Hey friends

Fra d. 20 til d. 24 fik vi besøg af de spaniere vi boede hos i Spanien, de skulle å bo hos os i Danmark. Den første dag, var en mandag, de kom sent om aftenen cirka det samme tidspunkt som da vi kom til Spanien.

Den næste dag tirsdag skulle vi ind i byen og lave et orienteringsløb som lærerne havde forberedt. Det var sjovt nok, men jeg tror ikke spanierne helt vidste hvad vi lavde. Efter havde vi fri, jeg og nogle af pigerne fra klassen tog i Rosengårdcentret og gik rundt og kiggede, det var dog lidt akavet fordi at spanierne ikke gad at kigge på nogle af butikkerne. Da jeg og min spanier kom hjem spiste vi aftensmad og spillede derefter Super Mario Bros indtil vi skulle sove.

Næste dag, onsdag skulle vi cykle ud til skovsøen. Det tog noget længere tid med spanierne op slæb, men vi kom derud og vi spiste is og spillede rundbold, det var sjovt nok. Efter vi havde været der i noget tid cyklede vi til skolen også gik vi hjem bagefter. Da vi kom hjem til mig så vi The Maze Runner indtil vi skulle til et arrangement på skolen sammen med forældrene. Vi skulle til fællesspisning med både lærer og forældre. Det var hyggeligt nok. Bagefter tog næsten alle hjem til en fra klassen og festede. Vi hørte høj musik og dansede, først var det lidt akavet mellem spanierne og os, men til sidst blev det rigtig hyggeligt.

Om torsdagen den næstsidste dag skulle vi møde på BM fordi vi skulle have idræt. Efter vi havde haft idræt skulle spanierne ud og se hvordan vores undervisningen fungerede, mens de gjorde det gjorde vi klar til noget lego stafet. Da de kom tilbage gik vi ned i skolegården og lavede stafetten. Efter vi var færdige gik vi op i klassen og ryddede op og derefter tog jeg og en af mine veninder hjem til mig. Der var vi indtil vi skulle ud og bowle med resten af klassen og spanierne. Jeg bowlede kun sammen med nogle fra min klasse, jeg synes det var rigtig sjovt. Da jeg og min spanier var kommet hjem spiste vi og spillede Super Mario Bros indtil vi skulle sove.

Næste morgen, fredag skulle min spanier tidligt afsted så vi skulle tidligt op og sige farvel til dem. Det var rigtig hyggeligt og akavet at have dem på besøg, men jeg ved at jeg vil komme til at savne dem.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

Mit yndlingssted i kvarteret - Skibhusene

Hey friends

Mit yndlingssted i Skibhusene er legepladsen bagved Kvickly. Legepladsen som også hedder Løveparken er en af mine yndlingssteder i mit kvarter fordi jeg kan huske at jeg altid legede dernede sammen med mine venner og jeg kan huske dengang der var en bunker, den er blevet fjernet nu. Jeg synes den er blevet flottere at se på efter bunkeren blev fjernet, men jeg savner den nu lidt alligevel, fordi at jeg nogle gange gik ind under for at se hvordan det så ud. Nogen gange kan man også godt bare gå derned for at være alene, fordi det er ikke mange der kender, tror jeg. Der er også de to løve statuer dernede, jeg jeg´kan huske at jeg altid klatrede op på dem og legede at jeg red på dem. Jeg kan også huske at jeg engang har leget krone gemme rundt om og inde i parken, det var rigtigt sjovt.

Mit specielle sted der hjemme

Mit specielle sted i mit hus er mit værelse, fordi der kan man være alene og være sig selv og der er alt hvad en teenager skal bruge et TV, et skrivebord, en computer og en seng. Inde på ens værelse kan man også gøre lige det man vil uden ens forældre skal komme og sige noget til det. Jeg kan synge og danse hvis jeg nogensinde får lyst til det, jeg skal bare være sikker på at der ikke er nogen der hører mig. Derfor har jeg planer om at gøre mine vægge og min dør lydtæt.

Hey friends

Fra d. 5 til d. 8 februar 2017 skulle jeg til Madrid sammen med min klasse. Der skulle vi i næsten en hel uge bo sammen med en spansk elev. Vi skulle stå tidligt op fordi vi skulle tidligt afsted, først skulle vi med toget ud til KBH lufthavn og bagefter skulle vi flyve til Madrid. Vi ankom cirka til skolen klokken 23.00 til skolen.

Den første rigtige dag hvor vi skulle se noget var tirsdag, der skulle vi mødes på de spanske elevers skole. Vi startede alle sammen både spanske og danske elever med at lave nogle aktiviteter så vi kunne lære hinanden bedre at kende. Efter det sluttede gik vi tilbage til salen og fik spanske vafler(churros) og varm kakao som ikke mindede om vores varme kakao. Bagefter gik de danske elever ud og så byen. Da vi kom hjem lavede jeg ikke rigtig noget fordi min spanier havde lektier for til en prøve. Det synes jeg ikke var særligt sjovt.

Om Onsdagen skulle vi igen møde på skolen, men denne gang skulle vi med vores spaniere med ind i deres klasser og have undervisning sammen med dem. Det var spændende at være derind, men også meget trættende at have undervisning på spansk, jeg blev nogle gange helt desorienteret. Efter vi havde været i klasserne tog danskerne med turistbus. Senere kørte vi til stadionet der ville jeg ikke med derind så jeg gik på café sammen med nogle af pigerne fra klassen. Der fik jeg købt en T-shirt fra Zara og en mande T-shirt fra Springfield. Det var meget hyggeligt. Senere mødtes vi igen med de andre og tog derfra hjemad igen, det var en lang gåtur. Jeg tog med hjem til min spaniers bedstemor og spiste en stor frokost der og ellers sad vi bare i akavet tavshed. Lidt senere blev vi hentet af hendes mor og tog hjem til dem. Den aften så jeg sammen med min spanske vært, Narnia, det var hyggeligt nok, men jeg ville hellere have været ude og se byen.

Den næstsidste dag, torsdag skulle vi til Toledo, den gamle spanske hovedstad. Vi skulle med vores spanier derud og værste af alt sidde ved siden af dem i bussen, ikke fordi de var slemme eller noget bare fordi at der var akavet tavshed hele turen derhen, jeg var bare glad for at jeg sad tæt på nogen jeg kendte. Vi stoppede ved et hotel tror jeg hvor der var en udsigt ud over hele byen, det var rigtig smukt at se. Efter noget tid hvor vi havde stået og taget billeder kørtet vi med bussen helt ind til byen. Vi fik lov til at gå rundt inde i byen, men lærerne sagde at man skulle have en spaniere med sig, fordi de var bange for vi skulle fare vild. Der så vi på tøj og jeg købte nogle souvenirs til mine forældre og min søster. Bagefter det skulle vi ind på et meget gammelt bibliotek, der så vi nogle bøger der er over hundrede år gamle, det var den eneste del af biblioteket der var interessant. Det var det sidste vi skulle se, så vi kørte hjem og i stedet for at tage med min spanske vært hjem tog jeg med nogle af pigerne på taco bell og spiste sammen med dem, det var rigtig hyggeligt og det var også den eneste dag jeg var ude. Jeg er lidt ærgerlig over at jeg ikke noget at se mere end det derover.

Den sidste dag () skulle vi okay tidligt op med metroen ud til lufthavnen og hjem i toget.

Min Berlin tur 1-5 maj 2017

Fra mandag d. 1 maj - fredag d. 5 maj 2017 var jeg i Berlin med hele min årgang. Busturen derhen tog otte timer, men det var meget sjovt at være der sammen med alle fra klassen.

Mandagen brugte vi på at se fjernsynstårnet, det er ca 368 m højt. Oppe i tårnet var der stor udsigt til det meste af byen. Det synes jeg var rigtig pænt, men jeg tror det ville have været pænere om aftenen. På vejen hen til fjernsynstårnet var der også meget pænt, der er meget mange flere træer i Berlin end i Danmark.

Om tirsdagen skulle vi køre med bussen på sightseeing vi så bl.a Mauermuseum, East side Gallery og det Olympiske stadion. Jeg synes Mauermuseum var det mest spændende at høre om og se på, vi kunne fx se vagttårnene og se hvor muren engang var. Jeg synes det var sjovt at være inde på det Olympiske stadion og se banen og tribunerne. Senere fik vi fri og gik rundt med vores grupper.

Onsdag skulle vi besøge en tysk skole og fremlægge noget om Danmark. Efter skulle vi se Rigsdagen, det var rigtig flot at se, det er en stor bygning med en glaskuppel på toppen, den var jeg og min klasse oppe i. Oppe i kuplen fik man nogle høretelefoner og vi skulle høre om nogle af seværdighederne i Tyskland. Efter vi var færdige med at høre det og var gået ned fik vi et papir med et lille kort som vi skulle følge, det førte fx os til Jødernes monument(deres grave). Det var faktisk rigtig sjovt at gå rundt sammen i byen og se tingene.

Om torsdagen skulle vi først se Checkpoint Charlie museet og derefter Stasifængslet. Det var spændende at være inde på Checkpoint Charlie og læse om de forskellige flugtforsøg, men også at se modellerne af nogle af dem. Der var også et sted, hvor man kunne se en film den så rigtig spændende ud, jeg nåede ikke at se den færdig, fordi vi skulle gå. Så kørte vi til Stasifængslet, der skulle vi først se en (kedelig) film, efter filmen var færdig fik vi en guide. Han talte engelsk, han var dog rigtig svær at forstå, fordi han havde både en tysk og britisk accent.

Fredag den sidste dag skulle vi tidligt op om morgen og køre med bus hjem i otte timer. Da vi kom hjem hentede mine forældre mig og jeg sagde farvel til alle lærerne.

Naturfagsprojekt, uge 20 - 21

Hey friends

Fra ugerne 20 - 21 har jeg lavet naturfagsprojekt. Min klasse og jeg havde overemnet “Du er skabt af stjernestøv”, og så nogle lange videoer for at få noget viden om emnet. Efter vi havde set de videoer blev sat ind i mindre grupper, hvor vi skulle lave nogle arbejdsspørgsmål og svare på dem ved hjælp af illustrationer. I vores gruppe valgte vi underemnet om The Big Bang Theory og bevaring af Jordens og menneskehedens fremtid. Til det lavede vi 2 jordkloder en som Jorden ser ud i dag og en hvordan den så ud for flere milliarder af år siden, dengang der var et kontinent. Vi lavede også en minecraft model af vertikalt landbrug (landbrug i højhuse), den tog vi en video af og til sidst lavede vi en collage hvor vi skrev med udklippede karton “The Big Bang Theory og bevaring af Jordens og menneskehedens fremtid” plus en lille tegning af en eksplosion. Alt det skal vi vise til vores skolefest, tirsdag d. 30/5/2017. Vi fik ca 4-5 dage til at lave det, fordi at de to første dage brugte vi på at få viden og den sidste dag en tirsdag(23/5/2017) skulle vi fremlægge for nogle 3-4 klassere. Mange af dem virkede ikke særlig interesseret, men på grund af at vores gruppe havde minecraft videoen virkede de mere interesseret i videoen end i det vi sagde.

From the weeks 20 - 21 I have been doing a project about “You are made of stardust” that was our overall topic. The first and second day of the week we saw some films to get knowledge about The Big Bang Theory, the stars and our planet. After that we got divided into small groups. My group chose the subtopic “The Big Bang Theory and maintenance of the Earth and humanity”. For that topic we made some illustrations of The Earth as it is now and how it looked like a billions of years ago, we also made a minecraft model of something called vertical farming(farming in high buildings) and a collage. We are going to present all of that on tuesday the 5/30/2017.

Hey friends
Hej! Mit navn er Sara jeg er 14 år gammel og bor i Odense C. Jeg kan godt lide at tage det stille og roligt, tage tingene som de kommer.
Jeg holder meget af mine venner, familie og min hund, de er de vigtigste ting i verden.
I hverdagene går jeg i folkeskole som 8 klasser og er sammen med mine venner og veninder.
Efter skole skal jeg om mandagen, onsdagen og fredagen gå tur med min hund og om tirsdagen og torsdagen skal jeg gå med ham om morgenen.
I fritiden går jeg lige nu til yoga, jeg kan godt lide at læse og spille på klaver, guitar og konsolspil. Derudover er jeg også meget sammen med mine venner. Jeg har gået til klaver og vil gerne igen, men jeg vil også gerne prøve at gå til guitar, lige nu lære min far mig det.
Jeg er ikke særlig vild med at tage billeder af mig selv, men er begyndt at åbne op for det
I ferierne er jeg næsten altid i udlandet fx har jeg været i Kina, Australien, Tyskland, Spanien, Frankrig og Holland. Jeg elsker at rejse fordi, jeg synes det er dejligt at rejse til udlandet det er varmere og der er altid noget nyt at se og opleve. Men nogen gange kan det også være rart bare at blive hjemme at slappe og være sammen med vennerne og familien.
I denne blok vil jeg fortælle om mine skolerejser og projekter.
Hvad kan jeg lide/ikke lide
Hey friends
Mine yndlingsfarver er royal blå og mørk violet, og min yndlingsdessert er citronmåne. Jeg kan godt lide at spille og høre musik i min fritid. Jeg kan ikke lide svampe og er ikke den største fan af McDonald's. Mit yndlingsfag i skolen er sproglige fag, jeg er ikke så glad for historie medmindre jeg synes det er et spændende emne vi har om.
Resume om mig på engelsk
Hi! My name is Sara I am 14 years old and lives Odense C. I like to go with flow. I am an 8th grader and goes to yoga after school. I have a family of four people and a dog. I like playing the piano/keyboard, console games, reading and guitar. Here on my blog I am going to tell about my school trips to Berlin and Madrid.