SaraBackFitness

När man reser iväg tycker jag att det kan vara jobbigt att ta med sig olika kosttillskott och burkar när de tar så mycket utrymme. Som tur är finns det en lösning. Alla Smartshakes går att lägga ihop i varandra. Ganska självklart egentligen, men själv har jag inte tänkt på att det går att bygga fler våningar än tre. Trots att mina Smartshakes är köpta från olika ställen så passar de ändå ihop. Man kan ju egentligen bygga sin shaker hur många våningar som helst.

L-glutamin, BCAA, proteinpulver och vitaminer.
5 in 1!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Det är mycket på schemat nu och jag hinner tyvärr inte blogga lika mycket som jag skulle vilja. Ikväll eller imorgon bitti kör jag och Camilla ner till Solvalla för en PT-skolning. Efter helgen blir det i princip bara att komma hem och vända, packa om och sedan åka iväg till Tyskland. Men jag måste erkänna att jag gillar läget!

Jag har fått många kommentarer som jag ännu inte hunnit svara på ännu, men det kommer. Vissa av era frågor vill jag ta upp i separata inlägg eftersom de kräver lite mera text.

Just nu går träningarna väldigt bra! Det är ungefär 6 månader kvar till min Pro-debut och formen blir bättre hela tiden. Vågen står stilla på 66 kg, men spegelbilden förändras hela tiden. Jag försöker så långt som möjligt köra en så ren offseason som möjligt utan att lägga på mig för mycket onödigt fett och hittills har det gått bra. 

I have a lot of things going on eight now so the updates here have been really bad. This weekend I´m going to Solvalla for Personal Trainer studies and next week I´m going to Germany. 
The training is going really well. I am trying to do a clean offseason without putting on too much weight and extra fat. 
Det snygga linnet fick jag av mamma från Madeira!

Likes

Comments

Vilken dag vi haft! Tusen tack till alla som deltog i dagens "bikiniskola"! Det var super kul att träffa er och jag hoppas ni fick ut något av denna dag och att ni känner er säkrare på alla tävlingsförberedelser. Alla var jätte duktiga!

Jag vill också passa på att tacka mina egna sponsorer mass.fi och Myprotein för alla produkter till goodiebagen! Även ett stort tack till Camillas sponsor Nutramino som bidrog med fina produkter, samt till Jonas som bjöd laget runt på hälsosam energi i form av Verve!

What a day! Today we had our Bikini Camp in Vaasa and it was so fun to meet all the girls! I hope that you got a lot of new experiences and that you know how to prep for your show after this day!
I want to thank my sponsors mass.fi and Myprotein for the goodiebags! Also Camilla´s sponsor Nutramino helped us with the goodiebags and Jonas made sure that everyone was full of energy with Verve! Thank you! Here are some photos from the day!

Här kommer några bilder från dagen! Trevlig helg!








Likes

Comments

Glad fredag alla läsare! Idag har jag startat morgonen med en 30 minuters cardio och snart bär det av igen för ett styrkepass med syrran. Idag kommer vi att förbereda morgondagens bikini camp genom att packa alla goodiebags och planera dagen lite. Jag ska också på ett möte med arbetsbyrån för att planera lite business! Riktigt spännande dag! Hoppas ni får en härlig fredag!

Happy Friday! I started this morning with 30 minutes of cardio and soon I´ll hit the gym again with my sister. Today we´re going to prepare the bikini camp for tomorrow by packing all the goodiebags and plan the day. Hope you all get an awesome Friday!

Likes

Comments

Jag har känt mig lite hängig och trött den här veckan. Jag vet inte om det är på grund av att jag kanske ätit för lite eller om det ligger någon förkylning i luften. Idag har jag iaf laddat upp med lite mera mat! Jag räknar mitt kaloriintag för att hålla bättre koll. Nu när jag är min egen coach så testar jag mig fram med maten. Jag ligger på ungefär 2200-2400 kcal om dagen. Det varierar lite beroende på hur kroppen känns. Ibland känner jag att jag behöver ladda mera med kolhydrater och vissa dagar ligger jag lite lägre på kolhydraterna. Proteinerna håller jag alltid högt! Fetterna är också en viktig del i min kost. Mitt mål är att bygga så rent som möjligt. Jag vill ligga på ett litet överskott av kcal så att jag bygger muskler, men inte lägger på mig alltför mycket överflödigt. Det är svårt att hitta den rätta mängden, men genom att testa sig fram, följa känslan, vågen och spegeln så hittar man till slut det rätta.

Just nu känns det helt bra. Musklerna svarar bra på träningen, jag ligger högre i vikt än jag gjorde den här tiden ifjol och samtidigt känns kroppen ganska tight för att vara offseason. Det gillar vi!


En super bra app jag hittat för att räkna kalorier är LifeSum! Den är väldigt bra och kul att använda när man planerar sin kost.

Likes

Comments

Idag har jag förberett mat i mängd och massor. Oftast tillagar jag samma mat/livsmedel, men brukar kombinera ihop måltiderna lite olika för att få variation. Detta är vad jag äter:
Proteiner: Kyckling, ägg, lax, nötkött och kalkon.
Kolhydrater: Sötpotatis, fullkornsris, havregrynsgröt, riskakor, frukter och grönsaker.
Fetter: Olivolja, lecitin och avocado.
Today I have prepared food for the week. This is what I eat:
Proteins: Chicken, egg, salmon, beef and turkey.
Carbs: Sweet potato, brown rice, oats, rice cake, fruits and vegetables.
Fats: Olive oil, lecithin and avocado.

Likes

Comments

Idag har jag förberett mat i mängd och massor. Oftast tillagar jag samma mat/livsmedel, men brukar kombinera ihop måltiderna lite olika för att få variation. Detta är vad jag äter:
Proteiner: Kyckling, ägg, lax, nötkött och kalkon.
Kolhydrater: Sötpotatis, fullkornsris, havregrynsgröt, riskakor, frukter och grönsaker.
Fetter: Olivolja, lecitin och avocado.
Today I have prepared food for the week. This is what I eat:
Proteins: Chicken, egg, salmon, beef and turkey.
Carbs: Sweet potato, brown rice, oats, rice cake, fruits and vegetables.
Fats: Olive oil, lecithin and avocado.

Likes

Comments