Hotellrestaurangens utsikt

Andra dagen, första frukosten. Gunvor 25+25-tishorna på!

Tentaplugg vid poolen

En Mythos om dagen är bra för magen

Game of stones

Gör såhär:

1. Riv ingefäran på grova sidan av rivjärnet

2. Lägg ingefäran i vattnet i en kastrull

3. Grovhacka chilin och lägg i kastrullen (en halv chili räcker för att det ska bli hett)

4. Värm upp (ej över 60 grader) i 20 minuter

5. Sila och häll tillbaka i kastrullen

6. Medan det fortfarande är varmt, häll i honungen

7. Låt svalna en aning och häll sedan i saften av 2 citroner och 1 apelsin

Förvara i kylen.

7 år tillsammans förtjänar spa-helg.
Trerätters
Massage
Creek experience
Övernattning på hotellet

Nu de sista dagarna har vi:

-Träffat Marcus gamla klasskompis från högskolan -Tobias.
- Glassat vid havet och poolen
- Hittat en mysig matmarknad
- Hittat snäckor och haft photoshoot
- Gått 2 mil på stan i flipflop...

I feedags gick vi ut i Manly med våra hostelpolare. I synnerhet Harriet, Bridget och Matthew men också några holländare. Hade lite förfest på hostelet och sen tog vi bussen till Manly och klubben. Hade riktigt kul och drink efter drink beställdes in. Räknade lite på vad drinkarna kostade totalt  nu i efterhand, fick lite ångest, men det va antagligen sista utgången för mig här i Australien då jag åker hem på torsdag, så det var det värt. Största delen av lördagen spenderades vågrät i sängen. Gårdagens alkoholkonsumtion hade tagit ut sin rätt skulle man kunna säga. Inte förrän 13:30-14 orkade jag pallra mig upp från sängen och ner till stranden där jag åter igen la mig ner som en klubbad säl i solen som kippade efter luft och vatten. Det kändes dock bättre efter ett par timmar och ett Pringlesrör senare. Tog lite bilder vid poolen och på kvällen sen bestämde jag mig för att gå ut och gå en sväng. Med julmusik i öronen och en vattenflaska i handen gick jag längs med stranden och andades in havsdoften. Doften av semester, doften av god mat som serverades i strandrestaurangerna. Jag ska erkänna att julfeelingen va ungefär 0, fast att det då va exakt en vecka till julafton.. Mötte upp Marcus sen i alla fall och vi gick och beställde en liten kvällspizza, en dyr sådan (140 kr) men ack så god!

Igår knöt Jullan och jag på joggingskorna och bestämde oss för att gå från hostelet till stan. Det var så satans varmt emellanåt (när vi kom hem fick vi reda på att det varit 37 grader till och från så det var inte så konstigt att vi tyckte det va varmt heh..). Vi gick till Harbour Bridge, operahuset, Royal Botanic Garden, Bar Luka (där vi åt burgare och drack milkshake). Hann in i ett par affärer också innan det var dags att gå tillbaka till hostelet och för Julia att åka hem till Sverige. 1,6 mil (ish) gick vi i värmen. Sen satt vi en stund och spelade kort innan Julia hoppade på bussen till flygplatsen och påbörjade sin långa resa hem.
Nu är det bara Marcus och jag kvar. Känns lite tomt att Julia lämnade efter att vi levt tillsammans i bil och på hostel i nästan 4 veckor. Att Julia åkte hem betyder också  att det bara är 9 dagar kvar i Australien för mig, så nu sista tiden ska jag bara gotta mig och ta vara på den sista tiden. Sen - hem och fira jul ❤

I fredags var vi ute. Ett ställe som heter The Ivy. Klubb på en takterrass mitt i Sydney med pool och hela köret. Förfestade lite hos Julias polare innan och träffade ett riktigt härligt tjejgäng som sedan följde med ut också. Det va så jäkla kul! Hittade en flamingoleksak i poolen och kände direkt att jag skulle ta mig en tur på den i poolen. Det var ingen annan som va i poolen just då och efter en liten simtur så gav vakterna mig en blick som sa att det var dags att kliva upp. Festade resten av kvällen på The Ivy och hade skitkul. Precis när vi hade hoppat av bussen vid hostelet så upptäckte jag att båda mina bankkort och att körkortet va borta.. Någon har alltså stulit det på klubben, och det sög ju lite. Men det har löst sig ganska bra ändå.