Hallå friends:) Vilken fin och härlig sommarvecka vi har haft, åtminstone här i Skåne. Solen lyser starkt och inte ett moln syns på himlen:)

Idag åkte jag och mamsen in på Malmöfestivalen en sväng. Vi gick genom kungsparken och käkade lunch på en mysig Italiensk uteservering. En härlig kantarell & champinjon risotto blev det, ett väldigt bra val:)

Sedan gick vi runt och kollade bland alla olika försäljare och även i lite butiker. Någon karusell blev det tyvärr inte, pga en väldigt lång kö:( Så istället blev det en tröst fika på Condeco:) en hallon & blåbärs smoothie i värmen gjorde verkligen susen!!

Nu sitter jag hemma i solstolen och fångar in de sista eftermiddagsstrålarna, och njuter av den sista lediga veckan innan plugget börjar igen:(((

Hej på er! Hur har er dag varit? Jag själv har varit på roadtrip med la familia hela dagen.

Första stoppet blev Båstad. Sååå mysigt var det bland alla restauranger, båtar och tennisspelare:)
Vi käkade en god lunch, ceasarsallad för mig, of course:)))

Sedan rullade vi vidare till Halmstad, checkade in på vårt hotell, vi bor på Grand:)) Gick sedan ut på stan och kollade i lite butiker, käkade glass i solen och nu ligger vi på hotellet och ska snart göra oss iordning för lite middag.

Kram.

Godmorgon kompisar! Igår hade jag en både lugn och trevlig dag. Tog det lugnt hela dagen och var ute och åt på en mysig restaurang med familj och vänner på kvällen.

Vi träffades hemma hos oss och minglade runt en stund innan vi sedan stack ner till byn och restaurangen. Själv åt jag baby back ribs, sååå gott. Och medan jag själv hade matkoma beställde min syrra in en bananasplit som avslutade kvällen.

Idag skiner solen och jag ska snart ge mig ut på en Springtur:)

Kram.

Hej på er! Idag har det varit en underbar dag med en massa sol!!:)) Jag har haft en jättemysig dag med min tjejkompis Emma. Vi träffades vid lunchtid och käkade vääärldens godaste ceasarsallad på kust, recommend recommend:)))

Sedan har vi legat på stranden hela eftermiddagen, badat en massa och solat!! Jag hoppas att jag har fått lite färg, vi gick nämligen all in med olja idag:)))

Kram.

Godkväll vänner. Klockan är 22:45 och jag sitter just nu och umgås med min bästa tjejkompis:) Vi har haft en jättemysig kväll, ätit god mat, gott en härlig promenad och träffat underbara vänner i hamnen, såg även den fantastiska solnedgången, mysssss.

Jag hoppas att ni också har haft en jättemysig dag, så hoppas vi på en lika bra dag imorgon med förhoppningsvis mycket sol:)

Kraaam.

Hallå kompisar. Idag har jag haft en jättetrevlig fredag även fast det bara regnar och regnar... Kan vi inte få lite sol i vårt svenneland?!? Hursomhelst stack jag och mamsen in till Malmö och gick lite på gågatan och runt Gustav Adolf torg och kollade i lite butiker. Vid lunchtid satte vi oss på Johan P, en jättefin fisk och skaldjursrestaurang. Jag bjöd mamsen och vi åt båda fisk och skaldjurssoppan, otroligt god!!

Nu resten av dagen har jag bara tagit det lugnt och ikväll blir det EM, Sverige-Ryssland:)))

Kram och trevlig helg!!

Tjena, har ni haft en bra start på veckan? Det har jag:) Igår åkte jag och familjen upp till våra vänners sommarhus i Skyrup. Ett väldigt fint hus med en fantastisk utsikt! Vi träffades på golfklubben och käkade lunch innan vi tjejer sedan stack till "trästället", typ den ända affären i Skyrup haha. En liten inredningsbutik med en massa prylar, köpte dock inget, hehe.

På kvällen blev det en massa mat, ceasarsallad, pastasallad, melon, ostar, kex, en massa gott helt enkelt. Vi satt och snackade om allt möjligt och hade det jättetrevligt långt in på natten.

I morse blev man väckt 8:30 efter 7 timmars sömn för då var det dags för frukost... Great:( Men som tur var frukosten väldigt god och det satt bra i magen innan vi sedan åkte hem.

Nu resten av dagen har jag tränat och packat upp mina grejor och firat min lilla kisse som fyller år idag! Yeeey.

Kram på er!

Hej på er! Jag hoppas att ni har haft en lika underbar torsdag som jag:) I morse bakade jag och min syrra scones till frukost, sååå gott. Kände mig som en riktig engelsk dam i köket:)

Vid lunchtid träffade jag min tjejkompis Emma och vi cyklade ner till stranden. Vi käkade lunch, solade och badade till och med. Det var riktigt kallt i vattnet, det hade lika gärna kunnat vara ett vinterdopp i februari...Haha okej inte riktigt, men kallt var det iallafall!

På eftermiddagen stack vi hem till Emma och chillade i trädgården och myste med hennes valp Milton. Mitt under allt mysande fick jag ett sms från mamsen, "Resan till Miami är bokad". Går inte att beskriva hur glad man blir av ett sånt sms!! Är så fruktansvärt taggad och det ska bli sååå skönt med semester! Vi åker dock i höst så får längta ett tag till:)

Nu på kvällen är mina föräldrar på middag så jag och min syrra har en riktig myskväll, bara vi två. Vi har käkat fajitas, vattenmelon, choklad och kollar just nu på film. Mysss

Kram.

Tja kompisar! Vilken fin dag vi har haft! Man blir så pigg och glad när solen lyser! Idag var jag och min tjejkompis Alice på Falsterbo horse show. Vi cyklade dit kl 13 och gick runt i lite olika affärer. Jag måste till lägga att jag är ingen häst älskare, men när man bor här nere så känns det som att man måste gå där åtminstone en dag:)

Det blev även lite shopping inne på Tessie, har inte handlat något från dem på väldigt länge men lyckades hitta en snygg jeanskjol och en fin blouse.

Medan vi satt och kollade på en hopptävling käkade vi lite frozen yoghurt. Mums! Avslutningsvis tog vi lite bilder på ginatricots photo booth. Sååå kul, vi tog några "seriösa" och några roliga.

Nu sitter jag bara ute i det fina vädret och njuter. Men snart blir det middag och grillat står på menyn:))

Kram.

Godmorgon allihopa! Igår blev det middag och sommarmys hemma hos nära vänner. Klockan 18 var vi där och började kvällen med en fördrink och snacks ute i trädgården. Väldigt härligt! Jag och min kompis Emma satt och snacka om allt möjligt, det var nämligen ett tag sedan vi sågs. Så det var väldigt kul att se henne:)

Till middag blev det grillat kött och korvar med potatissallad, även en tomat och mozzarella sallad vid sidan:)

Efter maten gick jag och Emma ut med deras nya lilla familjemedlem Happie. En liten svart labrador som de bara har haft i 2 veckor. Ni tänker rätt, den var löjligt söt!! Vi gick en runda längs stranden innan vi sedan gick hem för lite dessert:) En belgisk våffla med vaniljglass och hallon, toppad med lite riven cholad, det mina vänner var väääldigt gott och ett bra avslut på en härlig sommarkväll:)