Så, då var man hemma i Sverige igen. Haft ett par underbara dagar i Skottland, så kändes riktigt tråkigt att behöva åka hem igår.

Med endast två timmars flygresa till Edinburgh, känner jag att detta är absolut inte sista gången jag besöker Skottland. Underbart land, bara lite svårt att förstå vad dom säger ibland 😉😝

Ni vet vad som gäller, uppdaterar vid nästa resa jag bestämmer mig för att göra. Hadeee 😘

(här kommer några bilder från Glasgow som jag glömt att lägga upp)

Solen lyser här i Edinburgh och det är sååå skönt ute ☀️ har nyss kommit in till hotellrummet efter en heldag med shopping och stosandes i både New town och Old town! Imorn åker vi hem vilken känns otroligt tråkigt, men kommer absolut att åka till denna stad igen! Så fint!

Flyget till Stockholm går kl 9.40 imorgon, så ska försöka mig på en tidig kväll. Nu ska jag vila en stund innan det blir några sista öl innan läggdags.

Uppdaterar imorgon 💫

• Skottland

Hej på er!

Sitter nu på tåget tillbaka till Edinburgh efter 2 helt fantastiska dagar i Glasgow.

Sååå, igår var alltså konserten med Eminem, och jag säger bara en sak. MAGISKT!
vädergudarna var inte med oss denna gång, men hade som tur var en regnponcho så vi överlevde. Hur mina innan vita skor ser ut nu är en annan femma 😉

Nu kan jag dö lycklig, min största dröm hela livet har vart att se Eminem live och nu kan jag äntligen bocka av det från min bucket lust 🙏

Innan konserten passade vi även på att åka en Hop on buss som tog cirka 1.5h. Fick se jättefina delar av Glasgow!

Klockan är nu 13, och vi är som sagt påväg till Edinburgh nu igen. Vi får checka in på hotellet vid 14 tiden, så blir nog att ta en taxi direkt till hotellet vi kommer fram. Vad som händer resten av dagen återstår att se 😌

Uppdaterar sen 👍

Hej från ett soligt Glasgow! ☀️

Vi tog tåget kl 11 från Edinburgh hit till Glasgow, och resan tog ungefär 50 minuter, fick dessutom se otroligt vackra vyer så det var en bra och snabb resa 🤗

När vi kom hit gick vi raka vägen till en restaurang, då frukosten vi åt på hotellet i Edinburgh inte alls var någon höjdare 🙈

Nu är vi incheckade på hotellet, och är överlag väldigt nöjd än så länge! Det återstår att se vad som händer resten av dagen!

Uppdaterar sen 😘

Hej på er, längesen nu!

Har jobbat i princip enda sedan jag kom hem från Thailand, men nu var det dags för en resa igen! Åkte hemifrån Sundsvall vid 03 tiden inatt, för klockan 8.45 lyfte planet mot Edinburgh.

Varför just Edinburgh är då stora frågan? Jo, tänk hörni, min största dröm ska gå i uppfyllelse:
- Jag ska på Eminem's konsert!!!!

Vi var från flygplatsen innan klockan 11 på förmiddagen, så vi hade över 4 timmar att kolla runt i denna vackra stad innan det var dags att checka in på hotellet klockan 15. Vi begav oss till en restaurang som kallades The Newspaper, åt en supergod burgare, och de andra åt Fish & Chips.

Incheckningen tog rätt lång tid, men är annars rätt nöjd med detta hostel. Är våningssängar, men vad gör det när vi ändå bara ska sova här en natt? Huvudsaken att de är mjuka, vilket de är. 😊👍

Efter vi sovit, duschat och fixat oss gick vi vid 20 tiden till en restaurang som låg väldigt nära där vi bor, The Royal Mile Tavern hette den. Supermysig pub var de, ölen var god, maten var god och personalen supertrevlig! vad mer kan man begära?! 😁

Klockan är nu strax över 22.30, så ska alldeles strax sova. Frukosten serveras från 8-11 imorgon, så vi ska försöka va där tills den öppnar, så checkar vi ut vid 10 tiden.

Imorgon tar vi tåget mot Glasgow, för att stanna där i 2 dagar, sedan åker vi tillbaka hit till Edinburgh och stannar här tills den 27e.

Uppdaterar imorgon! 🤗

Hej på er!

Hoppas allt är bra med er, med mig är det prima!

Jag vet att jag har lagt bloggen åt sidan totalt, men har känt för att leva i nuet istället och bara njuta av sista tiden här i Thailand.
Åker hem imorgon, vilket är otroligt tråkigt såklart, men det ska bli så skönt att träffa släkt och vänner igen ❤️

Högsäsongen är fullt igång här i Patong och det är såå mycket svenskar!!! Vi har börjat med olika teman 3 dagar i veckan också. College night, Wet T-shirt och Beerpong Tournament.

Helt sjukt vad jag älskar staffgänget, har kommit många nya ansikten och tråkigt nog har flera lämnat..kommer sakna alla så otroligt mycket när jag nu ska åka hem. Men plikten kallar hemma i Sverige, och ska äntligen få träffa 2 från min släkt från Kanada som kommer på besök över jul och nyår.

Love you lots, bjuder på bilder från min tid jag inte uppdaterat ❤️

Inte bloggat på några dagar nu, men har haft otroligt mycket annat för mig och inte haft någon motivation till att blogga.

För några dagar sedan åkte vi till Kata beach, cirka 15 minuter från Patong.
Otroligt fin strand, och så fint vatten!! havet var ändå hyfsat lugnt, så det var skönt. Absolut inte lika vågigt som i Patong!

Igår jobbade jag inne hela kvällen som servitris och shotssäljare (standard haha), och runt 1 tiden fick vi besök av EBS på cirka 45 pers. Dom skulle ha vart 80 stycken, men det gänget verkade ha tappat en del folk under kvällen med tanke på hur klappkanon dom var haha. Tog det väldigt lugnt igår med alkoholen, så idag mår man prima.
När vi slutat jobbet hade det blivit så mycket översvämning, så vi fick pulsa hem med vatten upp till knäna. Helt sjukt att bilarna och mopederna fortfarande körde i den översvämningen.

Klockan är snart halv 4 och jag tänkte ta en nap innan jag ska hoppa in i duschen. Ikväll vankas det jobb, och det är LÖÖÖÖRDAG!! tagga tagga tagga 👏🏻

Hade! 👋🏻

Hej på er!

Ursäkta om det inte blivit bloggat på några dagar, men har lagt bloggen åt sidan några dagar då jag helt enkelt inte haft tid. Vart på stranden hela dagarna, sedan jobbat hela kvällen och natten.

Igår hade vi familydinner på Backside Bistro, det bjöds på välkomstdrink, shot, förrätt och huvudrätt för endast 229 bath. Hur mysig kväll som helst 🙏🏻

Efter middagen drog hela gänget direkt till Stockholm, och jag och några till fick gå ut och pitcha direkt vi kom dit, och då var klockan ca 19.30. Jobbade sen under kvällen som servitris och shotssäljare. Gick riktigt bra under kvällen, och hur kul som helst.

Idag har jag, Malin, Clara, Angelica, Bart, Anton, Frida, Bella, Matilda och Vendela sålt biljetter inför kvällen. Tror inte en enda sålde någon biljett, haha.. så drygt med lågsäsong.

Ikväll börjar vissa jobba redan 19.30, jag bland annat, med att pitcha till klockan 21.30 då "vanliga" pitcharna tar över!

Riktigt taggad inför kvällen, och tror denna kväll kommer bli lika bra som igår!

Ha det gött! 👋🏻

Hejsan från ett spöregnigt ch översvämmat Patong!

Igår gick jag, Malin, Clara och Angie och åt på Bistro som vanligt, och efter ett tag kom även Dylan, Michael och Bart dit.

Efter vi ätit och kommit hem till hotellet fick vi oss en riktigt spontan idé, så vi drog iväg till Bloodline Tattoo, Phukets bästa tatueringsstudio och tatuerade oss. Vi samarbetar med studion då den ligger på samma gata som Stockholm.
Vi alla har klickat så bra från första början, och vi har länge pratat om att göra en tatuering tillsammans, så vi smällde till med att göra en fingertatuering. (Förutom Clara som ska göra sin på foten innan hon åker hem, då hon ska tatuera hela foten.)

Är verkligen hur nöjd som helst, och nu kommer vi alltid ha vårt lilla gäng kvar ❤️

Idag hade vi möte vid baren vid 12, OCH IKVÄLL KÖR VIIIII FÖR STOCKHOLM SYNDROME ÖPPNAR IKVÄLL IGEN!!!

vi fick även reda på att från och med onsdag så kommer vi dela upp hela gänget i två grupper, Pitchgruppen och Ticketgruppen. Vi kommer även ha olika event 3 dagar i veckan.
Jag hamnade i ticketgruppen, så jag och 9 andra kommer alltså från och med onsdag gå på stranden och sälja biljetter inför kvällens event, sälja open bar's, snacka med folk osv. Vi kommer senare efter våra timmar på stranden är klara, vara ledig på kvällarna om vi vill, annars får vi jobba inne som till exempel beerpong host, beerbong, waitress eller så.

Ser fram emot detta sjukt mycket, och är faktiskt glad att jag hamnade i ticket gruppen. Vem har klagat över att gå på stranden varje dag och prata med folk liksom? 😉
tror vi alla i team'et kommer göra ett bättre jobb ifrån sig nu när alla vet sin position säkert, istället för att man ska hoppa runt mellan positioner och varje dag undra vad man ska jobba med just den kvällen eller nästa.

Klockan är nu snart 3 på dagen, och vi kom tillbaka till hotellet för ett tag sen efter en otroligt god frukost på Karlsson's. Jag ska snart hoppa in i duschen, för att sedan fixa mig inför kvällen. Ikväll har jag lyxen att Malin som är Makeup artist ska sminka mig, så det ser jag fram emot 🙏🏻

Vi alla är riiiiktigt taggade på att VI äntligen får börja jobba igen, så det blir nog en jättebra kväll!!

Ha en fin dag där hemma 😘