Header
Hverdagstanker, Vægttab

Jeg siger det bare, et godt trick til at få styr på sin sukkertrang/cravings, husk at tage dit MK olieshot!! Jeg havde ikke fået det taget i en lille uges tid (ærlig talt, det smager jo ikke som chokolade😜) og kunne jo næsten ikke styre min chokoladetrang, heldigvis er jeg stadig engang imellem stædig nok til ikke at give efter, så jeg synes faktisk jeg har gjort det rigtig godt! 👏🏼

Men i torsdags, huskede jeg så igen mit shot og ærlig talt, jeg sad op af formiddagen og tænkte, hvor blev den der chokolade trang af? Den har været så pålidelig en besøgende, så meget underligt den bare var væk, altså bare på et øjeblik. Fredag drak jeg igen mit shot, og op af dagen, ingen trang, dermed ikke sagt jeg ikke har lyst til chokolade, det har jeg hele tiden, men det var bare ikke det eneste min hjerne tænkte på. 😉 Derefter slog det mig, det var da pga mine olieshots, at jeg ikke havde en kæmpe sukkertrang, det passer i hvertfald med dagene og jeg har intet andet lavet om i mine rutiner.

Så nu har jeg selv oplevet, hvor enormt meget det gør om man får taget sit shot eller ej, jeg siger det bare, for det er værd at prøve, hvis man har chokolade hjerne ligesom mig😜!!!

Go' søndag 😍

/Sarah 💕

Likes

Comments

Hverdagstanker, Vægttab

I dag er det Valentines Day - hvis det er noget man går op i, jeg synes personligt ikke om, at vi har én dag hvor vi skal vise hele verden hvem vi holder af, jeg synes det er noget man naturligt skal have lyst til at gøre hvor og hvornår på året man vil. Det føles påtaget og kunstigt, at lige netop i dag skal vi elske og forkæle hinanden. 💗


Meeen når det så er sagt så er der dælme mange der tjener gode penge på dagen i dag, og fred være med det. Men tænk lige på alt det chokolade der bliver solgt (og spist) i dag, og det er altså lidt et problem for mig, for hold nu op hvor har jeg bare chokolade/slik cravings for tiden!! Troede ellers behovet blev dækket på min bio tur i onsdags, men her hen over weekenden, samt i går, mandag, og i dag har jeg bare haft og har de vildeste cravings! Jeg har så meget lyst til bare at gå amok og kastede mig over det nærmeste chokolade, og ikke stoppe med at spise igen! 😜


Jeg har simpelthen så meget lyst til chokolade, at jeg helt seriøst overvejer bare at tage en cheatday og gå fuldstændig amok! Men Jeg er stolt over det endnu ikke, er det som har været løsningen for mig. Jeg har holdt mig til min kostplan, men har dog indtaget en smule mere (20gr. i stedet for 10gr.) 85% mørk chokolade og hindbær til min aftensnack med skyr, og det har heldigvis været okay, selvom jeg godt kan mærke mit hoved ikke er helt tilfreds med kun af blive "spist af" med så lidt. 😉


Men det er så fedt at kunne mærke, at kroppen kan gå og kalde på noget, som ikke er sundt eller fornuftigt, men hvor jeg faktisk kan holde mig væk og ikke bukke under, bevares der kommer jo en cheatday igen inden længe, hvor jeg så kan se frem til at indtage chokolade, men jeg arbejder på at lære mig selv, at jeg ikke absolut SKAL have en cheatday om ugen, men tage en cheatday om ugen, de uger hvor det giver meningen, altså de dage hvor jeg måske skal til fødseldsdag, hygge med veninder, familetamtam mv. Jeg behøver jo ikke hælde en masse ekstra kalorier indenbords bare fordi jeg må, men hellere gøre det når jeg vil, og virkelig trænger, så det også bliver nydt så meget mere. Det er så vigtigt for mig, at jeg lærer at finde min stopknap og bevise overfor mig selv, at min vilje er stærkere end et behov jeg har skabt.


Så jeg har cravings og massere af dem, men derfor behøver de jo ikke styre hånden eller munden, de kan blive i hovedet og passe sig selv. Imens ser jeg frem til næste lørdag, hvor jeg skal til KBH med familien og besøge og fejre min søster, det bliver så hyggelig en weekend - og ja, den lørdag skulle meget gerne være næste cheatday - yay!


Glædelig tirsdag og go' kamp mod de der irriterende cravings !! 😜💝


/Sarah💙

Likes

Comments

Hverdagstanker

Uhhh, så kom den endelig, har ventet 2 år på at Fifty shades darker ville komme i biografen, og jeg HAR læst bøgerne, men jeg er altså stadig på det hold der synes filmen var fantastisk!!! Uhh hvor skal den ses igen - snart!! 😍😜


Jeg synes der var rigtig meget med fra bøgerne, og jeg synes ikke scenerne var så langtrukne, som de måske engang imellem blev i den første film. Jeg synes vi kom godt igennem bogen, og jeg var personligt super glad for de havde fået så meget med fra bogen, og så synes jeg det var super fint scenerne ikke var langtrukne, men vi ligesom kom lidt hurtigt videre i handlingen, igen der sker meget, og jeg er ikke super tålmodig, så tempoet i filmen passede så fint til mig.😉 Jeg synes også samspillet mellem Dakota og Jamie er super godt, og der er meget mere indhold i denne her film (humor, kærlighed, spænding mv.).

Så jeg vil bare sige LADIES - IND OG SE DEN!! Jamie er 🔥🔥🔥🔥🔥!!


Filmen var helt klart værd at vente på, men er nu glad for jeg "kun" skal vente 1 år på den sidste film! 😉


/Sarah 💙



Så klar til se Mr. Grey!! 😜

Likes

Comments

Vægttab

Jeg faldt lige over et indlæg på facebook/instagram som jeg bestemt syntes er et besøg værd, skrevet af Morten Elsøe, der er forfatter til bogen "Slut med forbudt" (https://www.facebook.com/morten.elsoe.side). Morten beskriver SÅ godt hvorfor det ikke er sundt og faktisk kan risikere at være decideret farligt, at tabe sig med lynets hast. Tro mig, hvis du taber 6 kilo på 5 dage, så er det formentlig alt andet end fedt du har smidt, jeg kan skrive SÅ meget om det her emne, men Morten fortæller det så godt med meget færre ord end jeg ville kunne skære det ned til, at jeg bliver nødt til at gengive hans ord og billede her:

"Kan man virkelig tabe sig 6 kg på 5 dage?

Ifølge denne forside, kan man. Det kræver blot, at man følger Dr. Phils "20/20 diet". Men lad os lige for god ordens skyld regne på, om det er muligt at tabe 6 kg fedtvæv på 5 dage.

1 kg fedtvæv indeholder 7600 kcal. For at tabe et kg fedtvæv, skal man altså være 7600 kcal i underskud. For at tabe 6 kg fedvæv skal man opnå et underskud på 6x7600 = 45.600 kcal.

Fordelt på 5 dage bliver det til 9.120 kcal underskud per dag. Det er lige så mange kalorier som normale mennesker indtager på ca. 4 dage.

Man kan selvfølgelig ikke spise mindre end intet, så for at tabe sig så meget, så hurtigt, skal der også ske noget på kalorieforbrugssiden.

Foruden at skulle spise 0 kcal, skal man forbrænde et sted mellem 6000 og 7000 kcal PER DAG gennem træning (ud fra antagelsen om, at de dagligt forbrænder 2-3000 kcal ved hvile + normal aktivitet + fødevarers termogene effekt).

Da man forbrænder ca. 600 kcal i timen ved HÅRD fysisk træning, skulle de altså træne således i over 10 timer dagligt.

På 100% tom mave.

5 dage i træk.

Der er selvfølgelig også den mulighed, at de ikke har tabt synderligt med fedt, men i stedet blot har smidt kulhydrater, vand, organvægt og muskelmasse af sig, som man tit ser ske som reaktion på restriktive low-carb-kure.

Men det må være op til dig at vurdere hvad der er mest sandsynligt 😉"


Citat Morten Elsøe

https://www.facebook.com/morten.elsoe.side



Jeg siger det lige igen, hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det ofte også tilfældet! Lad nu være med at snyd jer selv, hvis i tror der er en fiks genvej eller kur til et sundt og varigt vægttab, man bliver som regel kun skuffet, og falder tilbage i de dårlige vaner hurtigere end man kan tælle til 2. Det er kostomlægning og motion som giver dig en sund krop. Lad være med at fornægte kroppen alverdens fødevarer, men spis med hovedet, spis mere af det grønne og meget mindre fedt, sukker og indtag mindre alkohol. Det lyder nemt - det er det ikke altid, men det bliver nemmere med tiden og tro mig, man bliver så meget gladere når man tager det lange hårde seje træk!


Go' kamp! 💪


/Sarah 💙

Likes

Comments

Hverdagstanker

Lækker snack eller tilbehør til aftensmaden??

Prøvede mig for første gang med grønkåls chips i går, som en lille søndags snack og de blev overraskende gode! 👏🏼

Jeg lavede af 100 gr. grønkål og til en person er det meget mere end rigeligt, har en del tilbage i dag og der smager de altså lige så godt! 😍

Det var super nemt - du skærer bare stilken af, vasker grønkålen godt, dupper den tør eller bruger en salatslynge. Så blandes en lille smule olivenolie og lidt groft salt ved, og så bare ind i en forvarmet ovn på 150 graders 15-20 min, tror mine fik omkring 18 min. Husk lige at vende dem et par gange undervejs. 😍

Velbekomme!

/Sarah 💕

Likes

Comments

Hverdagstanker, Træning

Uha, der er sket noget mega stort og samtidig meget skræmmende for mig i dag!!! Jeg er blevet spurgt om noget som vil få mig ud over alle mine grænser, det er mega spændende og samtidig MEGA skræmmende, så jeg skal bruge min weekend på, at overveje og prøve at finde ud af, om jeg er stærk og sej nok, til at tage imod endnu en udfordring som kan rykke mig endnu længere i min udvikling og måske endda også rykke mig tættere på en fremtidsdrøm.


Det er så skræmmende jeg ikke tør sige det højt, men jeg skal nok dele hvad det er jeg siger ja eller nej til, når beslutningen er truffet. Ingen tvivl om jeg er kommet langt på min nye livsstilsrejse, men for dælen hvor har jeg stadig mange grænser der skal brydes. Lad os se hvad fremtiden byder på. 😱


Endnu en vild dag - 2. dag i streg, jeg kan jo ikke holde til alt den spænding!😉 Jeg er stolt og beæret, og ville ønske jeg lige kunne tanke den der pose selvtillid, så jeg bare turde springe ud i nye udfordringer med hovedet først, og uden at tænke det hele igennem, hver eneste mulige dårlige og mest skrækkelige scenarie, kører rundt i hovedet, for er jeg nu god nok, kan jeg virkelig klare den opgave, tør jeg? Uha, mange tanker og mavefornemmelser (Og snakke med familie og venner) står weekenden på.


Kan i alle have en fantastisk og grænseoverskridende weekend!😜✨


/Sarah💙

Likes

Comments

Træning, Vægttab

Så hvordan går det egentlig på det der forløb hos Claus Sloth?


Jamen det går faktisk fantastisk! Jeg er simpelthen så glad!


Jeg elsker mine træninger med Sysser, hun er simpelthen så knaldhamrende dygtig, og har mere tiltro til mig end jeg selv har, som jeg sagde til hende i dag, hun får mig så langt væk fra min comfort zone at jeg faktisk slet ikke kan se min comfort zone under min træning - grænsen er ikke eksisterede! Som Joey siger i Friends "“Over the line? You’re so far past the line you can’t even see the line. The line is a dot to you!" - i denne her situation er det dog mega positivt ment. Jeg bliver maks. presset hvor gang, og kan jo godt mærke jeg bliver bedre, men øvelserne bliver mere og mere udfordrende, så det bliver overhovedet ikke nemmere for mig, faktisk det stik modsatte, jeg bliver presset på bedste vis, og den følelse man får bagefter er klart værd at jagte, bliver helt "høj" af det der personlige træning. 💪


Overraskende nok - i hvertfald for mig selv, går det indtil videre rigtig gode med kosten. Det var klart kosten jeg var mest bekymret om jeg kunne holde, men indtil videre går det meget bedre end forventet. Jeg har en lov til en ugentlig cheatday, men jeg vil hellere holde mig væk så længe jeg kan, så på de sidste 4 uger er det blevet til en halvsløj cheatday, hvor jeg "snød" minimalt med aftensmaden og en smule med desserten (Jeg var til madklub, så det var planlagt at der måtte syndes, men ikke mere en højst nødvendigt). Men jeg har min søsters fødselsdag i denne her måned og en 30 års i næste måned, hvor jeg planlægge,r at hvis jeg har lyst på dagen, så må jeg gerne synde. Jeg arbejder meget på, at jeg skal have lov at synde når jeg har lyst (maks 1 gang om ugen) men at jeg ikke skal gøre det af "pligt", så sidder jeg og ikke har lyst til desserten eller alkohol mv., jamen så skal det blive en vane at jeg siger nej tak, for min egen skyld, og ikke indtager noget jeg ikke har lyst til for andres velbefindende. Jeg vil også gerne have frirum til at kunne tage en cheatday når det passer mig. Så i stedet for at planlægge der absolut skal være en om ugen, jamen så vil jeg hellere tage den, lige præcis dén dag jeg bare IKKE kan lade være med at nuppe en tår alkohol eller spise noget ekstra lækkert. Og hvad nu hvis jeg af "pligt" overfor mig selv har brugt min cheatday om onsdagen, men jeg bliver fristet om fredagen? Der skal være plads til det hele, men jeg typen der tidligere har gået all-in (uhh chokolade, det hele SKAL spises!), så for mig er kontrollen i at begrænse mit indtag bevidst, meget MEGET bedre. Det gør jeg føler mig mere i kontrol (på den gode måde) med mit indtag af mad og drikke, så jeg har styr på, om jeg indtager for meget, for tidligere har det sagtens kunne hedde sig at et lille stykke om mandagen skader ikke, men det gør det heller ikke tirsdag, onsdagen var træls så igen er chokolade ok, men nu skal der bare et større stykke til (get the Picture?📷😜), og sådan kan det lige så stille gå fra noget som egentlig er ok og uskyldigt, til at eskalerer til noget der slet ikke er sundt eller fornuftigt, hvor man bare skal have, og det hverken bliver nydelse eller forkælelse.


Så ja, men kosten skal der også en helt anden tankegang til. Hvor jeg tidligere har tænkt, super træning i dag NU må du gerne, øver jeg mig i at tænke - FED træning, nu hjem og forkæle kroppen med noget godt brændstof, så jeg kan blive endnu stærkere, slankere og sundere, så min krop bliver glad og (forhåbentlig) lever længe. Det er så vigtigt at få tankegangen med, og nej det er da overhovedet ikke altid lige nemt, men når resultaterne kommer på baggrund af de pænt hårde anstrengelser man ligger i både sin kost og træning (og pengepung😜), så er det da bare dumt at lade det gå til spilde. Så jeg er stolt - stolt af mig selv, stolt af min familie og venner som roser og bakker op mere end nogensinde før, stolt af jeg selv på de trælse lange dage laver sund aftensmad, stolt af jeg kan de træninger Sysser sætter og til mig og roser mig for, jeg er sgu pænt sej! 😜🔥


Og hvad så med vægten? Jamen den går stille og roligt ned, stille forbi jeg taber faktisk ganske godt med fedt, meeen jeg vælger så åbenbart at lave noget af det fedt jeg taber om til muskler, hvilket altid er relativt svært i en vægttabsprocess, så det er jeg sgu også stolt af jeg kan - jeg går ind for færre buler i mit tøj! 😂


Så jeg er bare stolt, og glad - igen det her forløb hos Claus Sloth har gjort, og gør så meget mere for mig end "bare at smide et par kilo", jeg får så helt ubeskriveligt meget mere med, og igen kan jeg kun sige hvis du er i tvivl og har et mål som bare synes langt væk - gør det! Få den hjælp du ønsker at modtage for at komme derhen hvor dagene bare er lidt lysere i de her grå og triste tider, det virker, og hvis jeg kan - så kan du også! I know it!!


En lille solstråle hilsen på en grå torsdag💛


/Sarah

Likes

Comments

Hverdagstanker

Puha altså! Hver eneste måned kan jeg kun lige nå at tænkte at det bliver en god måned med overskud på økonomien, så kommer der ALTID en eller anden stor udgift, tænker det egentlig aldrig stopper, det føles i hverfald som om den ene udgift tager den anden.


Min Stakkels lille hund har været dyredoktoren 2 gange på en uge, for at få ordnet tænder, de kunne ikke have hende i narkose lang tid nok første gang, til at de kunne være sikre på at få alle tænder ud, så derfor skulle hun afsted igen. Det er dælme godt nok dyrt, og nu ved jeg da hvad der skal betales til de næste par måneder!😝 Jeg er da så glad for hun er okay og smertefri, og jeg ville gøre det igen, men for dælen det stadig er mange penge!


Derudover så har min hud virket meget tør de sidste par måneder, jeg tænkte det sikkert kunne være vintervejret, men jeg går engang imellem til kosmetolog, tror jeg var afsted sidste gang i maj/juni 2016, så huden trængte virkelig til lige at blive set igennem, derudover manglede jeg rens, og en dag/nat creme, og så kunne jeg jo ligeså godt få gennegået huden, med en optimal behandling, og få de nye produkter med hjem. Men min hud har så valgt at få fra fedtet (sidste gang jeg var afsted) til tør, hvilket jo så gør at det var flere, helt nye produkter jeg skulle have med hjem end først beregnet, så endte med at købe 2 forskellige rens som skal bruges i forlængelse af hinanden, samt en serumkur for at få fugtbalancen tilbage, og til sidst en serum til dagligt brug når serumkuren (på 7 dage) er overstået. Dag/nat creme skulle jeg også have en ny af, men det havde de ikke flere af, så jeg må afsted igen senere på ugen, men ja, så det bliver også lige 1000,- der for at få huden i balance igen. Så masser af produkter til at få hudens fugtbalance tilbage på ret kurs, så håber jeg at min hud snart gider finde en gylden middelvej, men jeg ved jo godt at kost (især fed mad/alkohol), motion, humør/stress, vind og vejr kan spille meget ind på hudens velbefindende, så jeg må jo hellere afsted igen inden der er gået et år.


Altså jeg kan kun anbefale man går til kosmetolog, måske med en skole som har elever, som kan give elevbehandlinger, det bruger jeg selv, jeg oplever altid eleverne som meget dygtige, og det er ca. halv pris af hvad det ville koste hvis det skulle være en behandling udført af en uddannet kosmetolog, men derfor er det stadig mange penge, det ved jeg kun alt for godt. Alt efter produkterne er der alt fra 3-12 måneders brug, og delt ud på den måde er det måske ikke så dyrt, men jeg synes bare at jeg hele tiden kan finde noget som jeg synes er vigtigt at bruge penge på. Men nu skulle både hunden og jeg være på toppen igen, og så må februar (og marts, og april, og..😜😂) bare blive en stille måned (måneder) hvad angår mit shoppegen - så håber vi det kan lade sig gøre!😜😱


/Sarah 💙

Likes

Comments

Træning, Hverdagstanker

Allerede søndag igen, så er den weekend allerede gået! 😝

Min søndag er gået med et 3 timers bike event, og lidt shopping, så køleskabet er klar til den næste uge 😳

Så det betyder nu aften afslapning på sofaen, for puha det var hårdt med 3 timer bike, det er så fedt og en super fed følelse bagefter, men kan godt mærke at denne uge godt lige måtte have en søndag mere 😜

Håber i alle har fået det bedste ud af weekenden 😍

/Sarah 💕

Likes

Comments

Træning

Hierarki - et ord jeg har tænkt meget over, på de hold jeg har været på, og med et glimt i øjet og et smil på læben, så ja, der er altså hierarki i fitnesscentret, men det er ikke det samme som at sige at alle ikke er velkomne - det er de i høj grad, der er bare nogle uskrevne regler på nogle hold som man ikke kan andet end at give en smule af.😉


Min styrketræning lægger hos Claus Sloth for tiden, så der er jeg lige ud af takt med boks, cross mv. men der har jeg også meget oplevet at man ikke lige skal tage andres "pladser" på gulvet, for folk vil altså stå de samme steder og det gælder altså også mig selv. Jeg kan bedst lige et hjørne nede bagerst, så jeg er sikker på alle ikke kigger på mig, men kun instruktøren.😜


Vi kan vist alle være enige om at i Fitness junglen, er det centerleder/personale som topper hierarkiet, næst efter dem kommer instruktørerne - tro mig, jeg har mærket på egen krop, at nogle som du måske ikke har snakket med, hellere end gerne giver et hej eller en kort snak når de har set dig sammen med instruktøren. 😳 Men hvem kommer efter dem? Det er vel dem som føler det er deres "center" du besøger, vi har alle sammen vores stamsteder, og når der kommer nye folk, skal de altså vise respekt og lade være med at tage vores maskiner når vi skal bruge dem! 😜 I bunden finder man nok især det yngre fitnessfolk (under 18), og lige under dem nytårsfortsætterne, ja os kloge hoveder kan godt spotte hvem der bliver og hvem der stopper efter en måned - det tror vi i hvertfald selv.😜


Holdene er et helt kapitel for sig selv, men det vil dælme være kedeligt bare at liste op, så jeg vil tage det hold, og de personer som jeg faktisk synes har været det sværeste "fitnessfolk" at komme ind på. Min egen personlige oplevelse er, at der gik ret længe inden jeg blev en del af holdene, især morgenholdene kl 6 er så faste, at det der bike er en hel religion! Tag bare her i morges. Der er altid venteliste og mange folk på morgenholdene, især om fredagen, hvor folk sikkert nok skal have en god start på weekenden, nå men, i morges var jeg i den friskere ende af skalaen, så jeg kom relativt tidligt, dvs. jeg var ved centret ca. 20-25 min. før timens start (Det er altså tidlig når holdet starter kl 6!!😳). På p-pladsen møder jeg 2-3 andre, ingen hilser, alle får det lange ben foran, for alle vil først, altså det føles sgu næsten som om vi var på vej til et godt tilbud! Men næ nej, vi skal bare bike, og vi skal dælme have vores pladser, så man løber næsten ind og op i salen for at få den helt rigtige plads. De fleste bikere har jo også deres stamcykel, jeg tror slet ikke de kan sidde på andre😜 og nå ja, den rigtige sadel skal vi også have, de gode sadler er der rift om. Jeg er også selv en af dem der skal have en af de gode sadler og igen, helst en cykel bagerst, medmindre min veninde har timen, så er jeg næsten helt oppe foran, men igen, helst ikke i midten, jeg skal jo så nødigt tage fokus. 😂


Det der med at komme så tidligt, bare for at få "sin" bike, det er altså noget jeg synes er helt tosset og det må da være vildt stressende. Jeg ved nogle af dem lægger et håndklæde eller andet dagen før, bare for at andre ikke skal tage cyklen, andre snakker sammen med nogle de ved kommer tidligt og får dem til at holde pladser. Og igen, når en time slutter, så står næste hold klar, så de kan få deres cykler, altså også selvom der er en time eller mere til næste holdstart - det gælder især på aftenholdene.


Derudover, så kan de der bikere (sikkert mig selv incl.) altså godt virke lidt snobbede, hvis jeg siger godmorgen når jeg kommer ind i salen, er det sgu ikke mangle anderkendelser på min tilstedeværelse jeg får igen. Nogle har slet ikke ville hilse tidligere, men snakker ih oh åh så pænt nu, efter de har set jeg er veninder med en af instruktøreren. Efter jeg "tog" en biketime som instruktør, er anderkendelsen da også steget, det skal der ikke være nogen tvivl om - igen tosset synes jeg. jeg synes det er meget - man kommer, tager sin cykel, smutter igen og nå ja, man hilser liiiige kort på dem man kender.


Jeg skal selv bike med på et 3 timers event på søndag, og har aftalt med min veninde at hun reserverer cykler til os allerede om lørdagen, så vi er sikker på at kunne sidde ved siden af hinanden, og den viden er fordi, sidst der var et 3 timers event, kom vi 45 min før, og jeg tror der var 2 steder - 2!! ud af 55 pladser, dvs. 4 cykler hvor vi kunne sidde ved siden af hinanden!! Igen det er jo helt tosset.


Så ja, jeg er ikke for god til selv at vil have en cykel et bestemt sted, men jeg bliver altså ikke sur og jeg ved jeg overlever, hvis jeg skal finde et andet sted at sidde, ikke om jeg gider være med i det ræs, det ville jeg sgu få stress af. Tænk, man skal have løbeskoene på, for at være med på et bike hold.😜


Må i have en fantastisk weekend, i eller undenfor fitnessjunglen 😜


/Sarah💙

Likes

Comments