Resa

Det här med att uppdatera varje dag , har ju ärligt talat aldrig riktigt varit min grej. När jag bodde i Schweiz var jag ju faktiskt någorlunda bra på det. Men nu känner jag bara att med jobb och "sommaren" så finns det annat jag hellre gör. Fast samtidigt saknar jag lite att skriva. Det är skönt att bara låta fingrarna smattra över tangentbordet. Sen om det blir bra eller inte spelar väl ingen vidare roll? Jag räknar aldrig med att någon skall läsa det och de som väl läser det , klagar inte haha.

Jag började ju skriva om min London-resa i Maj , men som du antagligen såg kom där bara ett inlägg om första dagen. Även fast vi var där i tre dagar, men jag glömde helt enkelt bort och sedan har det bara försvunnit i tomma intet i princip. Men nu när jag sitter här och försöker komma på vad detta inlägg skall heta och vad det faktiskt skall handla om , tycker jag att jag bara fortsätter med London. Fast utan att skriva om de specifika dagarna(för att jag halvt glömt vad vi gjorde vilken dag).

Bilden till vänster är tagen på Skygarden. Ett stort hus där de på 37:de våningen hade världens utsikt över staden och olika matställen. Allting var ju lite dyrare men man betalar ju till stor del för utsikten. Dock var det värt det för denna gången då det verkligen var helt magiskt att sitta så högt upp och se ut över staden när man åt frukost. Jag som hade ställt in mig på att min London-resa bara skulle vara jag som unnar mig och inte riktigt pallade bry mig om vad jag åt , tog pannkakor och en drink till frukost. En drink kl. 9 på morgonen? Japp!
Bilden till höger är från London 2016 när jag fick resan dit av min syster i födelsedagspresent. Då var det shopping och Warner Brothers studio för hela slanten. SÅ jävla kul o vara där och jag hade gärna åkt dit igen !

Jag och Ludwig hade en överenskommelse med att de dagar det faktiskt var bra väder (inte regnade) så gick vi överallt. För att även fast man kanske inte ser någon turistattraktion när man går runt bland Londons alla gator, så är det så mycket trevligare att få se allt möjligt. Jämfört med att sitta på tunnelbanan hela tiden och bara se precis det som alla turister åker dit för.
Jag är så himla glad för att vi bestämde oss för att promenera överallt. Även fast det ibland regnade lite på oss var det så himla värt det. För i London är fullt av vackra hus eller annorlunda hus. Något som jag tycker är jätte kul att gå och titta på. Favoriten var lätt att gå i Nottinghill. Det var färglada hus överallt. Jag ville gå på varenda gata för att inte missa något. Plus att ta bilder där med min polaroid kamera blev så himla fint. Önskar i efterhand att jag tog fler bilder!

Åt gjorde vi också i London , haha vilken chock va ? Nej men även här hade vi en deal. Aldrig samma ställe. Så vi gick hela tiden runt och letade efter nya matställen att äta på. Jag försökte även mig på att aldrig äta liknande mat två gånger. Men jag som är svag för pasta åt pasta två gånger under resan. Dock var det så himla värt det för den sista pastan jag åt var magisk ! Jag älskar pasta med räkor och detta var en av de bästa pasta med räkor jag någonsin ätit. Dock hade vi tagit en förrätt och delat på som även innehöll räkor. Men kan man ens få för mycket räkor !?
Så är du i London , ät på Zizzi! En italiensk restaurang med kanon mat som är prisvärd.

Vi testade även att äta på ett ställe som heter Wagamama. Det var asiatisk mat i alla dess olika former. Jag drog nitlotten och tog något som inte var så jätte gott. Dock var Luddes mat hur god som helst så tur jag kunde sno lite av den hehe.
Jag föll även för ett av de stånden längs med Oxfordstreet där de sålde crepés fyllda med jordgubbar, nutella och vispgrädde. Dock åt jag bara halva , för att inte behöva bli spyfärdig på flyget påväg hem(som vi skulle sätta oss på någon timme senare)! Ludde däremot tog en våffla som hade samma saker som min crêpe och såhär i efterhand borde ju jag också gjort det !
Jag föll även för ett stånd där de sålde färska jordgubbar med en massa smält choklad på ! Asså jordgubbar är något som jag aldrig kan motstå haha så jag köpte även dessa. Vilket var så värt. Super söta jordgubbar med god belgisk choklad på, 10/10!

Till sist tänkte bara bjuda på lite olika bilder som är kvar. Lite olika turistgrejer vi kollade på som London Eye och Moderna museet blandat med lite bilder på mig som Ludde tagit. Även en liten bild på min favoritgata som låg dold vid vårt hotell!

Allmänt, Resa

Vi hade tur och fick bra flyg till London får ett jäkligt bra pris. Vi flög med Norweigan och fick våra flygbiljetter för 700:- tur och retur. Vi flög från Kastrup vid 12.40 och landade på Gatwick vid ungefär 13.30 . Från Gatwick går det sedan tåg in till Victoria Station i London. Vi halvt sprang mot tunnelbanan för att åka till Paddington Station som låg verkligen 2 minuter från vårt hotel.
Vi bokade rum på The Nayland hotel. Ett litet hotel med lite äldre inredning om man ska vara snäll , men ett bra pris och värt det eftersom vi endast skulle duscha och sova på hotellet ju. Plus att det var ett sånt himla bra läge så det var ju ett stort plus i kanten. Vi kunde gå till Oxford street på cirka 15 minuter.

Efter att ha dumpat väskor på hotellet så gick vi direkt till Oxford street ,Regent street och Carnaby street. Dock blev det ungefär ingen shopping för min del. Allt jag hittade som jag ville ha fanns inte i rätt storlek eller så satt det konstigt!
På kvällen käkade vi middag på en italiensk restaurang i närheten av hotellet. På vägen hem köpte vi chips för vi tänkte mysa lite framför tvn innan vi skulle sova , men det hann vi aldrig för båda två däckade direkt!

Den här mysiga gatan gick vi genom varje dag på vägen in till stan. Den låg undangömd så där var alltid helt tyst , typ inget folk och alla husen såg unika ut. Färgglada dörrar , fina blommor och jag blev så kär i denna gatan. Hade lätt kunnat bo här!

Befinner mig i London och bara njuter! Dricker öl,drinkar,shoppar och bara myser. En stor anledning till att jag inte visar något här än är för att tiden och orken inte finns. När vi är tillbaka på hotellet runt 11 på kvällen så pallar jag inte. Då kollar vi bara film och myser.
Men en liten bild än så länge bjuder jag på!

Tjuvstartar semestern redan nu med drinkar o jordgubbar 🥂💃🏻🍓

Allmänt

Var bara tvungen och visa hur fint Malmö kan vara. Här var vi påväg till Babel från Möllan efter några öl för att kolla på Oslipat. En massa stand up komiker som förgyller ens kväll med goda skratt. Helt klart värt pengarna och något jag gärna gör igen. Bäst var Moa Lundqvist , Gud vad publiken skrattade!

Allmänt

I helgen var det mycket snack mellan mig och Ludde om resor vi vill göra. Vi kollade på resor till New York, Budapest, Amsterdam med mera. Men vi kände båda två att NY blir bättre till hösten när båda jobbat hela sommaren och kan lägga lite extra pengar på utflykter och så vidare. Så vi bokade ingenting alls. Men så vid frukosten imorse så pratade vi lite om att åka till London. Helt plötsligt hade vi bokat en weekend till London redan nästa helg. 30 april-3 maj är jag alltså i London. Väldigt spontant men så himla kul!

Så här såg det ut förra året veckan innan min 20års dag när jag fick en Londonresa av syrran i födelsedagspresent! Det fetaste då var definitivt besöket på Harry Potter studios! Men denna gången blir det mer turistattraktioner och lite av luddes smultronställen i London !

Allmänt, Mat

Ska snart dra mig mot bussen till Lund där jag ska möta upp Sofie. Men först slänger jag in en liten bild på kvällsmyset jag förberett inför ikväll. CHOKLADDOPPADE JORDGUBBAR! Fula som tusan, men goda!

Mat

Igår testade jag blått vin. Haha ja du läste rätt, blått vin!
Det såg så himla gott och lockande ut, men jag blev så besviken. Man känner smaken av färgsättningsmedlet , som gör vinet surt och ger det en konstig eftersmak. Så inte värt de 100kr det kostar. Finns bättre och billigare vita viner !
Men , fint och titta på och fint på bilder haha !

Allmänt

Okej , meningen var egentligen att jag skulle plugga idag och skriva en uppgift. Men jag råkade öppna netflix på pojkvännens apple tv istället och där såg jag en ny serie. Vars bild bara fångade mig.

13 skäl varför. Serien handlar om en flicka , Hannah Baker , som har tagit livet av sig. Serien handlar om hur , efter hennes död ,en klasskamrat får tag i en massa band(old school kasettband) som ger en förklaring till varför Hannah tog livet av sig.
Än så länge har jag bara sett två avsnitt(startade nyss det tredje) men jag kan inte ta ögonen från tv:n .
På ett sätt vill jag att serien ska gå snabbare , så jag snabbare kan få reda på vad det är som hänt. Men samtidigt vill jag att det ska gå långsamt så jag har mycket serie att titta på framöver.

Allmänt, Mat

Idag började jag och Ludde dagen med en supergod brunch på Scandic Triangeln ! Det fanns så mycket mat och efterrättsbordet var stort och välfyllt! Dock ett minus att det varken fanns äggröra eller bacon . Men efterrättsbordet vägde upp det en del hehe!
Nu bär det av mot Emporia för att träffa mammsen o ikväll är det jobb!
Ha en bra lördag allesammans!