Vår helg i Stockholm var helt underbar! Tåget gick tidigt i fredags morse så vi var framme vid två på eftermiddagen. Det första jag och Mark gjorde när vi kom till hotellet var att ta ett varmt bubbelbad haha, och det blev det fler av under helgen vill jag lova. Så glad att vi fick badkar på rummet. Även om vi som tur är slapp regn under helgen så var det lite kyligt ute, då är ett mysigt bad det bästa som finns för att värma sig.

När vi gjort oss i ordning på fredags eftermiddagen blev det en lång promenad runt i Stockholm, hade två privata guider i Marks föräldrar haha. Väldigt fin stad med stora vackra byggnader och vattnet som rinner genom hela stan. På kvällen gick vi ut och åt på en mysig fransk restaurang. Det blev entrecote med pommes frites och crème brulé till efterrätt, mums!

Av någon anledning fick vi två dubbelsängar på mitt & Marks rum haha! Det räckte ju med en men vi fick väldigt stor fint rum iallafall

Glad för sina nya Sheraton-tofflor haha

Jag tror inte att det där var en badmössa älskling....

Promenad genom Stockholm

Redo för kvällen!

Lördagen startades med en supergod hotellfrukost med allt man kan önska sig, tur att man älskar frukost! När vi gjort oss klara blev det en sväng på stan. Först gick vi till NK, jag och Annelie provade lyxiga parfymer och Mark & Jan köpte nya manschettknappar, Efter det strosade vi runt på shoppinggatan och det blev två nya par skor till mig, jippie! Vi tog även en julig fika på Espresso House med tomtelatte och lussebulle. På eftermiddagen åkte vi tunnelbanan till Naturhistoriska museet. Kikade runt på allt möjligt men främst kollade vi på en utställning med olika mineraler (sånt som Mark pluggar just nu). Riktigt häftigt!

På kvällen åt vi på en italiensk restaurang, hemmagjord pasta och öl satt inte helt fel. När vi kom tillbaks till hotellet blev det mys på rummet med bubbelbad, mousserande rosévin och toffifee. Underbart helt enkelt.

Även söndagen startades med en god frukost och sedan hann vi ännu en sväng på stan. På NK var det julstämning med glögg, pepparkakor, orkester och en tomte. Innan det var dags att ta tåget hem åt vi en god lunchbuffé. Bästa helgen på länge helt klart :)

Den här hösten blir fylld av roligheter. I helgen var jag ju i Stockholm med pojkvännen och hans föräldrar, vilket var helt underbart. Mer om det och bilder kommer lite senare.

På fredag ska jag & Emma åka till Göteborg över helgen. Det blir lyxigt hotell, drinkar, restaurangmat, dans & shopping. Det är en ny liten tradition vi har. Förra året bodde vi på Radisson Riverside som var helt nybyggt. Hur fint som helst med cool inredning och jacuzzi på taket. Den enda nackdelen var att det låg på andra sidan vattnet från centrala Göteborg. Det var i för sig ingen katastrof eftersom att spårvagn eller buss tog ca 5 min dit. Värre var det på natten när man skulle hem och bussarna inte gick. Så detta året valde vi ett hotell som ligger mitt på Avenyn, så underbart!

I december ska jag även då till Göteborg med den här gången med mammii. Vi ska gå på Jul på Liseberg, julklappsshoppa med mera. Mysigt värre!

Några bilder från förra årets Göteborg-weekend med Emma

Jag har hunnit fylla 20 år under hösten och det känns såklart riktigt härligt! Firandet var också toppen. Mina bröder kom hem hela den helgen så vi hade mysig familjemiddag på lördagen. Min födelsedag var på söndagen så då fick jag frukost på sängen, fina rosor och presenter. Senare under dagen kom släkten hit så blev tårta, sång och fler presenter hihi.

Den stora grejer med att fylla 20 är ju att få handla på systemet. Så det var ju lite otajmat av mig att fylla år på en söndag, den enda dagen i veckan när systemet är stängt. Min premiär fick bli dagen efter helt enkelt. Emma följde med mig och vi köpte en massa godsaker. Vi gick även och köpte med oss lite god mat och stack hem till henne. Det blev en mysig kväll med matlagning, vin, efterrätt & film.

Vi firade även min födelsedag på Halloween när jag hade en spooky fest här hemma. Jag och Mark förberedde under dagen, skar ut pumpor, hängde upp spindelväv och gjorde bål. Det blev en riktigt grym kväll och alla hade verkligen gått in för att klä ut sig. Vid ett drog vi oss in mot stan så blev det en sväng på Mårtensson.

Har varit fullt upp denna veckan, tur att helgen snart är här! Började med jobb 7-16 i måndags sen direkt till gymmet för ett power-pass med bästa träningspolaren Josefine :) Jag drar med henne på tuffa styrkepass och hon får med mig på svettig spinning, så blir det bra variation i träningen haha! Tisdag och onsdag har jag jobbat kväll så det har blivit sovmorgnar, promenader, matlagning och träning på förmiddagarna :)

Nu ska jag strax in till stan och till frissan, för länge sen sist! Inte riktigt bestämt hur jag vill ha det än men allt slitet ska bort och någon slags färgning blir det också. Ikväll är det jobb som gäller igen, sen äntligen träffa pojkvännen wiho! I helgen ska vi åka till Stockholm med hans föräldrar, så himla roligt! Bo på hotell, äta gott, shoppa och sen får vi se vad vi mer hittar på.

I fredags hade jag & Mark myskväll deluxe. Vi lagade trerätters middag, hade skön musik på och drack lite gott :) Så mysigt att stå i köket och fixa tillsammans. Till förrätt blev det Skagentoast med smörstekt bröd, röra med crème fraiche, dill, majonnäs och räkor. Toppat med citron och rom. Världens bästa förrätt- helt klart!

Jag försökte mig på iden att vi skulle dricka det som faktiskt passade till maten (alltså vitt vin till skaldjur). Men det gick inte hem hos den här kille så det fick bli öl istället ;)

Självklart foto precis när man har mat i munnen haha

Till huvudrätt bjöds det på ugnsrostade grönsaker, lövbiff och svampsås :)

Till efterrätt blev det hemmagjord chokladmousse med hallon.

Och till sist  filmmys i soffan :)

I lördags fixade jag födelsedagspresent till mamma, var och handlade och så blev det även en löprunda. På eftermiddagen kom Marks mamma och hämtade mig så åkte vi ut till Steninge. Lagade mat som blev klar precis i tid tills när jägarna kom hem från sin jaktdag haha. Åt en god middag sen bar det av till Lund för mig & Mark. En av Marks klasskompisar Robin och hans flickvän Johanna hade inflyttningsfest. Fick se deras nya, häftiga lägenheten. Vid halv tolv tog vi taxi till Malmö för utgång. Var på ett ställe som heter Slagthuset? (var också lite skeptisk när jag hörde namnet första gången haha) Men det var ett ganska nice, stort ställe med två dansgolv (ett av dom var schlagergolv= sjunga med wiho) och vi hade en riktigt rolig kväll.  Tog tåget tillbaks till Lund vid halv 3-tiden och skulle efterfesta på Delphi men det hade i princip dött ut när vi kom dit. Så det blev lite käk med hem till Marks lilla lägenhet istället.

Några bilder från Botaniska Trädgården i våras med Lund-gänget.

Martin, Robin & Johanna

I söndags gick vi upp vid 11 efter cirkus fem timmar sömn. Mötte upp mina bröder som var lite sletna även dom. Ingen kände sig riktigt i skick att köra bil så självklart slutade det med att jag fick göra det. Till råga på allt var det trafikstopp så vi kom ungefär 45 min sent till Helsingborg haha. Väl framme bjöds det iallafall på en riktigt god gåsmiddag med min släkt.

Sista veckan av min och pojkvännens semester i somras spenderades på den italienska ön Sardinien. Ett riktigt paradis med vita stränder, palmer och turkost hav. Bodde dessutom på ett väldigt fint hotell med havsutsikt från balkongen och en privat liten strand. I staden Alghero där vi bodde låg en massa restaurangen längs havet och på dom små kullerstensgatorna. Vi hyrde en motorcykel några dagar och åkte på utflykter runt ön. Hur underbart som helst!

Idag kände jag mig sugen på att starta upp bloggen igen. Är ju faktiskt riktigt kul att skriva, och framförallt att läsa tillbaka i bloggen och minnas allt roligt man gjort. Sist jag skrev var i slutet av sommaren, precis innan jag och Mark åkte iväg på resa. På tal om resan så var det helt underbara veckor!

Vi började med att spendera några dagar i Paris, och ni kan ju bara tänka er. Världens mest romantiska stad med personen man älskar allra mest. Åka upp i Eiffeltornet, äta baguetter, croissanter & dricka café au lait, strosa runt på Paris gator och titta i små lyxiga boutiquer, åka båttur på Seine och bara njuta!

Från Paris tog vi tåg till staden Caen där vi  hyrde bil och körde längst den franska kusten. Väldigt häftigt att bara köra runt, se landsbygden och små franska byar, men vårt huvudmål var invasionsstränderna. Vi åkte till Omaha och Utah Beach och även till den stora minnesplatsen för amerikanska soldater som stupat under Andra världskriget. Stor upplevelse att se dessa platser och allt som fanns kvar sen striderna.

Efter en vecka i Frankrike flög vi till Italien där vi först spenderade några dagar i Rom.  Var på upptäcktsfärd i hela staden, trots 35 graders värme och stekande sol haha.

Har haft en fullspäckad men rolig dag! Träffade Carro i stan imorse så gick vi till Espressohouse och åt frukost. Väldigt gott och mysigt :) Så kul att bara sitta och snacka om allt möjligt när man inte träffats på länge. Har i för sig stött på varann ute mycket i sommar men då blir det ju inte så mycket snackande haha ;)

Två bilder från Barcelona förra sommaren :)

Sen cyklade jag direkt från stan hem till Emma. Hon hjälpte mig slinga mitt hår, blivit ganska blekt av solen under sommaren men ville ändå ljusa upp det lite till och bli av med utväxten :) Toppen att ha sin personliga hårfärgare, som blivit riktigt grym vid det här laget! Blev även lite fika i soffan och kika på en rolig serie. Mysigt! Hon fick sina presenter också eftersom att lilla Emma fyllde 20 i förrgår. Känns som igår vi va 14 bast, gick på hemmafester och var tvungna att cykla överallt haha! Inte riktigt kanske..men nästan ;)

Snygga slinghättan på plats ;)

Ikväll har jag jobbat i regnrusket. Cyklat runt med luvan uppe men lyckades bli ganska så blöt ändå i störtskurarna! Så när jag kom hem blev det en varm kopp te under en mysig filt :) Imorgon blir det upp hyfsat tidigt och åka till Värnamo.

Tre dagar kvar tills vi åker och det mesta är packat & klart. Skönt det eftersom jag har fullt upp både imorgon och på fredag. I förmiddags var jag och fixade mina naglar på en salong för första gången. Har ju alltid jobbat inom restaurang eller i vården så fick passa på nu när vi ska iväg ett tag. Är verkligen jättenöjd, blev så himla fint! :) Gick en sväng på stan med och lyckades visst få med mig ett par nya skor, en plånbok och ett par solglasögon hem, ooups.

Har även varit och köpt mig en systemkamera, äntligen! Velat ha en hur länge som helst och nu kände jag att det verkligen va värt det att få fina bilder från resan, och förhoppningsvis från många fler tillfällen. Tog som tur är drulleförsäkring eftersom jag har en tendens att tappa grejer, få dom fuktskadade eller bli av med dem på något annat sätt haha ;)

Blev en Nikon D3200. Bara hunnit prova den litegrann men den verkar riktigt grym!

Inte helt fel när man jämför Sverige med Frankrike & Italien!

Har lyckats vända helt på dygnet när jag bara jobbade kväll förra veckan. Kunde verkligen inte somna igår, låg uppe och lyssnade på regnet & åskan halva natten. Ganska mysigt men mindre bra att man bara sovit 3-4 timmar haha. Kanske inte är så konstigt att jag var pigg som bara den igårkväll när jag inte steg upp förrän vid 11-tiden. Sen spenderades hela söndagen hos mina kusiner i Helsingborg. Firade farfar som fyllt 94 år med god mat, tårta och annat mumsigt. Vi va hela tjocka släkten plus några andra vänner och mina sysslingar som bor i USA.
Idag däremot ringde klockan halv 6 men jag har varit pigg & glad ändå :) Roligt och chill på jobbet som vanligt. Har dessutom lyckats undvika varenda regnskur när jag cyklat omkring, yes! ;) Jobbar i centrum både denna och förra veckan. Alltid gött att slippa köra eller ta bussen till jobbet, men man saknar ju alla goingar ute på landet! Har verkligen lärt känna många härliga människor i sommar :)