Igår, tisdag, var det Sveriges nationaldag!
Började dagen med att hela familjen åt brunch tillsammans på det idylliska smultronstället Flickorna Lundgren. Har ni inte varit där är det helt klart värt ett besök i sommar! Bland de mysigaste caféerna jag varit på!

Just denna frukostbuffén som vi var på måste bokas i förväg och låg på 160 kr/pers, prisvärt! Tror nästa frukost är den 1 Juli så in och boka!

Nu ska jag gå & lägga mig så jag hinner & orkar packa allt imorgon! Kan inte riktigt greppa att jag flyttar om knappt två dagar! Spännande!
Mot nya äventyr...!

Söndag kväll & jag har precis krupit ner i sängen till ett avsnitt av Vänner! Är helt slut efter helgen! Men oj så rolig den har varit!

I fredags tog jag tåget till Göteborg & mötte upp Jennifer. Vi satte oss på The Barns uteservering på Storan. Drömväder, mycket folk, musik, god mat & vars ett glas rosé!

Där satt vi & hade det bra tills solen gick ner, då vi fortfarande hade mycket att prata om, så vi tog en barrunda till både Moon thai & Tacos and tequila!

lördagen åt jag, Sara & Louise frukost tillsammans innan vi begav oss ut med Saras båt i skärgården.
Vi stannade till vid en mysig liten klipp-Ö som vi låg & solade på fram tills sent på eftermiddagen! Hur härligt (?!) Tog även årets första dopp!

Fram mot kvällen åkte vi hem till Sara där vi åt en riktig brakmiddag på hennes altan, tillsammans med Louise.J som kom & joinade oss!

Vi satt & snackade om allt mellan himmel & jord, & hade det så trevligt! tillsist drog vi till en av Göteborgs bästa sommarnattklubbar - Backstage där kvällen fortsatte!

Idag söndag åkte jag & Sara till Louise jobb & åt lunch som vi köpt med från mitt tidigare jobb Pita (vilka för övrigt har Göteborgs godaste wraps som ni inte får missa -> här!).
Sen tog jag tåget hem till Skåne för att ha lite mors dag firande med familjen!

Fina underbara mamma <3

Tiden är kommen då det är dags att slänga bort sina varma stövlar & plocka fram vårskorna, eller eventuellt köpa sig ett par nya fräscha vårskor!

Jag klickade nyligen hem skorna ovan från Jim Rickey som jag beställde från Junkyard (såg förresten att de är på extrapris nu så passa på att köpa innan de tar slut! Endast ett fåtal kvar!)

Andra skor jag kollat på & tycker är snygga till sommaren hittar ni nedan! Finns länkar med!

(JLindberg 1 495 kr) & (Lacoste 949 kr)

(Calvin Klein 1 295 kr) & (Malene Birger 2 295 kr)

(Kendall + Kylie 1 595 kr) & (Filippa K 1 695 kr)

(Hilfiger Denim 749 kr) & (Esprit 599 kr)

Torsdag & snart helg! Yes!
05:30 ringde klockan & då blev det en löptur på 5 km längs havet! Så fint! Men idag var det kämpigt med motvind & en trött kropp! Men fixade det & efteråt är det så skönt att ha träningen avklarad!

Använda även mina nya tights imorse från Stronger som ni hittar här. Så snygga & sköna!

Efter rundan slängde jag ihop en acai-bowl till frukost! Så lätt att göra verkligen! Köp bara färdig frusna paket från exempelvis Macacos som ni hittar i vissa matbutiker eller här. Mixa sedan detta med en halv banan, lite kokosmjölk, lite agavesirap eller honung! Sen toppar du bara med exempelvis müsli, bär, kokosflingor, osv! Hur smidigt?

I lördags åkte jag & Allie till Köpenhamn! Vi var framme runt lunch & åkte först till lägenheten där vi skulle bo, som låg så centralt med gångavstånd till Nyhavn & Christiania. Efter att vi hade lämnat alla saker gick vi till stan & lunchade på Palæo som erbjuder mycket RAW-food. Jag åt en wrap med sötpotatis till som var helt ok!

När vi hade ätit började det regna så att gå på stan kändes inte jättelockande! Vi bestämde oss därför för att köpa lite dricka osv inför kvällen & en sätta oss på ett fik & mysa bara! Längesen vi sågs, så skönt att bara sitta & snacka!

Café No.11 hamnade vi på som ska vara väldigt poppis & ha bra kaffe!

Fram mot kvällen kom Marica också ner & då fixade vi oss, drack lite vin & snackade en massa i lägenheten innan vi begav oss till PS Bar & grill för middag. Restaurangen var så bra! Vi åt alla en jättegod lax med spenat & fetaost till! Sedan blev det en massa goda drinkar & mycket skratt! Supertrevligt ställe!

Tillslut stack vi till ARCH som är en av de bästa nattklubbarna i Köpenhamn! Bra musik & skön stämning! Det blev en lång kväll men vi hade det så roligt!

På söndagen gick vi till Copenhagen Street Food on Papirøen (Paper Island) & åt lite välbehövligt käk! Sedan blev det en vända till Christiania för att kolla läget, så sjukt ställe, men ändå charmigt på något konstigt sätt (?). Tillslut hämtade vi våra saker & tog tåget hem mot Sverige igen! Sedan blev det en lugn Valborg, men oj vilken rolig helg vi haft!

Finns det något bättre än mat, speciellt en riktigt god frukost (?) Jag tänkte därför ge er lite tips på goda frukostar som jag brukar äta! Lite roligare än fil och flingor kanske!

Overnight oats
1,5 dl valfri mjölk
1 dl fiberhavregryn
1 msk chiafrö
1 msk kokosflingor
1 dl bär
1 tsk vaniljpulver
1 nypa kanel

Mixa alla ingredienser och ställ i kylen över natten.
Ta ut på morgonen, rör runt och ät! Enkelt och gott! Toppa gärna med bär, ect. som de gjort på JOS där jag åt overnight oats en gång (se bild ovan, dock inte deras recept)!

Avokadomacka & pocherat ägg
Den trendiga avokadomackan kan ingen ha missat på instagram och andra sociala medier! Men det är ju gott och enkelt! Brödet på bilden har jag bakat själv (se recept nedan), bre på "Oatly på mackan", pressa på avokado och toppa med vad du vill!

100g hasselnötter
3 msk chiafrö
3/4 tsk salt
5 ägg

Sätt ugnen på 180 grader och blanda allt förutom äggen i en bunke. Vispa äggen fluffiga med en elvisp och blanda ner med det andra. Häll smeten i en brödform och sätt längst ner i ugnen i ca 50 min. Låt kallna i formen. Skär upp och frys in så har du alltid gott bröd redo till frukosten!

Proteinpannkakor
Den här mixen är den bästa jag testat av alla färdiga proteinpannkaksmixar! Man blandar bara två skopor med ca 2,5 dl vatten och steker i tex kokosolja! Toppa med vaniljkvarg eller något annat gott, och lite bär! Mums!

Bananpannkakor
1 Banan
2 ägg
Salt
Vaniljpulver (kan uteslutas)

Mixa allt och stek i tex kokosolja! Toppa med samma som på proteinpannkakorna (se bild och text ovan).

Chiapudding
1,5 msk chiafrö
1 dl kokosmjölk
Vaniljpulver
Hallon

Blanda allt förutom hallonen i en skål och ställ in i kylen över natten (rör om efter en kvart när du ställt den i kylen så inte fröna lägger sig på botten). Ät på morgonen med hallon på!

Havregrynsgröt
1 dl Fiberhavregryn
2 dl vatten
Salt
Kanel
1 Äggvita

Blanda allt och kör i mikron i ca 2,5 min!
Ät tillsammans med valfritt tillbehör, exempelvis hallon eller banan!

Dagens träningspass avklarat; 5 km löpning & lite arm- samt magövningar efter det! Svettigt!

Måste även tipsa om några grymma träningskonton på Instagram som jag tycker ni också bör följa för lite inspo:

Hanna Öberg: en super söt tjej som bland annat postar videos på övningar, mat tips, träningskläder, osv.

Linn Löwes: Linn tycker jag har drömkroppen & hon lägger precis som Hanna också upp många videos på övningar man själv kan göra & självklart mycket annat också.

Sara Kinnvik: en tjej med mycket muskler som verkligen krigar på! Jag är egentligen inte så mycket för stora muskler på tjejer men tycker Sara verkar vara grym & en söt tjej!

Sen får ni ju inte heller missa de här instagram-profilerna:
Paige Hathaway
Jessica Arevalo
Squat Guide
Linn Jacobsson
Denice Moberg

Helt slut i kroppen, men oj vilken dag! 05:15 stod larmet på imorse & 07:25 satt jag på SAS på väg till Stockholm för en fullspäckad dag med många givande möten! Nu återstår det bara några val & till sommaren flyttar jag till Stockholm! Yey! Så taggad!

Tips
Åt idag både lunch & middag på två grymma ställen som jag testat innan & starkt kan rekommendera till er!

Bilden till vänster: Reload Superfood bar (här kan du mixa din egen sallad, super gott, enkelt & nyttigt!)
Bilden till höger: Holy Greens (också en salladsbar som även finns i Helsingborg & Malmö. Laxsalladen är såå god!)

Har många bekanta som tycker att jag borde börja blogga & känner att det skulle vara kul att ha som en liten dagbok med minnen.

I min blogg hoppas jag kunna sprida glädje och inspiration till er genom tips på allt från bra restauranger, goda recept, resor jag varit på, träning, kläder, inredning & en massa annat skoj! Håll er uppdaterade för det kommer jag!