SaraBackFitness


Här kommer lite tips till dig som vill träna dig större och starkare:
  • Träna inte för långa styrketräningspass. Runt 60 minuter är passlig längd. Om styrketräningen  blir alltför lång kommer det vara svårare att återhämta sig och det blir för lång tid innan kroppen får i sig mat efter träningen.
  • Se till att äta något genast efter din träning. De 15 första minuterna efter träningen är de mest kritiska när kroppen behöver få i sig kolhydrater och proteiner för att börja återhämtningen samt reparera och bygga upp musklerna igen.
  • Överträna inte. Det vanligaste problemet om man inte går upp i vikt är att man tränar för mycket och äter för lite. För att du ska gå upp i vikt behöver du äta mer än vad du gör av med.
  • Vila! Det är inte på gymmet musklerna växer, utan efter vi tränat när kroppen får vila.
  • Använd basövningar. Basövningar med fria vikter så som knäböj, frivändning, utfallssteg mm. är de absolut bästa övningarna eftersom de ger den naturliga rörelsebanan. De inbjuder flera muskler samt leder att jobba + att de tränar din koordination och balans.
  • Öka vikterna. Till en början är det alltid bra att träna lättare för att lära sig rörelsemönstret och vänja sig, men sedan är det dags att öka vikterna för att utvecklas, bli större och starkare! Testa med att öka t.o.m med 2,5 kg varje vecka till att börja med. Du kommer att häpna över resultatet!
Tips angående kosten:
  •  Ät mera kalorier än vad du förbrukar!
  • Ät minst fem gånger per dag. Ju färre gånger man äter under dagen, ju svårare blir det att få i sig all den näring kroppen behöver för att gå upp i vikt och bygga muskler.
  • Uteslut inte kolhydrater ur din kost, utan ät dem vid rätt tillfällen. Ät kolhydrater till frukost, före och genast efter träning. Om du vill vara på den säkra sidan,  ät långsamma kolhydrater till de övriga måltiderna också.
  • Ät rikligt med protein. Proteinerna hjälper till att reparera muskelcellerna efter träning samt att bygga upp dem.
  • Ät bra fetter som finns t.ex. i fet fisk, nötter, olivolja, kokosolja, linfröolja och avocado.
  • Ät ren, färsk och bra mat trots att du "bulkar". Ät mycket grönsaker, vitaminrika frukter och fina råvaror och livsmedel. Visst är det tillåtet att unna sig godsaker emellanåt, men detta ger inte de optimala byggstenarna för din fysik. Det är som att tanka bensin i en dieseldriven bil. Kroppen behöver det rätta bränslet!

Läsvärt:

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments


It´s your time to shine!
Now is your chance to become a bikini athlete in our new competition team "Team Trifinity". We have got lots of requests and mails about this, so unfortunately we have a limited number of spots left. We want you, who is ready to put your heart and your soul into this journey and want to reach the top!

Application:
Send an e-mail to trifinitytraining(at)gmail.com. In this mail we need:
- Information about yourself, your training history, your goals
- A photo of your current shape. Please note that you don´t need to be in a competition shape right now!
- Contact details
- If you want to get All Inclusive coaching or Online Coaching.
- Last application date is 15th of June 2014.

Vaikka teksti on ruotsiksi ja englanniksi, on myös mahdollista saada palvelua suomeksi!
______________________________________________________________________________



Prices - All Inclusive
This is for you who really want to go all in for bikini fitness and want our help from start to finish. This package includes personally designed training- and meal plans, pictures and descraptions on all the exercises, training and posing with your coach, team meetings, body analysis, guidance to the perfect stage look, mental training, feedback on progress pictures ones a week and unlimited mail contact.

12 months = 1400 €
6 months = 760 €
____________________________________________________________________________



Prices - Online coaching
This package is for you who live further away and don´t have the ability to meet your coach. If you have competed before or have much knowledge about bikini fitness and don´t need practical help, this package suits you perfect. This includes personally designed training- and meal plans, guidance to the perfect stage look and unlimited mail contact. No meetings, training sessions or posing classes are included in the price.

12 months = 990 €
6 months = 540 €
_____________________________________________________________________________

Likes

Comments

Jag trivs verkligen med livet just nu. Jag är nu egen företagare tillsammans med mina syskon och jobbar med att starta igång olika projekt! Imorgon händer något riktigt stort här på bloggen, så då måste ni komma in och titta! Samtidigt är det lite skrämmande att ha så mycket eget ansvar, men det känns helt underbart att kunna jobba med ett intresse som man verkligen brinner för.

Förutom jobb har jag också hunnit träna två pass. Ett intervallpass och ett gympass. Jag har börjat ta in mera löpning och sprint i mitt eget schema nu. Explosiv träning i form av hopp och sprint lade grunden till mina ben för 10 år sedan och jag märker att sådan träning fortfarande biter bra på min muskulatur. Dessutom är det ju så kul! Idag gick jag över häckar för att få upp rörligheten och gjorde sedan en riktigt effektiv träning i trappa.


Likes

Comments

Jag trivs verkligen med livet just nu. Jag är nu egen företagare tillsammans med mina syskon och jobbar med att starta igång olika projekt! Imorgon händer något riktigt stort här på bloggen, så då måste ni komma in och titta! Samtidigt är det lite skrämmande att ha så mycket eget ansvar, men det känns helt underbart att kunna jobba med ett intresse som man verkligen brinner för.

Förutom jobb har jag också hunnit träna två pass. Ett intervallpass och ett gympass. Jag har börjat ta in mera löpning och sprint i mitt eget schema nu. Explosiv träning i form av hopp och sprint lade grunden till mina ben för 10 år sedan och jag märker att sådan träning fortfarande biter bra på min muskulatur. Dessutom är det ju så kul! Idag gick jag över häckar för att få upp rörligheten och gjorde sedan en riktigt effektiv träning i trappa.


Likes

Comments




Den största orsaken varför jag åkte med till Spanien var inte för att fotograferas, utan det var för att hjälpa atleterna backstage innan de skulle upp på scenen. Både lördag och söndag var riktigt intensiva dagar där vi var på tävlingsanläggningen nästan hela dagen! Här kommer några bilder från tävlingen.

The reason why I went to Spain in the first place was to help the athletes backstage before they went on stage. Saturday and Sunday were really busy days. Here are some photos from the show

Official Coach


Minna Holappa


Piia Pajunen, Oona Ylitolonen och Minna Pajulahti

Emmi Mäenpää och Johanna Herrmans

Jag träffade också många av mina svenska vänner och atleter. Här är Antonia, jag och Rabi.

Jag och Kittie

Madde och jag

Fina Frida och jag

Likes

Comments

Hej på er! Jag hade en fantastisk vistelse i Spanien och träffade många underbara människor och målmedvetna atleter. Första dagen var fotograferingen för Bodylehti som jag skrev om tidigare. Den gick bra och jag tror att det blev några riktigt bra bilder. Här kommer några bilder från fotograferingen och hur det såg ut "behind the scenes".

Hello you! I had an amazing time in Spain and met a lot of wonderful people and great athletes. The first day of this trip was my photo shoot. It went good and I think we got some really good shots. Here is some photos from the shoot and what happens behind the scenes.



Likes

Comments

Idag är det fullt ös på tävlingsanläggningen! Nästan alla damer tävlar idag, så det är många som ska oljas och fixas! Snart åker vi mot tävlingen! Ha en fin söndag!

Likes

Comments