Header

Igår klev jag och Fredrik upp tidigt och packade in skidorna i bilen och åkte till Romme för en dags skidåkning. Det var helt underbart! Dock var det många barn som åkte "störtlopp" i backen, lite läskigt när de kommer som små spjut i sidan.

Jag är inte superbra på att åka skidor, Fredrik filmade min åkning igår och jag känner att jag har lite att jobba på.





Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Trots en urdålig uppladdning med en två veckors förkylning så gick loppet helt ok tillslut, kom i mål på tiden 35.24 och för att springa 5km och ta sig över 23 hinder var det en helt ok tid för mig 💪🏻



Likes

Comments

Kvällens middag blev pestokyckling med blomkålsris och sallad, riktigt gott och lätt att laga.


Nu landar jag i soffan med en ☕️

Likes

Comments

​På lördag är det dags, då ska jag och tre kompisar springa Arena run. 

Arena run är ett 5 km långt hinderbanelopp inomhus. Detta kommer bli mitt första hinderbanelopp någonsin och jag är väldigt peppad trots att jag i och med min förkylning inte haft den bästa uppladdningen inför loppet.

Idag tränade jag lite löpning på löpband (ca 30 min) och körde lite träning för mina armar. Nu kommer jag låta min kropp vila de sista dagarna fram till det är dags för loppet, ingen träning men kanske någon promenad i det fina vårvädret vi har här i Stockholm ☀️

Likes

Comments

​Jag hoppas ni har en fin alla hjärtans dag. 

Min dag har bestått av full fart på jobbet, ett 30 minuters core-pass och nu ska jag möta upp min sambo för att handla och efter det ska vi laga en mysig middag ihop. Vi har sagt att vi inte ska ge några presenter idag men jag kunde inte låta bli att springa in en butik och köpa hans favorit, saltlakrits. 


Trevlig kväll ❤️

Likes

Comments

Hemma efter ett väldigt roligt ridpass där jag verkligen kände att hästen svarade på mina hjälper och övningen gick över förväntan.

Jag är ganska ny på vendelsö ridklubb men hästen Cordobes har redan blivit en favorit och läraren Anna är otroligt duktig.



Likes

Comments

Gårdagens träning gjorde sig väl påmind idag, mina lår är som två blyklumpar.

Jag är dock av uppfattningen ont ska med ont förgöras, ny träning är enda botemedlet. Bästa träningen för mig mot träningsvärk är egentligen att gå ut och springa. Men med tanke på min tidigare förkylning är det bäst att undvika löpning några dagar till.

Istället blev det ett Grit Plyo pass på sats, plyo är ett pass med mycket spänst-övningar där man hoppar över en step-bräda. Riktigt svettigt och jobbigt.

På måndagar rider jag på ridskola, idag ska vi träna ryggningar och hörnpasseringar. Hoppas jag kommer upp på hästen med mina stumma ben.

Tränade ett ett par av mina favorit tights idag. Ett par shape tights från röhnish. Sitter bra på plats samtidigt som de är mjuka och följsamma 👌🏻


Likes

Comments

Efter 11 dagars förkylning och ofrivilligt uppehåll från träningen var det äntligen dags att få köra igång igen.

Jag bokade in mig på ett crosstraining pass på Sats. Crosstraining är ett högintensivt pass med intervaller och varje ledare gör sitt eget upplägg. Med tanke på min tidigare förkylning hade jag tänkt ta det lite lugnt på konditionsövningarna men väl där fanns det inget stopp, jag var så glad över att vara igång igen.

Passet bestod av 9 stationer där man på varje station växlade mellan 2 övningar i 90 sekunder, sedan vidare till nästa station. Totalt körde vi tre varv. Ett roligt och intensivt pass där både flåset och styrkan fick sig en rejäl omgång.

Efter en period med lite slarvande med bra mat (äter vanligtvis lchf inspirerat med lite kolhydrater) så har jag lovat mig själv att bli lite nyttig igen därför gick jag efter passet hem och lagade en lax bouillabasse med bland annat, lax, paprika, lök, fänkål och saffran. Till det blev det en klick philadelphiaost. Mums!




Likes

Comments