Resan fortsätter...

Det blev att säga hejdå till Magnetic och ta färjan tillbaka till fastlandet, till Townsville igen för att ta bussen vidare. Denna gång skulle vi åka till Arlie Beach vilket också bara skulle vara som en "mellanlandning". Vi kom fram på eftermiddagen och checkade direkt in på Nomads hostel. Därefter för att se oss omkring tog vi en springtur på strandpromenaden. Ännu en mycket fin stad och vädret gick heller inte att klaga på! Dock ett väldigt stort hostel och därför blev det opersonligt vilket gjorde att det är sämsta hostelen hittills på resan.

Tänkte förklara för er som inte bott på hostel förut hur det funkar för att jag kan säga att jag hade ingen aning om hur det fungerade innan jag åkte på den här resan. Jag har rest förut men då har jag alltid bott på hotell eller haft egen lägenhet/hus vilket gör detta mycket nytt för mig. Hostel är alltså ganska likt ett hotell men man delat rum med andra. Det går oftast att välja om man vill ha ett rum endast med tjejer, om man vill bo fyra, sex eller åtta personer. På alla ställen vi varit på har det varit våningssängar och vi har bott både i fyra, sex och åttabäddarsrum. Vi har också bott med både tjejer och killar men för det mesta har det bara varit tjejer. Ibland har det funnits toa och dusch i samband med rummet men ibland har duscharna och toaletterna varit lite längre ifrån. Därefter delar man kök med ALLA som bor där vilket har fungerar bra för oss men det kan vara fullt så att man får vänta på att få laga sin mat. Lite kort om att bo på hostel, kommer säkert att tillägga något mer i senare inlägg. Har ni någon fråga redan nu för ni gärna kommentera den här under inlägget.

Det är jättekul att se att det är så många som är intresserade av min och Alvas resa i Australien/Nya Zeeland. Ha det så bra tills nästa inlägg, kram!

Hej alla läsare!
Ni alla vet ju att jag är bortrest och det kan vara en bra förklaring till dålig uppdatering...det har varit väldigt svårt att uppdatera just för att det är mycket lättare att skriva och fixa när man har en dator, vilket jag inte har med mig. Istället har jag varit mycket aktiv på instagram, så alla som inte följer mig där men ändå vill se vad jag gör får gärna söka på saraleindahl så hittar ni mig, klicka följ!!

För snart en månad sedan mer exakt 19 januari åkte jag och Alva ifrån Carins där vi var på dykningen, snorklingen och hoppade skydive till Townsville. Dock var det inte där vi skulle stanna utan endast ta en färja till Magnetic Island. Det är en väldigt liten ö med bara ett hostel, där vi och alla andra backpackars bodde. Riktigt fint ställe, bjöd på bra väder och en underbar grekisk sallad med kyckling. Vi hann att utforska lite grann men vi var knappt där en dag så det var mycket svårt att hitta på något speciellt. Nu i efterhand hade man viljat stanna där en extra dag men eftersom vår resa redan var förbestämd var vi tvungna att åka därifrån. Det var en supermysig ö och ett mycket trevligt hostel, ett bra stopp om man är i Australien!

Ska försöka skriva lite då och då så ni faktiskt får en ordentlig bild av vad som har hänt på resan. Vill så gärna dela med mig av denna fantastiska upplevelse! Ha det så bra allihopa, kram!

Bilderna får tala för sig själva! Ska fixa så ni får se videon när jag kommer hem, puss

Hej hallå!
Efter sex timmar från Arlanda till Boha, sju och en halv timma flyg från Doha till Singapore och nästan nio timmar från Singapore till Carins helt ensam. Men nu är jag äntligen framme tillsammans med Alva. Eftersom jag kom tidigt igår (måndsg) hade vi hela dagen på att utforska och sola. Och jag tror ingen riktigt kan förstå som inte varit här, den här tiden på året hur stark solen är. Jag hade smörj mig hur många gånger som helst med "stark" faktor men ändå brände jag mig :( Därför blir det tröja för min del och massor med solskyddsfaktor på det. Man ska verkligen ha respekt för vad solen kan göra.
Hörs!

Detta är vår kära Julia som lagt upp våra första veckor i Australien. Vi är supernöjda med den hjälp vi fått och här nere ser nu hur det kommer att se ut.

16 Jan - arrive in Cairns, stay there for 3 nights at Njoy

17 Jan - free day to explore Cairns

18 Jan - Great Barrier Reef day tour including one introductory dive and one certified dive. Meals and snorkel / dive gear included.

19 Jan - Bus to Townsville and Ferry to Magnetic Island, one night at Base on Magnetic, return ferry is in the package included

20 Jan - Bus to Airlie Beach, one night in Airlie at Nomads

21 Jan - Whitsunday Sailing Trip for 2 days / 2 nights on a classic wooden boat with 32 people. It's a mix of party and chilling, it also has a waterslide and paddle boarding. A great boat for anyone seeking an adventure. All meals included and snorkel gear, BYO!

23 Jan - back to Airlie Beach for one night, enjoy a night out with all the people from the boat

24 Jan - Day in Airlie Beach and nightbus to Rainbow Beach

25 Jan - arrive in Rainbow Beach, chill out for the day and go to a briefing in the afternoon, where you get explained how to drive on Fraser Island, what to bring etc.

26-28 Jan - Fraser Island self drive 4WD tour, a guide in the first car and all the other cars (8 people per car) are following the tour guide. If you are over 21 you can actually drive yourself, otherwise you can take care of the music.

:) Everything is provided! A great backpacker trip with camping on the island, lots of fun guaranteed.

28 Jan - back to Rainbow Beach for 1 night after the tour

29 Jan - Bus to Noosa, stay there for 2 nights at Nomads Noosa

31 Jan - Bus to the Gold Coast, stay there for 2 nights at Bunk Surfers

02 Feb - Bus to Byron Bay, stay there for 3 nights at Backpackers Inn

03 Feb - surfing in Byron Bay

04 Feb - Kayak with Dolphins

05 Feb - Bus to Brisbane, stay in Brisbane for 1 night at Bunk Brisbane

06 Feb - Flight to New Zealand

Vet inte hur jag ska beskriva eller vad jag faktiskt känner just nu. För vissa som läser detta kanske inte alls håller med eller känner samma. Men jag har verkligen längtat efter den här resan enda sedan jag bokade den och nu är det två veckor eller mer exakt 12 dagar kvar tills jag lyfter ifrån Arlanda. Som sagt jag har längtat i stort sätt varje dag sedan jag bokade resan men nu börjar resfebern komma. Jag är verkligen jättenervös samtidigt som jag inte kan förstå att det inte alls är så långt kvar. Vet inte vart jag ska börja riktigt, hur ska jag packa, vad ska jag packa, hur prioriterar den tiden jag har kvar till nära och kära? Dagarna fram över ser ut som så att jag jobbar 7 dagar till, i helgen ska jag fira min födelsedag och nästa vecka ska jag inhandla att jag behöver till resan. Träffa min farmor, farfar, mina vänner, pappa, mamma och killen i mitt liv. Hoppas att denna resa blir den roligaste i livet för jag har världens bästa respartner. Fyfan vad taggad jag är!!!

Nu är två väldigt efterlängtade dagar över. Julen och Nyårsafton. Endast två veckor till Australien!

Hej alla!

Tänkte uppdatera lite om den senaste helgen. Det händer mycket på jobbet just nu och kanske inte det roligaste att kollegor slutar även fast man önskar dem det bästa med mina nya äventyr. I fredags skulle vi käka middag med alla på avdelningen för att vår kära Jessica slutat. Men hur synd är det inte att hon då blir sjuk!? Tråkigt att det blev plus att en annan tjej också var sjuk...men men vi andra som fortfarande kunde käka god middag och umgås gick till Angry Bulls här i Norrköping. Det är ett nyöppnat ställe nära en annan restaurang vid namnet Vila och Norrköpings kära Strömmen. Jag älskar att testa nya ställen att käka på och såsom nästan alla restauranger hade denna massa olika hamburgare. Dem brukar vara god på dem flesta ställena därför tänkte jag välja något annat och rätten hette "Triss från grissen". Det var tre stycken olika spett, tre olika såser, två stora vitlöksbröd, klyftpotatis, grillade grönsaker och även vanliga grönsaker. Maten var jättegod men det hade räckt till två personer, jag hade aldrig klarat av att äta allt det där själv. Så för er som är sugna på att gå dit var gärna väldigt hungriga för man fick mycket. Betyg för helheten för restaurang, mat, service osv får 3/5 av mig. Maten får högsta betyg men gillar kanske inte miljön, den var inte i min smak och det var helt okej service.

​Dem här tre snyggingarna har jag hittat. Väldigt nöjd med alla tre, både passform och färger. Dock har jag alltid svårt att hitta en bra underdel som visar för mycket och som faktiskt sitter bra storleksmässigt. Men dessa är jag ändå nöjd med, fick skicka tillbaka lite saker som jag inte tyckte passade. En av bikinisarna köpte jag i Göteborg, den andra har jag beställt från Nelly.com och den tredje beställd ifrån H&M.