Amsterdam var minst sagt en speciell upplevelse. Vi bodde precis bredvid Red light district vilket gjorde att det kändes som om man gick runt på ett festivalområde snarare än i en stad. På kvällarna drogs gardinerna från skyltfönstren och bakom dem uppenbarandes mängder av prostituerade kvinnor som försökte locka in medelålders män till sina små krypin. Weedlukten var ett faktum överallt man gick och grabbgängen hopade sig runt olika coffeeshops. När vi tillslut hittade ut ur området fick vi äntligen en inblick i hur riktiga Amsterdam såg ut. Med vanliga klädaffärer och restauranger istället för sexshops och snabbmat ändrades uppfattningen om staden snabbt. På dagarna såg man också hur enastående vackert området kring vårt hostel var, de trånga små gatorna och kanalerna har verkligen sin charm. En dag besökte vi Anne Frank museet vilket var superintressant. På kvällen hittade vi en riktigt härlig gayklubb med trevliga människor och bra musik. Så min uppfattning om Amsterdam är lite kluven. Jag skulle absolut kunna tänka mig att besöka det igen, det känns som om det finns mycket kvar att upptäcka. Men jag är ändå glad att slippa de skräniga människorna och de skräpiga gatorna i red light.

Efter Hamburg var det dags för Berlin där vi stannade i tre nätter på Wombat hostel. Ett riktigt bra hostel i ett väldigt mysigt område. Trots att jag varit i Berlin några gånger tidigare måste jag säga att jag blev positivt överraskad. Innan har jag bara varit där på våren och det kändes knappt som samma stad. Berlin är en riktig sommarstad med liv och rörelse överallt. Vart man än gick hände det något kul, allt från gatufestivaler till härliga uteserveringar och livfulla parker. Det räckte att bara gå runt lite för att hitta något att se eller att göra. Då både jag och Erik hade varit där tidigare planerade vi inte så mycket turistande. Vi lyckades dock av en slump promenera förbi några av de större sevärdheterna. Det enda planerade resmålet vi hade var East side gallery vilket verkligen var häftigt och sevärt!
Första kvällen hittade vi en supermysig bar i en gränd med färgglada ljusslingor och god öl. Den andra kvällen försökte vi leta upp ett gaydistrikt och hamnade på en karaokebar någonstans i Kreuzberg. Ett härligt ställe med rätt hög medelålder. I jakt på ett lite mer ungdomligt ställe hamnade vi tillslut på en annan bar i området innan vi började röra oss hemåt. Tyvärr insåg vi försent att tunnelbanan slutade gå 01.30 på vardagarna. Så vi fick leva över budgeten och betala en taxiresa hem. Men det fick det vara värt.
Tredje kvällen beslutade vi oss för att gå tillbaka till den mysiga baren med ljusslingorna där vi satt ett tag innan vi tog en sista lång promenad genom Berlin. Verkligen en underbar stad som jag mer än gärna besöker igen!

Efter Köpenhamn tog vi tåget ner till Hamburg där vi tillbringade två nätter. En mysig stad med fina platser att upptäcka. Dock var vi rätt trötta efter tågresan och alla nya intryck, så vi tog det väldigt lugnt. Heldagen gick ut på att fika, gå runt lite, läsa och spela kort i en park tills solen gick ner.

Igår började Erik och jag vår resa genom Europa. Vi ska tågluffa i en månad och första stoppet blev Köpenhamn. Vi flög dit igår förmiddag och tillbringade eftermiddagen med att gå runt lite i stan och besöka en härlig foodcourt! Där åt vi typ den bästa veganska hamburgaren någonsin innan vi gled tillbaka till hotellrummet för att vila upp oss lite. Sedan gick vi ut på en härlig gaybar som vi var på förra gången vi var i Köpenhamn också. Riktigt mysig verkligen.
Imorse vaknade vi lite småslitna så vi tog det rätt lugnt med en lång frukost innan vi tog oss till tågstationen för att ta tåget till Hamburg, och det är på det jag sitter just nu. Erik sover mitt emot och utanför svischar landskapet förbi. Kan nog vänja mig vid det här!

I fredags var det äntligen Moas tur att ta studenten. Trots lite regn under utspringet var humöret på topp och dagen riktigt härlig. Grattis till studenten snygging, du är grym.

Hängde med Lucas förra helgen. Tog oss in till stan och gick igenom second hand affärer tills hungerhumöret tog över, då köpte vi mat och satte oss i en park i solskenet, 10/10 skulle jag säga. Sedan tog vi bilen till gröna lund, vilket var en smärre mardröm, menmen vi tog oss dit i alla fall. Väl där mötte vi upp några av Lucas vänner och kollade på tingsek. Återigen en riktigt mysig kväll, älskar gröna lund.

Man kan säga mycket om Morgongåva, men den här sjön vid den här årstiden är oslagbar.

Begav oss in till Uppsala centrum 01.30 med målet att köpa mat, kom hem strax före 04.00 med många härliga modellbilder i kamerarullen. Märkte tyvärr strax därefter att vi hade fått parkeringsböter för att vi glömt lösa en biljett (500kr istället för 20). Tur att Erik nu har en hel del bilder att dra igång sin modellkarriär med, ser ni vilken talang??

Har en hel del bilder från den senaste månaden som bara ligger och skräpar i min kamerarulle, så jag tänkte dra upp några inlägg. Här ovan var vi på Thomas Stenströms konsert på Gröna Lund och sen tog vi en promenad tillbaka till centralen. En riktigt härlig sommarkväll med underbar musik.