Header

På grund av lite mycket att göra på jobbet och julbord igår så fick veckans första träningspass bli idag istället för igår.

På schemat stod 6 km löpning på 35-36 minuter samt styrka.

För mig blev det 6,5 km på ca 38 minuter. Här i Stockholm har vi fått en del snö under dagen samt att det fryst på vilket gjorde det halt och lite tungt att springa. Räddningen blev mina nya IceBugs, jäklar så bra de var i detta väder. Vad Har ni på fötterna när det är halt ute?

Jag hoppade över styrkedelen idag då jag tänkt köra Crosstraining senare i veckan.


​Mina Icebugs som jag fyndade på 40 procents rea för någon vecka sedan. 👌🏻


Sara ✨

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Idag var det dags för långpass med TSM running. Jag klev i vanlig ordning upp vid kl 8 och gjorde iordning lite frukost. Jag försöker testa mig fram till vad min mage mår bäst av att äta innan långpass då jag lätt drabbas av löparmage när passen blir drygt en mil och längre. Idag blev frukosten kvarg, hallon, pumpakärnor, solrosfrön och lite kokos på toppen. Vanligtvis brukar jag äta någon knäckemacka till men bytte idag ut det mot ägg. Till det drack jag en kaffe och C-vitamin.


​Väl på plats valde jag mellan att gå med i gruppen som håller 6.00 tempo eller 6.20 tempo. Fick veta att båda grupperna skulle ta vätskepaus ca var 6e km och då beslutade jag mig för att kliva upp ett steg och våga testa gruppen med 6.00 tempo. 

Passet kändes bra fram till ca 15 km, då drog ledarns upp tempot till 5.30, efter sista backen trodde jag på allvar att jag skulle ramla ihop. Tänkte hela tiden ”detta gör mig starkare” och tillslut hade jag klarat 17,4 km i den snabbare gruppen. Och magen? Ja den höll sig lugn. Någon annan som har tips vid löparmage? 


Sara 🌟

Likes

Comments

Idag körde jag det första riktiga träningspasset på mitt marathonschema. Pass 1 bestod av 6 km löpning på 33-36 minuter. Jag höll ett snitt på 5.45, hela rundan tog 34.31 minuter, det kändes bra!

Fick med min sambo ut på dagens pass, tidigare har han alltid varit hare och fått puscha på mig. Numera är det ombytta roller och jag måste erkänna att det känns riktigt skönt att känna sig stark och snabb och inte vara den som pustar och flåsar i bakgrunden.

Insåg att alla mina varma träningskläder var i tvätten så fick bli en härlig mix av det som fanns i lådan.


Sara ✨

Likes

Comments

Imorgon börjar det, den 26 veckor långa träningsuppladdningen inför Stockholm marathon.

För att bli extra pepp på att springa har jag gått med i TSM running, vilket innebär att jag i en träningsgrupp tillsammans med många andra kommer köra långpass på söndagarna och intervallpass på torsdagar. Utöver det ingår 1-2 egna löppass under veckan samt styrka.

Idag körde vi en liten uppladdning inför träningsstarten. Passet var ett långpass på 15 km runt Södermalm. Det var ca 5 grader och duggregn, vilket enligt mig är ett perfekt väder att springa i. Jag tyckte passet kändes lätt och jag är så taggad på att börja träna inför mitt livs första marathon!


Likes

Comments

Igår klev jag och Fredrik upp tidigt och packade in skidorna i bilen och åkte till Romme för en dags skidåkning. Det var helt underbart! Dock var det många barn som åkte "störtlopp" i backen, lite läskigt när de kommer som små spjut i sidan.

Jag är inte superbra på att åka skidor, Fredrik filmade min åkning igår och jag känner att jag har lite att jobba på.





Likes

Comments

Trots en urdålig uppladdning med en två veckors förkylning så gick loppet helt ok tillslut, kom i mål på tiden 35.24 och för att springa 5km och ta sig över 23 hinder var det en helt ok tid för mig 💪🏻



Likes

Comments

Kvällens middag blev pestokyckling med blomkålsris och sallad, riktigt gott och lätt att laga.


Nu landar jag i soffan med en ☕️

Likes

Comments

​På lördag är det dags, då ska jag och tre kompisar springa Arena run. 

Arena run är ett 5 km långt hinderbanelopp inomhus. Detta kommer bli mitt första hinderbanelopp någonsin och jag är väldigt peppad trots att jag i och med min förkylning inte haft den bästa uppladdningen inför loppet.

Idag tränade jag lite löpning på löpband (ca 30 min) och körde lite träning för mina armar. Nu kommer jag låta min kropp vila de sista dagarna fram till det är dags för loppet, ingen träning men kanske någon promenad i det fina vårvädret vi har här i Stockholm ☀️

Likes

Comments

​Jag hoppas ni har en fin alla hjärtans dag. 

Min dag har bestått av full fart på jobbet, ett 30 minuters core-pass och nu ska jag möta upp min sambo för att handla och efter det ska vi laga en mysig middag ihop. Vi har sagt att vi inte ska ge några presenter idag men jag kunde inte låta bli att springa in en butik och köpa hans favorit, saltlakrits. 


Trevlig kväll ❤️

Likes

Comments

Hemma efter ett väldigt roligt ridpass där jag verkligen kände att hästen svarade på mina hjälper och övningen gick över förväntan.

Jag är ganska ny på vendelsö ridklubb men hästen Cordobes har redan blivit en favorit och läraren Anna är otroligt duktig.



Likes

Comments