Nu de sista dagarna har vi:

-Träffat Marcus gamla klasskompis från högskolan -Tobias.
- Glassat vid havet och poolen
- Hittat en mysig matmarknad
- Hittat snäckor och haft photoshoot
- Gått 2 mil på stan i flipflop...

I feedags gick vi ut i Manly med våra hostelpolare. I synnerhet Harriet, Bridget och Matthew men också några holländare. Hade lite förfest på hostelet och sen tog vi bussen till Manly och klubben. Hade riktigt kul och drink efter drink beställdes in. Räknade lite på vad drinkarna kostade totalt  nu i efterhand, fick lite ångest, men det va antagligen sista utgången för mig här i Australien då jag åker hem på torsdag, så det var det värt. Största delen av lördagen spenderades vågrät i sängen. Gårdagens alkoholkonsumtion hade tagit ut sin rätt skulle man kunna säga. Inte förrän 13:30-14 orkade jag pallra mig upp från sängen och ner till stranden där jag åter igen la mig ner som en klubbad säl i solen som kippade efter luft och vatten. Det kändes dock bättre efter ett par timmar och ett Pringlesrör senare. Tog lite bilder vid poolen och på kvällen sen bestämde jag mig för att gå ut och gå en sväng. Med julmusik i öronen och en vattenflaska i handen gick jag längs med stranden och andades in havsdoften. Doften av semester, doften av god mat som serverades i strandrestaurangerna. Jag ska erkänna att julfeelingen va ungefär 0, fast att det då va exakt en vecka till julafton.. Mötte upp Marcus sen i alla fall och vi gick och beställde en liten kvällspizza, en dyr sådan (140 kr) men ack så god!

Igår knöt Jullan och jag på joggingskorna och bestämde oss för att gå från hostelet till stan. Det var så satans varmt emellanåt (när vi kom hem fick vi reda på att det varit 37 grader till och från så det var inte så konstigt att vi tyckte det va varmt heh..). Vi gick till Harbour Bridge, operahuset, Royal Botanic Garden, Bar Luka (där vi åt burgare och drack milkshake). Hann in i ett par affärer också innan det var dags att gå tillbaka till hostelet och för Julia att åka hem till Sverige. 1,6 mil (ish) gick vi i värmen. Sen satt vi en stund och spelade kort innan Julia hoppade på bussen till flygplatsen och påbörjade sin långa resa hem.
Nu är det bara Marcus och jag kvar. Känns lite tomt att Julia lämnade efter att vi levt tillsammans i bil och på hostel i nästan 4 veckor. Att Julia åkte hem betyder också  att det bara är 9 dagar kvar i Australien för mig, så nu sista tiden ska jag bara gotta mig och ta vara på den sista tiden. Sen - hem och fira jul ❤

I fredags var vi ute. Ett ställe som heter The Ivy. Klubb på en takterrass mitt i Sydney med pool och hela köret. Förfestade lite hos Julias polare innan och träffade ett riktigt härligt tjejgäng som sedan följde med ut också. Det va så jäkla kul! Hittade en flamingoleksak i poolen och kände direkt att jag skulle ta mig en tur på den i poolen. Det var ingen annan som va i poolen just då och efter en liten simtur så gav vakterna mig en blick som sa att det var dags att kliva upp. Festade resten av kvällen på The Ivy och hade skitkul. Precis när vi hade hoppat av bussen vid hostelet så upptäckte jag att båda mina bankkort och att körkortet va borta.. Någon har alltså stulit det på klubben, och det sög ju lite. Men det har löst sig ganska bra ändå.

Stranden där vi levde life. Ett 24-pack öl, Dominospizzor, chips, ett stycke strand och sol. Mmmm

Blue Mountains, vattenfall, kvällsmat med 483923 flugor som sällskap.

Efter en stadig nedförsbacke, en liten strandpromenad och klättring på stenblock kom jag och Julia till slut fram till Figure 8 Pools. Marcus mådde tyvärr inte så bra och stannade i bilen. "Poolerna"  ligger mittemellan hav och berg. Coolt ställe, absolut värt att besöka. Det var till och med värt den 1,5h det tog att gå/klättra tillbaka upp igen. Blev ett riktigt bra träningspass. Faktum är att det är det enda träningspasset vi haft på hela resan, hehe.. Som om det inte vore jobbigt nog med promenaden så va det dessutom ca 28-30 grader varmt i luften. Svetten va ett faktum. Och efter att inte ha duschat på 4 dagar, blev det en efterlängtad kalldusch på kvällen sen när vi hittade sovplats!

För ett par dagar sedan anlände vi till Surfers Paradise. Och här bestämde vi oss faktiskt för att ta in på hostel för att kunna duscha ordentligt och tvätta lite. Hängde på stranden hela dagen. På kvällen skulle vi gå ut och käka på Vapiano tänkte vi, men påväg dit så blev vi haffade av en kille som sålde biljetter till klubbarna i stan. Vi tyckte att vi fick en bra deal och 5 minuter senare va vi på första nattklubben. Kvällen/natten fortsatte sedan med 3-4 nattklubbar till och x antal drinkar och dans. Morgonen därpå va Jullan och Mackan lite trötta så jag tog första passet bakom ratten mot Byron Bay.

Händelserik dag idag. Vi har äntligen fått rätt på sängen i bilen så nu slipper jag sova i baksätet woho. I vanliga fall brukar vi gå upp mellan 05-06 (brukar vakna av solen eller att man har ont för att man legat som en boll), men idag vaknade vi inte förrän halv 7, så att vi fått rätt på sängen har nog gjort en del. Skönt att kunna sträcka på sig. När vi vaknade åt vi standardfrullen - cornflakes, torkade bananer och mandelmjölk. Efter det begav vi oss direkt till Brisbane centrum (vi sov på en parkering vid ett Mc Donalds längs med stora vägen utanför Brisbane). Vi hade redan i förväg planerat dagen lite. Först åkte vi Wheel of Brisbane och fick se stan från ovan, sen tog vi city hopper-färjan och fick se stan från vattnet. Efter det åkte vi till Lone pine sanctuary och kollade massa djur och fick bland annat hålla koalor och mata kängurur.  Och nu styr vi om och siktar in oss på Gold Coast. 7 mil dit. 180 mil har vi kört hitintills (på 2 veckor) och 90 mil har vi kvar till Sydney. Heja