Nu kommer lite sen uppdatering men här slänger jag ihop det två sista dagarna jag hade i USA. På söndagen åkte vi till Brooklyn bridge och tog en promenad över den. Sen åt vi lunch i Little Italy. På kvällen sov jag hos Olangy en sista gång och då sa vi inte riktgt hejdå för tanken var att han skulle hinna till flygplatsen på kvällen. Så blev det inte riktgt.

Hur som helst, innan kvällen strosade jag och päronen bara runt lite. Vi åt frukost på ett diner och sen provade dem en Black Tap Milkshake medan jag tog kort. Sen på eftermiddagen hämtade en shuttle taxi upp mig för att åka till flygplatsen. Där checkade jag in och sen väntade jag på att han skulle komma. Problemet var att han slutade jobba 7:30 och senaste jag kunde gå igenom security var 8:55. Han hann inte och jag grät som en galning genom hela security. Sen fick jag bita ihop dock när jag träffadeJennifer och hennes mamma på gaten som vi skulle flyga ifrån. Hon flög till USA samma dag som jag och vi avslutande vårt au pair år samtidigt. Väl på flyget var jag så trött så jag somnade och sov nästan hela vägen. Och när jag tillslut var framme hemma i Sverige igen möttes jag av Madde och Joel. De skjutsade hem mig och sen sov jag hos Madde den natten. Tur man har så fina vänner!

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Igår åkte jag hem till Olangy och sov där, så imorse köpte jag med mig frukost till mamma och pappa på vägen hem därifrån. Efter det gjorde vi oss i ordning innan vi gick till en marknad längs 8th ave. Sen kl 2pm gick jag och mamma på musikal på Broadway. Vi såg Fantomen på Operan. Den var skitbra men ibland aningen långsam så både jag och mamma höll på att somna. Efter det åt vi alla tre middag tillsammans med Olangy på Stardust Diner. Det var trevligt och det kändes viktigt för mig att de lär känna varandra innan allt blir lite tuffare. Det som gör mig extra glad är att de gillar varandra och kommer överens, vad mer kan jag be om liksom.

Imorn blir det en sista löprunda innan jag åker hem på måndag.

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Idag började dagen med ännu en löprunda i central park. Efter det gick jag och la mig igen då mamma och pappa fortfarande sov när jag kom tillbaka. Sen åt vi brunch när vi i sett att vi sovit längre än planerat. Det var såååå gott! Efter det gick vi till Rockefeller center för att åka upp till Top of the rock. Efter det tog vi tunnelbanan downtown och fikade lite i Washinton Square park. Efter det åkte vi tillbaka till hotellrummet innan vi åt middag och mötte upp med Olangy. Han jobbade till halv 8 men ville ändå komma och gå på bio med oss. Det var lite nervöst för oss alla haha för det var första gången ham träffade dem. Men såklart gick allt bra för han är ju en bra kille. Och nu ska vi sova, hejdå!

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Idag firar jag ett år i USA !!! 12 månader ! Det är galet! JAG GJORDE DET! Så jävla gött ! Det har varit kul och jobbigt, det har inte varit lätt men det har varit många bra stunder. Nu har jag passerat mållinjen och det känns sjukt bra! Idag började vi med lite god belgisk frukost eller nåt, sen tog vi en heldag i central park. Där hyrde vi cyklar och tog oss runt vilket var enklare för pappa med den onda foten. Sen gick vi till båthuset och hyrde en liten roddbåt innan vi åt lunch i restaurangen. Senare på kvällen hängde vi bara runt i närheten av hotellet innan vi gick in för kvällen. Imorn blir det en löprunda i central park igen :)))

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Igår var det USAs födelsedag och vi firade det genom att gå på en baseball match, Yankees vs. Blue Jays. Det var ganska varmt men det var ändå värt det. Tyvärr så förlorade ju Yankees men det gjorde absolut ingenting. Det är ju trots allt en av de tråkigaste sporterna i världen.

Jag började dock dagen men ännu en löprunda i central park och det var lika fint som vanligt.

Efter matchen ville vi se fyrverkerierna men vi hade ju inga biljetter så det var ju omöjligt att ta sig ner till vattnet för polisen hade spärrat av allt. Det gör mig så galet frustrerad att i USA ska de alltid se till att tjäna pengar på allt och att event inte är för alla.

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Igår började vi dagen med att gå till Starsust diner för lite brunch. Har velat gått dit hela året men det har alltid varit så sjukt lång kö, men igår var det inte det så vi gick dit! Och om det var grymt!!!! Såååååå bra! Klassisk diner mat så inte mkt som jag kunde äta men servitriserna och servitörerna sjunger och uppträder medan du äter, de är framtida stjärnor på Broadway! Vi alla älskade det men mest pappa tror jag haha! Efter det åkte vi downtown till WTC och gick i gallerian som ligger där. Senare på kvällen stannade mamma och pappa kvar på rummet och jag träffade Olangy i central park bara för att hänga lite efter att han jobbat.

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Dag två med mamma och pappa i NYC började med att jag tog en löprunda i Central park 06:00. När jag tagit mig runt hela parken så köpte jag frukost på vägen tillbaka till oss. Efter det mös vi lite och sen åkte vi downtown för att åka och se frihetsgudinnan. Så himla varmt idag så det var ganska jobbigt! Mkt folk och värme är en hemsk kombo... men vi gjorde det och det var lite mysigt ändå. Efter det åkte vi tillbaka till hotellet där jag och mamma lämnade av pappa innan vi gick till Times Square church för att lyssna på lite gospel. Det var väl helt ok men inte vad vi tänkt oss. Nu ska vi sova och så får vi se om det blir en löprunda imorn bitti och kanske att jag kan få med mig Olangy.

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Igår kom mamma och pappa äntligen! Som jag har längtat! Jag åkte till flygplatsen efter att ha sagt hejdå till Olangy som skulle jobba så jag kom till JFK väldigt tidigt haha, väntade där i 3h på att mamma och pappa skulle landa. Sen när jag såg dem grät jag som ett barn, har aldrig varit så glad, lättad och ledsen i mitt liv. Det kändes så skönt att bara krama dem. Älskar dem såååååååå mkt! Nu kan jag inte sluta längta tills jag får träffa min bror igen och vänner såklart.

Igår i alla fall så gick vi runt lite i city men sen gick vi och la oss tidigt då mamma och pappa var trötta efter resan plus att det var 81% fuktighet igår och de är inte vana vid det. Livet är i alla fall på topp just nu!

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Nu är jag officiellt inte en au pair längre !!! Det känns underbart!!! Har aldrig varit gladare ska jag säga. Året har varit bra och så men nu är jag lite trött på barn och rika föräldrar faktiskt... Igår skjutsade min nya värdmamma mig till tågstationen i Stamford med alla mina väskor!! Som tur var så var tåget express hela vägen till Harlem och Grand Central, men sen skulle jag ta tunnelbanan och det var svårare med alla trappor och alla tusen människor! Men jag lyckades ta mig till The Manhattan(hotellet som jag bokat för Olangy och mig som en födelsedagspresent till honom), men jag kom dit med gråten i halsen haha. Slääääpade nästan mina väskor genom Times Square till hotellet i typ 30 grader och fuktighet. Jag fick panik. Jag och Olangy hade i alla fall en trevlig kväll och nu har jag duschat och är redo att åka till flygplatsen för att hämta mamma och pappa! Har knappt sovit då det känts som julafton i och med att jag får se dem nu!

Puss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!

Nu är jag snart klar med mitt år som au pair, har exakt två dagar till på mig att kalla mig själv au pair, sen är det över och jag är inte ett dugg ledsen över det faktiskt. Under året har jag gjort en del saker, kanske inte exakt de saker som jag tänkt mig men jag kunde ändå bocka av en del på min bucket list. Här kommer den listan, det ska dock sägas att vissa saker har jag redan bockat av hehe för det ska vi göra när mamma och pappa kommer.

Bucket list

Wall street

Philadelphia

åka lite gul taxi i NYC

åka lite tunnelbana också i NYC

Times Square

Skaffa en liten tatuering på Manhattan

Coney Island

ute bio

Picnic in Central park

4th of July

Valentines day the american way

New Years Eve in NYC

California

Pyss & kram, på återseende, gulligull, hejdå!