USA 2017/2018

Vi har kommet oss tilbake til Florida! Flyturen gikk greit, og bilene kom samtidig som vi landet her i Fort Walton, så det var veldig greit. De siste dagene har gått med på litt utpakking, mat- og julehandling. Jeg skal vise hvor og hvordan vi bor i et annet innlegg.

Tilbake til da vi hadde besøk av Pappa og gjengen!

Jeg ga pappa noen valg før de kom over hit, om hva de kanskje ville gjøre mens de var her, og valget falt på Los Angeles og Las Vegas! Så etter noen dager hjemme hos oss i Surprise leide vi oss en minivan og kjørte fredagsmorgenen i retning LA!

Vi hadde ordnet hotell bare en liten gåtur unna Walk of Fame, så dagen etter gikk vi rett opp dit.

Walk of Fame var annerledes enn det vi hadde sett for oss. Det var utrolig mye uteliggere langs gata, og ganske skittent rundt. Men det var gøy å se alle stjernene, og gå å lete etter noen kjente navn!

Selveste Donald Trump sin stjerne har fått god gjennomgang etter han ble president, og det vises godt på stjerna hans, haha. Vi har hørt at den har vært mye styggere før, så tydelig at de har vasket og ordnet opp stjerna nå.

Vi gikk også innom Madame Tussauds som ligger i Hollywood Blvd.

Etter noen timer oppe ved Hollywood dro vi ned til Santa Monica. Her gikk vi å tusla rundt på piren og langs stranda før vi gikk å spiste middag.

Vi fikk så fin solnedgang mens vi gikk langs stranda!😍

Søndagsmorgenen kjørte vi ned til Rodeo Dr i Beverly Hills. Jeg måtte få med meg det, haha. Vi var der såpass tidlig at butikkene ikke hadde åpnet enda, og det var lite folk å se i gatene. Jeg aner ikke hvordan det er der på dagtid, men det var uansett godt å gå der nesten helt alene å se på de fine butikkene.

Videre kjørte vi opp til Hollywood skiltet. Hva er vel en tur til LA uten å se Hollywood skiltet på litt nærere hold?

Fra her kjørte vi mot Las Vegas!

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - Klikk her

USA 2017/2018

Nå flytter vi fra Arizona til gjengjeld for Florida. Arizona har vært helt gull, og vi har kost oss så sykt masse her! Det har ikke vært et eneste kjedelig øyeblikk, og det har vært masse å oppleve i denne staten. Kanskje den mest innholdsrike staten spør du meg. I Arizona har du ørken, kaktuser, sandstormer og masse sol og varme, men du har også grønn skog, høye fjell og litt mer normale temperaturer i nord. Det finnes utrolig mye å se på og gjøre i Arizona, som blant annet Grand Canyon, Antelope Canyon, cowboy plasser og den lille byen Sedona. Jeg trodde helt ærlig at å bo i Arizona kom til å bli kjedelig, og gledet meg mest til Florida, men der tok jeg grundig feil! Anbefaler alle å teste ut Arizona🌵

Jeg kommer til å savne det å bo her.

Det at vi nå flytter tilbake til Florida betyr at det ikke er lenge til vi er ferdig med dette fine eventyret. Og jeg må innrømme at jeg gruer meg til avreisedagen tilbake til Norge. Men det skal jeg heldigvis ikke tenke så mye på helt enda! Vi har noen fine måneder foran oss i Florida først, og jeg vet vi kommer til å trives godt i Florida også! Vi kommer jo tross alt tilbake til dette!

Until next time, Arizona!

USA 2017/2018

Forrige uke var jeg med Ina og besøket hennes på tur ikke så langt unna her vi bor. Vi gikk Waterfall trail i White Tank Mountain. Stien leder opp til det som egentlig skal være en foss, haha. Men på grunn av veldig lite regnfall her i ørkenen er det bare en liten pytt i bakken med masse veps rundt. De sier at for å få med seg fossefallet så bør man gå turen når det faktisk regner (en av de få dagene i året). Men det er en veldig fin tur likevel! Phoenix området har så mange fine plasser man kan komme seg litt bort fra bylivet! Kommer til å savne dette fine synet.

Vi hadde damekveld på fredag! Så deilig det var, og bare dra oss damene ut å spise, se kino og ha det gøy! Vi var 8 damer som dro ut til Westgate, rundt 20min unna her vi bor, for å spise god mat og se Bad Moms 2 på kino. Filmen ble litt ekstra gøy da vi kunne kjøpe med oss øl og cider inn, haha! Da vi kom hjem litt senere på kvelden hadde guttene hatt guttekveld, så det endte med at alle samlet seg i en leilighet til slutt. En veldig koselig kveld!

USA 2017/2018

Nå er flyttekassene våre pakket full og sendt med lastebil for nest siste gang. Det er bare litt over en uke til vi sitter på flyet mot Florida. Altså, jeg gruer meg veldig, og hvordan skal det gå når vi om noen måneder skal hjem til Norge?!

Uansett, jeg gruer meg til å flytte fra Arizona i første omgang. Arizona har gitt meg såå mye, og jeg har blitt så glad i denne delstaten! Huff, nei jeg kan ikke tenke så mye på det nå kjenner jeg, skal nyte de siste dagene før jeg tar sorgen😂.

Sånn så det da ut helt i starten da vi begynte å pakke. Hvordan det så ut mot slutten av pakkestyre vil jeg ikke vise, haha... Vi har totalt 4 kasser som skulle fylles opp, og jeg hadde null motivasjon til å pakke, men det gikk heldigvis bra og vi ble ferdige i tide. Så halve dagen har altså gått med på å få de tunge flyttekassene våre ned fra tredje etasje og bort til clubhousen. Etter vi hadde sendt de avgårde dro T og gutta på jobb mens vi damene tok oss en tur på neglesalongen for å friske opp neglene.

Nå som flyttekassene har dratt har jeg (tror jeg) nok bedre tid til å sette meg ned med alt det andre som har gått i andre rekke. Som å skrive ferdig julekortene som skal sendes til Norge, gå igjennom alle bildene som har blitt tatt, få skrevet ned masse blogginnlegg om alt vi har gjort den siste tiden og impulshandle kaktuser og Arizonating og ligge ved bassenget her i Harmony❤. 10 dager igjen her i nydelige Arizona❤💛💙🌵

Jeg har nå kommet til det punktet hvor jeg heller sitter å ser serier enn å se over bilder og oppdatere her inne. Haha, ganske så kjedelig... Så det blir litt sånn skippertak her i gården! Men vi lever, og vi lever godt også! Siden sist har vi blant annet vært på Arizona State Fair!

Arizona State Fair er en gigantisk martna med masse boder, mat og karuseller! Jeg dro med meg to menn og tre damer hit en fredagsettermiddag, og vi hadde det veldig koselig!

Ellers har vi vært på Oktoberfest!

Det var skikkelig gøy! Samme dagen feiret vi bursdagen til en kompis, og jeg kan si at kvelden ble uforglemmelig! Oktoberfesten ble avholdt på flyplassen i Goodyear, ikke så langt unna her vi bor, og det ble tysk øl, mat, sang og dans.

Dagen etter oktoberfesten fikk vi Norgesbesøk! Pappa, Eli og lillebror kom hele veien hit til Arizona❤. Vi var vel ganske slitne etter gårsdagen da de kom, men takket være 9timers tidsforskjell var også de ganske slitne, så det ble en tidlig kveld.

Se de som koser seg på ferie, da!

Vi brukte de første dagene med litt sightseeing rundt området vi bor i + litt shopping, restaurantbesøk og ikke minst ble det noen timer ved bassenget☀.

Vertsfamilien som lillebror Jakob hadde da han bodde i Colorado kom også ned hit til Arizona på besøk, og det var veldig gøy å få møte de også! De kom til halloween så de fikk hjelpe oss med å skjære ut gresskar. Btw, halloween her nede var en bitteliten skuffelse. Joda, mange hus var pyntet til det fulle, men det var fryktelig lite unger å se. Og vi som hadde kjøpt inn store mengder godteri, haha... Vi fikk "lurt hit" to kids som gikk ute her, men etter det var det lite skumle barn som banket på altså. Kjedelig.

Uansett, senere på kvelden dro vi sammen med "ex"-vertsfamilien til Jakob til Modern Round, som er en god blanding av restaurant, bar og "skytebane". Her leide vi en lounge, og spilte skytespill. Det er ekte våpen, men med falsk ammo, og vi skyter mot et lerret hvor spillene er. Hvis det ga noe mening, haha? Det var i alle fall veldig gøy!

Torsdagskveld grillet vi middagen vår nede ved bassenget, å satt rundt bålet en god stund før jeg og T tok med oss Jakob på en liten fest hos naboen! Fredagsmorgenen dro vi på en liten roadtrip! Men for at dette innlegget ikke skal bli så langt, tar jeg roadtripen i neste innlegg!

USA 2017/2018
Forrige lørdag dro jeg sammen med 7 andre opp til Flagstaff for å gå fjelltur. Fjellet heter Mt. Humphreys og troner 3851moh, så det var ikke noen lett fjelltur vi bega oss ut på. Jeg var mye frem og tilbake om jeg ville være med, ettersom jeg viste det kom til å bli hardt, og jeg var veldig usikker på om jeg kom til å klare det.
Men jeg heiv med på, og vi kjørte tidlig fra Surprise og var fremme på parkeringsplassen rundt 2timer etter. Turen starter fra 2800moh så det var "bare" 1000 høydemeter vi skulle bestige.
Vi hadde så fint vær denne dagen, bortsett fra at det var skikkelig kaldt! Heldigvis har T med seg Ulvang genseren sin hit, så jeg kunne bruke den. Vi tenkte jo ikke over å ha med oss noe varme klær da vi skulle over hit, haha!
Det er så gøy at dette landskapet finnes i Arizona, bare to timer unna ørken byen Phoenix!
Når vi nærmet oss toppen av tregrensa var det is på trærne. Det var så fint, og jeg fikk litt julefølelse❤
Vi begynte å nærme oss toppen, og noen av oss begynte å kjenne på høyden. Jeg var så sliten på slutten, og hadde mest lyst til å bare sette meg ned å vente til resten kom ned fra toppen igjen. Men jeg hadde to karer som pushet meg hele den siste veien opp, og det er jeg veldig glad for nå! Jeg nådde toppen, og var så stolt over meg selv, haha!
På toppen ventet kvikk lunsj sjokolade som noen i gruppa hadde med, og det var prikken over i´en altså❤.
Da jeg kom hjem på kvelden var jeg helt ødelagt i knær, lår og undersiden av foten, så T måtte komme å hente meg i første etasje å hjelpe meg opp til tredje😂. Akkurat der og da føltes turen unødvendig, men dagen etter var føttene allerede mye bedre og turen ble verdt det!

USA 2017/2018

Søndags morgen sjekket vi ut av hotellet vårt i Page, og satte kursen mot Monument Valley og Four Corners Monument. Det skulle ta ca 2 timer fra Page til Monument Valley.

Monument Valley

Monument Valley ligger på grensen mellom Arizona og Utah, og måtte selvfølgelig stoppe ved Utah skiltet en gang til!

Monument Valley var noe de fleste av oss hadde et stort ønske om å se helt siden vi kom til Arizona. Da vi kom dit skal jeg være ærlig å si at jeg forventet mer, haha... Snakk om å være kravstor. Neida, men jeg skjønte ikke helt hvor de fine bildene jeg har sett var blitt tatt, så når vi i tillegg ikke hadde så god tid der før vi måtte kjøre videre, ble det ikke helt det jeg hadde sett for meg. Men vi endte på plassen der Forrest Gump i filmen stoppet å springe etter den lange turen hans gjennom USA. Fra der hadde vi veldig fin utsikt mot noen av de fine fjellene!

Her sto vi lenge å beundret, tok bilder, fløy drone, lo, rekonstruerte Forrest Gump og hoppet unna biler som kom i stor fart.

Four Corners Monument

Turen gikk så videre til Four Corners Monument. Dette er et punkt hvor fire stater møtes - New Mexico, Arizona, Utah og Colorado. Jeg og T har allerede vært i alle disse statene (Arizona bor vi jo i), Utah og Colorado fra ferieturen vår i sommer, og New Mexico da vi kjørte fra Florida til Arizona i juni. I tillegg kjørte vi gjennom både Utah, Colorado og New Mexico for å komme til Four Corners Monument fra Page. Men det er jo ganske kult å kunne stå i alle fire stater samtidig, hehe!

Det var et veldig fint monument, men også her hadde jeg nok litt for store forventninger, haha. Jeg så for meg at det var mye større av en eller annen grunn. Men det var en plass jeg bare måtte få krysset av på lista før vi reiser her ifra, så check på den også!

Fra Four Corners var det nesten 5 timer hjem, så vi kjørte så fort vi følte oss ferdige. Vi var vel hjemme rundt 21.00 på kvelden, og sovnet ganske fort etter nok ei innholdsrik helg sammen med en herlig gjeng!

En liten video fra helga vår i Page, Arizona!

USA 2017/2018

Horseshoe Bend ligger rett utenfor Page, og er helt nydelig! Man går et lite 10minutt fra parkeringsplassen, og får denne utsikten❤ Elva som renner der er Colorado River. Horseshoe Bend har blitt veldig populært, man kan se bilder av det nesten over alt og det var så mye folk der. Vi var der kanskje på det mest folksomme tidspunktet også - solnedgangen. Men det var verdt det, for se på dette!

Det er ca 300meter rett ned fra der vi står å ser ned mot elva, uten gjerder, så litt skummelt er det! Vi var her helt til sola hadde gått ned før vi kjørte tilbake til hotellet.

USA 2017/2018

Etter kayak turen vår hadde vi fortsatt noen timer å slå ihjel før resten ankom å middag sto på planen, så vi dro til Lower Antelope Canyon. Page er kjent for Antelope Canyon, og har både en Lower og en Upper. Dette er stein som har blitt formet av vær og vind, og er utrolig stilig!

Lower Antelope Canyon

Vi kjørte rett fra Antelope Point Marina, hvor vi leide kayak, til Ken´s Tour som solgte billetter til guidet tur ned i Lower Antelope. Vi hadde ikke bestilt i forveien, og håpet bare på at det var noen ledige plasser og at vi slapp å vente så lenge. Da vi kom dit var det ledige plasser til turen som gikk om 7 minutter, så vi bare betalte og gikk bort der vi skulle møte. Lower Antelope ligger under bakken, så vi måtte gå ned en del bratte trapper nedover, og det som møtte oss nede var bare helt nydelig!

Vi gikk her nede en liten time før vi kom opp igjen. Etter det kom resten av gjengen, og vi dro å spiste.

Dagen etter kjørte vi litt rundt for å se hva annet Page har å by på. Blant annet er det en demning som skiller Lake Powell (som vi padlet kayak i), og Colorado River. Under er Colorado River. Den renner også ned til Grand Canyon.

Upper Antelope Canyon

På forhånd hadde vi alle bestilt tur gjennom Upper Antelope Canyon, så etter litt små sightseeing kjørte vi opp til Upper Antelope! Vi bestilte gjennom Adventurous Antelope Canyon Tour.

Fra her kjørte vi et lite kvarter gjennom ørken og humper bak i en stor bil. Forskjellen mellom Upper og Lower Antelope er at Upper er over bakken og Lower er under, og Upper har mindre åpning på toppen, mens Lower har større åpning sånn at mer lys kommer gjennom. Upper er dyrere, men også mye finere hvis man er der på rett tid av døgnet!

Også Upper Antelope er formet av vær og vind. Det er fare for Flash Flood i disse grottene/hulene/eller hva jeg skal kalle det, og for noen år siden ble mange tatt av denne sterke vannmassen og døde. Den eneste som overlevde var guiden, og han ble funnet naken og bevistløs etterpå. National Geographics har vært der inne å borret hull for å sette på GoPro kamera der inne for å dokumentere flash flooden, men vannmassene er så sterke at GoProene ble revet rett av og ødelagt. Det er altså veldig sterke krefter inn i sving her når vannet først kommer. Men til gjengjeld blir dette underverket til!

Det meste av lys og farger skjedde over oss, så vi gikk å så mye oppover. Det var vanskelig å ta bilder der inne, da det flere plasser var ganske mørkt. Spesielt i Upper Antelope da den har mindre åpning for lys. I tillegg er det også vanskelig å vise det gjennom bilder da jeg syntes det var mye finere i virkeligheten❤. Dette må rett og slett bare oppleves!