Godmorgon!
Nu tänkte jag bege mig till gymmet för lite morgoncardio. Tanken är 30-40min på crosstrainern, sen tänkte jag ta en längre dusch med bastu efteråt, innan tåget till jobbet går!
Igår sa jag att denna dagen skulle bli en vilodag, men vaknade väldigt pigg i morse, och tänkte att lite cardio inte kan skada.
Även en bild på min nya träningströja, som inte kommer vara ljus i färgen efter detta pass, haha!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Ni som har följt mig på youtube, eller för er som känner mig vet att jag ÄLSKAR bikinis, och inför varje sommar så brukar de bli ett par nya set, och denna våren kommer inte vara speciellt annorlunda. Speciellt inte nu när jag känner mig mer bekväm i bikini och kanske vågar ha ett par bikinitrosor som är brazilian. Så just nu beställer nog någon bikini då och då.
Och den senaste jag fick hem nu beställde jag i mitten av Januari, men den kom inte förens nu. Vilket inte gör något alls.
Mitt störta tips till bra prisvärda bikinis är Aliexpress, jag beställer väldigt mycket där ifrån, de enda som inte är så lätt det är de asiatiska storlekarna, som antingen är supersmå eller så är de jättestora. Men ex, jag är en 38 i H&M bikinistorlekar, och denna bikini beställde jag i storlek M, och det passar väldigt bra förutom att trosorna är väldigt små, men överdelen sitter helt perfekt och trosorna är ju bara att byta ut till något annat par, så vill ni köpa denna så hittar ni den här:



Likes

Comments

Kolla vad jag fick precis i brevlådan, de perfekta jeansshortsen enligt mig.
Perfekta att vika upp och de blir inte alldeles för korta, och höga i midjan. Och sitter perfekt!
Jag har oftast svårt att hitta bra shorts, då jag ofta är mellan två storlekar, eller så har jag för breda höfter eller lår.
Så när jag såg dessa på H&M, så visste jag att dessa måste jag ha till sommaren.
Dessa kostade bara 199kr och ni kan hitta de här:



Likes

Comments

Jag frågade om ni var intresserade av att se mitt träningschema för denna vecka, och de var intressant, så tänkte att jag kunde skriva ner exakt vad jag ska köra och vilka muskelgrupper osv.. Så jag hoppas ni gillar denna planeringen.
Jag är absolut ingen expert, utan jag har satt detta själv, för jag tycker att det fungerar bra! Har ni några tips och saker jag bör tänka på så är det superbra om ni vill kommentera de :)

Måndag:
Måndagen fick bli en vilodag, då jobbet kom lite i vägen. Men så är det ibland, och vilodagar behöver man också ha, men jag har ju ett väldigt aktivt jobb, så jag lyfter ju en del och går väldigt mycket.
Tisdag:
Ryggpass morgon, och ett kvällspass med intervaller cirka 20min, startar på hastighet 14, springer 40sekunder vilar 20sekunder. När jag börjar närma mig hastighet 16/17 minskar jag till 30sekunder och vila 30sekunder. Sen tänkte jag köra lite lättare axelövningar och avsluta med ett par magövningar och sen ta en längre stretch.
Onsdag:
Ett tyngre benpass börjar jag morgonen med, då jag kommer fokusera mycket på knäböj men även köra en del baksida lår. Kommer även att köra ett lugnare pass på kvällen där jag kommer köra 40min på crosstrainern med lite högre motstånd. Jag har tidigare kört mycket intervaller, men mina benhinnor och knän hänger inte riktigt med i de tempot. Så då får det bli att varva med lite crosstrainer och även avsluta kvällen med magövningar och stretch.
Torsdag:
Ett tidigt morgonpass där jag kommer fokusera mycket på biceps och triceps, kommer även att blanda in lite bröst, som är min svagaste muskelgrupp och även den gruppen som jag tycker är minst roligt. Men där ska jag jobba på och få in rätt teknik. Så att jag tillslut ser bröst som ett pass att se fram emot.
Fredag:
Ett lite lugnare pass med intervaller till en början, och avsluta med mage
Lördag:
Tanken var att jag skulle kört ben här, men de kommer jag tyvärr inte att hinna då jag ska iväg vid lunch, så jag kommer lägga mitt rygg och axelpass här istället. Så kommer köra mycket chins (med hjälp) och mycket skivstångsrodd. Och för axlarna kommer det bli mycket sidolyft.
Söndag:
Kommer börja dagens med Cardio utomhus, antingen intervaller i backe, eller en längre powerwalk. Beroende på hur kroppen känns. Sen kommer jag gå ner till gymmet och köra ett benpass med fokus på knäböj och rumpa.

Såhär ser alltså min vecka ut, och jag kanske ändrar på något, byter plats på någon dag. Beror helt på hur kroppen känns
Jag hoppas att ni gillade detta upplägg, har ni några frågor så är det bara att kommentera :)







Likes

Comments

Godmorgon mina fina.
Jag har precis ätit upp min frukost och håller just nu på att gå igenom lite bilder som jag har tagit de senaste dagarna. Försöker att inte ha allt för mycket bilder på min stationär Imac, bara för att minnet inte ska bli fullt och ifall om datorn någon gång skulle krascha, så är det lite surt om man har alla bilderna på datorn istället för en extern hårddisk.
Idag vaknade jag runt halv sju, och kände mig väldigt utvilad. Vilket kändes väldigt skönt, gick upp och gjorde mig i ordning för gymmet, och idag körde jag rygg, dock blev det ett lite lugnare pass då jag tänkte gå ner i kväll och köra lite intervaller, axlar och avsluta med lite mage. Och jag hoppas mina ben/knän håller för dagens intervaller. Är så himla taggad. SEN vloggar jag idag också, så ni kommer få se lite från gymmet, vilket ska bli väldigt roligt att lägga upp!

Jag skulle vilja få in mer träning på youtube och även här på bloggen, så vill ni inte missa något så följ mig gärna på min kanal, Sara Eriksson och även min instagram ssaracharlotta :)


Likes

Comments

För några dagar sedan publicerade jag ett inlägg där jag skrev om en beställning som jag la hos H&M, och de sakerna fick jag hem och visade även upp dessa plagg i min senaste vlogg, om ni inte har sett den så kika på den vloggen!
Men iallafall, jag kunde faktiskt bara ha linnet, shortsen, kjolen och byxorna var alldeles för små över höfterna. Så jag skickade tillbaka de och beställde shortsen, fast i vanlig jeansblå färg och en större storlek, så tror jag att de kommer passa betydligt bättre och jag kan känns mig lite mer bekväm i de, istället för att de sitter som ett korvskinn,
Men linnet var iallafall så himla fint, lite kortare i modellen, men passar perfekt till byxor, shorts som är lite högre i midjan. Och de jag gillar med detta linne är att det finns reglerbara band, vilket jag måste ha på mina linnen, annars brukar jag visa lite för mycket av de lilla som jag har. Så vill ni kika in detta linne så finner ni det här :



Likes

Comments

Godmorgon mina fina!
Jag hoppas att ni har sovit fantastiskt bra och att ni får en bra start på denna vecka, jag är utvilad och taggad inför denna vecka, då jag enbart jobbar tre dagar, har en sådan vecka om det är var fjärde eller sjätte vecka. Och dessa veckorna innebär väldigt mycket träning och vila, vilket kan vara otroligt skönt. Just idag jobbar jag, men sen har jag två lediga dagar framför mig. Så denna dagen kommer nog att rulla på snabbt och det känns som en dag då jag inte hungrar ihjäl, annars har jag haft de lite kämpigt med kostschemat på så sätt att jag oftast är hungrig, och vissa dagar har de inte varit några problem, medans vissa dagar har varit helt galet. Men tror det beror lite på hur mycket jag har tränat och hur jag har ätit dagen innan. Och idag ska jag även testa att ta två av mina mellanmål under eftermiddagen. Så jag kommer att äta frukost nu (3 kokta ägg, och havregrynsgröt med hallon), och sen vid halv ett äter jag min första matlåda med varm mat, sen runt klockan tre tänker jag äta min kvarg med bär, och det är de mellanmålet som jag lägger till, annars brukar jag vänta till min rast runt klockan fem, men den kommer jag ta idag också med en propudd och en banan. Sen har jag mitt andra varma mål när jag kommer hem runt halv nio ikväll. Så det blir alldeles perfekt,

Vad ska ni göra idag?


Likes

Comments

god eftermiddag!
Idag har jag jobbat fram till 16 och nu är det dags att bege sig mot gymmet, och idag tänkte jag köra lite lättare ben och rumpa. Då jag fick mig en rejäl överkörare i torsdags och kan inte riktigt än köra lika tungt igen. Så idag tänkte jag öka repetitionerna och kör lite lägre vikter, och tänkte avsluta med crosstrainern, då mina benhinnor behöver vila från band.

dagens outfit på gymmet består av mitt favoritlinne från Gina Tricot, som tyvärr inte säljs längre, och sen kör jag med mina tights från 2xu, vilket jag har 5par av nu och de är dom enda jag kör med. älskar dessa.

Älskar att jag kör tabben att min fjärrutlösare syns på första bilden, men jag bjuder på den!


Likes

Comments