Inte bloggat på några dagar nu, men har haft otroligt mycket annat för mig och inte haft någon motivation till att blogga.

För några dagar sedan åkte vi till Kata beach, cirka 15 minuter från Patong.
Otroligt fin strand, och så fint vatten!! havet var ändå hyfsat lugnt, så det var skönt. Absolut inte lika vågigt som i Patong!

Igår jobbade jag inne hela kvällen som servitris och shotssäljare (standard haha), och runt 1 tiden fick vi besök av EBS på cirka 45 pers. Dom skulle ha vart 80 stycken, men det gänget verkade ha tappat en del folk under kvällen med tanke på hur klappkanon dom var haha. Tog det väldigt lugnt igår med alkoholen, så idag mår man prima.
När vi slutat jobbet hade det blivit så mycket översvämning, så vi fick pulsa hem med vatten upp till knäna. Helt sjukt att bilarna och mopederna fortfarande körde i den översvämningen.

Klockan är snart halv 4 och jag tänkte ta en nap innan jag ska hoppa in i duschen. Ikväll vankas det jobb, och det är LÖÖÖÖRDAG!! tagga tagga tagga 👏🏻

Hade! 👋🏻

Hej på er!

Ursäkta om det inte blivit bloggat på några dagar, men har lagt bloggen åt sidan några dagar då jag helt enkelt inte haft tid. Vart på stranden hela dagarna, sedan jobbat hela kvällen och natten.

Igår hade vi familydinner på Backside Bistro, det bjöds på välkomstdrink, shot, förrätt och huvudrätt för endast 229 bath. Hur mysig kväll som helst 🙏🏻

Efter middagen drog hela gänget direkt till Stockholm, och jag och några till fick gå ut och pitcha direkt vi kom dit, och då var klockan ca 19.30. Jobbade sen under kvällen som servitris och shotssäljare. Gick riktigt bra under kvällen, och hur kul som helst.

Idag har jag, Malin, Clara, Angelica, Bart, Anton, Frida, Bella, Matilda och Vendela sålt biljetter inför kvällen. Tror inte en enda sålde någon biljett, haha.. så drygt med lågsäsong.

Ikväll börjar vissa jobba redan 19.30, jag bland annat, med att pitcha till klockan 21.30 då "vanliga" pitcharna tar över!

Riktigt taggad inför kvällen, och tror denna kväll kommer bli lika bra som igår!

Ha det gött! 👋🏻

Hejsan från ett spöregnigt ch översvämmat Patong!

Igår gick jag, Malin, Clara och Angie och åt på Bistro som vanligt, och efter ett tag kom även Dylan, Michael och Bart dit.

Efter vi ätit och kommit hem till hotellet fick vi oss en riktigt spontan idé, så vi drog iväg till Bloodline Tattoo, Phukets bästa tatueringsstudio och tatuerade oss. Vi samarbetar med studion då den ligger på samma gata som Stockholm.
Vi alla har klickat så bra från första början, och vi har länge pratat om att göra en tatuering tillsammans, så vi smällde till med att göra en fingertatuering. (Förutom Clara som ska göra sin på foten innan hon åker hem, då hon ska tatuera hela foten.)

Är verkligen hur nöjd som helst, och nu kommer vi alltid ha vårt lilla gäng kvar ❤️

Idag hade vi möte vid baren vid 12, OCH IKVÄLL KÖR VIIIII FÖR STOCKHOLM SYNDROME ÖPPNAR IKVÄLL IGEN!!!

vi fick även reda på att från och med onsdag så kommer vi dela upp hela gänget i två grupper, Pitchgruppen och Ticketgruppen. Vi kommer även ha olika event 3 dagar i veckan.
Jag hamnade i ticketgruppen, så jag och 9 andra kommer alltså från och med onsdag gå på stranden och sälja biljetter inför kvällens event, sälja open bar's, snacka med folk osv. Vi kommer senare efter våra timmar på stranden är klara, vara ledig på kvällarna om vi vill, annars får vi jobba inne som till exempel beerpong host, beerbong, waitress eller så.

Ser fram emot detta sjukt mycket, och är faktiskt glad att jag hamnade i ticket gruppen. Vem har klagat över att gå på stranden varje dag och prata med folk liksom? 😉
tror vi alla i team'et kommer göra ett bättre jobb ifrån sig nu när alla vet sin position säkert, istället för att man ska hoppa runt mellan positioner och varje dag undra vad man ska jobba med just den kvällen eller nästa.

Klockan är nu snart 3 på dagen, och vi kom tillbaka till hotellet för ett tag sen efter en otroligt god frukost på Karlsson's. Jag ska snart hoppa in i duschen, för att sedan fixa mig inför kvällen. Ikväll har jag lyxen att Malin som är Makeup artist ska sminka mig, så det ser jag fram emot 🙏🏻

Vi alla är riiiiktigt taggade på att VI äntligen får börja jobba igen, så det blir nog en jättebra kväll!!

Ha en fin dag där hemma 😘

Tjenaree!

Det blev att många från staff'en gick på bio igår, och vi bestämde oss för att se Masterminds. En helt okej komedirulle faktiskt. Innan bion gick jag och några kompisar till Bistro, som vanligt alltså, och käkade. Otroligt god mat som vanligt 👏🏻

Efter bion och vi lagt oss ca 00.30 på natten plingade det till i allas mobiler och då var det bara slänga på sig bikinin och bege sig mot ett rooftop party! Kom hem cirka 6 på morgonen, och hade en riktigt kul kväll! Ingenting slår ju dock poolpartyt vi gick på för någon dag sedan.

Imorse ringde alarmet klockan 11 eftersom att jag, Angelica, Malin, Clara, Vendela, Matilda, Anton och Tobias bestämde oss igår natt för att dra till beachen. Vi åt först frukost på Karlsson's, en svensk restaurang, och herregud vad gott det var med svensk frukost ❤️❤️

Stannade på beachen högst en halvtimme eftersom det började spöregna ungefär direkt vi kommit dit, och ingen av oss kände att det var trevligt att vara där och bli sjöblöt så vi vandrade hem igen.

Nu ligger jag i sängen och ska hoppa in i duschen snart.

Vad som vankas ikväll vet jag inte än då vädret fortfarande inte är på topp.. Det visar sig helt enkelt.

Ha en fin dag ❤️

Hej på er!

Igår hade vi möte och vi fick reda på att baren kan öppna om 3 dagar igen (2 dagar idag) så det var good news!! 🙏🏻

Jag, Angelica, Malin, Clara och två nya tjejer: Vendela och Matilda gick sedan till Backside Bistro och åt underbart god mat som vanligt. Efter maten gick vi till Family Mart och köpte lite alkohol då vi tidigare hade bestämt att hela gänget skulle föra på Michaels rum. Vi började på vårat rum, och sedan vid 22 tiden gick vi ner till Michaels rum. Väl när vi var där fick vi reda på att Stockholm gänget och Whiteroom gänget skulle på poolparty då en stammis på Stockholm hade hyrt ett hus med pool med utsikt över hela Patong. Huset var helt SJUKT stort, 3 våningar och hur många rum som helst.

Var otroligt mycket folk där, och vi hade en hur rolig kväll som helst!! Bästa kvällen ever!

Idag ska vi bara ta det lugnt, jag ska snart hoppa in i duschen och sedan dra iväg till Bistro och käka med tjejerna. Senare mot kvällen kanske vi ska kolla på bio med hela gänget, men vi vet ännu inte om bion är öppen. Det visar sig helt enkelt 😊

Ha en fin dag och kväll ❤️

Hej på er!

Blev totalt ändrade planer igår då vi under måltiden på Harrys fick en notis från Aftonbladet att kungen här i Thailand dött, så vi fick skynda oss bort till Stockholm efter vi ätit upp för att kolla läget. Det slutade med att vi alla blev hemskickade, då det förmodligen kommer bli 30 dagars alkoholförbud och musikförbud för att hedra kungens bortgång. Även 1 års tid sorgeperiod.

Just nu är läget otroligt oklart, men vi ska ha ett möte om 2 timmar för att vi ska förstå läget lite bättre och vad som kommer att hända.

Så otroligt tråkigt att något sånt här händer just när man befinner sig här i Thailand, och jag förstår verkligen thailändarnas sorg. Alla är så ledsna... Tänk, deras kung satt SJUTTIO ÅR på tronen, och var verkligen deras fredsmänniska. Dom hedrade honom överallt, och såg verkligen upp till honom.

Fy tusan alltså.

Vet inte vad mer jag ska skriva, då vi förmodligen bara kommer sitta inne på hotellrummet idag och uggla. Men ni får ha en fin dag hemma i Sverige, så ska jag också försöka ha det här också. 😘

Hej på er!

Tog det som sagt bara lugnt igår, och senare på kvällen kollade jag och Angelica på bio. Vi bestämde oss för att se Deepwater Horizon och HERREGUD vilken bra film!!!!
inspirerad av en verklig händelse också, så det gjorde den ännu bättre. Kan inte förstå de som verkligen var på denna båten på riktigt 2010. Usch.

Idag har jag inte gjort mycket alls, mest slappat och köpt några nya kläder. Tacobuffé på Harrys väntar kl 18.30 med tjejerna, och jag ser såå mycket fram emot det!!

Efter vi ätit väntas jobb, och jag är så taggad för det med eftersom jag var ledig igår haha.

Ha en bra dag/kväll!

Puss ❤️

Hola!

Igår under dagen drog hela staffgänget iväg till en Wake Board anläggning en bit utanför Patong! Såg otroligt kul ut, men var för feg för stunden för att prova, vilket jag ångrar nu i efterhand. Men har ju absolut tid till att prova det en annan gång.

Hela dagen var underbar, var sån otroligt bra stämning och allas humör var på topp! Herregud vad jag gillar detta gäng ❤️ Vi som inte provade på att wake board'a tog det lugnt i poolen istället.

När vi kom tillbaka åt jag, Malin, Angelica och Clara på Bistro (standard), och sedan var det bara att skynda sig hem till hotellet och fixa sig inför kvällen.

Jobbade som pitcher igår, och fick som mål för kvällen av chefen: "Om Du och Angelica får in 30 personer sammanlagt, får ni ledigt imorgon."

Sagt och gjort så pitchade vi in 30 personer, så nu ligger vi här i sängen och bara tar det lugnt, eftersom vi nyss ätit frukost med Malin, Clara och Robin.

Ikväll är det "Birthday Party" på Stockholm, för att fira att det var 6år sedan det öppnade. Så känns faktiskt väldigt konstigt att inte jobba ikväll, men det kan nog vara skönt med en day off ändå, och bara ta det lugnt och möjligtvis kolla på bio.

Puss på er, och ha en underbar dag. ❤️

Hej på er!

Gårdagen var amazing som vanligt, alla kändes så otroligt taggade även fast det spöregnade ute mestadels utav kvällen. Så vi som var ute och pitchade fick göra det bästa utav situationen och dansa i regnet.

Idag har vi haft möte i baren kl 13, för att sedan dela ut flyers, antingen på beachen eller gatan. Gick runt med Angelica, så när vi var klara gick vi direkt till McDonalds eftersom vi båda inte hade ätit något innan jobbet.

Nu ligger jag i sängen och ska sova någon timme, och ska sedan duscha och fixa mig inför ikväll..
IT'S MAD MONDAY TONIGHT!!! samlas vid baren 20.30 som vanligt, så har några timmar på mig..

Hadeeee, bjuder på en liten bildbomb ifrån gårdagen och idag 😘

Gårdagen var bra, som vanligt!

vi skulle ha möte 14.30 på Stockholm (gött med sovmorgon), och det var tänkt att vi skulle dra till stranden för att dela ut flyers. Men väl utanför dörren började det SPÖREGNA, och det har fortsatt i princip hela dagen. Så istället för att gå till beachen i spöregn gick alla vi i crew'et till Harry's och åt lunch. Helt otroligt vad jag gillar detta gäng, så underbara 👏🏻

Nu är både jag och Angelica klara inför kvällen, så vi ska gå mot Stockholm snart.

Ha en fin kväll hörni, puss ❤️