska middagar. Vi besökte också Sacre Cour som jag tror blev min favorit. Efter att gått upp för alla trappor gömde sig en liten by däruppe som kändes precis som de franska alpbyarna :)

Skönt dock att komma tillbaka "hem". Här är alla skyltar på engelska och de pratar engelska med dig på bussar, restauranger, affärer etc. Skönt att kunna göra sig förstådd igen haha.

Bebisen har börjat äta! ;)

På torsdag åker jag tillsammans med Emma och Ylva till Paris! Vi ska bo hos Emmas kompis Adele, som är där och pluggar franska, i hennes lilla lägenhet :) Har aldrig varit i Paris förut så är riktigt taggad och perfekt att passa på nu när jag är i London eftersom man enkelt och billigt kan ta tåget som går mellan London och Paris. Vi stannar till söndag morgon så kommer vara dagar med fullspäckat schema.

I helgen tog jag det lugnt inför Paris. Satt barnvakt fredag, middag med Lukes familj i lördags och sen ett spinningpass på kvällen och på söndagen åkte jag och Ylva till Brent Cross. Det är ett shoppingcentrum som ligger 30 minuter med buss från oss. Fick med mig ett par jeans och en varm och stor tröja :)

Sitter med laptopen i knät, lyssnar på Ed Sheeran och har en sovandes R bredvid mig, skön morgon helt enkelt :)

Dagarna här rullar på och jul som innebär att jag ska få träffa min familj och vänner känns inte allt för långt bort nu. Lämnar London 21 december och kommer tillbaka första januari, känns fortfarande konstigt att tillbaka biljetten är till London och inte Sverige.

R förändras varje vecka, hon blir större, får nya ansiktsuttryck och ljud och hennes personlighet/humör är också olika varje vecka. Fascinerande att vara runt en bebis så mycket och faktiskt lära känna en så liten person. De kommunicerar så mycket mer med än jämfört med vad man först tror. Man lär sig helt enkelt vad alla ljud och ansiktsuttryck betyder :)

I söndags var jag och Ylva på bio och såg A streetcat named Bob. Den publicerades som bok 2012 och blev en bästsäljare och nu har de som sagt även gjort en film. Den är en baserad på en sann historia och i slutet av filmen visades bilder på de riktiga karaktärerna. Både jag och Ylva ÄLSKADE filmen så kan verkligen rekommendera er att gå och se den!

Idag ringde klockan tidigt för att vara en lördag och för att vara mig som älskar att sova ut haha. Åkte hemifrån vid 10 för att möta Emma och bruncha på the good life eatery. Andra gången jag var där nu och kan inget annat än att älska deras mat!! Perfekt för mig och Emma också som är allergibarn. Efter en magisk brunch och en fet matkoma gick vi till Harrods. Mina hörlurar gick precis sönder och jag är sååå trött på alla dessa hörlurar som går söner efter typ en månad... Köpte därför ett par från beats nu som jag hoppas ska hålla med tanke på vad de kosta.

Ska snart bege mig till gymmet innan kvällens planer börjar. Först middag hos Ylva tillsammans med hennes host family och sen ska vi till Camden ikväll. En av våra favorit klubbar ligger där, det är en gammal teater så lokalen är grym med ett ordentligt stort dansgolv vilket inte är så vanligt att klubbarna här har. Vi blir ett lite större gäng ikväll på fem tjejer vilket ska bli kul.

Älskar att gå igenom gamla resebilder, är lite som att uppleva allt en extra gång ;)

Har precis ätit frukost och ska snart bege mig ut med R på lite ärenden. Kan ta och berätta för er alla att jag nu officiellt har blivit kallad för mamma... Var i en butik igår och damen i kassan försökte få ögonkontakt med R i vagnen men hon stirrade bara på mig var på hon i kassan sa "Hon har bara ögon för sin mamma" haha. Misstänker väl att många antar det eftersom hon bara är fem månader och tror inte det är så vanligt att man har au pair till en så liten bebis.

Idag spenderas morgonen med R och sen kommer S hem vid tolv då han slutar skolan. Möter eventuellt upp Ylva senare så barnen får leka och det är alltid skönt att komma i väg en sväng på dagen då det gör att den går fortare.

Efter matmarknaden passade jag och Mika på att gå till London Bridge eftersom marknaden låg cirka fem minuters promenad därifrån. Tog sedan buss till Covent garden och mötte upp Ylva och hennes mamma för att sedan gå en långpromenad till Harrods. Efter det blev det ännu mer gående till Notting Hill där vi åt middag på en supermysig grekisk restaurang, Mazi. Maten var gudomligt god och så efterlängtad! Mina fötter var helt slut efter att ha gått, vad det kändes som, genom hela London i uggs hehe.